Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2012, 12:09   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Treft het U dan niet als ge met de trein of op de snelweg ergens naartoe rijdt, dat Vlaanderen wel een agrarische staat lijkt? Overal weidse groene landbouwlandschappen zo ver de horizon reikt...

Op de eerste plaats moet de emigratie tegengegaan worden. Niet de immigratie, want elke immigrant in Vlaanderen is een toekomstige Nederlandstalige. De franstalige gemeenschap in Brussel heeft dat veel beter begrepen; die denken in termen van de konkurrentieslag om de immigrant.

Het ultieme streefdoel moet de kaap van de 10 miljoen Nederlandstaligen zijn in Vlaanderen nog deze eeuw. Neen? Bruxelles haalt echter wel deze eeuw de kaap van de 2 miljoen franstaligen (en dat omdat de Vlaamse regering met de NVA op kop, weigert van massaal te investeren in het NL-onderwijs op zo'n manier dat de Kukturele Reconquista zou kunnen bewerkstelligd worden.)
Mij treft het dat steeds meer huizen onderlopen als het regent.
Blijkbaar zijn uw weidse groene landbouwlandschappen toch niet zo geschikt als bouwgrond.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 12:24   #42
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Op de eerste plaats moet de emigratie tegengegaan worden. Niet de immigratie, want elke immigrant in Vlaanderen is een toekomstige Nederlandstalige. De franstalige gemeenschap in Brussel heeft dat veel beter begrepen; die denken in termen van de konkurrentieslag om de immigrant.
Hoe meer anderstalige migranten er binnenkomen, hoe langzamer en moeilijker deze immigratie echter verloopt. In dorpen en kleinere steden kan dit misschien nog wel opgevangen worden, maar in een stad als Antwerpen, waar bovendien vaak een soort van 'ghettovorming' tussen migranten van verschillende origine optreedt, riskeer je zo het onstaan van echte anderstalige eilandjes, waar niemand op de duur nog Nederlands begrijpt.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 12:24   #43
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Mij treft het dat steeds meer huizen onderlopen als het regent.
Blijkbaar zijn uw weidse groene landbouwlandschappen toch niet zo geschikt als bouwgrond.
L'eau va monter, grapt mijn FDF-kollega! En spiegelt mij Koekelberg �* la Côte voor.....
En wie gaat hem ongelijk geven? Waar blijft het Vlaamse aktiegrogramma?

Het hoogste punt van Vlaanderen is Remersdaal (in Voeren) met een hoogte van 287,5 m.
Kon ik maar eventjes minister van Ruimtelijke Ordening zijn, dan zou daar een nieuwe stad Nieuw Vlaanderen , verschijnen voor enkele honderduizenden inwoners. Een nieuwe (Nederlandstalige!) Euregio bovendien dank zij zijn ligging. (En betekent Euregio niet Eugeld?)
En de demografische drainage naar Wallonië zou enkele jaren kunnen worden stilgelegd.....

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 3 oktober 2012 om 12:29.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 12:33   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Ik ben helemaal geen racist, ik ben gewoon doodeerlijk, jullie f.... Vlamingen altijd afgeven op de Moslims en Marokkanen, maar kijk gewoon wat jullie hebben binnengelaten, Roma-zigeuners aan elke uithoek, De Stad Gent klaagt van de talrijke Bulgaren, enzo hahaha,

Belgie is een ramp, kijk gewoon hoe het eraan toe gaat,

EIGEN SCHULD DIKKE BULT
u bent grappig.

WIJ hebben NOCH marokkanen NOCH turken, NOCH zigeuners gevraagd! WIJ moeten dit ondergaan op straffe van voor het inquisitiecentrum te verschijnen.

Trouwens: voor alle duidelijkheid: ik heb niks tegen marokkanen, net zomin als ik iets tegen duitsers heb. Ik heb wèl iets (eufemisme) tegen islam, net zoals ik iets tegen het nazisme heb.
snappie?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 12:38   #45
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Hoe meer anderstalige migranten er binnenkomen, hoe langzamer en moeilijker deze immigratie echter verloopt. In dorpen en kleinere steden kan dit misschien nog wel opgevangen worden, maar in een stad als Antwerpen, waar bovendien vaak een soort van 'ghettovorming' tussen migranten van verschillende origine optreedt, riskeer je zo het onstaan van echte anderstalige eilandjes, waar niemand op de duur nog Nederlands begrijpt.
Dat zou echter slechts een overgangsfase zijn. Anderstaligen hebben in Antwerpen geen faciliteiten (lees: onderwijs met een anderstalige voertaal) en de tweede generatie ondergaat daardoor een gedwongen taalassimilatie.
Nu zijn er zeer veel Nederlandstaligen in Vlaams-Brabant, maar dat beperkt zich tot de inwijkgeneratie. Er zal een gedwongen assimilatie volgen. En laat het nu net die nieuwe generatie zijn die zich het meest bewust is van haar (nieuwe!) identiteit. Geen radikalere francofone dan Laurette Oncelinckx.
In de Elzas zien we hetzelfde. Dat is een merkwaardig sociolinguïstisch fenomeen... En FDF betekent uiteindelijk Fils Des Flamands....

