Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2012, 16:44   #261
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
De ambtenaren doen nutteloze jobs ... mjah u zegt maar.
Ik denk dat als de ambtenaren niets meer moesten doen er ook niet veel meer zou bewegen in ons land maar bon. Het is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad.

Dus laat mij maar nutteloos zijn binnen 9 jaar ben ik er vanaf op 56 jaar.
Pensioen = +/- 1600€ per maand (risicojob) en ik ken risicojobs in burger met veel minder risico's die een veel hoger pensioen hebben hoor. Maar bon ik zaag daar niet over ik ben tevreden met wat ik heb.

Al bij al niet slecht voor een nutteloze.

En zoals hier al gemeld werd iedereen kan solliciteren voor een ambtenaren job.
Ben je daar principieel tegen geen probleem maar stop dan met zagen en wees dan content met een lager pensioen.
Och kom. Iedereen kan solliciteren voor een ambtenaarsjob. Dat is trouwens het probleem niet.
Wel dat iedereen "moet" betalen voor de ambtenaren, waarvan het aantal, in evenredigheid, wel een stuk hoger is, dan in de ons omliggende landen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 16:49   #262
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot_rod Bekijk bericht
Dus u bent bereid om een brandweerman, lid van de civiele bescherming of politieman hun pensioen af te nemen om uw wraak- en haatzucht ten opzichte van die te vet topambtenaren te verlichten?
Wie is er begonnen met tegen de schenen te stampen van de ambtenaar ... de bevolking dacht ik. Nergens wordt onderscheid gemaakt tussen topambtenaren en kleine ambtenaren.
We worden allemaal over dezelfde kam geschoren.
Ik ken ambtenaren die nu hun motivatie kwijt zijn door dergelijke argumenten.

In't kort gezegd door deze mensen ... jullie kunnen onze kloten kussen.
Waarom iets meer en goed doen als het toch niet geaprrecieerd wordt.

Ik kan ze geen ongelijk geven ... maw iedereen die kapt op de ambtenaar verdient een welverdiende "FUCK YOU"

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 16:50   #263
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Och kom. Iedereen kan solliciteren voor een ambtenaarsjob. Dat is trouwens het probleem niet.
Wel dat iedereen "moet" betalen voor de ambtenaren, waarvan het aantal, in evenredigheid, wel een stuk hoger is, dan in de ons omliggende landen.
Ah en das onze schuld ... juist ja ... zeer logisch

Oud 3 november 2012, 16:51   #264
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Op hoog niveau ? Er is er bijna geen enkele die ASO doet.
In het Heilige Drievuldigheidscollege te Leuven 0 in het Sint Pieterscollege te Leuven 0. De kamelenstrontkneders zitten allen in beroepsscholen als Redingenhof en De Miniemen .
Man in welke tijd leef jij.
Een van mijn bazen is een moslim

Oud 3 november 2012, 17:06   #265
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man in welke tijd leef jij.
Een van mijn bazen is een moslim
Wel in Leuven doet er toch nagenoeg geen enkele ASO , in Diest ook niet trouwens, Daar is het ook niets in het Sint jan Berchmanscollege en zo goed als niets in De Voorzienigheid. KTA1 en KTA2 ,de beroepsscholen zitten wel vol Turken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 17:09   #266
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wel in Leuven doet er toch nagenoeg geen enkele ASO , in Diest ook niet trouwens, Daar is het ook niets in het Sint jan Berchmanscollege en zo goed als niets in De Voorzienigheid. KTA1 en KTA2 ,de beroepsscholen zitten wel vol Turken.
België is wel groter dan Leuven mijn gedacht.
Die moslim is burgelijk ingenieur.

En dat is niet de enige ik heb ook collega's die moslim zijn allemaal A2 en A1 gediplomeerd.

Oud 3 november 2012, 17:13   #267
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
België is wel groter dan Leuven mijn gedacht.
Die moslim is burgelijk ingenieur.

En dat is niet de enige ik heb ook collega's die moslim zijn allemaal A2 en A1 gediplomeerd.
Ik zei niet dat er niets was . Ik zei bijna niets , te verwaarlozen.
Oud 3 november 2012, 17:14   #268
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Hot_rod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik dacht dat we daar al over eens waren. De pensioenen van de meeste nuttige ambtenaren zijn zowiezo gelijk of lager dan die van hun equivalenten in de privé. Ze halen het plafond van de prive niet. Dus het plafond voor de ambtenaren en de privé gelijktrekken zou niks mogen uitmaken voor de "arme, onderbetaalde hardwerkende ambtenaar actief op politics.be"
Het was een eerlijke vraag hé. Ik probeer gewoon wat in zijn leefwereld te komen, want de reacties die hij schrijft zijn nogal zwart-wit.
Laten we om te beginnen al eens uitmaken tegen welke ambtenaren precies deze haatcampagnes gericht zijn.
En ik kan mij best inbeelden dat ambtenaren die op dit forum actief zijn zich wat beledigt voelen. De meesten proberen ook hun werk zo goed mogelijk te doen denk ik.
Oud 3 november 2012, 17:17   #269
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was een eerlijke vraag hé. Ik probeer gewoon wat in zijn leefwereld te komen, want de reacties die hij schrijft zijn nogal zwart-wit.
Laten we om te beginnen al eens uitmaken tegen welke ambtenaren precies deze haatcampagnes gericht zijn.
En ik kan mij best inbeelden dat ambtenaren die op dit forum actief zijn zich wat beledigt voelen. De meesten proberen ook hun werk zo goed mogelijk te doen denk ik.
In de privé ook , anders vliegen ze buiten.
Oud 3 november 2012, 17:21   #270
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Eindelijk iemand die het begrepen heeft

