Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Geloof je in de huidige evolutietheorie ?
Volledig 117 67,24%
Enkel als intelligent ontwerp 10 5,75%
Creationist op religieuze basis 6 3,45%
Creationist op wetenschappelijke basis 18 10,34%
Twijfels alom 23 13,22%
Aantal stemmers: 174. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2013, 12:41   #3421
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat is zeker betwistbaar.

Zelfs ufo-meldpunt-belgie wijst elke connectie met buitenaardse tuigen of wezens af als verzinsels, fantasie en larie.
Sinds wanneer is UFO-meldpunt-Belgie een autoriteit voor jou?

Het interesseert me niet wat ze zeggen. De feiten interesseren mij. En voor iedereen die de moeite doet de feiten eens grondig te bekijken is dit duidelijk.

Citaat:
Maar ja Exodus, je gelooft nu eenmaal in het dogma van een interdimensionale ruimte, bevolkt met allerlei rare wezens die probleemloos vele Miljarden Watts kunnen spenderen aan frivoliteiten. (Planck-vermogen is 3 * 10^52 Watt, wat nodig is voor dergelijke frivoliteit, veel meer dan het uitgestraald vermogen van bvb. alle sterren in de melkweg samen : 10^36 Watt)
Dit is een aanname die geen steek houdt. En het is een voor jou logische lijkende stropop zodat ze in jouw wereldbeeld zelfs hier niet kunnen zijn. Wat is dat toch makkelijk dat zelfbedrog van de zogezegde rationele geesten.

Jij bent als de middeleeuwer die zegt "we gaan nooit naar de maan kunnen, dit is praktisch niet haalbaar". We hebben daar miljoenen paardenkrachten voor nodig. (Saturn V raket had 160 miljoen PK ongeveer).

Wat aantoont dat uitspraken gedaan binnen een huidig technologisch kader en wetenschapelijke kennis irrelevant zijn als het gaat om een beschaving die veel verder staat of ons. Misschien veel verder zelfs dan dat wij staan in vergelijking met de middeleeuwen.

Laatst gewijzigd door exodus : 7 januari 2013 om 12:42.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 12:55   #3422
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Sinds wanneer is UFO-meldpunt-Belgie een autoriteit voor jou?

Het interesseert me niet wat ze zeggen. De feiten interesseren mij. En voor iedereen die de moeite doet de feiten eens grondig te bekijken is dit duidelijk.

Dit is een aanname die geen steek houdt. En het is een voor jou logische lijkende stropop zodat ze in jouw wereldbeeld zelfs hier niet kunnen zijn. Wat is dat toch makkelijk dat zelfbedrog van de zogezegde rationele geesten.

Jij bent als de middeleeuwer die zegt "we gaan nooit naar de maan kunnen, dit is praktisch niet haalbaar". We hebben daar miljoenen paardenkrachten voor nodig. (Saturn V raket had 160 miljoen PK ongeveer).

Wat aantoont dat uitspraken gedaan binnen een huidig technologisch kader en wetenschapelijke kennis irrelevant zijn als het gaat om een beschaving die veel verder staat of ons. Misschien veel verder zelfs dan dat wij staan in vergelijking met de middeleeuwen.
Dat jij daar nog wil op reageren heeft mijn bewondering.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 15:31   #3423
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Alle feiten wijzen aan de een deel van de meldingen onbetwistbaar van buitenaardse oorsprong zijn. En dat aliens hier op aarde zijn, en contact maken met sommige mensen.
Het moet zijn dat het wel betwistbaar is, anders was het al lang door iedereen aanvaard.