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 3 oktober 2012 om 12:48.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 12:47   #46
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
u bent grappig.

WIJ hebben NOCH marokkanen NOCH turken, NOCH zigeuners gevraagd! ?
btw Roma zijn best aangenamer dan de gemiddelde allahtoon
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 14:05   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou echter slechts een overgangsfase zijn. Anderstaligen hebben in Antwerpen geen faciliteiten (lees: onderwijs met een anderstalige voertaal) en de tweede generatie ondergaat daardoor een gedwongen taalassimilatie.
Nu zijn er zeer veel Nederlandstaligen in Vlaams-Brabant, maar dat beperkt zich tot de inwijkgeneratie. Er zal een gedwongen assimilatie volgen. En laat het nu net die nieuwe generatie zijn die zich het meest bewust is van haar (nieuwe!) identiteit. Geen radikalere francofone dan Laurette Oncelinckx.
In de Elzas zien we hetzelfde. Dat is een merkwaardig sociolinguïstisch fenomeen... En FDF betekent uiteindelijk Fils Des Flamands....
Deze theorie kan best kloppen.... behalve bij de bevolkingsgroep die steeds opnieuw verse analfabete geitenhoedster importeren omdat het dorp nog niet helemaal is overgeheveld.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 14:46   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom jong? is dat niet waar misschien?

..... begrijpen wie kan
Ah ok, je denkt dat je de waarheid ongestraft mag zeggen in Belgie?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 14:53   #49
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
u bent grappig.

WIJ hebben NOCH marokkanen NOCH turken, NOCH zigeuners gevraagd! WIJ moeten dit ondergaan op straffe van voor het inquisitiecentrum te verschijnen.

Trouwens: voor alle duidelijkheid: ik heb niks tegen marokkanen, net zomin als ik iets tegen duitsers heb. Ik heb wèl iets (eufemisme) tegen islam, net zoals ik iets tegen het nazisme heb.
snappie?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 15:12   #50
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Roma zigeuners zouden best bestreden worden
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 15:17   #51
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat Belgie een zware fout heeft gepleegd door zoveel Roma's binnen te laten en ook door zoveel "zwarten" binnen te laten

Deze 2 groepen zijn moeilijke mensen

In mijn buurt is er een Roma-jongeman, hij is 23 ern hij hij heeft al 7 kinderen???? Begrijpen wie kan

Als ik in de buurt van Centraal Station stap, dan zie ik zoveel marginaal volk, kan je dat vatten, HET CENTRAAL STATION, de VISITEKAART VAN ANTWERPEN?

Dus elke toerist dat naar Centraal Station komt ziet die "rommel, die afval, die stank, die bedelaars"

Toen er nog enkel Marokkanen en Turken waren was het redelijk proper in Belgie maar dan heeft men allerlei gespuis binnengelaten zoals
Roma's, Russen, Kosovaren, Bulgaren, Congolezen, Ruandezen, Guineanen,

De vorige keer, ik kom thuis aan, om 9.30, ik zie m'n Russische overbuurman, "barbecuen" ja "barbecuen" om 9.30 SMORGENS, kan je dat vatten, SMORGENS, ik kom binnen bij mij thuis, mijn living, keuken, appartement stonk naar gebarbecuede vlees

En dan heb je de Oosteuropeanen, da zijn regelrechte Gogs en Magogs, die fretten alles op, die stelen alles, gaande van koper tot zoetwatervissen in plaatselijke vijvers en visvijvers

En dan de negers, die zijn ook recentelijk binnengekomen, loopt eens rond in ANtwerpen, Station, gewoon te erg voor woorden, die komen rechtstreeks uit de brousse, waarschijnlijk hebben zij pygmeeen opgegeten of hebben zij meegedaan aan de oorlogen in Oost-Congo en dan laten ze dat gespuis binnen

En de Roma-zigeuners, met hun afval, rommel, en met hun kinderen, je hebt soms jongens van 23 met 7 kinderen

Daarom is dit een verdiende straf voor de Belgen, jullie waren niet content met de Marokkanen en Turken eh wel NU KRIJGEN JULLIE NOG ERGERE VREEMDELINGEN

Mijn loodgieter die een rasechte Vlaming is , zegt het zelf "Marokkanen en Turken" zijn zeer proper en ordelijk hij geeft het ZELF TOE
Je aanvraag om lid te worden van de VB-stoottroepen is goedgekeurd. Morgen mag je je zwarte uniform en je reglementaire metalen staaf komen afhalen.
België heeft mannen zoals u nodig !!!
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 15:20   #52
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
En altijd afgeven op de Moslims en de Marokkanen, altijd afgeven op de Marokkanen, en de Shariah dit Shariah dat

hahaha
Ja, dat is nu zo spijtig : dat geloof van jullie. Anders waren julie ( Marrokkanen en Turken ) beslist al " rasechte " Belgen geworden, en onze beste vrienden waarschijnlijk.
Spijtig.
Oud 3 oktober 2012, 15:22   #53
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jij hebt twee standaardmanieën