Oud 3 november 2012, 17:24   #271
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wie is er begonnen met tegen de schenen te stampen van de ambtenaar ... de bevolking dacht ik. Nergens wordt onderscheid gemaakt tussen topambtenaren en kleine ambtenaren.
We worden allemaal over dezelfde kam geschoren.
Ik ken ambtenaren die nu hun motivatie kwijt zijn door dergelijke argumenten.

In't kort gezegd door deze mensen ... jullie kunnen onze kloten kussen.
Waarom iets meer en goed doen als het toch niet geaprrecieerd wordt.

Ik kan ze geen ongelijk geven ... maw iedereen die kapt op de ambtenaar verdient een welverdiende "FUCK YOU"
Als je een paar threads terug gaat heb ik dit punt al eens aangehaald. Ik weet dat ze iedereen over dezelfde kam aan het scheren zijn. Vandaar dat hier gemiddelden boven de 2000€ de ronde doen. (dat antwoord was trouwens nie voor u bedoeld, vandaar de quote die erbij stond)
Maar sta mij toe om dat kloten kussen over te slaan, daarvoor ga je iemand moeten zoeken die dat liever doet dan ik.

Maar wat ik wel eens beantwoord wil, wat is je beroep, want bij mijn weten is er geen enkel ambtenarenstatuut die als risicoberoep erkend is, dus teach me something.
Oud 3 november 2012, 17:26   #272
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom kom, ernstig blijven, je hebt het tenslotte over mensen die heel hun leven geprofiteerd hebben. Het is niet alsof ze uit de lucht kunnen vallen, iedereen, zij zelf incluis, weet dat ze profiteren.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 17:29   #273
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah en das onze schuld ... juist ja ... zeer logisch
Van de vakbonden die jullie vertegenwoordigen, en waarvoor jullie stemmen, in combinatie met populistische politiekers, die de moed niet hebben om recurrente
besparingen in te voeren, en daarom hun toevlucht nemen, tot telkens weeral nieuwe belastingsverhogingen.
Maar wij zouden wel gek zijn, om het allemaal te blijven slikken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 17:37   #274
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kom kom, ernstig blijven, je hebt het tenslotte over mensen die heel hun leven geprofiteerd hebben. Het is niet alsof ze uit de lucht kunnen vallen, iedereen, zij zelf incluis, weet dat ze profiteren.
Het feit dat jij pretendeert dat je nergens van profiteert, maakt dat je een leugenaar of een domme kloot bent.... beiden zijn even erg, maar naar uw antwoord te oordelen zou ik het tweede denken.

Laatst gewijzigd door Hot_rod : 3 november 2012 om 17:41.
Hot_rod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 17:39   #275
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Als je een paar threads terug gaat heb ik dit punt al eens aangehaald. Ik weet dat ze iedereen over dezelfde kam aan het scheren zijn. Vandaar dat hier gemiddelden boven de 2000€ de ronde doen. (dat antwoord was trouwens nie voor u bedoeld, vandaar de quote die erbij stond)
Maar sta mij toe om dat kloten kussen over te slaan, daarvoor ga je iemand moeten zoeken die dat liever doet dan ik.

Maar wat ik wel eens beantwoord wil, wat is je beroep, want bij mijn weten is er geen enkel ambtenarenstatuut die als risicoberoep erkend is, dus teach me something.
Dit wordt in de statuten idd niet vermeld maar intern wel ... waardoor het zelfs moeilijk wordt om bvb een hospitalitatie verzekering vast te krijgen. Nu worden die intern gratis verdeeld maar die zijn niet zeer uitgebreid.

