Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2012, 18:21   #281
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot_rod Bekijk bericht
Ok, ik stop met schelden van zodra je stopt met mensen, die eerlijk gesolliciteerd hebben op een vacature en eerlijk en goed hun werk proberen te doen, te beschimpen en te beschuldigen van lasterlijke feiten, die dan nog gebaseerd zijn op verkeerde cijfers die door een journalist zijn gemaakt die een op zijn minst zeer gunstige pensioenregeling heeft.

Dat moet jij dan maar eens proberen.

Ik ben tenminste geciviliseerd genoeg om te erkennen dat het feit dat jij uit het systeem gestoten wordt idd niet eerlijk is en dat dit opgelost zou moeten worden, maar ik vind je manier van met ganse vuilbakken gooien op zijn minst een beetje oneerbiedig. Bij ons zitten ook profiteurs, maar dat maakt niet dat alle ondernemers profiteurs zijn hé.
De ambtenaren die je, naar jouw reactie te lezen, slecht en onrechtvaardig behandeld hebben handelen in vele gevallen enkel naar regels die hen van bovenaf opgelegd worden en waar zijzelf voor ter verantwoording worden geroepen als ze ervan afwijken. Het lijkt me dan ook beter om je haat naar hen te richten die de regels maken. Er zijn er idd die daar gerust mogen buiten vliegen, maar toch niet allemaal.
Als ik kijk naar bijvoorbeeld de pensioenen, dan zie ik dat de ambtenaar veel meer krijgt dan de arbeider, mag er dan niet gesteld worden dat "de ambtenaren" daar als groep van profiteren?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 18:29   #282
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als ik kijk naar bijvoorbeeld de pensioenen, dan zie ik dat de ambtenaar veel meer krijgt dan de arbeider, mag er dan niet gesteld worden dat "de ambtenaren" daar als groep van profiteren?
De ambtenaren als groep "werken" daarvoor net als die arbeider.
En over welke ambtenaren hebben we het nu eigenlijk?

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 18:35   #283
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Ik heb geen vakbond, ik mag zelfs niet staken straf he.
Ik heb een syndicaat maar ben niet aangesloten aangezien die toch van de werkgever afhangen. Dus nihil voordeel.
Er zijn er genoeg die wel kunnen staken, en, alhoewel zeer dik betaalt, er hun hand niet voor omdraaien. Zie maar naar de Antwerpse loodsen.
Of ge nu zelf aangesloten bent of niet, doet er niet toe. Er zijn er genoeg aangesloten, en er zijn er genoeg die bereid zijn om het land plat te leggen, als er nog maar in de richting van hun statuut wordt gewezen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 18:36   #284
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Er zijn er genoeg die wel kunnen staken, en, alhoewel zeer dik betaalt, er hun hand niet voor omdraaien. Zie maar naar de Antwerpse loodsen.
Of ge nu zelf aangesloten bent of niet, doet er niet toe. Er zijn er genoeg aangesloten, en er zijn er genoeg die bereid zijn om het land plat te leggen, als er nog maar in de richting van hun statuut wordt gewezen.
In mijn branche is dat onmogelijk.

Oud 3 november 2012, 18:40   #285
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Hot_rod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je mag dat stellen als je kijkt naar de juiste cijfers en de juiste vergelijking maakt. Dan ga je vaststellen dat een ambtenaar van gelijke waarde niet zo veel meer heeft dan de arbeider. En begrijp mij niet verkeerd, dat is geen goeie situatie, maar om daarvoor de ambtenaren te straffen met een lager pensioen ipv de arbeiders te belonen met een lager vind ik niet goed.
Een 'gemiddelde' ambtenaar (lees: iemand die simpelweg achter een bureau zit op het laagste niveau) heeft geen 2000€ pensioen, Dat bedrag wordt zeer zwaar overdreven doordat de overbetaalde topambtenaren (zoals bv de baas van financiën, de baas van gezondheidszorg en zijn college van topambtenaren) daarin meegerekend zijn, terwijl bij het cijfer van de arbeiders geen toplonen worden meegenomen, maar enkel lonen van geschoolde ongeschoolde basisarbeiders. Van zodra je dat eens inziet zal je de discussie veel genuanceerder kunnen voeren.

Maar om te zeggen dat ze kunnen genieten van de voordelen van een bepaald systeem of ze te bestempelen als profiteurs heeft toch een compleet andere ondertoon. Het tweede geeft net iets meer haat mee.

