Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2012, 16:00   #281
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik bekijk uit principe geen youtube-filmpjes die op het forum gepost worden.

Als u wil discussiëren, graag woorden, ideeën en argumenten dan.
Oud 25 oktober 2012, 16:01   #282
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

@Vigilante VL & E.Gidius

Jullie autoritaire, totalitaire kantje komt naar boven.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 16:03   #283
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Hoe ga je ervoor zorgen dat beslissingen van pakweg Onkelinx niet van toepassing zijn in Vlaanderen? Zolang er een centraal bestuur bestaat met centrale bevoegdheden, zullen er Franstaligen zijn die mee zullen bepalen wat er in Vlaanderen gebeurt.
Als het zo is, volgens uw woorden, dat Franstalige inmenging enkel kan uitgesloten worden door het uitsluiten van een centraal bestuur, dan houdt de term confederalisme zoals die in de programma's van CD&V, OVLD en ja ook N-VA staat, in dat er geen centraal bestuur meer behoort te zijn.

Al zijn er volgens mij wel tussenoplossingen, zoals de invoering van de democratie.
Oud 25 oktober 2012, 16:04   #284
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik bekijk uit principe geen youtube-filmpjes die op het forum gepost worden.

Als u wil discussiëren, graag woorden, ideeën en argumenten dan.

Van mijn erf
Van mijn kiekens
Van mijn lijf
Van mijn wijf

Ik ben moe, ik lag nog toe
't was gistren laat, ik maak me kwaad
de volgende zot hier voor mijn kot
die maak ik af, recht in zijn graf

Om negen uur komt de fakteur
om half tien een koppel jong
om tien uur ne marchandeur
een kwartier later telefoon
om half elf den elentriek
direkt daarna voor den TV
om elf uur jehovakliek
om half twaalf van 't wc

(c) Belgian associality.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 16:06   #285
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@Vigilante VL & E.Gidius

Jullie autoritaire, totalitaire kantje komt naar boven.
Geen youtube-filmpjes willen bekijken is inderdaad staatsgevaarlijk. Dat kan leiden tot vernietigingskampen en de uitroeiing van heelder bevolkingsgroepen.

Ben blij dat we mensen als u hebben die daarover waken.
Oud 25 oktober 2012, 16:24   #286
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het zo is, volgens uw woorden, dat Franstalige inmenging enkel kan uitgesloten worden door het uitsluiten van een centraal bestuur, dan houdt de term confederalisme zoals die in de programma's van CD&V, OVLD en ja ook N-VA staat, in dat er geen centraal bestuur meer behoort te zijn.
Het "confederalisme" made in CD&V en OVLD is gewoon een vorm van federalisme, dus met behoud van een centrale autoriteit met gecentraliseerde bevoegdheden, waarbij zij de omgekeerde redenering hanteren dan de NVA: om puur electorale redenen aan stoerdoenerij doen om toch te proberen tonen hoe Vlaams zij wel niet zijn... Even hypocriet als de NVA.

Citaat:
Al zijn er volgens mij wel tussenoplossingen, zoals de invoering van de democratie.
U beseft toch dat in een "echte democratie", 100% van de Franstaligen + (ruw berekend) 15% van de Vlamingen alles door het strot van de 100% Vlamingen kunnen rammen? Zij beschikken immers over een meerderheid...

Als dit het plan van de NVA is, mij niet gelaten, hoor... Het is gewoon eigenaardig voor mensen die zo klagen dat er geen "Vlaamse meerderheid" in het federaal Parlement is...
Oud 25 oktober 2012, 16:34   #287
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het "confederalisme" made in CD&V en OVLD is gewoon een vorm van federalisme, dus met behoud van een centrale autoriteit met gecentraliseerde bevoegdheden, waarbij zij de omgekeerde redenering hanteren dan de NVA: om puur electorale redenen aan stoerdoenerij doen om toch te proberen tonen hoe Vlaams zij wel niet zijn... Even hypocriet als de NVA.
Wel... om dan toch op uw (terechte) vraag te antwoorden: als het zo is dat Franstalige inmenging enkel kan uitgesloten worden door het uitsluiten van een centraal bestuur, dan houdt de term confederalisme voor ons in dat er geen centraal bestuur meer behoort te zijn. Imho kan dat de gemiddelde Vlaming weinig schelen, als er maar geen Franstalige inmenging meer is.

Citaat:
U beseft toch dat in een "echte democratie", 100% van de Franstaligen + (ruw berekend) 15% van de Vlamingen alles door het strot van de 100% Vlamingen kunnen rammen? Zij beschikken immers over een meerderheid...

Als dit het plan van de NVA is, mij niet gelaten, hoor... Het is gewoon eigenaardig voor mensen die zo klagen dat er geen "Vlaamse meerderheid" in het federaal Parlement is...
Nee, in een democratie beslissen we bij meerderheid van 50 + 1 van de stemmen. Geen apartheid van N- en F-stemmen meer. In het kleine stukje centrale staat dat er nog overblijft, zal dus ongeveer 60 tegen 40 beslist worden.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 25 oktober 2012 om 16:37.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 17:02   #288
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel... om dan toch op uw (terechte) vraag te antwoorden: als het zo is dat Franstalige inmenging enkel kan uitgesloten worden door het uitsluiten van een centraal bestuur, dan houdt de term confederalisme voor ons in dat er geen centraal bestuur meer behoort te zijn. Imho kan dat de gemiddelde Vlaming weinig schelen, als er maar geen Franstalige inmenging meer is.
Vlaamse onafhankelijkheid dus. Als het de modale Vlaming zo weinig kan schelen, is het ook niet nodig om rond de pot te draaien, hé.