Oud 3 november 2012, 17:39   #276
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het feit dat jij pretendeert dat je nergens van profiteert, maakt dat je een leugenaar of een domme kloot bent....meer heb ik daar niet op te zeggen op dergelijke antwoorden.
Ik pretendeerde niets, het ging tenslotte niet over mij. Maar dat je alleen maar de man kan aanvallen in plaats van op de bal te spelen spreekt natuurlijk boekdelen.
Oud 3 november 2012, 17:40   #277
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Van de vakbonden die jullie vertegenwoordigen, en waarvoor jullie stemmen, in combinatie met populistische politiekers, die de moed niet hebben om recurrente
besparingen in te voeren, en daarom hun toevlucht nemen, tot telkens weeral nieuwe belastingsverhogingen.
Maar wij zouden wel gek zijn, om het allemaal te blijven slikken.
Ik heb geen vakbond, ik mag zelfs niet staken straf he.
Ik heb een syndicaat maar ben niet aangesloten aangezien die toch van de werkgever afhangen. Dus nihil voordeel.

Laatst gewijzigd door gfpatch : 3 november 2012 om 17:40.
Oud 3 november 2012, 17:55   #278
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik pretendeerde niets, het ging tenslotte niet over mij. Maar dat je alleen maar de man kan aanvallen in plaats van op de bal te spelen spreekt natuurlijk boekdelen.
Je beschuldigd een volledige ambtsgroep van profiteren, zonder onderscheid. (een normaal mens zou stellen dat er profiteurs tussen zitten, maar er ook veel goede mensen zitten die hun best doen) Een beschuldiging dat je trouwens kan uitspreken aangezien je zelf volledig tegen profiteren bent en nog nooit zelf geprofiteerd hebt van iemand of een systeem. Dat stelt op zich zelfs dat je nog hypocriet bent ook.

Het feit dat je niet zou profiteren van een systeem die je toelaat je onkosten, gemaakte km's enz... in te brengen en dus minder belasting te betalen, maakt je een domme kloot.

Beetje triestig om zo te moeten antwoorden op een groter probleem ook, niet? Dat bewijst dan mijn tweede stelling dubbel

Laatst gewijzigd door Hot_rod : 3 november 2012 om 17:56.
Oud 3 november 2012, 18:03   #279
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je beschuldigd een volledige ambtsgroep van profiteren, zonder onderscheid. (een normaal mens zou stellen dat er profiteurs tussen zitten, maar er ook veel goede mensen zitten die hun best doen) Een beschuldiging dat je trouwens kan uitspreken aangezien je zelf volledig tegen profiteren bent en nog nooit zelf geprofiteerd hebt van iemand of een systeem. Dat stelt op zich zelfs dat je nog hypocriet bent ook.

Het feit dat je niet zou profiteren van een systeem die je toelaat je onkosten, gemaakte km's enz... in te brengen en dus minder belasting te betalen, maakt je een domme kloot.

Beetje triestig om zo te moeten antwoorden op een groter probleem ook, niet? Dat bewijst dan mijn tweede stelling dubbel
Als je echt niet kan discussiëren zonder het persoonlijk te maken, dan kan ik stellen dat ik nergens van profiteer vermits ik door het systeem uitgesloten ben.

Ik kan als o.a. autist de voorwaarden om in het systeem mee te draaien niet in orde houden dus ben ik er van uitgesloten, ik trek dus geen dop of ziekenkas of OCMW of invaliditeit.

Zie je hoe ik post? Zonder schelden, je moet het eens proberen.
Oud 3 november 2012, 18:17   #280
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Als je echt niet kan discussiëren zonder het persoonlijk te maken, dan kan ik stellen dat ik nergens van profiteer vermits ik door het systeem uitgesloten ben.

Ik kan als o.a. autist de voorwaarden om in het systeem mee te draaien niet in orde houden dus ben ik er van uitgesloten, ik trek dus geen dop of ziekenkas of OCMW of invaliditeit.

Zie je hoe ik post? Zonder schelden, je moet het eens proberen.
Ok, ik stop met schelden van zodra je stopt met mensen, die eerlijk gesolliciteerd hebben op een vacature en eerlijk en goed hun werk proberen te doen, te beschimpen en te beschuldigen van lasterlijke feiten, die dan nog gebaseerd zijn op verkeerde cijfers die door een journalist zijn gemaakt die een op zijn minst zeer gunstige pensioenregeling heeft.

Dat moet jij dan maar eens proberen.

Ik ben tenminste geciviliseerd genoeg om te erkennen dat het feit dat jij uit het systeem gestoten wordt idd niet eerlijk is en dat dit opgelost zou moeten worden, maar ik vind je manier van met ganse vuilbakken gooien op zijn minst een beetje oneerbiedig. Bij ons zitten ook profiteurs, maar dat maakt niet dat alle ondernemers profiteurs zijn hé.
De ambtenaren die je, naar jouw reactie te lezen, slecht en onrechtvaardig behandeld hebben handelen in vele gevallen enkel naar regels die hen van bovenaf opgelegd worden en waar zijzelf voor ter verantwoording worden geroepen als ze ervan afwijken. Het lijkt me dan ook beter om je haat naar hen te richten die de regels maken. Er zijn er idd die daar gerust mogen buiten vliegen, maar toch niet allemaal.

Laatst gewijzigd door Hot_rod : 3 november 2012 om 18:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be