En als de aliens contact maken met bepaalde mensen, waarom zouden ze dit doen? Waarom met deze mensen en niet met andere? Indien ze inderdaad superieur aan ons zijn, wat proberen ze te bereiken met contact te maken? Ik probeer ook niet contact te maken met de mieren op mijn tuinpad.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 15:44   #3424
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Het moet zijn dat het wel betwistbaar is, anders was het al lang door iedereen aanvaard.
Waarom aanvaarden we het niet? Omdat de media en de wetenschap zeggen dat die niet bestaan. Moesten de media en de wetenschap zeggen dat ze wel bestaan, dan zouden we ze geloven van kindsaf. We zijn geïndoctrineerd om niet te geloven dat ze bestaan. Men houdt het verborgen voor ons.

Citaat:
En als de aliens contact maken met bepaalde mensen, waarom zouden ze dit doen? Waarom met deze mensen en niet met andere? Indien ze inderdaad superieur aan ons zijn, wat proberen ze te bereiken met contact te maken? Ik probeer ook niet contact te maken met de mieren op mijn tuinpad.
Dat is een antwoord die niet éénduidig te geven is gezien het complexe fenomeen. Het contact met aliens kan gebeuren op verschillende manieren. Soms is er fysisch contact, soms is er enkel telepathisch contact, soms een combinatie van de twee. Soms wordt het contact als leuk ervaren, soms als regelrecht terroriserend.

Sommige mensen claimen ontvoerd te zijn en zeer onprettige ervaringen te hebben gehad. Waarom deze mensen? Tja, waarom worden sommige mensen slachtoffer van bv een seriemoordenaar en andere niet?

Sommige die positief contact gehad hebben zeggen dat zij contact hebben omdat ze al een bestaande relatie met hun hebben. Zo zijn sommige mensen bijvoorbeeld incarnaties vanuit deze hogere beschavingen in hogere dimensies.

Sommige channelen dan in feite hun thuisbasis terwijl ze mens zijn, om het zo te zeggen. Zo zijn er vele boodschappen die van aliens komen. Hun doel is om de mensen aan te spreken die willen luisteren, en hun bewustzijn te vergroten om zo het bewustzijn van de mensheid naar een hoger niveau te brengen.

Ziehier een voorbeeld van zo'n boodschap van positieve aliens (pleiaden). Gechanneld door Barbara Marciniak.

Citaat:
Your world leaders epitomize society's denial to affectively deal with the truth, and by playing out exaggerated versions of lies and deceit; they test your abilities of discernment. By claiming your rightful abilities to move your conscious awareness around the field of existence, you will experience direct knowledge and be able to tell the difference between truth and deceit. And you must claim these abilities in order to reach beyond the confines of physical reality to understand the power of the forces that challenge you to awaken.

And once you awaken, you will not be so easily deceived again.

The controlled media is used as a tool to pull your attention into a probable world that is devoid of vitality and creativity. By enticing your attention into a reality of violence and war, your thoughts and beliefs are conditioned to enslave you in victimhood and complete disempowerment.

The twenty-five years of acceleration are an opportunity to live a life of empowerment by developing your attention and conscious awareness to the extent that you can recognize the larger truths of your spiritual heritage and actively participate to create a world that embraces this understanding.

Humanity is learning about the utmost necessity of being able to recognize the proliferation of lies that have infiltrated every facet of society; yet after having lived for far too long in stages of deep denial by pretending they were hearing the truth, behaving in a truthful manner is challenging to everyone's courage. Lies are sometimes tempting to believe, because then you can avoid the personal responsibility of taking action. We ask you to honor yourself and embrace the courage that truth calls forth. Enjoy the freedom you are claiming to know yourself as an empowered being.

When people pay more attention to nature and care for the Earth rather than obsessing on war and financial portfolios, you will know the transition to greater awareness has truly taken hold. When people pay more attention to nature and care for the Earth rather than obsessing on war and financial portfolios, you will know the transition to greater awareness has truly taken hold.

The land must be loved into vitality and nature must be recognized and cherished as an intelligently designed interactive system of information that connects you to layers upon layers of multi-dimensional realities. The use of poisons to destroy what you do not understand is another stage of denial that disavows the inherent meaning of life. Plants and creatures are very cooperative once you to learn to focus your attention and communicate with them.

