Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 25 september 2012, 14:33   #41
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik vond het een slecht debat, te kort en verstikkend gemodereerd. Als bv. De Wever zegt iets in de aard van dat er meer dan honderd worden opgepakt en de meeste na een paar uur al terug op straat staan, dan confronteer je de Burgemeester daar toch mee als moderator. Of als Jansens weigert te antwoorden op een keuzevraag, dan vraag je toch "waarom?" in plaats van te zeggen "OK".
Televisie is een "snel" medium - steeds sneller en inhoudslozer - verwacht nooit diepgaande politiek relevante discussies op TV. Tijdens verkiiezingen is de totale politieke communixcatie totaal verkleutert : d kwantiteit van de verworven stemmen is het enige maatgevende.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 25 september 2012, 14:38   #42
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Televisie is een "snel" medium - steeds sneller en inhoudslozer - verwacht nooit diepgaande politiek relevante discussies op TV. Tijdens verkiiezingen is de totale politieke communixcatie totaal verkleutert : d kwantiteit van de verworven stemmen is het enige maatgevende.
Ik zie op andere kanalen toch debatten van een uur of zo, waar er diepgang mogelijk is. Wil de VRT wel plaats laten voor een echt debat? Dat vroeg ik me af na deze vertoning.

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 25 september 2012, 17:02   #43
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik vond het een slecht debat, te kort en verstikkend gemodereerd. Als bv. De Wever zegt iets in de aard van dat er meer dan honderd worden opgepakt en de meeste na een paar uur al terug op straat staan, dan confronteer je de Burgemeester daar toch mee als moderator. Of als Jansens weigert te antwoorden op een keuzevraag, dan vraag je toch "waarom?" in plaats van te zeggen "OK".
Dat is meer de bevoegdheid van de minister van Justitie. Deze zat ook aan tafel en is ook op de problematiek ingegaan.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 25 september 2012, 18:10   #44
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Hahaha! Park Spoor Noord afbreken, hoe van de pot gerukt kan je zijn.
Kan jij wel goed lezen of iets begrijpen ? Waar zie je mij zeggen of zelfs maar in de verste verte insinueren dat dat Park Spoor Noord moet afgebroken worden. Leg mij dus geen woorden of insinuaties in de mond die ik niet gezegd of geinsinueerd heb.

Ik haal dat Park Spoor Noord als voorbeeld aan, omdat het toevallig vlak aan een buurt van appartementsblokken ligt waar het krioelt van de allochtonen in alle kleuren en geuren. Ik haal dat ook aan om nog maar eens te bewijzen dat de neus maar enkel geobsedeerd en geinteresseerd is om zijn allochtonen kiesvee tevreden te stellen en te pamperen op alle mogelijke manieren. De doorsnee autochtoon interesseert hem niet.

Trouwens veel park is er niet aan, gewoon een grote grasvlakte, en misschien maar goed ook want anders had dat schorremorrie dat daar rondhangt binnen de kortste keren alles vernietigd.

Nog iets ?
DeProf_eet is offline  
Oud 25 september 2012, 18:16   #45
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Waarom niet? Het "park" is een onding.
Nou ja, veel zal er niet nodig zijn om een grasvlakte af te breken. Voor mij hoeft het niet alhoewel ik er enkel voorbijkom met de bus. Misschien is het nog goed dat die allo's daar rondhangen dan halen ze nergens anders vandalenstreken uit.
DeProf_eet is offline  
Oud 25 september 2012, 18:21   #46
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Nou ja, veel zal er niet nodig zijn om een grasvlakte af te breken. Voor mij hoeft het niet alhoewel ik er enkel voorbijkom met de bus. Misschien is het nog goed dat die allo's daar rondhangen dan halen ze nergens anders vandalenstreken uit.
Da's eigenlijk een beetje 't grote falen van dat park. In eerste instantie was het een project dat mettertijd de buurt zou heropwaarderen om zo het eilandje om te vormen tot (dure) elitebuurt...
Dat men nu stilletjesaan ziet dat zelfs een simpel park de buurt verder kan helpen verloederen ipv ze beter te maken is een dikke streep door de rekening...
manta is offline  
Oud 25 september 2012, 22:40   #47
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan jij wel goed lezen of iets begrijpen ? Waar zie je mij zeggen of zelfs maar in de verste verte insinueren dat dat Park Spoor Noord moet afgebroken worden. Leg mij dus geen woorden of insinuaties in de mond die ik niet gezegd of geinsinueerd heb.

Ik haal dat Park Spoor Noord als voorbeeld aan, omdat het toevallig vlak aan een buurt van appartementsblokken ligt waar het krioelt van de allochtonen in alle kleuren en geuren. Ik haal dat ook aan om nog maar eens te bewijzen dat de neus maar enkel geobsedeerd en geinteresseerd is om zijn allochtonen kiesvee tevreden te stellen en te pamperen op alle mogelijke manieren. De doorsnee autochtoon interesseert hem niet.

Trouwens veel park is er niet aan, gewoon een grote grasvlakte, en misschien maar goed ook want anders had dat schorremorrie dat daar rondhangt binnen de kortste keren alles vernietigd.

