Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 17 oktober 2012, 15:03   #41
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik had het niet over een associatie met een liedje van Queen, maar over het briesend gebrul van De Wever.
Mee eens...ik had pijn mijn hart toen ik zag hoe hij daar op dat podium in de steek werd gelaten door een apert gebrek aan professionalisme.
Dat zou bij het VB nooit zijn voorgekomen.

Daarom dus dat ik pijn mijn hart had...de kiezers van de NVA ( voor de helft ex-VB'ers) zijn dat niet gewend...waar was Karim? Waar was Jurgen?

Ik hoop dat de NVA daar snel van leert en een strikte regie toepast de volgende keer dat ze in de schijnwerpers moeten verschijnen...
Oud 17 oktober 2012, 15:05   #42
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik dacht dat dergelijke onzin alleen op de BUB webstek te vinden zou zijn. Maar blijkbaar wordt deze nonsens gedeeld door de Gentse bestuursploeg. Ook Matthias Declercq van de VLD kwam al met dergelijke insinuaties.

Met alle respect voor Bart Dewever, maar je kan hem onmogelijk vergelijken met één van de grootste leiders uit de 20 ste eeuw met zijn positieve en zeer negatieve punten.

Een objectieve vergelijking leert al dat er een enorm verschil is op sociaal economisch vlak, op vlak van de rassenleer, ook qua persoonlijkheid, Hitler voerde een agressieve politiek en had grootheidswaanzin, Bart Dewever is zeer voorzichtig en braaf. Ik zie op bijna alle vlakken geen vergelijking. Misschien kunnen de BUB'ers van dienst of de Verhofstadt aanbidders hun stelling verklaren.
Al is het duidelijk dat ik heel wat antipathie heb tegenover De Wever vind ik de vergelijking er ook wat over. Aan de andere kant vond ik zijn overwinningsspeech van zondag ook wel eerder "griezelig". Van gezellige dikkerd naar agressieve hongerlijder, tja...Er is maar een ding erger dan een slechte verliezer en dat is een slechte winnaar... Het leek er trouwens op dat hij definitief eventuele bruggen tussen de ander partijen opblies. Wat zit er achter die tactiek?
Oud 17 oktober 2012, 15:09   #43
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Termont heeft niet helemaal ongelijk. Toen De Wever in de micro brieste "wij zijn de baas van 't stad".................moest ik ook even mijn voorhoofd fronsen......
Tja ... Dat deed ik ook toen Di Rupo doodleuk verklaarde: "La Belgique nous appartient."
Oud 17 oktober 2012, 15:10   #44
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Al is het duidelijk dat ik heel wat antipathie heb tegenover De Wever vind ik de vergelijking er ook wat over. Aan de andere kant vond ik zijn overwinningsspeech van zondag ook wel eerder "griezelig". Van gezellige dikkerd naar agressieve hongerlijder, tja...Er is maar een ding erger dan een slechte verliezer en dat is een slechte winnaar... Het leek er trouwens op dat hij definitief eventuele bruggen tussen de ander partijen opblies. Wat zit er achter die tactiek?
Hij heeft helemaal geen eventuele bruggen tussen andere partijen opgeblazen (enkel 1 partij), hij heeft burgemeester PJ zelfs uitvoerig geloofd en bedankt voor z'n beleid (tot zelfs 3 X toe, iets te veel van 't goede), hij slaagde er zelfs in om zwierig 'n kaakslag uit te delen aan z'n gloednieuwe kiezers zèlf, uit andermans partij gevist.
SDX is offline  
Oud 17 oktober 2012, 20:34   #45
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat dergelijke onzin alleen op de BUB webstek te vinden zou zijn. Maar blijkbaar wordt deze nonsens gedeeld door de Gentse bestuursploeg. Ook Matthias Declercq van de VLD kwam al met dergelijke insinuaties.

Met alle respect voor Bart Dewever, maar je kan hem onmogelijk vergelijken met één van de grootste leiders uit de 20 ste eeuw met zijn positieve en zeer negatieve punten.

Een objectieve vergelijking leert al dat er een enorm verschil is op sociaal economisch vlak, op vlak van de rassenleer, ook qua persoonlijkheid, Hitler voerde een agressieve politiek en had grootheidswaanzin, Bart Dewever is zeer voorzichtig en braaf. Ik zie op bijna alle vlakken geen vergelijking. Misschien kunnen de BUB'ers van dienst of de Verhofstadt aanbidders hun stelling verklaren.
Personencultus: check
Nationalisme: check
Uitsluiting van bepaalde groepen: check
Vurige toespraken: check
Rechts tot extreem rechts: check
Geen gevoel voor humor: check

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline  
Oud 17 oktober 2012, 20:52   #46
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En, Hitler was geen pedofiel zoals de Charles Chaplin.
Imiteren doe je meestal enkel op het podium.
Vito is offline  
Oud 17 oktober 2012, 20:53   #47
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik neem aan dat Termont liever een Marokkaanse burgemeester had gehad aan het hoofd van de grootste Belgische haven? Net zoals Rotterdam een marokkaanse burgemeester heeft aan het hoofd van de grootste Europese haven?

Alles liever dan iemand met Vlaamse reflexen?
Jij leeft echt wel op hypotheses, he?
Vito is offline  
Oud 18 oktober 2012, 15:50   #48
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

niet alleen Termont..

Bruno de Wever - professioneel historicus en broer van - stelde onlangs op de Nederlandse radio dat zijn broer Bart het verlengstuk was van het VNV. Niet mijn woorden, wel die van de meest prominente deskundige in dit land inzake collaboratie. Bijzonder pijnlijk.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline  
Oud 18 oktober 2012, 16:09   #49
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
niet alleen Termont..