Laatst gewijzigd door Hot_rod : 3 november 2012 om 18:52.
Hot_rod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 18:47   #286
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De ambtenaren als groep "werken" daarvoor net als die arbeider.
En over welke ambtenaren hebben we het nu eigenlijk?
We hebben het nu over de ambtenaren die je in je eigen post aanduid als "de ambtenaren als groep."
Oud 3 november 2012, 18:55   #287
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag dat stellen als je kijkt naar de juiste cijfers en de juiste vergelijking maakt. Dan ga je vaststellen dat een ambtenaar van gelijke waarde niet zo veel meer heeft dan de arbeider. En begrijp mij niet verkeerd, dat is geen goeie situatie, maar om daarvoor de ambtenaren te straffen met een lager pensioen ipv de arbeiders te belonen met een lager vind ik niet goed.
Een 'gemiddelde' ambtenaar (lees: iemand die simpelweg achter een bureau zit op het laagste niveau) heeft geen 2000€ pensioen, Dat bedrag wordt zeer zwaar overdreven doordat de overbetaalde topambtenaren (zoals bv de baas van financiën, de baas van gezondheidszorg en zijn college van topambtenaren) daarin meegerekdn zijn, terwijl bij het cijfer van de arbeiders geen toplonen worden meegenomen, maar enkel lonen van geschoolde ongeschoolde basisarbeiders. Van zodra je dat eens inziet zal je de discussie veel genuanceerder kunnen voeren.

Maar om te zeggen dat ze kunnen genieten van de voordelen van een bepaald systeem of ze te bestempelen als profiteurs heeft toch een compleet andere ondertoon. Het tweede geeft net iets meer haat mee.
Het gaat natuurlijk niet over straffen of belonen, of over haat en liefde, we hebben het hier over de onbetaalbaarheid van het systeem.

En je mag vanuit uw hart verkondigen dat er ook ambtenaren zijn die "maar" een paar honderd Euro meer pensioen per maand hebben dan bijvoorbeeld arbeiders, het doet in wezen niet ter zake als het systeem onbetaalbaar is. Aan het pensioencircus zoals we het in dit onland kennen gaat hoe-dan-ook een einde komen.
Oud 3 november 2012, 18:56   #288
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Als men dan toch wil kappen op ambtenaren dat men dan eens kijkt richting EU.

Iemand met dezelfde kwalificaties al ik in middle managment verdient vanaf de start van zijn carriere 5000€+.
Plus wagen, telefoon, laptop en andere voordelen (kledij, brandstof, eten,etc.).

Ik heb 2020€ per maand maar pas na een carriere van 27 jaar en ben begonnen aan een kleine 25.000 Belgische Franken.
Geen extralegale voordelen alles mooi zelf betalen.

Als men dan begint te kankeren over iets waar ik 27 jaar heb over moeten doen dan wordt ik boos ja.

Ik zal stoppen na een carriere van 36 jaar + 2 jaar maar dat maakt geen verschil voor het pensioen. Dus 38 jaar prestatie in een risico beroep.

Mijn pensioen is al onder handen genomen alsook de pensioensleeftijd.
Ik mocht vroeger stoppen op 51 met meer nu moet ik langer met minder.

Ik zal 1600€ per maand trekken.

De collega van de EU zal indien hij zijn carriere afwerkt en die is korter veel korter dan de mijne 3000€ hebben. En een risico heeft hij nooit moeten nemen!

Laatst gewijzigd door gfpatch : 3 november 2012 om 18:59.
Oud 3 november 2012, 18:57   #289
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
We hebben het nu over de ambtenaren die je in je eigen post aanduid als "de ambtenaren als groep."
Je hebt binnen het ambtenarencorps wel verschillende niveau's moest je dat niet weten. Gaande van D tot A.

Oud 3 november 2012, 18:59   #290
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als men dan toch wil kappen op ambtenaren dat men dan eens kijkt richting EU.

Iemand met dezelfde kwalificaties al ik in middle managment verdient vanaf de start van zijn carriere 5000€+.
Plus wagen, telefoon, laptop en andere voordelen (kledij, brandstof, eten,etc.).

Ik heb 2020€ per maand maar pas na een carriere van 27 jaar en ben begonnen aan een kleine 25.000 Belgische Franken.

Als men dan begint te kankeren over iets waar ik 27 jaar heb over moeten doen dan wordt ik boos ja.

Ik zal stoppen na een carrire van 36 jaar + 2 jaar maar dat maakt geen verschil voor het pensioen. Dus 38 jaar prestatie in een risico beroep.

Mijn pensioen is al onder handen genomen alsook de pensioensleeftijd.
Ik mocht vroeger stoppen op 51 met meer nu moet ik langer met minder.

De collega van de EU zal indien hij zijn carriere afwerkt en die is korter veel korter dan de mijne 3000€ hebben. En een risico heeft hij nooit moeten nemen!
Ah, het aloude "de anderen doen het ook meester!"

Helaas, uw uitvlucht wordt niet weerhouden.
Oud 3 november 2012, 19:02   #291
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ah, het aloude "de anderen doen het ook meester!"

Helaas, uw uitvlucht wordt niet weerhouden.
Alsof mij dat iets interesseert

Begin eerst eens met de echte vetpotten aan te vallen in plaats van de kleine ambtenaar. Ach ja daar kan je niet aan dus dan maar de kleine aanvallen.

Oud 3 november 2012, 19:07   #292
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Begin eerst eens met de echte vetpotten aan te vallen in plaats van de kleine ambtenaar. Ach ja daar kan je niet aan dus dan maar de kleine aanvallen.
Dus van zo lang dat er ergens in België iemand profiteert mag er in wezen tegen niemand iets gedaan worden, en doen we verder alsof het systeem volledig betaalbaar blijft? Het hoofd in de grond steken en alles komt goed?