Citaat:
Nee, in een democratie beslissen we bij meerderheid van 50 + 1 van de stemmen. Geen apartheid van N- en F-stemmen meer. In het kleine stukje centrale staat dat er nog overblijft, zal dus ongeveer 60 tegen 40 beslist worden.
U gaat er dus vanuit dat de Vlamingen systematisch met de Vlamingen zullen stemmen? Rare redenering...
Oud 25 oktober 2012, 17:07   #289
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Confederalisme impliceert dat er geen centrale staat meer is, enkel nog een centraal niveau, waarnaar de lidstaten bevoegdheden kunnen delegeren. Op dat confederaal niveau heeft elke lidstaat een wederzijds vetorecht.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 17:08   #290
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Confederalisme impliceert dat er geen centrale staat meer is, enkel nog een centraal niveau, waarnaar de lidstaten bevoegdheden kunnen delegeren. Op dat confederaal niveau heeft elke lidstaat een wederzijds vetorecht.
Je zult wel nog altijd met je vlagje kunnen blijven zwaaien. Zelfs de koning zou in feite kunnen aanblijven. Is dat niet het enige dat jij belangrijk vindt?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 17:10   #291
BWarrior

Standaard

Citaat:
Vraag afgewezen. Wij zijn bezig met de definitieve afbraak van de Belgische staat, ik heb dus voorlopig wel wat nuttiger te doen.
Wie zijn "wij"?
Oud 25 oktober 2012, 17:12   #292
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Je zult wel nog altijd met je vlagje kunnen blijven zwaaien. Zelfs de koning zou in feite kunnen aanblijven. Is dat niet het enige dat jij belangrijk vindt?
Ik verwijs u naar de openingspost:

Citaat:
1) Waar gaan N-VA en VB tegen 2014 stemmen halen om aan (minstens) 51% te raken in één gewest? Waar gaan beide partijen die 1 miljoen kiezers die nu niét op één N-VA/VB stemden halen? En gaat het VB voor wie alléén totale onafhankelijkheid genoeg is en die de N-VA met haar confederalistisch discours te soft vindt, daarin meestappen?

2) Gaat N-VA eenzijdig het cordon sanitaire doorbreken om de grondwet opzij te schuiven? Of hoopt de partij erop zelf 51% te halen in een regionaal/communautair parlement om haar doel te verwezenlijken?

3) Wordt "confederalisme" niet gewoon als drukkingsmiddel gebruikt om (net als in 2010-11) de traditionele partijen tot een verregaande staatshervorming te bewegen die daarna door de separatisten weer als "anecdotisch" kan worden afgeschilderd?
Graag zou ik daar eens een zinnig antwoord op krijgen.

Dank.
Oud 25 oktober 2012, 17:12   #293
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ergens klopt dat ook wel (behalve dat ik geen vlaggetje zwaai, ik ga niet naar die dingen )

Het is hetzelfde als het verhaal van de jager en van de goede jager:
- een jager, die ziet het beest, die neemt zijn jachtgeweer, en die schiet het beest neer
- een goede jager, die ziet het beest, die neemt zijn jachtgeweer, en die schiet het beest neer ... maar het is een goede jager.
Oud 25 oktober 2012, 17:16   #294
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Ik verwijs u naar de openingspost:

Graag zou ik daar eens een zinnig antwoord op krijgen.

Dank.
Ik heb dat jaren geleden al beantwoord, Bruno. België zal niet barsten door toedoen van de separatistische partijen. België zal barsten omdat het niet werkt. Partijen als de N-VA zijn hoogstens het lepeltje dat de bruistablet België wat sneller doet oplossen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 25 oktober 2012 om 17:17.
Oud 25 oktober 2012, 17:19   #295
BWarrior

Standaard

België wordt nooit een "confederatie". Geen enkele Franstalige partij zal ooit onderhandelen over een separatisme met alle lusten, maar zonder de lasten. Zo simpel is het.
Oud 25 oktober 2012, 17:20   #296
BWarrior

Standaard

Citaat:
België zal barsten omdat het niet werkt.
Dat horen we al honderd jaar.
Oud 25 oktober 2012, 17:36   #297
van Maerlant

Standaard

Dan kan je gerust zijn, Bruno. De strijd is gestreden, België zal bestaan tot de zon ontploft. Je kan in eer en geweten het forum verlaten. Saluutjes!

Oud 25 oktober 2012, 20:56   #298
BWarrior

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Wat wilt u van mij nog meer horen?
Waarom wel Groot-Nederland en niet Groot-Duitsland?
Oud 25 oktober 2012, 23:24   #299
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaamse onafhankelijkheid dus.
Jij wil dat zo noemen.

Citaat:
Als het de modale Vlaming zo weinig kan schelen, is het ook niet nodig om rond de pot te draaien, hé.
In de context van de voorbije 50 jaar Belgische institutionele geschiedenis noemen we dat nu eenmaal confederalisme.

Citaat:
U gaat er dus vanuit dat de Vlamingen systematisch met de Vlamingen zullen stemmen? Rare redenering...
In institutionele aangelegenheden zal dat grotendeels zo zijn, verwacht ik.
Oud 25 oktober 2012, 23:37   #300
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Whatever.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be