![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Staatssecretaris
|
![]() Nu, niet voor 't één of 't ander, maar kwa geld verkwisten aan stations kan men er in Vlaanderen ook wat van. Brugge, Leuven, Antwerpen Centraal (nu, daar wil ik nog een uitzondering voor maken omdat ze er ook gewoon nood hadden aan een doorgaand spoor), in de toekomst Gent, Hasselt,...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit zet Bergen helemaal niet op de wereldkaart. 30% werkloosheid, daarmee heeft Di Rupo zijn Bergen op de wereldkaart gezet. Zouden ze die 155 miljoen niet beter investeren in de mensen van Bergen in plaats van in een prestigeproject van een Spaanse architect?
Soit, dat uw prioriteiten compleet verkeerd liggen dat weten we al langer dan vandaag.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar prestigeprojecten dat is het dada van de Waalse politici! Als je wat voorbeelden wil, dan moet je niet ver zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Sammael : 16 november 2012 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag werd hen in oktober jongstleden gesteld. 55% stemde daar op Di Rupo. Die zijn dus blijkbaar akkoord en tevreden met het beleid want hij doet beter dan in 2006. Een werkloosheid van 30% en een station van 155 miljoen euro is dus blijkbaar de wens van de inwoners van Bergen
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 16 november 2012 om 11:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je het nieuwe station van Luik ziet, dan moet je toch erkennen dat het (zeer dure) parel van moderne architectuur is.
Hopelijk wordt Mons ook een mooi project. (Antwerpen is toch ook niet mis hé) |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is mijn voornaamste kritiek op het nieuwe Bergense station: dat het oude ervoor moet verdwijnen. Want ik hou wel van die no-nonsense stijl uit de jaren 50 van de vorige eeuw, en langzamerhand zal het ene na het andere wijken. Kortrijk, Dendermonde, Blankenberge, Hasselt, Knokke (of was het Heist?)... Er zijn wellicht nog voorbeelden die binnenkort moeten wijken voor de projectontwikkelaars van Eurostation en Euro Immo Star...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar hou ik nog het meeste van. En het gaf geen krimp toen men er tot 2x toe een tunnel onder groef (Metro eind jaren 70 en TGV afgelopen decennium). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Brugs concertgebouw is zeer modern. Orkesten van gans Europa gaan er heel graag spelen. Over smaken & kleuren hoeven we niet te discuteren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Zo bombastisch hoeft het allemaal toch niet hé... We zijn hier Dubai niet. En 't is nog lelijk op de koop toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat in deze tijd niet kunnen, 155 miljoen voor een wachthok. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo zitten de Waalse beleidsmakers nu éénmaal ineen: ze zien iets in Vlaanderen (het nieuwe station in Antwerpen bvb) en beginnen direct met een pruillip te zeuren achter hetzelfde...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() De projecten in Leuven en Hasselt vergelijken met Dubai is een ware belediging voor Dubai. In beide gevallen wordt er veel meer geld uitgegeven aan het opknappen van de buurt rond het station dan aan het station zelf. De overkapping in Leuven springt dan wel in het oog, maar is qua megalomanie of kostprijs in de verste verten niet te vergelijken met Antwerpen Centraal of Luik Guillemins, of met het geplande station in Bergen. Voor wat Hasselt betreft gaat het zelfs bij mijn weten enkel over de vernieuwing van de buurt, voor het station zelf zijn er zelfs nog geen concrete plannen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Het mooiste station van België is voor mij dit:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Antwerpen-Centraal Echt wel indrukwekkend als ge daar voor staat. Het geld is daar dus goed besteed. Mooi zijn ook de muur- en plafonschilderingen in Gent St.-Pieters.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 november 2012 om 18:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Bergen ![]() Wat hebben we aan die stalinistische 'architektuur' nu in gothsnaam verloren.... ![]() Geef deze neoromantikus dan maar de 'nonsens' stijl uit de voorlaatste eeuw..... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 november 2012 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat ge schrijft verwondert me niet. Nu weet ik dus hoe het komt dat ik dat zo raar vond als ik ervoor stond. Ge moet effe kijken om te weten waar de ingang eigenlijk is. Er ontbreekt iets aan.... Er is een groot 'voorplein' dat schreeuwt naar een aangepaste 'oprit'. Het 'gebouw' valt uit de toon in zijn omgeving.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 november 2012 om 18:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() En kijk! Dit was blijkbaar het oorspronkelijlke station van Mons.
![]() Met had dat beter gerestaureerd in de jaren 50 in de plaats van een momument van Lelijkheid op de richten dat vandaag weer afgebroken wordt. Ach, als ge innerlijk nu niet een beetje huilt dan zijt ge toch geen Estheet! Welke vandalen zijn verantwoordelijk voor de waanzinnige vernietiging van dit fraai stukje kultureel patrimonium.....? Hetzelfde geldt trouwens voor Luik: http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Luik-Guillemins
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 november 2012 om 19:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |