![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zal u één voorbeeld geven om dit te illustreren. Het feit dat de Vlaamse vervoersmaatschappij 'de lijn' snelbussen afschaft leidt er toe dat Limburg statistisch verarmt ten opzichte van Brabant. Om het eenvoudig te houden: Stel dat in beide provincies er 4 mensen wonen. één verdient 3000 euro per maand, een ander 2000 , de derde 1000, en de vierde is werkloos. In beide provincies is het gemiddelde inkomen, werkloosheid enz gelijk. Inkomen= 3.000 +2.000+1.000=6000 gedeeld door 4 is dat 1.500 euro per persoon gemiddeld 1.500 euro. Werkloosheid= 25% "De lijn" schaft de de sneldienst af. Gevolg: die Limburger met zijn inkomen van 3.000 euro kan niet meer op zijn werk geraken in Brabant. Als harde werker weigert hij te gaan doppen en verhuist hij naar Brabant. Gevolg: Brabant heeft 5 inwoners, en Limburg nog 3. Statistische gevolgen. Inkomen gemiddeld: Brabant 3.000+3.000+2000+1000+0 (werkloos)= 1800 euro Limburg 2000+1000+0(werkloos)= 1000 euro Werkloosheid: Brabant: 1 van de 5= 20% Limburg: 1 van de 3= 33,33% En nu gij weer. Is de gemeentelijk of provinciale overheid verantwoordelijk voor die slechtere cijfers? Neen de gewestelijke Vlaamse overheid die verantwoordelijk is voor het openbaar vervoer. Ter info: dit is geen uit de lucht gegrepen voorbeeld. Ik ken mensen die effectief verhuisd zijn omdat 'de lijn' de snelbussen wilde afschaffen. En wat uw verwijten aan de provinciale overheid betreft. De provinciale overheid in Limburg moet een deel van haar inkomen in de toekomst spenderen aan het in voege laten houden van die snelbuslijnen. Geld dat dus niet voor andere zaken kan gebruikt worden. PS mijn drie kinderen (en veel van hun vrienden leeftijdsgenoten) werk(t)en in Brabant. Ik weet dus waarover ik spreek. PS indien Vlaanderen een hogere prijs betaalde voor de Limburgse grondstoffen was er hier in de provincie meer geld om in economie, grensoverschrijdende infrastructuur en bestrijding van werkloosheid te investeren. Laatst gewijzigd door pajoske : 12 oktober 2012 om 09:40. |
||
![]() |
![]() |
#82 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Andere grootsteden lijken daar veel minder problemen mee te hebben. |
||
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel is zo aangenaam, dat bedrijven er enkel nog wagens durven parkeren als ze over een eigen bewaakte overdekte parking kunnen beschikken. Brussel is zo aangenaam, dat politici het enkel nog durven bezoeken onder zware bescherming in gesloten voertuigen. Brussel is zo aangenaam, dat wie het kan betalen, het zo snel mogelijk verlaat en buiten het Brussels Hoofdstedelijk gewest gaat wonen en leven. Het Brusselse Hoofdstedelijk gewest is zo aangenaam dat zelfs kandidaat burgemeester er wel hun adres hebben staan, maar er niet verblijven. Het BHG is helemaal niet aangenaam, het is op korte tijd verandert van een mooie stad naar een Afrikaanse derderangs provincie stad. |
|
![]() |
![]() |
#84 |
Gouverneur
|
![]() het zou veel beter zijn om heel vlaanderen deel te laten uitmaken van het brussels gewest
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je wil dat iedereen zich weer aanpast aan de Franstaligen in plaats dat Brussel werk maakt om zijn werkloze bevolking 'beroepsklaar' te krijgen. Tweetaligheid is zo'n troef die ze totaal niet uitspelen, zelfs niet forenzen naar vlaanderen, parken en leuke buurten, goeie appartementen. Ze krijgen teveel gratis geld en moeten daar niets voor doen, dus doen ze er ook niets voor. Kijk naar Manhattan in NY, geen huizen met ruime tuinen maar dicht bij het werk, veilig, veel cultuur, goeie parken en goeie appartementen. The place to be. |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vraag is, wie is er verantwoordelijk voor het openbaar vervoer en hoeveel mag dat kosten? De spoorwegen kosten alvast veel teveel, die moeten omlaag maar de vakbond wil natuurlijk niet. Bussen worden niet geregeld oor de vlaamse overheid dacht ik, dat is een privé firma met subsidies allerhande? |
|
![]() |
![]() |
#87 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|||
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nadien heb ik er met periodes gewerkt, en nog vaker naar toe gemoeten voor vergaderingen edm. Nog onaangenamer ! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk voorbeeld eens naar de westhoek. Ook was dit ook een desolaat gebied waar de mensen weg trokken. Nu leeft die terug op. Dit zonder al te veel reconversiecenten van overheidswege.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 oktober 2012 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het leven is een stront en je moet er in doorbijten.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 oktober 2012 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga gaat altijd een regiofocus nodig hebben. Eén centraal bestuurd beleid werkt niet. Daarom dat de BUB de nadruk legt op de overbodigheid van de gewesten en gemeenschappen en dat zwaartepunt naar de provincies wil brengen.
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Maar er is meer. De privé kan inderdaad ook bussen inzetten maar dat beperkt zich in de praktijk tot shuttle bussen en touroperators.[/quote] Volgens mijn info klopt dat niet. Op het ogenblik dat de discussie gaande was over de snelbussen was er een privéfirma bereid om dat hiaat op te vullen. In de kranten was toen te lezen dat dit enkel kon als deze bussen hun vertrekplaats in Nederland hadden. Omdat 'delijn' een alleenrecht heeft op gerdled openbaar busvervoer (lijndiensten) in Vlaanderen. Dit is waarschijnlijk ook (veronderstel ik) ook een van de redenen dat de Maastrichtse stadsbussen geen vertrekplaats meer hebben in Vlaanderen/België. Hetgeen vroeg wel zo was. |
|
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() als de franstaligen in de vlaamse rand er niet mee kunnen leven dat ze nederlands moeten leren, dat ze het dan afbollen
|
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Maar daarbuiten kunt ge mijn punt niet weerleggen dat men slechte niet cijfers moet afwentelen op inwoners van bepaalde regio's of haar bestuurders. Het Limburgse provinciebestuur in niet verantwoordelijk voor het (gebrke aan) bus en treinvervoer. De gemeentebesturen en provinciebestuur zijn niet verantwoordelijk dat brede vierbaans gewestwegen door de Vlaamse overheid dichtgemetseld worden tot trage (50km/u) tweebaanswegen. De provinciale overheid is niet verantwoordelijk voor het feit dat Vlaanderen geen investeringen wenst te doen in (nieuwe) grensoverschrijdende wegen. Zullen we het voorbeeld nemen van Bekaert? Zij hebben na de mijnsluiting van subsidie bestemd voor Limburg geprofiteerd om een fabriek neer te zetten in Lanklaar. Met de belofte van meer dan duizend werknemers. Op het hoogtepunt hebben ze er rond 800 werknemers gehad. Ondertussen is Bekaert in Lanklaar al vele jaren geleden weg getrokken. De winsten (en subsidie) meenemend naar West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door pajoske : 12 oktober 2012 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaams Brabant is al rijk genoeg. Met of zonder Franstaligen.
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij mag zoiets zeggen, maar ik niet want het gaat hier over de transfers... Wederom selectieve verontwaardiging van uw kant |
|
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Die naam hebben ze gekregen omdat niet Limburgers totaal geen weet hebben van het feit dat Limburgers een taal spreken waar tonaliteit zeer belangrijk is. Sleeptonen zijn een belangrijk en letterlijk betekenisvol onderdeel van onze taal.
Maar dat is voor de meeste Vlamingen moeilijk te begrijpen omdat Nederlands en de andere ons omringende talen 5Frans, Duits , Engels... dit niet kennen). Limburgers hebben die naam dus gekregen door de onwetendheid (of noem het domheid) van Niet-Limburgers. |
![]() |