![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Burger
|
![]() Jullie zijn gek. Ik neem regelmatig treinen in NL en weet dus uit ervaring dat jullie kletskoek verkopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Staatssecretaris
|
![]() Welk parcours ?
![]() |
![]() |
#103 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Scorpio : 1 oktober 2012 om 16:14. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Staatssecretaris
|
![]() ik spreek uit dagelijkse werkervaring niet uit droombeelden
![]() |
![]() |
#106 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Bijna elke dag de vraag van traffic " we zijn het sas doorgegaan om xxh" en laat dat nou net NIET de juiste tijd zijn ) Maar nogmaals WELK parcours ?? daar antwoord je niet op
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 1 oktober 2012 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Burger
|
![]() Hier moet ik me toch eens mee verklaren. Over stiptheid geen opmerkingen, maar de wagons waren toch wel flink verouderd ook.
Ik moest naar helmond, waar nochtans ondertussen flink wat bedrijven zitten, maar de verbinding eindhoven-helmond (enkele km) was bedroevend |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Minister-President
|
![]() Heerlijk dit! De cijfers staan meneer niet aan, dus ze zijn vals. Ja dan hoeven we niet verder te discussiëren he.
Laatst gewijzigd door Scorpio : 1 oktober 2012 om 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Nederland worden bijvoorbeeld enkel de grootste lijnen berekend, en wordt bij het minste een trein afgeschaft. Dit laatste gebeurt nu ook steeds meer in België, maar de vergelijking gaat nog steeds niet op.
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat betreft afgeschafte treinen: het hoogste cijfer dat ik voor Nederland kan vinden is 2,2%, en da's in 2010, toen door technische problemen met de nieuwe SLT's een hoop treinen uitvielen in de winter. Typisch zit het cijfer rond de 1,5%. In datzelfde 2010 was in België 1,89% van de treinen afgeschaft, en dat zonder die uitzonderlijke omstandigheden. In 2011 was dit 1,68%. In Nederland 1,4%. Het hele idee dat in Nederland treinen sneller worden afgeschaft dan hier is hiermee dus ook achterhaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Onderzoekers kritisch over vertragingscijfers NS De manier waarop de NS vertragingen rapporteert, is 'onvolledig' en moet veranderen. Dat concludeert de TU Delft na onderzoek in opdracht van de Tweede Kamer. De NS meldt alleen vertragingen die groter zijn dan vijf minuten. Heel veel kleine vertragingen, van één tot drie minuten, worden ten onrechte 'verwaarloosd', stellen de onderzoekers. Want kleine vertragingen hebben soms grote gevolgen. De manier waarop NS vertragingen rapporteert is het gevolg van Europese afspraken . De afspraak is dat een trein als vertraagd wordt beschouwd op het moment dat hij vijf minuten of meer te laat is. Een trein die 4 minuten en 59 seconden te laat is, is niet vertraagd. Op basis van deze definitie presteert NS goed, ook in Europees verband: in 2011 reed maar liefst 94,7% van de treinen op tijd . Deze en andere prestaties worden door het ministerie van Infrastructuur en Milieu gebruikt om tariefsverhogingen toe te staan. Ook de bonussen van de NS-directie worden door de prestatiecijfers beïnvloed. Bij tegenvallende prestaties kan het ministerie van I en M boetes opleggen. Als de schellen nog niet van de ogen vallen kan ik er ook niet aan doen ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zie dus nog steeds geen enkel degelijk argument, laat staan een bewijs of iets wat er zelfs maar van ver op lijkt, dat de Nederlanders serieus liegen over hun stiptheidscijfers, en dat ze dat dan beter doen dan de Belgen. Ik zie hier trouwens in heel dat artikel, waarvan jij beweert dat het mijn ogen zou moeten doen opengaan, nergens zelfs maar een suggestie als zouden de cijfers gemanipuleerd zijn, zoals jij beweert (zonder zelfs maar het minste bewijs trouwens). We blijven dus zitten met het FEIT dat de treinen in Nederland gevoelig stipter rijden dan in België. Ik vind het zeer bizar dat daar zelfs discussie over bestaat: iedereen die regelmatig de trein neemt in beide landen zal dat beamen. Werk jij voor de NMBS, rookie? Want ik zie hier de typische NMBS-mentaliteit aan het werk: in het buitenland gaat het beter? Ah, dan liegen ze in't buitenland. Kop in't zand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat wordt er in Nederland uit de statistieken gehaald dat er in België blijft insteken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De stiptheid ligt hier tegen de 91-2% na neutralisatie. In Nederland ligt dit tegen de 93-5%. Ik ben echter eens benieuwd wat de reële stiptheid is van hun ganse spoornetwerk. Zulke cijfers krijg je niet te zien. Probeer hun stiptheidsrapporten maar eens te zoeken op hun websites. Tip: je vindt ze niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien iedere staking een kwaliteisverbetering inhield, dan moest het spoor nu een superbedrijf zijn. Helaas is de realiteit het tegenovergestelde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Allee om u te behoeden voor een hartaanval : de treinen in Nederland rijden stipter, alleen met meer vertraging. Nu goed ?
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 2 oktober 2012 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |