Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

 
 
Discussietools
Oud 12 oktober 2012, 09:38   #81
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Die transfers zorgen er bijvoorbeeld voor dat Vlaanderen niet de spoorwegen krijgt die nodig zijn, zodat jij elke dag met de auto in de file moet gaan staan en zo de leefbaarheid van de gemeente in gevaar brengt.

Er is geen enkele reden waarom mensen in een regio armer zouden zijn dan in een andere, behalve het slecht bestuur uit het verleden. Arme mensen moeten in de eerste plaats maar eens diegenen elektoraal afstraffen die voor hun armoede verantworodelijk zijn. De socialisten dus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Vlaams Brabant is in ieder geval in het verleden veel minder rijkelijk verzorgd geweest met subsidies dan Limburg. Maar wat hebben de corrupte politiekers in de Limburg met dat uit de hemel vallende manna gedaan? Ze hebben het verkwist, in eigen zakken gestopt, hun vriendjes verrijkt.
Dat is een kortzichtige visie die totaal niet strookt met de realiteit.

Ik zal u één voorbeeld geven om dit te illustreren. Het feit dat de Vlaamse vervoersmaatschappij 'de lijn' snelbussen afschaft leidt er toe dat Limburg statistisch verarmt ten opzichte van Brabant.

Om het eenvoudig te houden: Stel dat in beide provincies er 4 mensen wonen. één verdient 3000 euro per maand, een ander 2000 , de derde 1000, en de vierde is werkloos.

In beide provincies is het gemiddelde inkomen, werkloosheid enz gelijk.
Inkomen= 3.000 +2.000+1.000=6000 gedeeld door 4 is dat 1.500 euro per persoon gemiddeld 1.500 euro.
Werkloosheid= 25%

"De lijn" schaft de de sneldienst af. Gevolg: die Limburger met zijn inkomen van 3.000 euro kan niet meer op zijn werk geraken in Brabant. Als harde werker weigert hij te gaan doppen en verhuist hij naar Brabant.

Gevolg: Brabant heeft 5 inwoners, en Limburg nog 3.
Statistische gevolgen.

Inkomen gemiddeld:
Brabant 3.000+3.000+2000+1000+0 (werkloos)= 1800 euro
Limburg 2000+1000+0(werkloos)= 1000 euro

Werkloosheid:
Brabant: 1 van de 5= 20%
Limburg: 1 van de 3= 33,33%

En nu gij weer.

Is de gemeentelijk of provinciale overheid verantwoordelijk voor die slechtere cijfers? Neen de gewestelijke Vlaamse overheid die verantwoordelijk is voor het openbaar vervoer.

Ter info: dit is geen uit de lucht gegrepen voorbeeld. Ik ken mensen die effectief verhuisd zijn omdat 'de lijn' de snelbussen wilde afschaffen. En wat uw verwijten aan de provinciale overheid betreft. De provinciale overheid in Limburg moet een deel van haar inkomen in de toekomst spenderen aan het in voege laten houden van die snelbuslijnen. Geld dat dus niet voor andere zaken kan gebruikt worden.
PS mijn drie kinderen (en veel van hun vrienden leeftijdsgenoten) werk(t)en in Brabant. Ik weet dus waarover ik spreek.

PS indien Vlaanderen een hogere prijs betaalde voor de Limburgse grondstoffen was er hier in de provincie meer geld om in economie, grensoverschrijdende infrastructuur en bestrijding van werkloosheid te investeren.

Laatst gewijzigd door pajoske : 12 oktober 2012 om 09:40.
pajoske is offline  
Oud 12 oktober 2012, 09:39   #82
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het is niet alleen de overheid die een invloed heeft op een regio.
Ik zeg dat dan ook nergens. Echter, de overheid heeft een grote invloed. Onweerlegbaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Brussel is een aangename stad om te leven, wonen en werken. Daar ligt het niet aan. De betere verdieners trekken nu eenmaal naar de rand omdat het daar rustiger en ruimer is. Voor die rust en ruimte heeft Brussel gewoon geen plaats genoeg voor.
Ik heb er gewoond en gewerkt, ik vond dat helemaal geen aangename stad. Iedereen die liever elke morgen een uur in de file staat dan er te gaan wonen lijkt mij daar bij te staan. Bedrijven proberen een stadspremie, maar je kan de mensen blijkbaar niet eens betalen om er te gaan wonen.

Andere grootsteden lijken daar veel minder problemen mee te hebben.
Nyquist is offline  
Oud 12 oktober 2012, 09:40   #83
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Brussel is een aangename stad om te leven, wonen en werken. Daar ligt het niet aan. De betere verdieners trekken nu eenmaal naar de rand omdat het daar rustiger en ruimer is. Voor die rust en ruimte heeft Brussel gewoon geen plaats genoeg voor.

Het hoeven niet noodzakelijk Brusselaars te zijn die een Brussel bestaande uit volledig Brabant besturen.
Brussel is zo aangenaam, dat zelfs de politie, zwaar bewapend en met kavlar en helm aan, er niet eens meer overal durft te komen als ze niet met minstens 20 man zijn.
Brussel is zo aangenaam, dat bedrijven er enkel nog wagens durven parkeren als ze over een eigen bewaakte overdekte parking kunnen beschikken.
Brussel is zo aangenaam, dat politici het enkel nog durven bezoeken onder zware bescherming in gesloten voertuigen.
Brussel is zo aangenaam, dat wie het kan betalen, het zo snel mogelijk verlaat en buiten het Brussels Hoofdstedelijk gewest gaat wonen en leven.
Het Brusselse Hoofdstedelijk gewest is zo aangenaam dat zelfs kandidaat burgemeester er wel hun adres hebben staan, maar er niet verblijven.

Het BHG is helemaal niet aangenaam, het is op korte tijd verandert van een mooie stad naar een Afrikaanse derderangs provincie stad.
Jantje is offline  
Oud 12 oktober 2012, 10:05   #84
frank1234
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 1.330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het zou veel eenvoudiger zijn dat ze Vlaams Brabant en Waals Brabant deel laten uitmaken van het Brussels Gewest. Dan is er geen destructieve concurrentie meer tussen Brussel en haar rand.
het zou veel beter zijn om heel vlaanderen deel te laten uitmaken van het brussels gewest
frank1234 is offline  
Oud 12 oktober 2012, 10:46   #85
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het zou veel eenvoudiger zijn dat ze Vlaams Brabant en Waals Brabant deel laten uitmaken van het Brussels Gewest. Dan is er geen destructieve concurrentie meer tussen Brussel en haar rand.
Er zijn ook veel west- en oost-vlaamse forenzers, we kunnen moeilijk alles onder Brussel plaatsen omdat Brussel te Frans is voor de Vlamingen en niet geschikt om te wonen.

Je wil dat iedereen zich weer aanpast aan de Franstaligen in plaats dat Brussel werk maakt om zijn werkloze bevolking 'beroepsklaar' te krijgen. Tweetaligheid is zo'n troef die ze totaal niet uitspelen, zelfs niet forenzen naar vlaanderen, parken en leuke buurten, goeie appartementen. Ze krijgen teveel gratis geld en moeten daar niets voor doen, dus doen ze er ook niets voor.

Kijk naar Manhattan in NY, geen huizen met ruime tuinen maar dicht bij het werk, veilig, veel cultuur, goeie parken en goeie appartementen. The place to be.
BonBon is offline  
Oud 12 oktober 2012, 10:54   #86
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat is een kortzichtige visie die totaal niet strookt met de realiteit.

Ik zal u één voorbeeld geven om dit te illustreren. Het feit dat de Vlaamse vervoersmaatschappij 'de lijn' snelbussen afschaft leidt er toe dat Limburg statistisch verarmt ten opzichte van Brabant.

Om het eenvoudig te houden: Stel dat in beide provincies er 4 mensen wonen. één verdient 3000 euro per maand, een ander 2000 , de derde 1000, en de vierde is werkloos.

In beide provincies is het gemiddelde inkomen, werkloosheid enz gelijk.
Inkomen= 3.000 +2.000+1.000=6000 gedeeld door 4 is dat 1.500 euro per persoon gemiddeld 1.500 euro.
Werkloosheid= 25%

"De lijn" schaft de de sneldienst af. Gevolg: die Limburger met zijn inkomen van 3.000 euro kan niet meer op zijn werk geraken in Brabant. Als harde werker weigert hij te gaan doppen en verhuist hij naar Brabant.

Gevolg: Brabant heeft 5 inwoners, en Limburg nog 3.
Statistische gevolgen.

Inkomen gemiddeld:
Brabant 3.000+3.000+2000+1000+0 (werkloos)= 1800 euro
Limburg 2000+1000+0(werkloos)= 1000 euro

Werkloosheid:
Brabant: 1 van de 5= 20%
Limburg: 1 van de 3= 33,33%

En nu gij weer.

Is de gemeentelijk of provinciale overheid verantwoordelijk voor die slechtere cijfers? Neen de gewestelijke Vlaamse overheid die verantwoordelijk is voor het openbaar vervoer.

Ter info: dit is geen uit de lucht gegrepen voorbeeld. Ik ken mensen die effectief verhuisd zijn omdat 'de lijn' de snelbussen wilde afschaffen. En wat uw verwijten aan de provinciale overheid betreft. De provinciale overheid in Limburg moet een deel van haar inkomen in de toekomst spenderen aan het in voege laten houden van die snelbuslijnen. Geld dat dus niet voor andere zaken kan gebruikt worden.
PS mijn drie kinderen (en veel van hun vrienden leeftijdsgenoten) werk(t)en in Brabant. Ik weet dus waarover ik spreek.

PS indien Vlaanderen een hogere prijs betaalde voor de Limburgse grondstoffen was er hier in de provincie meer geld om in economie, grensoverschrijdende infrastructuur en bestrijding van werkloosheid te investeren.
Ze zijn hier in West Vlaanderen ook ferm aan het rommelen met de dienstverlening hoor, er zijn overal besparingen.

De vraag is, wie is er verantwoordelijk voor het openbaar vervoer en hoeveel mag dat kosten? De spoorwegen kosten alvast veel teveel, die moeten omlaag maar de vakbond wil natuurlijk niet. Bussen worden niet geregeld oor de vlaamse overheid dacht ik, dat is een privé firma met subsidies allerhande?
BonBon is offline  
Oud 12 oktober 2012, 12:03   #87
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 41.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Er zijn uiteraard wel transfers. Er zijn geen transfers via het aflossen van de schuld als er geen aflossing van de schuld is, maar dat lijkt me eminent logisch.
In dat geval zijn er nog altijd transfers in de financiering van de overheidsschuld omdat deze ongelijkmatig aangroeit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Dat is dan ook niet mijn conclusie, noch die van Vives. Als je rente op schuld afbetaalt met nieuwe schuld, dan sta je er slechter voor dan voordien, punt.
Dat gaat niemand tegenspreken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ja en nee. Vlaamderen zou gebaat zijn bij een afname van de schuld, omdat Vlaanderen de enige is die de schuld afbetaalt. Dat klopt. Echter, aangezien Vlaanderen de schuld afbetaalt die door anderen wordt gemaakt (en door die anderen geinvesteerd worden in de eigen regio), is dit niet in Vlaanderen's voordeel. Men boekt een overschot dat volledig door de andere regios wordt gebruikt. Vlaanderen kan dat dus beter ook voor de eigen regio gebruiken, en geen overschotten boeken, totdat ook de andere regios evenredig bijdragen. Op dat moment heeft het afbouwen van de schuld weer zin.
Heb je het hier over de begroting van de Vlaamse regering ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 12 oktober 2012, 12:04   #88
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Brussel is zo aangenaam, dat zelfs de politie, zwaar bewapend en met kavlar en helm aan, er niet eens meer overal durft te komen als ze niet met minstens 20 man zijn.
Brussel is zo aangenaam, dat bedrijven er enkel nog wagens durven parkeren als ze over een eigen bewaakte overdekte parking kunnen beschikken.
Brussel is zo aangenaam, dat politici het enkel nog durven bezoeken onder zware bescherming in gesloten voertuigen.
Brussel is zo aangenaam, dat wie het kan betalen, het zo snel mogelijk verlaat en buiten het Brussels Hoofdstedelijk gewest gaat wonen en leven.
Het Brusselse Hoofdstedelijk gewest is zo aangenaam dat zelfs kandidaat burgemeester er wel hun adres hebben staan, maar er niet verblijven.

Het BHG is helemaal niet aangenaam, het is op korte tijd verandert van een mooie stad naar een Afrikaanse derderangs provincie stad.
Ik woonde in Brussel, toen ik net afgestudeerd was (dus heeel lang geleden), en toen was het al een onaangename en Vlaamsonvriendelijke stad.
Nadien heb ik er met periodes gewerkt, en nog vaker naar toe gemoeten voor vergaderingen edm.
Nog onaangenamer !

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 12 oktober 2012, 12:07   #89
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 41.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dan moet je natuurlijk de gemeentebesturen ook afschaffen, want anders is er geen enkele reden meer voor een gemeentebestuur om goed te besturen. Net zoals vandaag Walllonië geen enkele reden heeft om zich economisch uit het moeras te trekken, omdat ze dan minder geld van de Vlamingen krijgen.
50% van de overheidsinvesteringen gebeurt nu op lokaal niveau. Als je een beetje rondkijkt dan zie ze het geld door de ramen smijten. Het is inderdaad een feit dat de gemeenten weinig incentive hebben om spaarzaam beleid te voeren. Met het aanleggen van nieuwe fietspaden, meer kinderopvang, prestige projecten, sponsoring verenigingen, uitbouw voetbalploeg, meer blauw op straat, schoonder onderbouwden bloemetjes op straat, etc. zijn meer stemmen te verdienen.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 12 oktober 2012, 12:13   #90
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 41.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat is een kortzichtige visie die totaal niet strookt met de realiteit.

Ik zal u één voorbeeld geven om dit te illustreren. Het feit dat de Vlaamse vervoersmaatschappij 'de lijn' snelbussen afschaft leidt er toe dat Limburg statistisch verarmt ten opzichte van Brabant.

Om het eenvoudig te houden: Stel dat in beide provincies er 4 mensen wonen. één verdient 3000 euro per maand, een ander 2000 , de derde 1000, en de vierde is werkloos.

In beide provincies is het gemiddelde inkomen, werkloosheid enz gelijk.
Inkomen= 3.000 +2.000+1.000=6000 gedeeld door 4 is dat 1.500 euro per persoon gemiddeld 1.500 euro.
Werkloosheid= 25%

"De lijn" schaft de de sneldienst af. Gevolg: die Limburger met zijn inkomen van 3.000 euro kan niet meer op zijn werk geraken in Brabant. Als harde werker weigert hij te gaan doppen en verhuist hij naar Brabant.

Gevolg: Brabant heeft 5 inwoners, en Limburg nog 3.
Statistische gevolgen.

Inkomen gemiddeld:
Brabant 3.000+3.000+2000+1000+0 (werkloos)= 1800 euro
Limburg 2000+1000+0(werkloos)= 1000 euro

Werkloosheid:
Brabant: 1 van de 5= 20%
Limburg: 1 van de 3= 33,33%

En nu gij weer.

Is de gemeentelijk of provinciale overheid verantwoordelijk voor die slechtere cijfers? Neen de gewestelijke Vlaamse overheid die verantwoordelijk is voor het openbaar vervoer.

Ter info: dit is geen uit de lucht gegrepen voorbeeld. Ik ken mensen die effectief verhuisd zijn omdat 'de lijn' de snelbussen wilde afschaffen. En wat uw verwijten aan de provinciale overheid betreft. De provinciale overheid in Limburg moet een deel van haar inkomen in de toekomst spenderen aan het in voege laten houden van die snelbuslijnen. Geld dat dus niet voor andere zaken kan gebruikt worden.
PS mijn drie kinderen (en veel van hun vrienden leeftijdsgenoten) werk(t)en in Brabant. Ik weet dus waarover ik spreek.

PS indien Vlaanderen een hogere prijs betaalde voor de Limburgse grondstoffen was er hier in de provincie meer geld om in economie, grensoverschrijdende infrastructuur en bestrijding van werkloosheid te investeren.
Migratie is van alle tijden en zeker om sociaaleconomische redenen. Alle effort die gestopt is in de reconversie van de mijnen, scheepbouw en de staalindustrie heeft zéér weinig effectief resultaat gehad. Het grootste resultaat is de corrupte uitbaten van het reconversiegeld.

