Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2012, 09:43   #161
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Vlaamingen moet zowat het meest persimistische gemeenschap zijn van de aardbol .

Als er een bedrijf sluit , is het altijd iemand anders schuld . en als je een vraag stelt om initiatief in eigen handen te nemen is het niet mogelijk , als je spreekt over nieuwe jobs , is het enige waar men aan denkt , SERVICE , wat houd dat in ?

Dat we elkanders onderbroek gaan wassen en hopen dat we daar rijker van worden ?
Echte Vlamingen zijn dan ook passieve, depressieve en pessimistische mensen.
Zij hebben te veel en te lang onder het jeuk van derde geleefd.
Als zij niet gedwongen worden, dan gaan zij gewoon op hun lui gat zitten en wachten tot er iemand met een zweep langst komt om hen te dwingen in actie te komen.

Verder denken ze inderdaad steeds in de vorm van dienstverlening, ze zijn immers niet anders gewend dan het dienen van een meester.

Dit geld trouwens niet enkel voor de Vlamingen, maar voor alle Belgen.

Citaat:
In Belgistan is er geen WIL.
Is geen veronderstelling, maar een keiharde waarheid.

In Belgie denkt men dat als de meester het goed heeft en op zijn wenken word bediend, hij wel zal zorgen dat zijn personeel het ook goed heeft.
En dat personeel vergeet dat voor zijn meester zijn tweede stuk vlees laat, het personeel reeds lang geen boterham meer heeft.

Voor de meester maakt het immers niet uit wie zijn werk doet, als het maar gedaan word tegen de laagste kostprijs en de hoogste winst opleverd.
En dat snappen de Belgen niet, zij begrijpen niet dat ze zelf meester moeten worden om hun welvaart te kunnen behouden.
En ze denken inderdaad dat ze door elkaar onderbroek te wassen hun welvaart kunnen behouden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2012, 10:01   #162
Klarekijk
Banneling

Standaard

De domheid der dingen denkt de economie en onze welvaard ten dienst te zijn .

Aan een chinees bedrijf geven ze nagenoeg gratis grond en 5 jaar belastings vrij , en nog subside op de koop toe .

En wat zal dat bedrijf doen , wat rommel invoeren en verkopen , en het geld meenemen naar China . LEEGROOF VAN KAPITAAL organiszeren , en gelijktijdig elke productie arbeid in dit land gewoon onmogelijk maken .

Wat doet die zelfde overheid , de weinig Belgische ondernemingen belasten , pesten en vernederen en hen buiten concurentie zetten , en hun ondernemers uiwringen alsof het misdadigers zijn .

De linkse domheid weet dus niet dat je de koe water moet geven opdat ze melk zou kunnen blijven geven .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2012, 11:07   #163
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Aan een chinees bedrijf geven ze nagenoeg gratis grond en 5 jaar belastings vrij , en nog subside op de koop toe .

En wat zal dat bedrijf doen , wat rommel invoeren en verkopen , en het geld meenemen naar China . LEEGROOF VAN KAPITAAL organiszeren , en gelijktijdig elke productie arbeid in dit land gewoon onmogelijk maken .

Wat doet die zelfde overheid , de weinig Belgische ondernemingen belasten , pesten en vernederen en hen buiten concurentie zetten , en hun ondernemers uiwringen alsof het misdadigers zijn .

De linkse domheid weet dus niet dat je de koe water moet geven opdat ze melk zou kunnen blijven geven .
Je beseft nog niet half hoe dom onze politici zijn.
Want als ze dan al eens een rendabel bedrijf opbouwen, verkopen ze het aan een vreemde mogendheid en gaan dan klagen dat die te dure dienstverlening geeft. En zijn ze nog verwonderd dat dergelijke bedrijven worden leeggemolken door de vreemde mogendheid en daarna gesloten worden.
Oud 30 oktober 2012, 13:07   #164
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard 30/10/12 : Recordwinst voor Ford

De Amerikaanse autobouwer heeft de voorbije drie maanden een winst voor belastingen van 2,2 miljard dollar (1,7 miljard euro) neergezet. Dat is het beste resultaat ooit in het derde kwartaal.

De Tijd
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2012, 13:12   #165
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je beseft nog niet half hoe dom onze politici zijn.
Want als ze dan al eens een rendabel bedrijf opbouwen, verkopen ze het aan een vreemde mogendheid en gaan dan klagen dat die te dure dienstverlening geeft. En zijn ze nog verwonderd dat dergelijke bedrijven worden leeggemolken door de vreemde mogendheid en daarna gesloten worden.
Neem maar gerust Telenet als vorbeeld .

Inderdaad , eerst zal de overname volgen om wat gestoef te ontluiken , zijnde dat ze het gat in de begroting hebben verkleint en gelijktijdig zal de out sorsing al bezig zijn , en staan de mensen aan den dop .

En politici juigend met de armen in de lucht . Liberalisering .

Allemaal in de voetsporen van de lompsten der lompen Jean-Luc Dehaene

allee , lomp , hij zelf is er niet slechter op geworden he , den dief .
Oud 30 oktober 2012, 13:14   #166
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
De Amerikaanse autobouwer heeft de voorbije drie maanden een winst voor belastingen van 2,2 miljard dollar (1,7 miljard euro) neergezet. Dat is het beste resultaat ooit in het derde kwartaal.

De Tijd
Die avatar van U , HMMMMMM een warm hart voor Vivant .

Dat had ook nooit in de VLD mogen op gaan , maar ook niet in een andere klote partij .
Oud 30 oktober 2012, 13:57   #167
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De linkse domheid weet dus niet dat je de koe water moet geven opdat ze melk zou kunnen blijven geven
.
Ik heb linkse Meryame Kitir in de 7e dag horen pleiten voor een herziening van het overheidsbeleid. Om na te denken of we in plaats van grote internationals de bevoordelen we niet beter konden investeren in plaatselijke KMO's.
Hoe meer ik over haar standpunten lees, des te meer respect ik begin op te brengen voor deze dame.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2012, 22:26   #168
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb linkse Meryame Kitir in de 7e dag horen pleiten voor een herziening van het overheidsbeleid. Om na te denken of we in plaats van grote internationals de bevoordelen we niet beter konden investeren in plaatselijke KMO's.
Hoe meer ik over haar standpunten lees, des te meer respect ik begin op te brengen voor deze dame.
Dat heb ik niet gezien of gehoord , Echt ?

En dat uit de mond van links ? de wereld op zijn kop , maar in ieder geval een positieve boodschap van uit welke hoek ze ook mag komen .
Oud 30 oktober 2012, 23:02   #169
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
2
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2012, 23:32   #170
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
2
Oei , is er weer een schoon madam als halfgod opgestaan .

INHOUD ALSTUBLIEFT met een babe en wat traantjes zal het niet gaan hoor .
Oud 31 oktober 2012, 08:05   #171
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Aan de poorten van Ford Genk staan ze weer zielig en woedend op de grond te stampen. Iemand met een rood vestje aan zegt: "ze hadden die winst uit Amerika hier moeten investeren zodat wij verder konden werken." Dat is duidelijk iemand die België in stand wil houden. Helaas voor hem werkt de bedrijfswereld niet met solidariteit. Mocht hij zelf baas zijn van Ford dan deed hij net hetzelfde.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 08:15   #172
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roodkapje Bekijk bericht
Men heeft als ik me niet vergis nog een 14 maanden tijd...

Ik zou een zo hoog mogelijk ontslagpremie trachten los te peuteren en dit voor minstens 5.000 man.
Laat ons zeggen gemiddeld 100.000 € per persoon... en al die premies in één pot steken. Dus een pot van 500.000.000 € (20 miljard oude BF).

En dat geld zou ik steken in nieuw op te richten bedrijven/bedrijfjes en maatregelen treffen die bijkomende jobs in bestaande bedrijven stimuleren.
In die 20 miljard zit wel de verplichte ontslagpremie waar iedereen recht op heeft.

De politiek heeft momenteel de mond vol van de ontslagpremie en dergelijke. Kijk eens wat ze voor zichzelf aan de kant gelegd hebben als ze niet herverkozen worden.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 08:16   #173
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roodkapje Bekijk bericht
Men kan natuurlijk ook 125.000 eisen (dan hebben ze nog 25.000 ).

Maar met brugpensioen op 50 en acties zoals hieronder gaat LImburg het niet redden. Of denk jij van wel?

Wat 'de' Limburg nu vooral nodig heeft zijn echt progressieve vakbonden maar dat is natuurlijk te veel verwacht.
De Limburg bestaat niet. Het is gewoon Limburg, niet meer, niet minder.
Oud 31 oktober 2012, 08:17   #174
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De Tijd
In Amerika
Oud 31 oktober 2012, 08:18   #175
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Bah, je mag een beetje overdrijven maar niet te veel.
Als ik m'n deur uitstap, zie ik in de verte 21 prachtige windmolens.
Die draaien dag & nacht ongeveer 350 dagen per jaar.
De eersten staan er al meer dan 15 jaar. Nog NOOIT heeft iemand geklaagd over die staaltjes van moderne technologie.
Ik & mijn omgeving vinden dat PRACHTIG !!!

Dag en nacht, 350 dagen per jaar?????????????????
Oud 31 oktober 2012, 08:19   #176
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou ook liever een windmolen acht mijn huis hebben staan dan een spoorlijn of een snelweg op 30 m van mijn deur .

Maar ja ,

met al die tegenstand hier lijkt het wel of ons lot geslagen is , en we niets meer mogen / willen / kunnen doen ivb echte jobs .

Geloven jullie dan echt in een economie , dat jij mijn gras gaat afrijden en ik Uw ruiten ga kuisen . dat Uw vrouw op mijn moeder gaat passen in het rusthuis , en mijn vrouw Uw stomme vragen gaat beantwoorden in het Cal center .

SORRY met alle respect , maar met die flutjobkes gaan we geen welvaardstaat in leven houden . met dat soort economie daar geloof ik echt geen fluit van .
Kan ook niet. Om welvaart in stand te houden moeten we uitvoeren naar het buitenland, niet meer, niet minder.
Oud 31 oktober 2012, 08:59   #177
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De Tijd
Citaat:
De groei van de operationele winst is vooral te danken aan de recordresultaten van Ford in Noord-Amerika en de groei van de krediettak Ford Credit. De Europese divisie leed een verlies van 468 miljoen dollar (361 miljoen euro).
Uit je eigen artikel.
Ford Europa heeft dus verlies gemaakt. Bijna een 1/2 miljard dollar verlies.

Men moet dus niet afkomen dat Ford een onterechte beslissing heeft genomen, want het heeft winst gemaakt.

Er heeft een transfer plaats gehad tussen twee regio's en dat is onaanvaardbaar voor Vlaanderen en zijn bevolking.
De Vlaamse bevolking wil immers dat elke regio zelf zorgt voor een rendabele economie en wil dat alle transfers stoppen.

Wel laat het Vlaamse volk nu zelf het goede voorbeeld geven en met opgeheven schouders aanvaarden dat Ford de transfer heeft gestopt en laat het Vlaamse volk nu doen wat ze zelf van de Walen eisen, een rendabele economie opbouwen zonder transfers.

En http://trends.knack.be/economie/nieu...etter-RNBTRKZ#

Citaat:
Limburg telt ruim 3300 vacatures voor Ford Genk-personeel

dinsdag 30 oktober 2012 om 11u59

Volgens de statistieken van de Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding (VDAB) zijn er in Limburg 3369 vacatures die in principe kunnen worden ingevuld door werknemers van Ford Genk.

Volgens de statistieken van de Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding (VDAB) zijn er in Limburg 3369 vacatures die in principe kunnen worden ingevuld door werknemers van Ford Genk.

Voor ruim 2600 vacatures is geen opleiding vereist of hoogstens tweede graad secundair onderwijs. Voor goed 700 vacatures is een derde graad secundair onderwijs nodig.

Er zijn vacatures in de meest uiteenlopende sectoren. Zo is er nood aan 259 metaalbewerkers en 300 technici. Maar het gros van de vacatures is te vinden in sectoren die niet echt met de auto-assemblage iets te maken hebben. Zo zoeken de leden van de Limburgse Confederatie bouw al een tijd vruchteloos naar 300 extra mensen.

Voor de distributiesector in de provincie gaat het om 500 jobs. De cijfers van de VDAB houden geen rekening met vacatures die uitzendbedrijven aanbieden. Dat betekent dat er meer dan 3369 openstaande jobs zijn. (A.M.)
Er is dus zelfs geen nieuw fabriek nodig op de plaats van Ford Genk om de bijna ontslagen werknemers terug aan het werk te helpen, ze moeten enkel willen werken tegen andere voorwaarden dan die uit de autoindustrie.
Oud 31 oktober 2012, 09:05   #178
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dag en nacht, 350 dagen per jaar?????????????????
Ja, windmolens werken nu eenmaal 24/24-7/7 en liggen enkel stil voor onderhoud. En dan nog niet allemaal tegelijk.

Als men dus op de terreinen van Ford Genk en Opel Antwerpen windmolens zet en de openruimte gebruik voor afvalwerking, hebben die twee plaatsen terug een rendabele bestemming.
En heeft men zelfs een stijging van de export naar andere gebieden dan enkel onze buurlanden.
Oud 31 oktober 2012, 14:44   #179
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, windmolens werken nu eenmaal 24/24-7/7 en liggen enkel stil voor onderhoud. En dan nog niet allemaal tegelijk.

Als men dus op de terreinen van Ford Genk en Opel Antwerpen windmolens zet en de openruimte gebruik voor afvalwerking, hebben die twee plaatsen terug een rendabele bestemming.
En heeft men zelfs een stijging van de export naar andere gebieden dan enkel onze buurlanden.
Een jaar telt hetzij 365, hetzij 366 dagen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 15:15   #180
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men dus op de terreinen van Ford Genk windmolens zet en de openruimte gebruik voor afvalwerking, hebben die twee plaatsen terug een rendabele bestemming.
Ford Genk : 130 ha beschikbaar voor windmolens, een zonneveld, een WKK-centrale en een H2-productieplant uit afvalwater.

En als dat niet mag van onze heren en dames politici, maak er dan een Lollywood van, een Limburgse variante van Holly- en Bollywood. Onze Belgische cineasten en acteurs schreeuwen om een Belgische werkstek.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be