Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2012, 16:43   #201
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Fantasievolle berekening. Volstrekt onjuist, evenwel...
De hoogste netto ambtenarenpensioenen (en dan spreken we over generaals en rechters) bedragen maximum € 3.200; de hoogste netto privépensioenen bedragen maximum € 2.000.Een verschil van € 1.200 dus.
Het is nochtans gestoeld op beweringen die onder andere van U komen. Dat een generaal of rechter geen pensioen van €5000+ krijgen, maar een doorlopend loon hebben om de "regeltjes" te ontwijken.
En waarom mogen die kwispels dan wel een €1200 dikker pensioen krijgen?

Citaat:
En dan hebben we niet eens rekening gehouden met het feit dat vele bedrijven nog extra pensioen opleveren d.m.v. groepsverzekeringen en dergelijke.
Volgens de papiertjes die ik elk jaar krijg van mijn pensioenfonds via de werkgever, krijg ik op mijn 65 €66 000. Waarvan nog een dik deel naar de staatskas zal vloeien tegen die tijd. Maar daar dragen mijn werkgever en ik nu al voor af.
Dan kom je immers aan heel andere pensioenbedragen in de privésector.
Citaat:
Evenmin hebben we rekening gehouden met het feit dat die miljoenen verdienende CEO gedurende zijn loopbaan aanzienlijk meer heeft kunnen verdienen (of hij dat nu eerlijk deed of niet) dan de hoogst betaalde topambtenaars.
Dan hadden die topambtenaren maar CEO's moeten worden.
Citaat:
20 jaar = 12*20*1.200 = 288.000
Da's al een héél ander bedrag dan dat waar uw fantasietje toe leidde, nietwaar? Maar overdrijven is ook een kunst zeker...
Da's 1/3de van wat ik uitgerekend had. En fantasie. Ja hoor.
Het bent U die de lijst van Demonen en ambtenarenpensioenen afschoot en de toppers daarvan uitlegde als doorlopend loon.
Citaat:
In plaats van steeds maar weer onterecht de ambtenaren te viseren, want laten we eerlijk zijn: de overgrote meerderheid van die ambtenaren zijn bedienden die in de verste verte niet aan de pensioenbedragen komen die hierboven vermeld worden, zou men beter zijn pijlen eens richten op de kaste die wèrkelijk misbruik maakt van de schatkist.
Awel, als de hoofdmoot ambtenaren dan toch geen voordeel halen uit hun ambtenaar zijn, kunnen we het statuut gewoon gelijkschakelen, dan heeft Demonen en aanhang geen enkel punt meer om op ambtenaren te schieten.

Citaat:
Een parlementair met 20 jaar "ervaring" krijgt zomaar eventjes een pensioen van € 6.000 netto per maand en dat is bovenop zijn "gewoon" pensioen. D�*t is pas pervers! Maar daar schijnt onze vriend "demonen" geen aanstoot aan te nemen. Zijn haat en afgunst blijven consequent gefocust op "de ambtenaren".
Zullen we dan alle "misbruiken" eens aan de kaak stellen? Om er maar eentje te noemen, geboren worden in't koningshuis, en Bingo, weer een uitkeringstrekker van hoog caliber erbij.

Gut ja, dat doen de mensen met een rekenmachientje en wat economisch inzicht al. Schieten op misbruikers.
Het enige verschil is dat op Politicis.be een aantal ambtenaren met tijd teveel wel actief in de verdediging gaan, en al de rest eens lacht met het armzalige excuseszoeken.
Oud 22 december 2012, 16:54   #202
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is nochtans gestoeld op beweringen die onder andere van U komen. Dat een generaal of rechter geen pensioen van €5000+ krijgen, maar een doorlopend loon hebben om de "regeltjes" te ontwijken.
U raaskalt. Iets dergelijks heb ik alvast nooit beweerd. En van wie de bewering ook moge geweest zijn: ze is fout. Ergo: uw hele stelling is fout.

Citaat:
En waarom mogen die kwispels dan wel een €1200 dikker pensioen krijgen?
Omdat ze tijdens hun loopbaan minder verdiend hebben.

Citaat:
Volgens de papiertjes die ik elk jaar krijg van mijn pensioenfonds via de werkgever, krijg ik op mijn 65 €66 000. Waarvan nog een dik deel naar de staatskas zal vloeien tegen die tijd. Maar daar dragen mijn werkgever en ik nu al voor af.
Dat doen die topambtenaren ook. Ik ook trouwens.

Citaat:
Dan kom je immers aan heel andere pensioenbedragen in de privésector.
Dan hadden die topambtenaren maar CEO's moeten worden.
Waarom? Het is een keuze die ze gemaakt hebben. Minder loon, maar later een beter pensioen.

Citaat:
Da's 1/3de van wat ik uitgerekend had. En fantasie. Ja hoor.
Het bent U die de lijst van Demonen en ambtenarenpensioenen afschoot en de toppers daarvan uitlegde als doorlopend loon.
U kletst - zoals gebruikelijk - uit uw nek. Ik heb nog nooit van een "doorlopend loon" gesproken.

Citaat:
Awel, als de hoofdmoot ambtenaren dan toch geen voordeel halen uit hun ambtenaar zijn, kunnen we het statuut gewoon gelijkschakelen, dan heeft Demonen en aanhang geen enkel punt meer om op ambtenaren te schieten.
Alweer mist u het doel. Ambtenaren hebben wel degelijk een pensioenvoordeel, en terecht! Ze hebben immers hun hele carrière aan lagere lonen gewerkt. Alleen zijn de astronomische bedragen waar "demonen" gewag van maakt niet van toepassing op de overgrote meerderheid van de ambtenaren. U moet eens leren lezen wat er staat.

Citaat:
Zullen we dan alle "misbruiken" eens aan de kaak stellen? Om er maar eentje te noemen, geboren worden in't koningshuis, en Bingo, weer een uitkeringstrekker van hoog caliber erbij.
Irrelevant in dit topic, maar ja: ook d�*t mag wat mij betreft aangepakt worden. Alleen de koning en de kroonprins nog een dotatie en al de rest afschaffen.

Citaat:
Gut ja, dat doen de mensen met een rekenmachientje en wat economisch inzicht al. Schieten op misbruikers.
"Economisch inzicht"?!? Grapjas!

Citaat:
Het enige verschil is dat op Politicis.be een aantal ambtenaren met tijd teveel wel actief in de verdediging gaan, en al de rest eens lacht met het armzalige excuseszoeken.
Natuurlijk gaan zij in de verdediging. Ze worden dan ook onterecht aangevallen, terwijl men de ware "daders" buiten schot laat. Over de tijdsbesteding van de ambtenaren op dit forum heeft u geen uitspraken te doen. U weet daar hoegenaamd niets van. En dat is klaarblijkelijk niet het enige waar u weinig of niets van af weet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 17:00   #203
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:

1. Wat kan het mij schelen dat er enen gefrustreerd een fetisch heeft tegen ambtenaren? Ik wil gerust over een paar punten discusiëren, maar als het doel ervan is om een frustratie gebaseerd op zijn eigen imaginaire cijfertjes weg te nemen is het misschien beter dat we een potje leggen voor professionele hulp, er zijn mensen opgeleid door ambtenaren die alle scheldpartijen geduldig kunnen aanhoren.
2. Er zijn veel valabele argumenten gegeven van oa ambetenaren, maar ook van niet ambtenaren.
3. Discussiëren met uitersten is gemakkelijk.
4. Die discussies vallen onder dezelfde categorie, zelfstandigen, bankiers, sossen enz, zolang er niet genuanceerd over gediscussieerd kan worden leidt de dicussie tot niets.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 17:09   #204
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hoogste netto ambtenarenpensioenen (en dan spreken we over generaals en rechters) bedragen maximum € 3.200;
Ik lees soms andere dingen:

Leger en magistratuur hebben beste pensioenregeling

Linkse rechters tegen hervorming van hun pensioen

Citaat:
De magistratenpensioenen behoren tot de hoogste van het land. De topmagistraten kunnen tot meer dan 5.000 euro krijgen, maar dat geldt uiteraard niet voor iedereen. Het gemiddelde pensioen van een werknemer is 1.100 euro, dat van een ambtenaar precies het dubbele.
En natuurlijk zijn de "slinkse" rechters ertegen dat ze daar dan evenlang voor zullen moeten werken als een gewone arbeider, in plaats van 22 jaar nu

Laatst gewijzigd door fonne : 22 december 2012 om 17:11.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 17:16   #205
Another Jack
Banneling

Standaard

[quote=westdiep;6467270]1. Wat kan het mij schelen dat er enen gefrustreerd een fetisch heeft tegen ambtenaren? Ik wil gerust over een paar punten discusiëren, maar als het doel ervan is om een frustratie gebaseerd op zijn eigen imaginaire cijfertjes weg te nemen is het misschien beter dat we een potje leggen voor professionele hulp, er zijn mensen opgeleid door ambtenaren die alle scheldpartijen geduldig kunnen aanhoren.
2. Er zijn veel valabele argumenten gegeven van oa ambetenaren, maar ook van niet ambtenaren.
3. Discussiëren met uitersten is gemakkelijk.
4. Die discussies vallen onder dezelfde categorie, zelfstandigen, bankiers, sossen enz, zolang er niet genuanceerd over gediscussieerd kan worden leidt de dicussie tot niets.[/QUOTE]

Ik kijk daar eigenlijk niet meer van op, maar u hebt gelijk.
De clichés en hun clichématige aanhangers voeren hier de hoofdtoon.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 december 2012 om 17:17.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 17:20   #206
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht

En natuurlijk zijn de "slinkse" rechters ertegen dat ze daar dan evenlang voor zullen moeten werken als een gewone arbeider, in plaats van 22 jaar nu
Heeft u er al eens van gehoord dat er een verschil bestaat tussen netto en bruto? Wel, dat verschil bestaat ook bij pensioenen.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 22 december 2012, 17:48   #207
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In deze discussie wordt telkenmale het pensioen van een generaal of magistraat naar voren geschoven om aan te tonen dat "de" ambtenaar te veel pensioen krijgt.

95% van "de" ambtenaren vallen echter niet in de categorie van generaal, magistraat of wat dan ook.
Oud 22 december 2012, 17:55   #208
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
In deze discussie wordt telkenmale het pensioen van een generaal of magistraat naar voren geschoven om aan te tonen dat "de" ambtenaar te veel pensioen krijgt.

95% van "de" ambtenaren vallen echter niet in de categorie van generaal, magistraat of wat dan ook.
Psst, lees eens wat aandachtiger:
Citaat:
Het gemiddelde pensioen van een werknemer is 1.100 euro, dat van een ambtenaar precies het dubbele.
Oud 22 december 2012, 18:03   #209
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en? Dat is nog altijd geen 5.000 euro hé...

Citaat:
Oud 22 december 2012, 18:18   #210
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
So what?
Toch grappig dat iedereen meent omdat hij belastingen betaalt ineens eigenaar is van de barak. en omdat de ambtenaren fictief belastingen betalen moeten zwijgen.

Zou graag eens constructieve kritiek krijgen.

Hoeveel te veel volgens jullie?
Hoeveel ontslagen volgens jullie?
Waar moeten we ontslaan?

Wat gaan we doen met de ontslagen ambtenaren, geen dopgeld en waarschijnlijk opvorderen om tegen een lager loon gemeenschapsdienst te gaan verrichten en dan als administratieve steun op dezelfde stoel terecht komen.
Oud 22 december 2012, 18:24   #211
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
So what?
Toch grappig dat iedereen meent omdat hij belastingen betaalt ineens eigenaar is van de barak. en omdat de ambtenaren fictief belastingen betalen moeten zwijgen.

Waar moeten we ontslaan?

Wat gaan we doen met de ontslagen ambtenaren, geen dopgeld en waarschijnlijk opvorderen om tegen een lager loon gemeenschapsdienst te gaan verrichten en dan als administratieve steun op dezelfde stoel terecht komen.
Typisch, volgens hun redenering zou ik als klant van de Carrefour zeggenschap moeten hebben over de werknemers van de Carrefour. Want ik betaal immers hun loon.
Oud 22 december 2012, 18:30   #212
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
So what?

Waar moeten we ontslaan?
Dat soort discussies ga je nooit kunnen vermijden als je veel verschillende soorten mensen creëert met allemaal hun eigen stelsels van sociale zekerheid. De enige oplossing is dat er één basis-sociale zekerheid is voor iedereen die inkomen verwerft (ambtenaren, zelfstandigen, werknemers) waar iedereen dezelfde bijdragen betaalt en dezelfde rechten op uitkeringen heeft. Daarnaast is er nog altijd het pensioensparen voor wie meer wil.
Zoals al gezegd: er is niets op tegen dat de overheid naast dat wettelijk pensioen een pensioenspaarplan uitwerkt om de inkomens van ambtenaren marktconform te maken. Er bestaan niets voor niets systemen om werknemers in te schalen (zoals die van Hayes) en hun loonklasse te bepalen.
Citaat:
Er is nog nooit sprake geweest van ontslagen. Wel van het niet vervangen van ambtenaren die op pensioen gaan of vrijwillig vertrekken. Daarvoor moet je natuurlijk wel de efficiëntie van de overheidsdiensten optrekken, door automatisatie, en door de regelgeving zwaar te vereenvoudigen. Vooral dat laatste is een grote hinderpaal, alhoewel met de manier waarop de overheid grote informatiseringsprojecten aanpakt toch ook wel wat mis is (zie Justitie).

Laatst gewijzigd door fonne : 22 december 2012 om 18:32.
Oud 22 december 2012, 18:34   #213
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Typisch, volgens hun redenering zou ik als klant van de Carrefour zeggenschap moeten hebben over de werknemers van de Carrefour. Want ik betaal immers hun loon.
Een paar klachten over onvriendelijke kassiersters bij de directie volstaan om iemand te doen ontslaan. Klanten hebben dus wel degelijk zeggenschap over de werknemers van de Carrefour. Ambtenaren kunnen we nooit ter verantwoording roepen.
Oud 22 december 2012, 18:34   #214
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Pssst, hij is weer aan het liegen.
Oud 22 december 2012, 18:35   #215
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3.000 Euro netto na 22 jaar "werken" is natuurlijk nog altijd mooi, vind je niet?
Oud 22 december 2012, 18:41   #216
Another Jack
Banneling

Standaard

Zuig die cijfers maar uit je duim, fonne!

Cijfers willen we zien!

Ronde cijfers, zonder enige uitleg of duiding (functie? graad?) verzin er maar genoeg dat er iets blijft hangen!

Kan je concretiseren welke ambtenaar nu 3000 euro netto pensioen heeft?
Oud 22 december 2012, 19:02   #217
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
3.000 Euro netto na 22 jaar "werken" is natuurlijk nog altijd mooi, vind je niet?
Hoe vinden ze het uit?
Nogmaals: Niveau D/C : zal maximaal na een volledige loopbaan tussen 1500 en 1700 euro liggen.
Niveau B: misschien rond 2200 en 2500
Niveau A: + 3000 (en dan nog enkel diegenen die echt carriere gemaakt hebben.

Laatst gewijzigd door westdiep : 22 december 2012 om 19:16.
Oud 22 december 2012, 19:08   #218
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou om te beginnen al een aantal "regeringen" en "parlementen" afschaffen: de Vlaamse, Waalse en Brusselse. Vervolgens zou ik alle dotaties aan religies, partijen en koningskinderen afschaffen. Dat zal ook meteen een slok op een borrel schelen. Een degelijke aanpak van het migratieprobleem is natuurlijk ook onontkoombaar. Wat denk je? Is dat al geen aardig beginnetje?
Ik zou de onderwijzers en leerkrachten een zwaardere taak geven.
38 uur (van 60 minuten) per week werken.
20 verlofdagen en 15 dagen te nemen naar eigen goeddunken (in overleg natuurlijk).

Een fikse besparing!!!!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 19:08   #219
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Peut, 600 000 doptrekkers. En de dop is een stuk lager dan het doorsnee ambtenarenloon. Dus voor de staatskas is het een winstsituatie.
Temeer daar die later dan ook nog een veeeeel kleiner pensioen gaan krijgen!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2012, 19:09   #220
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe vinden ze het uit?
Nogmaals: Niveau D/C : zal maximaal na een volledige loopbaan tussen 1500 en 1700 euro liggen.
Niveau B: misschien rond 2200 en 2500
Niveau A: + 3000 (en dan nog enkel diegenen die echt carriere gemaakt hebben.
De ambtenaren die ik ken:
Niveau A = tussen de 2000 en 2500 netto, misschien een paar uitschieters die aan 3000 komen
Niveau B = +- 1500 netto
Niveau C & D = tussen de 1000 en de 1500...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be