Throughout the seasons, be sure to spend much of your time in nature; turn off the air conditioning and open the windows, notice how the creatures keep the energy moving with their bustling activities. Immerse yourself in the sounds, sights, scents and tastes that nature offers. Take long walks, sleep on the ground for a change, enjoy a campfire and gather with friends and loved ones to watch the stars. Each year, the summer solstice sun takes you to the peak of perceptual attunement.

Tune in by paying attention during this time; new energy always arrives and you certainly do not want to miss the latest news from the sun. Slow down and sit with the trees, spend leisurely afternoons in the meadows or by the sea, climb mountains to meet the rarefied energies, and savor the sweet sensations of nature's intelligence. Use your attention to focus on the dance of subtle energy; remember when you do not focus your attention with your own volition, others will grab it for a roller coaster ride through their own versions of reality.

No matter what situation arises, if you maintain conscious awareness and remain focused on your intentions, there is always a way to bend realty in your own direction. We have been working with our home classes on the process of changing beliefs. Our students have proved to themselves that when they focus their energy and work as a group to suspend their beliefs about what they can and cannot do, they are able to bend spoons and forks.

Bending a spoon is a symbol for bending reality. To bend a spoon or any avenue of reality, you must first 'warm up the idea' and release any former beliefs of restriction. You heat up the field by focusing your attention on imagining what you want to transpire. Using most the reliable approach for bending reality to your desires, imagination is always the key first ingredient, then by adding clear intention, expectation and action, results will be realized.

Bending a spoon is another symbol for what the energies of the next eight years will activate in humanity. At this phase of the acceleration, it is most important for everyone to recognize the patterns and symbols that define your reality and intuit a new understanding behind their apparent meaning. Remember symbols are a sign of energy; do not get so attached to the symbols that you miss their greater teaching.

The awakening of conscious awareness is unstoppable. During the highly creative years between the Venus-sun eclipses, nature will work with you to help you birth your own versions of bright ideas. You must value the life you are living during these times of tremendous change. You are highly adaptable and well prepared on other levels of realty to deal with your chosen probabilities. You must gather the courage to believe in your inner strength.

Pay attention, focus your attention and your mind and body and the subatomic levels of your being will start to gather new intelligence. The sounds, sights, and scents of nature create hemispheric balance between the right and left sides of the brain, allowing you to tune in to what is going on with greater precision and clarity. When you balance your body, you can integrate the new fields of energy that carry codes of consciousness for navigating this huge transformation.

With everything speeding up, we remind you once again that everything is a dance of energy, a swirling sea of subatomic particles that can be differentiated to become symbols of energy used to qualify the field for the purpose of creative expression.

Whatever level you are playing this game on, it is all about learning how to swim in symbols that are being used to explain and explore, and differentiate the field of existence in cooperation with other versions and interpretations of reality. The next phase of your development involves direct learning through experiences in nature.

Ultimately, you are responsible for what you create.

You are here to restore dignity and full operability to the code-reading device that you call the human body, and with this task in mind, we bid you very pleasant journeys.

Laatst gewijzigd door exodus : 7 januari 2013 om 15:47.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 16:46   #3425
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ziehier een voorbeeld van zo'n boodschap van positieve aliens (pleiaden). Gechanneld door Barbara Marciniak.
Waarom chanellen ze nooit eens door een Vlaming? Dit zou het voor ons veel gemakkelijker maken.

Maar als ik het goed begrijp is er geen lijn in te krijgen. Hoe kunnen we dan weten wat ze echt willen. Of zijn er zoveel soorten aliens. Goede en kwade? Bestaat dit ook in de alien wereld?
Oud 7 januari 2013, 16:56   #3426
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nog een vraagje. Ondanks het feit dat in het Engels is vind ik de tekst nogal werelds voor een alien.

Hij spreekt over 25 jaar. Gebruiken ze dan ook jaren als tijdrekening?