1 Flikken beschimpen
2 Vragen aan forummers of ze soms klaarkomen

Vuiligheid zoals deze openingspost mag, nee, moet weggehaald.
En Moor zou beter zijn nick veranderen in "Blanke Racist"
Waarom moet dat " blanke " erbij ? Je weet niet eens welke huidskleur Moor heeft ?
Oud 3 oktober 2012, 15:24   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
Roma zigeuners zouden best bestreden worden
Bij de stadscamping in Antwerpen op de Vogelzanglaan dragen ze hun steentje daartoe bij, daar hing vroeger - toen ik er nog ging werken, een bordje met daarop, "zigeuners niet toegelaten."

"Want die pikken alles mee," vertelde men mij toen ik naar de reden van dat bord vroeg.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 15:27   #55
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Dit is me ook al dikwijls opgevallen. de "oude belgen" moeten maar in de oude woningen blijven wonen, en met hun zuurverdiend belastingsgeld worden dan nieuwe sociale woningen gebouwd voor de "nieuwe belgen"(en de vreemdelingen).

Moet kunnen! Nog wat extra belasting op energieverbruik of enkel glas ramen, beetje extra BTW op steenkool als ze nog een kacheltje hebben en een extra verplichting om hun badkamer anders in te richten met spaarknop en aparte verluchting.
En als ze in het rusthuis "mogen": natuurlijk vet betalen!
2500 euros/maand of anders is het niet ordentelijk. En pas op ! Daar beginnen ze nu ook al oude allochtoontjes in te stoppen, die de hier genaturaliseerden dankzij " gezinshereniging " uit het verre thuisland hebben laten overkomen, om hier op kosten van het OCMW ( wij dus ) in de watten gelegd te worden, met tolken en speciale voeding en de hele santekraam...Zal er binnenkort nog wel plaats overblijven voor de oude autochtoontjes ?
Oud 3 oktober 2012, 15:31   #56
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Ik verlaat deze draad tot hij opgekuist is.
Als ze nu eerst die Roma kampen eens gingen opkuisen ? Daarna kuisen we het forum wel.
Waarom Moor en zijn gelijkgestemden geen volmacht geven om dat probleem op te knappen ?
In Marseille doen de inwoners zelf de grote kuis hoor : ze jagen de Roma's weg uit hun buurt, en steken hun spullen in brand .
Kijk hier maar :http://www.lepoint.fr/societe/des-ro...1511071_23.php
Oud 3 oktober 2012, 15:32   #57
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Roma's zitten in het communautair stelsel, net zoals ik. Vandaar.

En worden in hun thuisland al racistisch behandeld. Vandaar.
Ginder worden ze slecht behandeld. In de rest van Europa ook. Waarom verhuizen dan ?
Oud 3 oktober 2012, 15:34   #58
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U hebt de hoofdprijs gewonnen in racisme, fascisme en vooroordelen.

proficiat !
Henri 1 stelt zich kandidaat om een ganse stam arme, dakloze Roma's op te vangen in zijn woning. Nietwaar, Henri 1 ?
Oud 3 oktober 2012, 15:39   #59
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
België is vol en Vlaanderen is supervol. De immigratie moet tegengegaan worden, maar zonder racisme.
Als op legale wijze het enorm teveel aan immigranten word uitgewezen, zal het racisme verminderen in dezelfde mate als het aantal vreemdelingen.
Hoe méér immigranten, hoe méér racisme. ZO simpel is het.
Hoe meer last de mensen hebben van immigranten, hoe minder ze ze kunnen uitstaan. Eigenlijk heeft dat met " racisme " niet veel te maken. Racisme is een ideologie, waar de meeste mensen die hun buik vol hebben van de massa-immigratie 100 % hun voeten aan vegen.
Oud 3 oktober 2012, 15:41   #60
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ben helemaal geen racist, ik ben gewoon doodeerlijk, jullie f.... Vlamingen altijd afgeven op de Moslims en Marokkanen, maar kijk gewoon wat jullie hebben binnengelaten, Roma-zigeuners aan elke uithoek, De Stad Gent klaagt van de talrijke Bulgaren, enzo hahaha,

Belgie is een ramp, kijk gewoon hoe het eraan toe gaat,

EIGEN SCHULD DIKKE BULT
Je hebt gelijk. Ze zijn beginnen idioot doen vanaf ze moslims binnengelaten hebben, en nu word het alsmaar erger. Nu mag gelijk wie of wat binnen, zonder voorwaarden, en vliegen hen onmiddellijk de gebraden kippetjes in de wijd openstaande gulzige mond.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be