Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2012, 21:32   #381
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Helemaal niet , maar ik moet daar af en toe zijn , zoals gij veronderstel ik. En telkens als ik daar ben staan ze te keuvelen , zoiets wil een mens wel eens opvallen.
Ah, het zoveelste "ik ging naar 't gemeentehuis en ze stonden daar allemaal koffieklets te doen met hun drinken in hun handen, en ik mocht zeker nog een half uur wachten" - verhaal.

Dat soort verhalen hoor je meestal van beroepsdoppers of mensen die één of andere frustratie moeten ventileren, en berust slechts zelden op waarheid.

Door omstandigheden ben ik op korte tijd vrij veel naar het stadhuis moeten gaan, op verschillende standen. Wat me opviel was de werkdruk, de lange rij mensen die stonden aan te schuiven en de snelheid waaraan ze behandeld werden.

Men kon veel zeggen, maar niet dat er niet gewerkt werd.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 21:34   #382
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet , daarom stem ik op de nationalisten. Zij gaan de stal uitmesten.
Nationalisme is een kinderziekte, het is de mazelen van de mensheid.

Einstein
Oud 4 november 2012, 21:42   #383
de luis
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Over welk type van ambtenaar heb je het ? Want als ik me niet vergis, zijn er zeer veel soorten, en je vermeldt ook niet welk niveau van ambtenaar je hier analyseert.

Want jouw bruto-maandloon van 8000 euro is wel zéér hoog. Dat lijkt me toch verdacht veel op het loon van een regelrechte topambtenaar met massa's anciënniteit, en die vormen maar een klein percentage in het leger van ambtenaren.
Kijk eens op de website, je kunt enkel ambtenaar invullen. Ik weet dat er inderdaad kweetniet hoeveel nog specialere statuten zijn, maar ik veronderstel een doorsnee ambtenaar (dus geen speciaal statuut). Ook niveau A,B, C of D kun je niet aankruisen (Ik dacht dat dat eigenlijk geen invloed heeft). In de uitleg onderaan staan wel enkele voorbeelden (politie, leraar,enz..)
jawel 8000 euro is zeer veel en zal alleen maar over topambtenaren gaan. Echter de pensioenen van onze parlementariers mogen er ook wel zijn, nietwaar. Ik heb nog ergens eens een verslag gelezen over de verdeling van de pensioenmassa over prive/ambtenaren; ik zal het nog eens opzoeken.
Het komt erop neer dat van de pensioenmassa die naar de ambtenaren gaat; er heel veel pensioen gaat naar 5 procent van de ambtenaren (hierbij werden parlementariers ook bij gerekend). Moment dan zoek ik het op!
de luis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 21:45   #384
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, het zoveelste "ik ging naar 't gemeentehuis en ze stonden daar allemaal koffieklets te doen met hun drinken in hun handen, en ik mocht zeker nog een half uur wachten" - verhaal.

Dat soort verhalen hoor je meestal van beroepsdoppers of mensen die één of andere frustratie moeten ventileren, en berust slechts zelden op waarheid.

Door omstandigheden ben ik op korte tijd vrij veel naar het stadhuis moeten gaan, op verschillende standen. Wat me opviel was de werkdruk, de lange rij mensen die stonden aan te schuiven en de snelheid waaraan ze behandeld werden.

Men kon veel zeggen, maar niet dat er niet gewerkt werd.
Ik ben makelaar en verdien genoeg, mijn portefeuille is bij verkoop minstens 300.000 euro waard en mijn kantoorgebouw ook. Bovendien erf ik nog 10 hectaren landbouwgrond en een huis en heb ik een eigen bijkomend pensioenplan. Ik maak mij geen zorgen .
Feit is dat we ca. 2 maal zoveel ambtenaren hebben dan in Nederland (in verhouding) en dan kan men mij toch moeilijk wijsmaken dat ze hier hard moeten werken . Al kan de perceptie van "hard werken "van u en van mij sterk van elkaar verschillen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 4 november 2012 om 21:46.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 21:47   #385
Vlanin
Banneling

Standaard

en hoeveel % belasting betaalt een makelaar op huurinkomsten ?
Vlanin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 21:48   #386
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Nationalisme is een kinderziekte, het is de mazelen van de mensheid.