"Bending a spoon is a symbol for bending reality." A spoon, is dit dan een lepel? Kennen ze dit? Eten ze ook met lepels dan?

Ik vind het eigenaardig dat de tekst zo werelds klink, ze moeten fantastische vertalers zijn.

Wat ik me ook afvraag, wordt er soms iets gezegd dat het ontvangend medium echt onmogelijk kon weten en ons nieuwe inzichten bezorgt? Eén of andere formule of de oplossing van een extreem moeilijk wiskundig probleem?
Oud 7 januari 2013, 17:23   #3427
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Nee hoor. Ik heb een boek over ruimtevaart waarin ze beweren reeds op de maan geweest te zijn. Wie gelooft dat nu zeg. Dat ze maar eens afkomen met tastbare bewijzen.
Als je jezelf absoluut en totaal belachelijk wou maken ben je daar nu met glans in geslaagd.

Je hebt de medailles 'conspiracy-nutjob' en 'wacko believer-die-ze-ziet-vliegen' nu wel verdiend.
Waar staat uw wolk geparkeerd?

Laatst gewijzigd door parcifal : 7 januari 2013 om 17:24.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 17:34   #3428
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Als je jezelf absoluut en totaal belachelijk wou maken ben je daar nu met glans in geslaagd.

Je hebt de medailles 'conspiracy-nutjob' en 'wacko believer-die-ze-ziet-vliegen' nu wel verdiend.
Waar staat uw wolk geparkeerd?
O, je hebt de grap niet begrepen. Moet je iets eerder beginnen lezen, wil je mee zijn.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 19:15   #3429
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
En u neemt geen dingen op authoriteit aan? De films die u en Exodus postten berusten voor een zeer groot deel op authoriteitsargumenten.
Dat is niet zo, het is wat het is. Dat jij er autoriteitsargumenten van maakt dan is dat zo. Het is nu eenmaal wel een feit dat deze mensen uit die middens komen (leger, NASA, ...).

Citaat:
(Disclosure Project bv.) Ik kan de meeste argumenten op geen enkele manier met de realiteit toetsen
Jawel, als je een beetje spit dan zijn veel van deze mensen hun verhalen verifieerbaar. bv Sallas of de Iraanse piloot. Je kan je er zelf van gewissen dat het toendertijdin de media gekomen is.
Oud 8 januari 2013, 21:24   #3430
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard

analyse van de ruim 2 miljoen organische fossielen is nog niet voltooid, maar dit feit is verbazingwekkend voor alle wetenschappers:

elke soort of fossiele levensvorm schijnt bijna opeens uit het niets ontstaan te zijn in een aardlaag of sediment afzetting, de infiniteseminale stappen, geleidelijke ontwikkeling van een soort onbreken vaak totaal of er worden verdomd weinig harde bewijzen hiervan gevonden, op grond van hard wetenschappelijk onderzoek, via deductieve logica. Dit is een heel groot mysterie voor alle wetenschappers en niemand kan dit verklaren.

Neem een voorbeeld:
Bereken de kans dat ik kon ontstaan na een evolutie van honderden miljoenen jaren vanaf de eerste amoebe, die dus theoretisch gezien mijn eerste biologische voorouder moest zijn, van de n-de graad, en besef dan dat deze waarde van n waanzinnig groot moet zijn, en als je dan de kans berekent dat ik uit deze amoebe moest ontstaan dan is die kans letterlijk oneindig maal oneindig maal klein. Rara hoe kan dit? Ik kan dit niet verklaren en ik verricht nu onderzoek naar de oorzaak van mijn eigen bestaan, zowel stoffelijk (via materie, prakriti) als onstoffelijk (onstoffelijk, wat anti massa, higg bosom deeltjes, Altecrea, aliens).