Kijk voorbeeld eens naar de westhoek. Ook was dit ook een desolaat gebied waar de mensen weg trokken. Nu leeft die terug op. Dit zonder al te veel reconversiecenten van overheidswege.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 oktober 2012 om 12:13.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 12 oktober 2012, 12:14   #91
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 41.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik woonde in Brussel, toen ik net afgestudeerd was (dus heeel lang geleden), en toen was het al een onaangename en Vlaamsonvriendelijke stad.
Nadien heb ik er met periodes gewerkt, en nog vaker naar toe gemoeten voor vergaderingen edm.
Nog onaangenamer !

.
Life is shit and you have got to eat it.

Het leven is een stront en je moet er in doorbijten.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 oktober 2012 om 12:15.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 12 oktober 2012, 12:16   #92
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 41.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ze zijn hier in West Vlaanderen ook ferm aan het rommelen met de dienstverlening hoor, er zijn overal besparingen.

De vraag is, wie is er verantwoordelijk voor het openbaar vervoer en hoeveel mag dat kosten? De spoorwegen kosten alvast veel teveel, die moeten omlaag maar de vakbond wil natuurlijk niet. Bussen worden niet geregeld oor de vlaamse overheid dacht ik, dat is een privé firma met subsidies allerhande?
De Lijn baat de bussen uit en dit is een 100% Vlaamse overheidsfirma. De privé kan inderdaad ook bussen inzetten maar dat beperkt zich in de praktijk tot shuttle bussen en touroperators.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 12 oktober 2012, 12:18   #93
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 41.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Er zijn ook veel west- en oost-vlaamse forenzers, we kunnen moeilijk alles onder Brussel plaatsen omdat Brussel te Frans is voor de Vlamingen en niet geschikt om te wonen.
Als Brussel uitbreidt tot gans Brabant zijn de Vlamingen in de meerderheid en hebben zij het voor het zeggen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Je wil dat iedereen zich weer aanpast aan de Franstaligen in plaats dat Brussel werk maakt om zijn werkloze bevolking 'beroepsklaar' te krijgen. Tweetaligheid is zo'n troef die ze totaal niet uitspelen, zelfs niet forenzen naar vlaanderen, parken en leuke buurten, goeie appartementen. Ze krijgen teveel gratis geld en moeten daar niets voor doen, dus doen ze er ook niets voor.

Kijk naar Manhattan in NY, geen huizen met ruime tuinen maar dicht bij het werk, veilig, veel cultuur, goeie parken en goeie appartementen. The place to be.
Het gras zal elders altijd groener zijn. Als je niet in Brussel wil leven verhuis dan.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 12 oktober 2012, 12:21   #94
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 41.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
het zou veel beter zijn om heel vlaanderen deel te laten uitmaken van het brussels gewest
Ga gaat altijd een regiofocus nodig hebben. Eén centraal bestuurd beleid werkt niet. Daarom dat de BUB de nadruk legt op de overbodigheid van de gewesten en gemeenschappen en dat zwaartepunt naar de provincies wil brengen.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 12 oktober 2012, 12:29   #95
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De Lijn baat de bussen uit en dit is een 100% Vlaamse overheidsfirma.
Klopt

Maar er is meer.
De privé kan inderdaad ook bussen inzetten maar dat beperkt zich in de praktijk tot shuttle bussen en touroperators.[/quote]

Volgens mijn info klopt dat niet. Op het ogenblik dat de discussie gaande was over de snelbussen was er een privéfirma bereid om dat hiaat op te vullen. In de kranten was toen te lezen dat dit enkel kon als deze bussen hun vertrekplaats in Nederland hadden. Omdat 'delijn' een alleenrecht heeft op gerdled openbaar busvervoer (lijndiensten) in Vlaanderen.
Dit is waarschijnlijk ook (veronderstel ik) ook een van de redenen dat de Maastrichtse stadsbussen geen vertrekplaats meer hebben in Vlaanderen/België. Hetgeen vroeg wel zo was.
pajoske is offline  
Oud 12 oktober 2012, 12:34   #96
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als Brussel uitbreidt tot gans Brabant zijn de Vlamingen in de meerderheid en hebben zij het voor het zeggen.



Het gras zal elders altijd groener zijn. Als je niet in Brussel wil leven verhuis dan.
als de franstaligen in de vlaamse rand er niet mee kunnen leven dat ze nederlands moeten leren, dat ze het dan afbollen
vrijevlaming is offline  
Oud 12 oktober 2012, 12:39   #97
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Migratie is van alle tijden en zeker om sociaaleconomische redenen. Alle effort die gestopt is in de reconversie van de mijnen, scheepbouw en de staalindustrie heeft zéér weinig effectief resultaat gehad. Het grootste resultaat is de corrupte uitbaten van het reconversiegeld. .
Maar het toerisme kent dan weer wel een boom. Wel opmerken dat dit vooral aan de inspanningen van Limburgers zelf (+ o.a. het provinciebestuur) te danken is.
Maar daarbuiten kunt ge mijn punt niet weerleggen dat men slechte niet cijfers moet afwentelen op inwoners van bepaalde regio's of haar bestuurders.
Het Limburgse provinciebestuur in niet verantwoordelijk voor het (gebrke aan) bus en treinvervoer. De gemeentebesturen en provinciebestuur zijn niet verantwoordelijk dat brede vierbaans gewestwegen door de Vlaamse overheid dichtgemetseld worden tot trage (50km/u) tweebaanswegen.
De provinciale overheid is niet verantwoordelijk voor het feit dat Vlaanderen geen investeringen wenst te doen in (nieuwe) grensoverschrijdende wegen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kijk voorbeeld eens naar de westhoek. Ook was dit ook een desolaat gebied waar de mensen weg trokken. Nu leeft die terug op. Dit zonder al te veel reconversiecenten van overheidswege.
Zullen we het voorbeeld nemen van Bekaert? Zij hebben na de mijnsluiting van subsidie bestemd voor Limburg geprofiteerd om een fabriek neer te zetten in Lanklaar. Met de belofte van meer dan duizend werknemers. Op het hoogtepunt hebben ze er rond 800 werknemers gehad. Ondertussen is Bekaert in Lanklaar al vele jaren geleden weg getrokken. De winsten (en subsidie) meenemend naar West-Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 12 oktober 2012 om 12:44.
pajoske is offline  
Oud 12 oktober 2012, 12:49   #98
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 41.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
als de franstaligen in de vlaamse rand er niet mee kunnen leven dat ze nederlands moeten leren, dat ze het dan afbollen
Man, man, man. Het gaat hier over transfers. Hoeveel centen mogen er nog getransfereerd worden naar om jou je "Waalse-ratten-rol-Uw-matten" spel te laten spelen ?

Vlaams Brabant is al rijk genoeg. Met of zonder Franstaligen.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 12 oktober 2012, 12:59   #99
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Man, man, man. Het gaat hier over transfers. Hoeveel centen mogen er nog getransfereerd worden naar om jou je "Waalse-ratten-rol-Uw-matten" spel te laten spelen ?

Vlaams Brabant is al rijk genoeg. Met of zonder Franstaligen.
blijkbaar weer vergeten te lezen waar ik op reageerde, nl jij die zegt "als je het niet aangenaam vind in brussel, verhuis dan"

Jij mag zoiets zeggen, maar ik niet want het gaat hier over de transfers...

Wederom selectieve verontwaardiging van uw kant
vrijevlaming is offline  
Oud 12 oktober 2012, 13:19   #100
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mot Bekijk bericht
Limburgers hebben toch de naam extreem traag te zijn?
Die naam hebben ze gekregen omdat niet Limburgers totaal geen weet hebben van het feit dat Limburgers een taal spreken waar tonaliteit zeer belangrijk is. Sleeptonen zijn een belangrijk en letterlijk betekenisvol onderdeel van onze taal.
Maar dat is voor de meeste Vlamingen moeilijk te begrijpen omdat Nederlands en de andere ons omringende talen 5Frans, Duits , Engels... dit niet kennen).

Limburgers hebben die naam dus gekregen door de onwetendheid (of noem het domheid) van Niet-Limburgers.
pajoske is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be