Nog iets ?
Als u het positieve niet inziet van een open park met veel ruimte voor sport spel en rust, een park dat 3 sociaal achtergestelde wijken de seefhoek, stuivenbergh en den dam met elkaar verbindt, een park waar jongeren nu kunnen voetballen, basketten, families kunnen barbequen en petanquen, kinderen kunnen zwemmen en ik rustig kan picknicken in het gras, een park waar de bomen nog moeten groeien (ja bomen groeien), tja dan zit u met een probleem en niet de mensen die ervan kunnen genieten. 'K raadt u aan om als't goed weer is aldaar in de hangaar, een vers slaatje met geitenkaas te gaan eten met zicht op de speelfontein en heel veel, heel veel gelukkige mensen.
Eén van de beste investeringen ooit om jouw allochtoon probleemvolk minder probleem en meer volk te maken.

Laatst gewijzigd door thefishdoesntthink : 25 september 2012 om 22:42.
thefishdoesntthink is offline  
Oud 25 september 2012, 23:05   #48
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige die echt schaamtelijk is, is Janssens. Hij heeft Antwerpen tot een grote bouwwerf herleid. Dat park Noord waar hij zo prat op gaat is een groot allochtonen terrein waar de dikke vetgemeste moslimvrouwen met heel hun familiekroost rondhangen/liggen. Daar voelt zich geen enkele normale autochtoon op zijn gemak, behalve die met geitewollesokken dan natuurlijk.
Of je het nu een park noemt of een weiland: het is ruimte in een stad die daar grote nood aan heeft - ruimte die benut kan worden om te zonnen, te picknicken, te spelen, te sporten...

Ik kom daar als autochtoon zo nu en dan en ik zie geen enkele reden om mij te laten afschrikken door de allochtone kinderen die er spelen. Stel u voor zeg... Kinderen die spelen! De horror!

Als je wil dat het minder allochtoon wordt, ga er dan heen en stop met zagen. 't Stad is wat je 'r zelf van maakt.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 26 september 2012, 00:30   #49
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u het positieve niet inziet van een open park met veel ruimte voor sport spel en rust, een park dat 3 sociaal achtergestelde wijken de seefhoek, stuivenbergh en den dam met elkaar verbindt, een park waar jongeren nu kunnen voetballen, basketten, families kunnen barbequen en petanquen, kinderen kunnen zwemmen en ik rustig kan picknicken in het gras, een park waar de bomen nog moeten groeien (ja bomen groeien), tja dan zit u met een probleem en niet de mensen die ervan kunnen genieten.
Dat is positief, maar niet voor de autochtoon die dan als het ware in een allochtonenbad gedompeld word. En je merkt het nog keurig en juist op. Dat jij je daar dan thuisvoelt is goed voor jou. Als je geen allochtoon bent (wat ik echt niet hoef te weten) dan je je daar nog wat meer vereenzelvigen met de allochtonen. Als ik daarentegen wat diversiteit wil ga ik naar het buitenland en zoek ik die diversiteit zelf op wanneer ik het wil en in de matte die ik wil.
Citaat:
Eén van de beste investeringen ooit om jouw allochtoon probleemvolk minder probleem en meer volk te maken.
Dat is nog de vraag. Nu koeken ze nog meer samen. Waarbij ik niet bedoel dat ze verplicht moeten gemengd worden met autochtonen tegen die laatsten hun wil in. Neen minder allochtonen is de oplossing.
Citaat:
'K raadt u aan om als't goed weer is aldaar in de hangaar, een vers slaatje met geitenkaas te gaan eten met zicht op de speelfontein en heel veel, heel veel gelukkige mensen.
Gelukkige allochtonen zul je bedoelen, en dat is nu juist wat ik graag zie, maar dan liefst op het vliegtuig richting thuisland.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 26 september 2012 om 00:31.
DeProf_eet is offline  
Oud 26 september 2012, 06:37   #50
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is positief, maar niet voor de autochtoon die dan als het ware in een allochtonenbad gedompeld word. En je merkt het nog keurig en juist op. Dat jij je daar dan thuisvoelt is goed voor jou. Als je geen allochtoon bent (wat ik echt niet hoef te weten) dan je je daar nog wat meer vereenzelvigen met de allochtonen. Als ik daarentegen wat diversiteit wil ga ik naar het buitenland en zoek ik die diversiteit zelf op wanneer ik het wil en in de matte die ik wil.
Dat is nog de vraag. Nu koeken ze nog meer samen. Waarbij ik niet bedoel dat ze verplicht moeten gemengd worden met autochtonen tegen die laatsten hun wil in. Neen minder allochtonen is de oplossing. Gelukkige allochtonen zul je bedoelen, en dat is nu juist wat ik graag zie, maar dan liefst op het vliegtuig richting thuisland.
Man in welke wereld leeft u, probeer het woord allochtoon ook eens te schrappen uit uw vocabulaire en gebruik dat misschien eens door 'mens'. 't Leven zal u beter vergaan.
'T zijn hoogstwaarschijnlijk 95% rasechte Antwerpenaars (geboren in Antwerpen)die daar spelen en sporten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be