![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Akkoord met de vrijheid dat godheden beledigd mogen worden | |||
Akkoord |
![]() ![]() ![]() |
92 | 89,32% |
Niet akkoord |
![]() ![]() ![]() |
6 | 5,83% |
Ik weet iets beters |
![]() ![]() ![]() |
5 | 4,85% |
Aantal stemmers: 103. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Chance dat ik niet aan 't eten ben...
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 16 september 2012 om 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() Respect betekent dat men iets of iemand in hoge mate waardeert. In dit geval vraagt men om respect te hebben voor een god of een godsdienst wat mij onmogelijk lijkt voor iemand die die overtuiging niet deelt. Dat zou toch in hoge maten hypocriet zijn. Wat men wel kan vragen is om rekening te houden met de gevoeligheden van die persoon of overtuiging. Mijn ervaring dat mensen dat doorgaans doen, er is geen enkel baat bij onnodige provocatie. Maar als nu blijkt dat die persoon/ideologie geen enkele consideratie heeft voor zijn gastheer/land en een overtuiging uitdraagt die humaan niet te verdedigen is, mag men en terecht een tegenreactie verwachten.
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zou dat misschien kunnen doen indien de aanhangers van de tandfee of kerstman niet om de vijf minuten iemand vermoorden. Om de Islam als voorbeeld te nemen, aangezien deze draad daarover gaat (het geldt evenzeer, of toch bijna, voor andere religies hoor), Moslims misbruiken hun god als excuus om mensen te doden. Of het nu Shiieten in Pakistan zijn, Christenen in Indonesie, mede-Soenis in Saoedi, of relschoppers die hun eigen zussen zouden vermoorden hier bij ons om hun 'eer' te redden (te ziekelijk voor woorden), het doet er niet toe. Nu Christenen en Hindoes en Joden kunnen zeker even erg zijn. Zie de Shoa of wat er gebeurt is in Gujarat onder Modi, of Sasha Baron Cohen (een Jood nb) die voor zijn leven moet gaan lopen omdat extremistische Joden zijn outfit niet kunnen verkroppen. Er zijn zeker gelovigen die echt goed en vrijgevig en zelfloos zijn. Helaas zijn ze een piepkleine minderheid. De meesten gelovigen zijn ronduit religioten. Vol haat, vol 'ik weet het beter', vol 'ik ben beter dan gij'. En voor zulke mensen heb ik geen respect - enkel antipathie.
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 16 september 2012 om 01:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mag ik er nu van uit gaan dat u tegen het cordon sanitair bent want dat is natuurlijk identiek dezelfde inbreuk op het recht op vrije mening en dito muilkorffaktie als diegene waar de soepjurknazi's toe oproepen.
![]() |
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een godheid is een idee en ideeën kan men niet beledigen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(voorbeeldje: je gedraagt je stil en rustig op een kerkhof, uit respect voor de doden. Natuurlijk is dat geen respect voor de doden, maar wel voor de gevoelens van de dierbaren van de overledenen ...) Respect voor een godsdienst, moet dus niet. Maar wel respect voor de gevoelens, ook religieuse gevoelens, van een medemens. Dat houdt zeker niet in dat je akkoord moet zijn, zelfs niet dat je geen kritiek mag leveren - maar wel op de juiste wijze/plaats/omstandigheden. Ik respecteer de mens in een moordenaar; maar hij hoort en blijft horen voor mij in de gevangenis. Ik respecteer de mens in Dutroux, zelfs al vind ik dat hij de doodstraf verdient, en zelfs al vind ik dat die ook uitgevoerd moet worden. ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat mogelijk is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe gerust uw ding, bijvoorbeeld in het subforum van godsdiensten. In dat subforum gaat ge mij niet rap vinden, daar vind ik mijn draai niet. Zelfs al heb ik een onweerstaanbare drang om om de 14 dagen eens te kakken op het geheel van kaloten, islammers en dies meer. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Laster en eerroof zijn verboden wanneer gericht tegen bestaande menselijke personen. Godheden bestaan niet, zijn geen mensen noch personen. Laster tegen godheden is dus hetzelfde als laster tegen de heks van hans en grietje, en daar ligt niemand wakker van. Satan is trouwens ook een soortement godheid en daarover mag dan wel weer gelasterd worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het cordon is helemaal geen inbreuk op het recht op vrije meningsuiting. Iedereen mag lid worden van het belang, iedereen mag op een belanglijst staat en iedereen mag er op stemmen. Hun verkozenen mogen ook steeds zetelen in het parlement en mogen er interpelleren. Ze mogen wetsvoorstellen indienen enz... Hoe je daar een inbreuk tegen de vrije meningsuiting inziet is een goed bewaard geheim.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- na mijn dood ga ik eeuwig branden in het hellevuur - mijn verbrand vel groeit terug aan en verbrand telkens opnieuw - ik ben in feite een varken - ik ben ook wel een aap (geen makaak, dat is racistisch) - in islamitische landen krijg ik de doodstraf - indien mijn vrouw zich bekeert tot islam ben ik onmiddellijk gescheiden - mijn kinderen worden van me afgenomen als ik niet gelovig ben in een moslimland - etc. ..... me dunkt is dat toch al een serieus "stootje". zullen we dan maar ineens wat ambassades in de fik gaan steken en een honderdtal slachtoffers maken?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister-President
|
![]() Het cordon is de definitie van democratie. De meerderheid moet niks weten van gematigde neonazi's (waarvan fieseler zelf beweert dat ze niet bestaan). Bijgevolg heeft de overgrote meerderheid beslist nooit te regeren met gematigde neonazi's. Democratischer kan niet, lijkt me. Daar kan het blok iets van leren, gezien de voorzitter-marionet van het blok gekozen wordt door een zelfverklaard triumviraat.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 17 september 2012 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin, het cordon staat haaks op democratie.
Citaat:
|
![]() |
![]() |