![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Onzin.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#222 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#223 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Helaas worden er nog statutairen aangworven. De pensioenkost der ambtenaren moet toch gehandhaafd worden nietwaar.
|
|
|
#226 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, het openbaar vervoer krijgt geen subsidies? Ambtenaren krijgen geen doorgedreven sociaal abonnement? En zelfs zouden ambtenaren de volle pot mogen betalen, komt dat geld uit hun loon. Wat integraal uit de staatskas komt. En die word gevuld door anderen en leningen.
|
|
|
#227 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad! Een vergelijking die kant noch wal raakt...
|
|
|
|
|
#228 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee.
|
|
|
|
|
#229 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ah! Maar onze vrienden-klagers vragen niet om die lage pensioenen op te trekken naar een aanvaardbaar niveau... Neenee, ze vragen om onze pensioenen te verlagen naar een zelfde onaanvaardbaar niveau. Er zal wel een logica schuilgaan achter die redenering, maar die ontgaat me toch enigszins...
|
|
|
|
|
#230 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#231 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zegt meer over een statutaire ambtenaar die met alle (schijn)middelen zijn riante pensioenregeling wil goedpraten, dan over wat anders.
Het is en blijft onrechtvaardig dat een statutaire kuisvrouw uiteindelijk een dubbel pensioen zal hebben, dan een privékuisvrouw (terwijl deze laatste waarschijnlijk harder zal gewerkt hebben, een paar keer van werkgever is moeten veranderen, en haar loon niet beduidend hoger zal geweest zijn, integendeel op het einde van haar loopbaan waarschijnlijk zelfs lager). Alleen de eurocraten spelen het nog grover. |
|
|
|
|
|
#232 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=229
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
Burgemeester
|
Jaloezie ten top hier.
Niemand houdt jullie tegen om te solliciteren bij een of andere overheid, politie.. om een meer deftig pensioen te krijgen. Of ga in een land wonen waar je met uw pensioen ruim kunt toekomen. |
|
|
|
|
|
#234 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#235 |
|
Lokaal Raadslid
|
Voila, ziehier het volgende lijstje.
http://www.vacature.com/blog/de-15-b...oepen-in-belgi Ga gerust kijken en zeg mij dan eens wat de zin daarvan eigenlijk is. Ik ken gerust een paar ingenieurs die jaloers gaan zijn op de wedde die daar staat. Daar tegenover ken ik ook persoonlijk een paar IT managers die gaan lachen met dat peulschilletje die daar staat. Met ander woorden, jullie discussie hier is gebaseerd op wat goochelen met cijfertjes en bereken van gemiddelden die op geen enkele echte waarde steunen. Zowel in de privé als in de ambtenarij heb je topverdieners en gewoon werkvolk. Demonen, ter info, dat cijfer waar je hiermee in het wilde weg wat mee rondstookt, de gewone werkambtenaren hebben heel wat minder, dat gemiddelde komt doordat de toplonen er bijgeteld worden, waar bij de berekening van het gemiddelde van de prive, geen lonen van managers, CEO's, CFO's en dergelijke meer zijn opgenomen. Dat gemiddelde werd berekend onder gemiddelde lonen van ongeschoolde bandwerkers. Eerst lagen de zelfstandige ondernemers onder vuur omdat we profiteurs en zwartwerkers waren. Ze vergaten wel dat ze schoten op hun eigen werkgevers, die ze, nu het crisis is, wat liever zien. Als je natuurlijk ervoor kiest om enkel van 8 tot 5 te werken, geen extra opleidingen te doen, en zeker geen verantwoordelijkheid op te nemen, dan word je weinig betaald, da's juist, maar dat kies je zelf. En als je van 6u tot 23u werkt, zwaar werk hebt, veel stress moet verduren, niet veel verdiend en geen goed pensioen kan opbouwen met al je extra pijlers, zonder daar tegenin te gaan of ander werk te zoeken, dan ben je een domme kloot en verdien je niet beter, zo simpel is dat. Nu zijn het de ambtenaren met vast werk die het moeten ontgelden. Zij zijn, toen ze de kans kregen, op zoek gegaan naar drukkingsmiddelen voor betere voorwaarde, en ze hebben ze verkregen, aan anderen om even goed of beter te doen. Stop daar toch allemaal eens mee en concentreer jullie op wie hier echt achter schuilgaat en doe DAAR iets aan, dan ben je goed bezig en zal er iets veranderen in de goede zin voor iedereen.
|
|
|
#236 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Dat de banken minder en minder intresten geven is ook de schuld van de overheid? Binnen 20 jaar zullen er geen jobs meer zijn dan? |
|
|
|
|
|
|
#237 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het systeem helpt zichzelf wel om zeep op den duur |
|
|
|
|
|
|
#238 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tuttut, niet veralgemenen. Er zijn gerust ambtenaren die een nuttige taak uitvoeren. En dat zijn meestal de ambtenaren met de laagste lonen.
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#239 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik schat dat ze er bij u 30 a 40 procent gaan van af doen . 70 procent was rechtvaardiger geweest , maar ja , we kunnen niet alles willen hé. |
|
|
|
|
|
|
#240 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ja, wij hebben op de poef geleefd. De dubbele pensioenen vd ambtenaren, de gratis bussen, de 1.100.000 regularisaties ... allemaal geleend. En nu gaan wij leven volgens onze beurs dwz wij gaan allemaal verarmen. De statutairen zullen hun dubbel pensioen inleveren. Verworvenrechten stammen uit 20ste eeuw, we zitten in de 21ste! Vastheid bestaat morgen niet meer. U zegt dat onze regering dat nooit gaat laten gebeuren? Mogelijk, maar in dat geval komt de troika. Het is best mogelijk dat U dan nog veel meer zal mogen inleveren! |
|
|
|
|