![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2761 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2762 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een bisschop, een priester en een diaken krijgen ook een wedde. Een overheidswedde dan nog wel... Nee, het gaat wel degelijk om postjes.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#2763 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat doet allemaal niet ter zake. Waar het om gaat, is dat vrouwen worden uitgesloten van deze vetbetaalde postjes. Dat is discriminatie. Daar is geen weg rond.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#2764 |
|
Europees Commissaris
|
Maar jullie zien dit veel te veel vanuit een wereldlijk standpunt. Geld is uitgevonden door de mensen, niet door god. Dus, indien de mannen meer geld verdienen dan de vrouwen is dit in kerkelijk oogpunt niet relevant en is er dus geen discriminatie. Simpel toch?
|
|
|
|
|
|
#2765 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#2766 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar ja, ik denk niet dat de term consistente houding in de bijbel terug te vinden is. |
|
|
|
|
|
|
#2767 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alleen de Reguliere Grootloge van België is door Londen erkend. De rest (waaronder het Grote Oosten en de Grootloge van België) niet. Het G.O. is historisch volledig geïnspireerd door de gelijknamige organisatie uit Frankrijk. Sterk Belgicistisch en ook sterk francofiel.
|
|
|
|
|
|
#2768 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2769 |
|
Europees Commissaris
|
Inderdaad, soms kan men zijn gat zwaar verbranden en moet men op de blaren gaan zitten.
|
|
|
|
|
|
#2770 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, hoor. Enkel die bisschoppen, priesters en diakens ontvangen een wedde die een pastorale taak overeenkomstig de modaliteiten van de overheid uitoefenen.
|
|
|
|
|
|
#2771 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet moeilijk dan dat Danneels het potje zo lang mogelijk dicht wou houden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 18 december 2012 om 08:24. |
|
|
|
|
|
|
#2772 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2773 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch wel maar u noemt dat " bestemming" of goddellijk of vastgelegd in de geschriften. En dan is het ineens geen discriminatie meer, maar gewoon zoals god het bedoeld zou hebben.
Raf heeft trouwens een sterk punt, wanneer overheid personeel betaald, zou dezelfde overheid erop moeten toezien dat de wet gerespecteerd wordt, uitsluiting van vrouwen omwille van gender zou reden moeten zijn voor de overheid om geen euro meer te betalen voor kerkpersoneel. |
|
|
|
|
|
#2774 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2775 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De invulling van die ambten vallen niet onder de bevoegdheid van de overheid. De Kerk bepaalt autonoom wie daarvoor in aanmerking komt en onder welke voorwaarden. Daarom ook is de geestelijkheid geen overheidspersoneel. |
|
|
|
|
|
|
#2776 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2777 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#2778 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In feite schrijven zij voor wat hun God wil.... |
|
|
|
|
|
|
#2779 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar gaat het net om bij alle religies. Ik heb god nog nooit weten vertellen wat hij wil hoor.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#2780 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uiteraard is het dus wel discriminatie waar u iets goddelijk van maakt
Laatst gewijzigd door alice : 18 december 2012 om 16:13. |
|