Einstein
Tja , Einstein vond ook dat vrouwen te dom waren om aan wetenschap te doen en hij gebruikte zijn eigen vrouw als een soort huisslaaf.
Oud 4 november 2012, 21:50   #387
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlanin Bekijk bericht
en hoeveel % belasting betaalt een makelaar op huurinkomsten ?
Ik schrijf mijn kantoorgebouw af.
Het is tenslotte een werkinstrument.
Oud 4 november 2012, 21:55   #388
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik ben makelaar en verdien genoeg, mijn portefeuille is bij verkoop minstens 300.000 euro waard en mijn kantoorgebouw ook. Bovendien erf ik nog 10 hectaren landbouwgrond en een huis en heb ik een eigen bijkomend pensioenplan. Ik maak mij geen zorgen .
Zeer vriendelijk om mij proberen te imponeren met deze geheel irrelevante feitjes.
Citaat:
Feit is dat we ca. 2 maal zoveel ambtenaren hebben dan in Nederland (in verhouding) en dan kan men mij toch moeilijk wijsmaken dat ze hier hard moeten werken . Al kan de perceptie van "hard werken "van u en van mij sterk van elkaar verschillen.
Dat zou best wel eens kunnen. Die bordjes "Te koop" in je etalage hangen en het openen van deuren van te koop gestelde panden voor potentiële klanten valt niet te onderschatten. Ik zwijg dan nog van het printpapier dat al die compromissen kosten - en elke partij dan nog een exemplaar afzonderlijk !

Daarvan ga je op de duur mentaal en fysiek aan kapot.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 21:58   #389
de luis
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de luis Bekijk bericht
Kijk eens op de website, je kunt enkel ambtenaar invullen. Ik weet dat er inderdaad kweetniet hoeveel nog specialere statuten zijn, maar ik veronderstel een doorsnee ambtenaar (dus geen speciaal statuut). Ook niveau A,B, C of D kun je niet aankruisen (Ik dacht dat dat eigenlijk geen invloed heeft). In de uitleg onderaan staan wel enkele voorbeelden (politie, leraar,enz..)
jawel 8000 euro is zeer veel en zal alleen maar over topambtenaren gaan. Echter de pensioenen van onze parlementariers mogen er ook wel zijn, nietwaar. Ik heb nog ergens eens een verslag gelezen over de verdeling van de pensioenmassa over prive/ambtenaren; ik zal het nog eens opzoeken.
Het komt erop neer dat van de pensioenmassa die naar de ambtenaren gaat; er heel veel pensioen gaat naar 5 procent van de ambtenaren (hierbij werden parlementariers ook bij gerekend). Moment dan zoek ik het op!
Heb het gevonden:

http://www.socialsecurity.fgov.be/do...enatlas_NL.pdf

Grafiekje 2.10 is leuk, kijk maar eens naar de piek vanaf 2900 euro

Zeer leuk boekje, is interessant eens goed door te lezen!
de luis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 22:00   #390
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeer vriendelijk om mij proberen te imponeren met deze geheel irrelevante feitjes.

Dat zou best wel eens kunnen. Die bordjes "Te koop" in je etalage hangen en het openen van deuren van te koop gestelde panden voor potentiële klanten valt niet te onderschatten. Ik zwijg dan nog van het printpapier dat al die compromissen kosten - en elke partij dan nog een exemplaar afzonderlijk !

Daarvan ga je op de duur mentaal en fysiek aan kapot.
Ik ben verzekeringsmakelaar. De enige echte nog in de gemeente . De andere makelaar is op pensioen gegaan.
Oud 4 november 2012, 22:03   #391
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:

fijn voor u,ik heb zowat 15 jaar van mijn statuut in de grond gezeten perceptie van hard werken kan inderdaad verschillen!
Oud 4 november 2012, 22:09   #392
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
fijn voor u,ik heb zowat 15 jaar van mijn statuut in de grond gezeten perceptie van hard werken kan inderdaad verschillen!
Of gij nu individueel hard hebt gewerkt of niet is onbelangrijk. Ik geloof u op uw woord. Maar als men het in Nederland met de helft van de ambtenaren doet kan moeilijk de stelling "hard werken " opgaan voor de totaliteit van de ambtenarij.
Oud 4 november 2012, 22:13   #393
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben verzekeringsmakelaar. De enige echte nog in de gemeente . De andere makelaar is op pensioen gegaan.
Heb je nog geen voorstellen gekregen om u te laten klonen ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 22:18   #394
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een verzekeringsmakelaar die rijk wordt, is een verzekeringsmakelaar die zijn klanten teveel aanrekent.
Oud 4 november 2012, 22:18   #395
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Heb je nog geen voorstellen gekregen om u te laten klonen ??
Mensen klonen is verboden Pietje.
Oud 4 november 2012, 22:23   #396
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Of gij nu individueel hard hebt gewerkt of niet is onbelangrijk. Ik geloof u op uw woord. Maar als men het in Nederland met de helft van de ambtenaren doet kan moeilijk de stelling "hard werken " opgaan voor de totaliteit van de ambtenarij.
tijden veranderen,als gezien hoeveel callcenters er voor de overheid werken
ge kunt moeilijk zeggen dat die statutair zijn he beste!
bij belgacom de post en veel andere overheden ook bij de stadsdiensten worden veelal contractuelen aangenomen,omdat ze van het statuut afwillen.
Maar ge kunt moeilijk akkoorden die gesloten zijn met de statutairen van van 40 jaar geleden afschaffen omdat dat de overheid goed uitkomt.
Voor 1991 meestal benoemingen met koninglijk besluit,na 1991 met ministrieel besluit.
Oud 4 november 2012, 22:23   #397
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Een verzekeringsmakelaar die rijk wordt, is een verzekeringsmakelaar die zijn klanten teveel aanrekent.
Ik speel gewoon elke maatschappij tegen mekaar uit. Ik ben goedkoper dan Ethias.
Daarbij iedereen kan vertrekken als hij of zij dat wil.
Bovendien is het een idiote stelling ,want dan rekent iedereen die rijk wordt te veel aan : de advocaat , de dokter , de apotheker enz...
Oud 4 november 2012, 22:28   #398
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik speel gewoon elke maatschappij tegen mekaar uit. Ik ben goedkoper dan Ethias.
Daarbij iedereen kan vertrekken als hij of zij dat wil.
Bovendien is het een idiote stelling ,want dan rekent iedereen die rijk wordt te veel aan : de advocaat , de dokter , de apotheker enz...
dat is ook zo.

Gelukkig bepalen apothekers niet de prijzen vd geneesmiddelen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 22:28   #399
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tijden veranderen,als gezien hoeveel callcenters er voor de overheid werken
ge kunt moeilijk zeggen dat die statutair zijn he beste!
bij belgacom de post en veel andere overheden ook bij de stadsdiensten worden veelal contractuelen aangenomen,omdat ze van het statuut afwillen.
Maar ge kunt moeilijk akkoorden die gesloten zijn met de statutairen van van 40 jaar geleden afschaffen omdat dat de overheid goed uitkomt.
Voor 1991 meestal benoemingen met koninglijk besluit,na 1991 met ministrieel besluit.
De wetgever kan alles , hij kan de hypotheekaftrek wijzigen , de belastingen verhogen en ook het statuut van de ambtenaar afschaffen.
Zoals u zei : tijden veranderen.
Oud 4 november 2012, 22:30   #400
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
dat is ook zo.

Gelukkig bepalen apothekers niet de prijzen vd geneesmiddelen.
Als je als apotheker niet meer zou verdienen dan een arbeider die aan zijn gat staat te krabben , dan wordt niemand nog apotheker hé Pietje.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be