Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2012, 02:13   #341
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frailty Bekijk bericht
Testiculos duos habet et bene pendentes.
vrij vertaald: hij heeft 2 teelballen, en zij hangen goed.

http://www.youtube.com/watch?v=ike135LlaDQ

De eerste vrouwelijke paus: johannes/johanna VIII -

In 854 werd Paus Johannes VIII de nieuwe paus na Paus Leo IV.
Na een bewind van meer dan twee jaar werd Paus Johannes VIII doodgeknuppeld, omdat zij tijdens een processie bevallen was van een zoon.

Derhalve werd na het bedrog door deze paus "johanna" de verplichte geslachtscontrole ingesteld om te vermijden dat een vrouw die zich als man vermomd had, ooit paus zou worden.

----

>>>>Een vrouw kan geen plaatsvervanger van god zijn op aarde, alleen mannen kunnen dat..... <<<<<

Vrouwen lusten graag verboden vruchten, weet je wel...

Wat is er met die zoon gebeurt ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 02:19   #342
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Wat als een spoedarts een getuige van Jehova zou zijn en jouw een levensnoodzakelijk bloedstransfusie weigert omdat dit tegen zijn geweten is?
gods wil !
Oud 18 november 2012, 02:23   #343
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geheim? U beweerde tot nu toe mijn standpunt alsook dat van Pro Vita te kennen.
Ik heb niets beweerd, en ik zou OOK eens willen weten wat je échte standpunt is ? Is abortus altijd verboden in jouw ogen ? En zoniet, in welke omstandigheden, en voor welke reden , zou het toegelaten zijn ?
Oud 18 november 2012, 15:48   #344
eno2
Banneling

Standaard Tienduizend betogers in Ierland voor vrijere abortus

Citaat:

Standaard:
Al in 1992 oordeelde het Ierse hooggerechtshof dat abortus toegestaan zou moeten worden als het leven van de zwangere vrouw gevaar loopt, maar vijf opeenvolgende regeringen hebben geweigerd de wet aan te passen.

De regering van Kenny zegt de resultaten van twee onderzoeken naar Halappananavars dood te willen afwachten. De regering wil tot dusver niet zeggen of het van plan is de twintig jaar oude uitspraak van het hooggerechtshof om te zetten in concrete wetgeving.
Pas gvd de uitspraak van het hooggerechtshof toe...
Weirdo's
Zijn er dan geen sancties voor regeringen die de uitspraken van het gerecht niet opvolgen?

De Ierse abortuswet is ILLEGAAL!
Barbaren

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 november 2012 om 15:50.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 16:16   #345
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De "EU" wil dus schijnbaar het onschuldig, prille leven straffen door een misdaad die een ander begaan heeft.

En wie is hier de "EU" trouwens?
U straft liever een veertienjarig verkracht meisje wat veel te jong maar een kind moet krijgen van haar verkrachter omdat" het prille en onschuldige leven beschermd moet worden".
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 16:48   #346
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frailty Bekijk bericht
Maar de vraag blijft, waarom Saulus/Paulus en andere schrijvers van het NT haar geen bijzondere rol toekenden in het verlossingsverhaal, als ze dan toch de tweede Eva was....

Stabad Mater, jawadde ...
Je verwijst zelf naar het Stabat Mater, hetgeen een middeleeuwse tekst is. Ook bekend is echter het Magnificat, dat uit Lucas 1:46-55 afkomstig is. Het zijn de antwoorden die Maria aan de verkondigende engel geeft.

Daarin komt het volgende voor ex hoc beatam me dicent omnes generationes. Wat wil zeggen, hierom noemen alle generaties mij zalig. Het is van in het begin een duidelijke indicatie dat Maria een bijzondere eer hoort te genieten.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 21:07   #347
Frailty
Partijlid

Frailty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Je verwijst zelf naar het Stabat Mater, hetgeen een middeleeuwse tekst is. Ook bekend is echter het Magnificat, dat uit Lucas 1:46-55 afkomstig is. Het zijn de antwoorden die Maria aan de verkondigende engel geeft.

Daarin komt het volgende voor ex hoc beatam me dicent omnes generationes. Wat wil zeggen, hierom noemen alle generaties mij zalig. Het is van in het begin een duidelijke indicatie dat Maria een bijzondere eer hoort te genieten.
Met "Stabat Mater" wilde ik niet zozeer verwijzen naar een middeleeuwse tekst maar gewoon de woorden an sich :

Stabat Mater:
de moeder stond
de moeder stond bedroefd
de moeder stond bedroefd bij haar gekruisigde zoon

D�*t is haar actieve rol in het verlossingsverhaal, is dat reden genoeg om haar de Tweede Eva te noemen?

U beweert dat de woorden van het Magnificat tot de verkondigende engel gericht waren, herlees Lucas. De woorden zijn gericht tot Elisabeth.

----
Maria en Elisabet

39 Kort daarop reisde Maria in grote haast naar het bergland, naar een stad in Juda, 40 waar ze het huis van Zacharias binnenging en Elisabet begroette. 41 Toen Elisabet de groet van Maria hoorde, sprong het kind op in haar schoot; ze werd vervuld van de heilige Geest 42 en riep luid: ‘De meest gezegende ben je van alle vrouwen, en gezegend is de vrucht van je schoot! 43 Wie ben ik dat de moeder van mijn Heer naar mij toe komt? 44 Toen ik je groet hoorde, sprong het kind van vreugde op in mijn schoot. 45 Gelukkig is zij die geloofd heeft dat de woorden van de Heer in vervulling zullen gaan. ’
46 Maria zei:
‘Mijn ziel prijst en looft de Heer,
47 mijn hart juicht om God, mijn redder:
48 hij heeft oog gehad voor mij, zijn minste dienares.
Alle geslachten zullen mij voortaan gelukkig prijzen,
49 ja, grote dingen heeft de Machtige voor mij gedaan,
heilig is zijn naam.
50 Barmhartig is hij, van geslacht op geslacht,
voor al wie hem vereert.
51 Hij toont zijn macht en de kracht van zijn arm
en drijft uiteen wie zich verheven wanen,*
52 heersers stoot hij van hun troon
en wie gering is geeft hij aanzien.
53 Wie honger heeft overlaadt hij met gaven,
maar rijken stuurt hij weg met lege handen.
54-55 Hij trekt zich het lot aan van Israël, zijn dienaar,
zoals hij aan onze voorouders heeft beloofd:
hij herinnert zich zijn barmhartigheid
jegens Abraham en zijn nageslacht,
tot in eeuwigheid. ’

---

Ik snap nog steeds niet waarom Maria, de tweede Eva zou zijn in dezelfde betekenis dat Jesous de tweede Adam wordt genoemd.

Laatst gewijzigd door Frailty : 18 november 2012 om 21:23.
Frailty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 22:11   #348
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Jij bent tegen abortus zelfs in het geval van verkrachting ?!!!!
Ik kan zoiets niet begrijpen...
Misschien even nadenken dan. U wilt dus schijnbaar een pril leven vermoorden, omdat een ander een misdaad heeft gepleegd. M.a.w. de doodstraf voor wie onschuldig is. Heel consequent...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 22:13   #349
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het kind van een verkrachte moeder is ongewenst ( zacht uitgedrukt ).
Die vrouw is reeds aangerand, verkracht, is dat niet erg genoeg ? Wil je haar nu ook nog veroordelen tot het opvoeden van het kind van een minderwaardige, misdadige vader ?
Uw betoog getuigt slechts van een hoog gehalte aan tranerigheid. Alleen wie zuiver redeneert, merkt dat uw betoog aan alle kanten rammelt. Niet het kind is in deze schuldig, wel de verkrachter.
Oud 18 november 2012, 22:15   #350
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest uw dochter verkracht worden, en zwanger zijn, wat moet er dan gebeuren precies ? Hoe zie jij dat zitten ? Want daar ben ik wel nieuwsgierig naar ?
Niet dat ik het haar toewens natuurlijk, het is gewoon een veronderstelling. Zou jij eisen dat zij de vrucht van deze misdaad negen maand lang met zich meesleurt ? En daarna ? Weggeven voor adoptie ? Zelf opvoeden ? Met de verkrachter trouwen ? Hoe zit dat nu juist ?
Als dat in ons gezin zou gebeuren, dan zal er inderdaad geen sprake zijn van abortus wat mij betreft (en ook mijn vrouw denkt zo). Wij zullen onze dochter dan goed begeleiden, in alles bijstaan en het kind naar behoren opvoeden. Dat laatste natuurlijk in het geval de omstandigheden het voor onze dochter onmogelijk maken.
Oud 18 november 2012, 22:29   #351
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als dat in ons gezin zou gebeuren, dan zal er inderdaad geen sprake zijn van abortus wat mij betreft (en ook mijn vrouw denkt zo). Wij zullen onze dochter dan goed begeleiden, in alles bijstaan en het kind naar behoren opvoeden. Dat laatste natuurlijk in het geval de omstandigheden het voor onze dochter onmogelijk maken.
Tuurlijk, dit had ik verwacht. Maar ik hoop dat je je dochter de finale beslissing laat nemen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 23:53   #352
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwinius Bekijk bericht
Mijn spermacellen leven ook. Elke man is dan een massamoordenaar?

Hoever wil je teruggaan?

Een zygote is geen 'leven' wat je kan 'vermoorden'.
Misschien toch eventjes opnieuw naar de lessen biologie uit het middelbaar. Daar zult u vernemen welk fundamenteel verschil er is tussen uw spermacellen en de eicellen van uw vrouw enerzijds en een bevruchte eicel anderzijds.
Oud 19 november 2012, 00:00   #353
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien toch eventjes opnieuw naar de lessen biologie uit het middelbaar. Daar zult u vernemen welk fundamenteel verschil er is tussen uw spermacellen en de eicellen van uw vrouw enerzijds en een bevruchte eicel anderzijds.
Daar leer je ook de evolutieleer én worden voorbehoedsmiddelen + abortus aangeprezen.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 00:07   #354
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens...dat je hier zo gretig naar de lessen biologie verwijst daar waar ge die anders 99% naast je neerlegt als ze niet in je kraam passen.

't Het stond toch niet toevalligerwijs in datzelfde boekje waar je nog steeds naar op zoek bent ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2012, 00:21   #355
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
OK, Jan, je bent consequent in je denken. Maar wat indien je dochter er niet wil van horen om dat kind op de wereld te zetten ( het is tenslotte het ongewenste kind dat haar opgedrongen werd door een misdadiger ), en zij verkiest abortus ?
Ga je haar beslissing respecteren, of haar koudweg uit je huis jagen , ze verbannen uit jullie familie ?
Oud 19 november 2012, 00:25   #356
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Uw betoog getuigt slechts van een hoog gehalte aan tranerigheid. Alleen wie zuiver redeneert, merkt dat uw betoog aan alle kanten rammelt. Niet het kind is in deze schuldig, wel de verkrachter.
En jij gaat het kind van die verkrachter in je familie opnemen ? Ga je papa ook uitnodigen voor de koffie na zijn vrijkomst uit de gevangenis ? Want pas op, als zijn kind leeft, heeft die man toch ook vaderrechten ! Of wil je dat ontkennen ? Als hij zegt dat hij spijt heeft van zijn misdaad, en zijn kind wil opvoeden, samen met je dochter, wat ga je daarop antwoorden ?
Oud 19 november 2012, 00:26   #357
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK, Jan, je bent consequent in je denken. Maar wat indien je dochter er niet wil van horen om dat kind op de wereld te zetten ( het is tenslotte het ongewenste kind dat haar opgedrongen werd door een misdadiger ), en zij verkiest abortus ?
Ga je haar beslissing respecteren, of haar koudweg uit je huis jagen , ze verbannen uit jullie familie ?
Om welke reden zou ik haar het huis uitzetten of haar verbannen uit het gezin? Als een kind van me later een crimineel feit pleegt, blijft het ook dan nog steeds het kind van mij en mijn vrouw. Als ouder blijf je dan ook die verantwoordelijkheid dragen.

Natuurlijk zal ik in geval van een abortus daar op geen enkele wijze moreel mee akkoord gaan. Alleen zal een meerderjarige ook zelf de verantwoordelijkheid moeten opnemen voor haar daden. Is ze minderjarig, dan valt die verantwoordelijkheid nog steeds bij de ouders. Niet bij haar.
Oud 19 november 2012, 00:29   #358
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Om welke reden zou ik haar het huis uitzetten of haar verbannen uit het gezin? Als een kind van me later een crimineel feit pleegt, blijft het ook dan nog steeds het kind van mij en mijn vrouw. Als ouder blijf je dan ook die verantwoordelijkheid dragen.

Natuurlijk zal ik in geval van een abortus daar op geen enkele wijze moreel mee akkoord gaan. Alleen zal een meerderjarige ook zelf de verantwoordelijkheid moeten opnemen voor haar daden. Is ze minderjarig, dan valt die verantwoordelijkheid nog steeds bij de ouders. Niet bij haar.
Als ik je goed volg, indien je dochter als minderjarige zou verkracht worden, en zelfs als zij smeekt om ge-aborteerd te worden, zal je haar dwingen om die zwangerschap voort te zetten ? Vermits jij nu éénmaal de baas bent ?
Oud 19 november 2012, 00:30   #359
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En jij gaat het kind van die verkrachter in je familie opnemen ? Ga je papa ook uitnodigen voor de koffie na zijn vrijkomst uit de gevangenis ? Want pas op, als zijn kind leeft, heeft die man toch ook vaderrechten ! Of wil je dat ontkennen ? Als hij zegt dat hij spijt heeft van zijn misdaad, en zijn kind wil opvoeden, samen met je dochter, wat ga je daarop antwoorden ?
Heel eenvoudige vraag: Heeft het kind iets misdaan?

Bij mijn weten heeft wie door verkrachting een kind verwekt, geen automatische vaderrechten.
Oud 19 november 2012, 00:31   #360
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Heel eenvoudige vraag: Heeft het kind iets misdaan?

Bij mijn weten heeft wie door verkrachting een kind verwekt, geen automatische vaderrechten.
Maar heeft een kind geen automatische rechten op ouders ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be