Dat lijkt me toch een bepaald onverantwoordelijke houding.
Oud 3 november 2012, 19:07   #293
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik kan ze geen ongelijk geven ... maw iedereen die kapt op de ambtenaar verdient een welverdiende "FUCK YOU"
Ik dacht dat de niet ambtenaar die Fuck You al kreeg.

Rij maar eens over de Belgische wegen.
Probeer een vergunning te krijgen voor wat dan ook.
Probeer maar eens als niet schoenpoetskleurtje of professioneel profiteur door de uitkeringswatertjes te zwemmen.
Oud 3 november 2012, 19:09   #294
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoe dikwijls moet ik me al herhalen, de ambtenaar die op het "normaal loon" niveau zit, die is het probleem niet.
Alhoewel de aantallen geven wel een gevoel van "waarom?".

Het zijn die uitvreters die het gemiddelde optrekken met €1200 boven wat een arbeider/bediende van de overheid krijgt die de hele wrevel geven.
Oud 3 november 2012, 19:11   #295
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs al zou ik mijn hele loopbaan €100 000 per dag loon krijgen, mijn pensioen wat ik van overheidswege ga krijgen, zal die €1600 niet overtreffen.
Oud 3 november 2012, 19:15   #296
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik dacht dat de niet ambtenaar die Fuck You al kreeg.

Rij maar eens over de Belgische wegen.
Probeer een vergunning te krijgen voor wat dan ook.
Probeer maar eens als niet schoenpoetskleurtje of professioneel profiteur door de uitkeringswatertjes te zwemmen.
Ik zit niet in die branches en ben daar evengoed het slachtoffer van hoor.

Oud 3 november 2012, 19:18   #297
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals hierboven reeds gezegd, het staat u vrij een andere job aan betere voorwaarden te gaan zoeken, daar kunnen die ambtenaren zeer weinig aan doen.
Barema's. Nuff said.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 19:19   #298
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dus van zo lang dat er ergens in België iemand profiteert mag er in wezen tegen niemand iets gedaan worden, en doen we verder alsof het systeem volledig betaalbaar blijft? Het hoofd in de grond steken en alles komt goed?

Dat lijkt me toch een bepaald onverantwoordelijke houding.
Heb ik dat gezegd? Ik dacht het niet.
Ik heb gezegd dat je het echte profetariaat moet aanvallen te beginnen met de, ondemocratische, EU. Dan alle A, B, C en D niveau's uitkuisen want daar zitten er uiteraard ook tussen. Hoewel het D en C niveau reeds sneller en soms onlogischer wordt uitgekuist dan de hogere rangen.

Oud 3 november 2012, 19:35   #299
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Doet me denken aan een grap die een baard heeft tot aan de grond.

Een afdelingschef merkt dat het ledigen van de asbakken de vele rokers van zijn afdeling per dag wel wat tijd vraagt. Om de efficientie te verhogen komt er dus een asbakkenlediger.
Maar dat brengt het quota van de afdeling over een bepaalde drempel qua ambtenaren, dus er moet een secretaresse bij aangeworven worden. Die komt er bij.
Maar dat brengt het aantal mensen boven het maximum dat de boekhouding mag behandelen. Dus een hulpboekhouder erbij.
Dat maakt dat er dus een splitsing moet gebeuren, en er komt dus nog een afdelingschef bij.
Nu, na de hele herschikking , waarbij de dienstverlening absoluut niet veranderd is, vind een of andere politicius in een of andere commissie dat die afdeling te duur is aan't worden.
Rara, wie wordt er ontslagen?
Oud 3 november 2012, 19:45   #300
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik dat gezegd? Ik dacht het niet.
Ik heb gezegd dat je het echte profetariaat moet aanvallen te beginnen met de, ondemocratische, EU. Dan alle A, B, C en D niveau's uitkuisen want daar zitten er uiteraard ook tussen. Hoewel het D en C niveau reeds sneller en soms onlogischer wordt uitgekuist dan de hogere rangen.
Citaat:

Ik meen daar toch op zijn minst die suggestie in te lezen. Je lijkt me toch de mening toegedaan dat als ik niet het grootste - het echte zoals jij het stelt, profitariaat kan aanpakken ik dan het kleinere maar moet gerust laten.

Natuurlijk, buiten een stem uitbrengen om de zoveel jaar heb ik voorlopig weinig invloed op het hele proces, ik zal dus niemand aanvallen wat dat betreft.

En in de realiteit wil ik niet eens dat het aangepakt wordt, in tegendeel zelfs, ik ben nu al voorstander van Di Rupo II. Het zijn de enigen die bereidt zijn om de sociale zekerheid te laten instorten door structureel niet in te grijpen. Als BDW de kans krijgt, die red België tegen elke prijs, en dan zitten we nog de volgende dertig jaar met België opgescheept.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be