![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ik gebruik het woord "Allochtoon" ook NOOIT meer ! | |||
Uitstekend initiatief! |
![]() ![]() ![]() |
16 | 18,39% |
Ben je gek! Ik schrijf wat ik wil. |
![]() ![]() ![]() |
71 | 81,61% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor dat we een Turk gewoon een Turk noemen. En voor de anderen hetzelfde natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik heb als Vlaming helemaal geen schuldgevoel, noch heeft iemand me dat ooit proberen aan te praten maar het is wél een feit dat er in de jaren '60 actief naar Noord-Afrikaanse gastarbeiders gezocht werd (in Tunesië en Algerije) en dat gezinshereniging toen als extra stimulans aangeboden werd om België aantrekkelijker te maken in vergelijking met Duitsland of Nederland bv. De gehele problematiek -want dat is het ondertussen, inderdaad- is veel complexer dan dat maar discussie erover wordt best sereen gevoerd en niet met al dan niet bewust totaal uit de lucht gegrepen cijfers en wat populistische slogans. Maar 't ging hier over het gebruik van het woordje allochtonen, dacht ik. Ik denk dat het gebruik veelal samenhangt met de mate van integratie/assimilatie van een mens. Een doorsnee geklede bruin-gekleurde man die gewoon Vlaams spreekt met al dan niet een Gents of Antwerps accent zal bijna niemand 'allochtoon' noemen maar gewoon Gentenaar of Antwerpenaar. Verder verandert er niet veel als je allochtoon enkel door een ander woord zou vervangen. Dat nieuwe woord krijgt na verloop van tijd hetzelfde stigma zolang er niets aan de problematiek zelf verandert. Het is net als bij 'gehandicapt'. Ooit was het 'gebrekkig', vervolgens gehandicapt, mindervalide, andersvalide. Tja, het nieuwe woord krijgt telkens na verloop van tijd dezelfde connotatie tenzij de attitudes en percepties van de mensen ook veranderen. Ondertussen kunnen we trots zijn op enkele vlamingen in rolstoel en kan het oude woord gehandicapt weer. Een gedetailleerde omschrijving geven zoals voorgesteld werd lijkt me vanwege erg omslachtig niet erg bruikbaar. Los eerst de problemen op en vervang dan de term door een andere. Maar dan is het overbodig geworden want met de problematiek verdwijnt ook de negatieve connotatie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
A'pen telt +/- 400.000 inwoners. Vlaanderen telt +/- 6.000.000 inwoners. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alle vreemdelingen zoeken problemen. Vreemdelingen of Vlamingen/Belgen van .............. oorsprong (op die ............. de oorsprong in kwestie).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ze zijn beiden. Officieel zijn ze Belg aangezien ze in België leven. Dat ze niet graag hebben dat men hen Belg noemt, is van geen enkel belang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of jij hebt een verkeerd beeld van Vlaams-nationalisme.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() Is het niet zo , dat een Turk fier is en fier blijft zijn , Turk te zijn
Is het Niet zo, dat een Marokaan fier is en fier blijft, Marokaan te zijn . Is het niet zo dat ze zig vlaming noemen enkel als ze er een statuut willen mee betrekken om rechten te hebben op een uitkering of andere ? Als ze fier zijn Turk of Marokaan te zijn moeten ze ook niet kwaad worden als je tegen een Marokaan, Marokaan zegt . |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nou, ik vind nu niet dat je die teveel moet beledigen
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn ook moslims die geen problemen zoeken en die mensen laten dansen!
![]() http://www.youtube.com/watch?v=H7rhMqTQ4WI http://www.youtube.com/watch?v=acq6pYV0qeo Laatst gewijzigd door Everytime : 20 september 2012 om 22:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor alle moslims is het verboden een filmpje of catoon te maken . ze zijn allemaal op hunne teen getrapt als je iets zegt , schrijft , tekend of verfilmt over een geboren sterveling die zij de exuberatie nonensen "Profeet "op kleven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ook "De Morgen" zelf hield een internetenquête met hetvolgende resultaat :
Citaat:
Besluit : dit forum is toch niet zo eenzijdig als sommigen hier beweren ( en daarom omslachtig hun afscheid namen) als men dit resultaat vergelijk met een toch links te noemen publicatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |