![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3181 | |
|
Banneling
|
Citaat:
DE woorden van de prelaat zelf zijn nog duizend keer belachelijker met zijn Orwelliaanse toestanden ![]() |
|
|
|
|
|
|
#3182 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De aartsbisschop wordt geciteerd. U citeert evenwel de commentaar, niet de woorden van het hoofd van de katholieke Kerk in het VK.
|
|
|
|
|
|
#3183 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3184 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#3185 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() Het is niet alleen onwaar, het is onwaardig Het zijn de prelaat zijn zaken niet, de regering laat wetten maken, dat i s haar prerogatief Laatst gewijzigd door eno2 : 27 december 2012 om 00:44. |
|
|
|
|
|
|
#3186 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3187 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3188 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoezo? Aartsbisschop Nichols stelt het volgende:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Volgens u maken die parlementariërs zich dus "onsterfelijk belachelijk"... |
|||
|
|
|
|
|
#3189 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Daarbuiten is de evolutie naar een open huwelijk al jaren bezig, als de bisschoppen dat niet zagen aankomen dan zijn ze compleet blind. De liberalen hebben ergens rond 2004-2005 de 'civil partnerships' ingevoerd en momenteel zitten de Liberal Democrats in de coalitie, zij steunen al jaren het homohuwelijk. Zowel publiekelijk als in hun manifesten.
|
|
|
|
#3190 |
|
Banneling
|
De prelaat heeft een Orwelliaans mandaat van de bevolking om het homohuwelijk te bestrijden
![]() (drie van de vijf Britten zijn voor het homohuwelijk) Laatst gewijzigd door eno2 : 27 december 2012 om 11:00. |
|
|
|
|
|
#3191 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk hierbij aan Frankrijk bijvoorbeeld, waar de toenmalige presidentskandidaat Hollande dat tijdens de campagne ook beloofde en het in zijn beleidsprogramma had ingeschreven. Daarnaast kwam het ook uitgebreid in een debat aan bod, waaruit ook bleek dat het meer was dan een persoonlijk standpunt maar ook volledig gesteund vanuit de PS. |
|
|
|
|
|
|
#3192 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De LD zijn inderdaad een partij die zich heeft uitgesproken voor het homo"huwelijk", iets wat zeker niet gezegd kan worden van Camerons partij. Nu al zijn er wrijvingen over dit onderwerp binnen de Torries, zelfs zodanig dat men besloten heeft de partijdiscipline niet te laten gelden. Iedere parlementariër van de CP zal in alle vrijheid hierover kunnen stemmen, waardoor die partij wel eens intern sterk gehavend uit de strijd zou kunnen komen. Nu al wordt Cameron verweten dat hij zich roekeloos heeft uitgelaten. |
|
|
|
|
|
|
#3193 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In Schotland blijkt dat alvast niet het geval te zijn. Bij de "consultation", waaraan zomaar eventjes 77.000 burgers aan deelnamen, blijkt dat meer dan 60% tegen een wijziging van de huwelijkswetgeving te zijn.
|
|
|
|
|
|
#3194 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3195 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3196 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Wist u dat niet? Als ik in de Bible Belt ga vragen of het homohuwelijk aanvaardbaar is dan ga ik ook resoluut "NO" horen, maar dat wil niet zeggen dat ik die trend over het hele land kan doortrekken.
|
|
|
|
#3197 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kijk, in het VK is het zo dat voor dergelijke wetten de Schotten een autonomie hebben gekregen. Ook dat vlak. De Schotten kunnen hierover in alle onafhankelijkheid stemmen. Camerons tussenkomst betreft alleen de wetgeving voor Engeland en Wales. Daarom ook dat bijvoorbeeld alleen de anglicaanse Kerk van Engeland en Wales een officieel memorandum heeft opgesteld en aan Cameron overhandigd. |
|
|
|
|
|
|
#3198 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bij mijn weten is de bijbelgordel in Nederland geen staatkundige indeling. Schotland is dat wel binnen het VK.
|
|
|
|
|
|
#3199 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Daarbuiten heb je nog England, Wales en Noord-Ierland, 3 regio's met verschillende demografische opbouw waar de Schotse poll dan ook andere resultaten zou opleveren.
|
|
|
|
#3200 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 28 december 2012 om 00:24. |
|
|