Bruno de Wever - professioneel historicus en broer van - stelde onlangs op de Nederlandse radio dat zijn broer Bart het verlengstuk was van het VNV. Niet mijn woorden, wel die van de meest prominente deskundige in dit land inzake collaboratie. Bijzonder pijnlijk.
bron ?
Eigenzinnig is offline  
Oud 18 oktober 2012, 16:12   #50
giserke
Banneling

Standaard

Daniel Termont blijkt een reus op lemen voeten te zijn in Gent.

de SPA heeft maar 15 zetels. De Andere 11 gaan naar de kaktussen van Groen.
giserke is offline  
Oud 18 oktober 2012, 16:13   #51
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
niet alleen Termont..

Bron?
giserke is offline  
Oud 18 oktober 2012, 16:21   #52
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch niet, heel de wereld kent Adolf Hitler als één van de grootste redenaars uit de geschiedenis, maar ook als iemand die verantwoordelijk is voor grote misdaden tegen de menselijkheid.

De link van Termont raakt kant noch wal en is volkomen idioot.

100 % akkoord !

Hitler was inderdaad een v.d. grootste redenaars ter wereld. Alhoewel, hij moest nogal veel naar z'n blaadjes kijken.
Ooit zag ik een redevoering van Bart Dewever: hij sprak bijna 1 vol uur aan de hand van een sigarettenblaadje. Bijna alles kwam spontaan uit z'n mond !!!
Termont daalt in m'n achting tot de laagste schuif.

Boduo is offline  
Oud 18 oktober 2012, 17:02   #53
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Geen gevoel voor humor: check
Ik vindt BDW juist wel en gevoel voor humor te hebben. Dat hij zijn verschijning op het balkon vergeleek met een sinterklaasvertoning duidt ook op een zelfrelativering die je bij een machtshongerige dictator die kickt op persoonlijke verheerlijking niet zou terug vinden. Ik zie hier geen Hitler en vindt de vergelijking beledigend, ongepast en vooral dom. Ondertussen moet men toch al weten dat die demonizerende angststimulerende aanpak niet werkt bij BDW en bij de kiezer.

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 18 oktober 2012, 17:07   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik vindt BDW juist wel en gevoel voor humor te hebben. Dat hij zijn verschijning op het balkon vergeleek met een sinterklaasvertoning duidt ook op een zelfrelativering die je bij een machtshongerige dictator die kickt op persoonlijke verheerlijking niet zou terug vinden. Ik zie hier geen Hitler en vindt de vergelijking beledigend, ongepast en vooral dom. Ondertussen moet men toch al weten dat die demonizerende angststimulerende aanpak niet werkt bij BDW en bij de kiezer.
Men weet immers niet meer uit welk hout nog pijlen snijden, en er komt nog bovenop dat ze de afgelopen dertig jaar hun eigen leugens zijn beginnen geloven.
Xenophon is offline  
Oud 18 oktober 2012, 17:20   #55
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wellicht zijn er wel parallellen.
Henri1 is offline  
Oud 18 oktober 2012, 17:53   #56
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
hij heeft altijd wel een juist strategisch antwoord klaar in zijn mediarol voor het publiek,echter geloof ik deze man eigenlijk helemaal niet en de kans is ook groot dat hij door de arrogantie van de macht verblind zal geraken,zoals dewinter eveneens zei ''zijn masker zal ooit wel eens wegvallen''
Nvalid is offline  
Oud 18 oktober 2012, 20:31   #57
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Daniel Termont blijkt een reus op lemen voeten te zijn in Gent.

de SPA heeft maar 15 zetels. De Andere 11 gaan naar de kaktussen van Groen.
Tja bekijk het zo in 2006 haalden Sp.a + Spirit 31,58% en 17 zetels, Groen 12,06% en 6 zetels

In 2012 halen Sp.a en Groen samen 45,48% = 26 zetels. Al dat gejuich en borstklopperij dus om exact … 1,84% winst (!)

Maar als we de 26 verkozenen de kartellijst wat nader bekijken wordt het pas echt boeiend: De Sp.a mandatarissen slepen 15 zetels in de macht want neerkomt op -2 (!)

De Groene mandatarissen slepen 11 zetels in de macht wat neerkomt op + 5.
Men kan dus besluiten dat de grote winnaars van deze verkiezingen in Gent de Groene jongens zijn en dat Sp.a eigenlijk … achteruit gaat. Zo zie je maar dat Termont missschien toch maar beter niet zo hoog van de toren blaast. Wat niet wil zeggen dat ik ontken dat Termont een fantastische persoonlijke score gehaald heeft.
Oud 18 oktober 2012, 20:46   #58
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Zijn speech zaterdag was idd wat agressief, hij heeft dat al toegegeven.
Oud 18 oktober 2012, 20:59   #59
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had het niet over een associatie met een liedje van Queen, maar over het briesend gebrul van De Wever.
Niet alleen dat. Toen hij triomfantelijk en pompeus op het balkon van het stadhuis stond en zich liet toejuichen, deed me dat onmiddellijk denken aan de foto op het balkon toen Hitler Reichskanzler was geworden. Alleen de fakkels ontbraken.
system is offline  
Oud 18 oktober 2012, 21:07   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niet alleen dat. Toen hij triomfantelijk en pompeus op het balkon van het stadhuis stond en zich liet toejuichen, deed me dat onmiddellijk denken aan de foto op het balkon toen Hitler Reichskanzler was geworden. Alleen de fakkels ontbraken.
:zzzz:
Xenophon is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be