![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2501 |
|
Banneling
|
Ik wil graag weten wie daar allemaal in zit. Weet jij het?
|
|
|
|
|
|
#2502 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dan nog op de borst kloppen, dat vrouwen desgevallend wel het werk mogen verrichten zonder dezelfde erkenning die mannen wel krijgen? Schreef ik ergens dat de overheid rolpatronen oplegt? Nee dus waar begin je nu weer over? De christelijke visie IS achterhaald, ze bepaald het leven van burgers op geen enkel punt, juist omdat die opvatting moreel als achterhaald wordt gezien. Dat noemen we emancipatie! |
|
|
|
|
|
|
#2503 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.echr.coe.int/ECHR/EN/Head...+of+the+Court/ |
|
|
|
|
|
|
#2504 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.echr.coe.int/ECHR/EN/Head...+of+the+Court/ |
|
|
|
|
|
|
#2505 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In een vraaggesprek onderstreept Bodar bijvoorbeeld dat er geen enkel beletsel is om vrouwen deel te laten uitmaken van het kardinaalscollege. Tot vrij recent moest je immers geen wijding te hebben ontvangen om er deel van uit te maken. Die regel kan gerust weer gewijzigd worden. |
|
|
|
|
|
|
#2506 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2507 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De integriteit van de geest is een ander paar mouwen. |
|
|
|
|
|
|
#2508 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De overheid neemt WEl een moreel standpunt in, zeggen dat je mag kiezen voor abortus, mensen men andere seksuele geaardheid kunnen trouwen, zeggen dat vrouwen vrij toegang hebben tot geboortebeperkende middelen, zeggen dat je mag beslissen te willen sterven ZIJN morele keuzes die de overheid heeft gemaakt. Dus hou nu eens op het je hoogdravend en schoolmeesterachtig toontje, er zijn wel degelijk MORELE GRONDEN DIE TOT WETSVOORSTELLEN LEIDEN, democratie is enkel de weg die wordt afgelegd om morele vraagstukken binnen de samenleving te berantwoorden. Een norm is trouwens niet steeds wet, wat bazelt u toch allemaal vandaag? Normen en waarden zijn trouwens STEEDS een afspiegeling van moraliteit! Geeft u echt les???? IK hoop dan dat u macramé en mandjes vlechten geeft of zo! Laatst gewijzigd door alice : 12 december 2012 om 14:26. |
|
|
|
|
|
|
#2509 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2510 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De morele keuze komt de individuele burger toe. U ziet: u gooit er weer eens flink naast. |
|
|
|
|
|
|
#2511 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien ontgaat het u, maar dat heb ik al eerder gesteld en nadien nog eens bevestigd. Alleen is er een verschil tussen de visies van politici die leiden tot wetten en een zogezegde moraliteit die van de overheid zou uitgaan. De overheid zelf handelt vanuit de wet.
|
|
|
|
|
|
#2512 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2513 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2514 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar gaat het niet over. Wel over de vraag wat, in het verlengde van het respecteren van andermans "lichamelijke integriteit", nu respect voor "de integriteit van de geest" van iemand anders inhoudt.
|
|
|
|
|
|
#2515 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat een chance dat ik atheïst ben geworden als alleenstaande moeder. Ik zou potverdorie nooit mijn zoon van vier jaar tussen twee bomen hebben durven zetten om de ballen die ik shotte te keeperen. Hij speelt nog altijd voetbal (25j) en dat wordt nog steeds en al jarenlang betaald. Als gelovige vrouw zou ik geen voet hebben durven zetten in een voetbalkantine. Als gelovige vrouw had ik nooit vlammenwevers gekweekt. (Daar kun je niet mee kweken, zeiden die oude venten die alle varianten van kanaries kweekten, en 'zou je niet beter prachtvinkjes kweken?). Van rollenmodel gesproken. Over de invulling van 'moederzijn' heb ik van niemand lessen te ontvangen. De overheid is altijd een bondgenoot geweest, net omdat zij dat rollenspelgedoe heeft geminimaliseerd. En relativeer toch dat lichamelijk verschil: neem de venten weg uit Afrika en alles wordt er beter op. Neem de vrouwen weg en alles stort in elkaar. En zo heb ik ene lange lijst van voorbeelden. Het voogdijschap van Kerk over vrouwen is voorbij. Tenzij je de indoctrinatie in familiekring in een zoveelste versnelling brengt. Maar die kring wordt kleiner en kleiner. |
|
|
|
|
|
|
#2516 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En soort zoekt soort, vooral wanneer er versnippering is. |
|
|
|
|
|
|
#2517 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik bezit mijn kinderen niet en ik moet toegeven dat ik geen heldhaftige dynastie uitmuntend in dit of in dat ambieer. En het is niet de leeftijd die een andere benadering van opvoeding vraagt, wel de ogenblikken waarop een kind zelf aangeeft grenzen te willen verleggen. Het kan al eens verschillen van kind tot kind. Het woord 'luchtledig' geldt misschien voor andere mensen, voor vierdewereld mensen of zo. Het tegengestelde is 'psychische verstikking' met de Bijbel op tafel. Zo'n geval ken ik ook. |
|
|
|
|
|
|
#2518 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|