Mijn Hindoe kat Wieroe doet nu ook mee met dit fundamenteel onderzoek van mij want hij wil ook weten wat de oorzaak is van zijn bestaan en waarom de platte wereld op de vierde verdieping van zijn flat niet groter is dan mijn woonkamer en het balkon.

dewanand en wieroe

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2013, 00:37   #3431
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
analyse van de ruim 2 miljoen organische fossielen is nog niet voltooid, maar dit feit is verbazingwekkend voor alle wetenschappers:

elke soort of fossiele levensvorm schijnt bijna opeens uit het niets ontstaan te zijn in een aardlaag of sediment afzetting, de infiniteseminale stappen, geleidelijke ontwikkeling van een soort onbreken vaak totaal of er worden verdomd weinig harde bewijzen hiervan gevonden, op grond van hard wetenschappelijk onderzoek, via deductieve logica. Dit is een heel groot mysterie voor alle wetenschappers en niemand kan dit verklaren.

Neem een voorbeeld:
Bereken de kans dat ik kon ontstaan na een evolutie van honderden miljoenen jaren vanaf de eerste amoebe, die dus theoretisch gezien mijn eerste biologische voorouder moest zijn, van de n-de graad, en besef dan dat deze waarde van n waanzinnig groot moet zijn, en als je dan de kans berekent dat ik uit deze amoebe moest ontstaan dan is die kans letterlijk oneindig maal oneindig maal klein. Rara hoe kan dit? Ik kan dit niet verklaren en ik verricht nu onderzoek naar de oorzaak van mijn eigen bestaan, zowel stoffelijk (via materie, prakriti) als onstoffelijk (onstoffelijk, wat anti massa, higg bosom deeltjes, Altecrea, aliens).

Mijn Hindoe kat Wieroe doet nu ook mee met dit fundamenteel onderzoek van mij want hij wil ook weten wat de oorzaak is van zijn bestaan en waarom de platte wereld op de vierde verdieping van zijn flat niet groter is dan mijn woonkamer en het balkon.

dewanand en wieroe

Sla eens een boek open over evolutionaire biologie.
Oud 9 januari 2013, 09:31   #3432
exodus

Standaard

Citaat:
Nog een vraagje. Ondanks het feit dat in het Engels is vind ik de tekst nogal werelds voor een alien.
Dat is een verkeerde veronderstelling van skeptici dat al deze spirituele teksten "out there" zijn. Integendeel, een gebalanceerde spiritualiteit is ook zeer gegrond, met de voeten op de grond dus. Zoals die tekst ook in bepaalde stukken toont. Deze aliens staan spiritueel verder dan ons en beseffen maar al te goed te noodzaak van een goede gronding.

Men kan deze noodzaak tot groding ook gereflecteerd zien in ons chakrasysteem. Al onze chakra's moeten idealiteit gebalanceerd zijn. Onze basischakra's die ons grond moeten in balans zijn met onze bovenste chakras die meer spiritueel van aard zijn.

Materialisten en skeptici hun energie is vooral in hun ondersta chakra's vertegenwoordigd, ze hebben te weinig contact met het spirituele , hun bovenste chakra is behoorlijk gesloten. Zij zitten teveel in het materiele. Dit komt veel voor in onze westerse maatschappij.

Sommige mensen kunnen ook te weinig gegrond zijn, en hun bovenste chakras teveel openstaan. Deze mensen hebben moeite om zich met het alledaagse leven bezig te houden en kunnen bijvoorbeeld verslaafd zijn aan spriritualiteit om het leven te ontvluchten.

Balans is de weg. Hogere dimensies bestaan nu eenmaal, en moeten niet ontkent worden, terwijl we toch als mens op aarde leven.
Oud 9 januari 2013, 10:17   #3433
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

elke soort of fossiele levensvorm schijnt bijna opeens uit het niets ontstaan te zijn in een aardlaag of sediment afzetting
Hoe kom je daar nu bij? Omdat ze geen duizend tussensoorten gevonden hebben, bedoel je dat?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2013, 15:16   #3434
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neem een voorbeeld:
Bereken de kans dat ik kon ontstaan na een evolutie van honderden miljoenen jaren vanaf de eerste amoebe, die dus theoretisch gezien mijn eerste biologische voorouder moest zijn, van de n-de graad, en besef dan dat deze waarde van n waanzinnig groot moet zijn, en als je dan de kans berekent dat ik uit deze amoebe moest ontstaan dan is die kans letterlijk oneindig maal oneindig maal klein.
Ik heb er eens een langere post aan gewijd in dit topic, en dat wordt hier weer eens bewezen: het gros van de anti-evolutie-theorieërs bedient zich graag van zware aannames, maar is gewoon te dom (of, euh, intellectueel lui) om mee te discussiëren in deze domeinen. Bovenstaande illustreert een kennis van statistiek en kansberekening waarmee je volgens mij zelfs in Limburg al op de lagere school wordt weggelachen...
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 13:36   #3435
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Hoe kom je daar nu bij? Omdat ze geen duizend tussensoorten gevonden hebben, bedoel je dat?
De evolutietheorie is toch zo'n zever hé. Evolutiegeloof zou een beter woord zijn.

Zelfs vooraanstaande wetenschappers geven toe dat er in het fossiele record geen bewijs de vinden is van een lange graduele evolutie.

Daarom kwam men op de proppen met de theorie van "punctuated equilibrium", en wat al nog. M.a.w constant nieuwe theorieen verzinnen om toch maar het geloof in staande te houden. Het bewijs is er dat het geloof in evolutie er eerst was, er is namelijk helemaal geen bewijs voor. En dat men dan het fossielenrecord is beginnen herinterpreteren met allerlei theorien.

De evolutietheorie is door en door fake, er is geen bewijs voor en het is een van de grootste dwalingen van de moderne wetenschap en des te pijnlijker voor wetenschappers als die vals zou blijken, heel hun wereldbeeld zou ik elkaar storten. Een vorm van creatie, stel je voor!!

Ik lach met de evolutietheorie. En er mag mee gelachen worden, want het is zo fake als wat.
Oud 10 januari 2013, 15:26   #3436
parcifal
Banneling

Standaard

http://www.evolutietheorie.ugent.be/node/38

Citaat:
Welke misverstanden heersen er over evolutietheorie?

...

'Er zijn geen transitionele fossielen.'

Een transitioneel fossiel ziet eruit alsof het uit een organisme komt dat zich tussen twee afstammingslijnen in bevindt. Het heeft enkele kenmerken van afstammingslijn A en enkele van afstammingslijn B en waarschijnlijk ook enkele kenmerken die tussen afstammingslijnen A en B in liggen. Transitionele fossielen zijn van alle taxonomische niveaus: er zijn dergelijke fossielen van organismen die zich tussen verschillende soorten in bevinden, tussen verschillende ordes etc. Idealiter dateren transitionele fossielen van tussen het eerste voorkomen van de voorouderlijke afstammingslijn en het eerste voorkomen van de ervan afstammende afstammingslijn. De evolutietheorie voorspelt echter ook dat er fossielen gevonden kunnen worden met een transitionele morfologie van na beide afstammingslijnen. De theorie voorspelt immers niet dat een intermediaire vorm of een intermediair organisme slechts één lijn van afstammelingen kan hebben, noch dat deze intermediaire vorm moet uitsterven wanneer er een lijn van afstammelingen verder uit evolueert.
Beweren dat er geen transitionele fossielen zijn, is simpelweg vals. Sinds de publicatie van On The Origin of Species boekte de paleontologie heel wat vooruitgang en werden duizenden transitionele fossielen gevonden. Erosie en de veelheid aan omstandigheden die het ontstaan van fossielen moeilijk maken zorgen ervoor dat het fossielenrapport niet vlekkeloos is (wat het trouwens ook nooit zal zijn). Bovendien kunnen transities tussen soorten of ordes zich voordoen binnen een kleine populatie, in een kleine regio en/of binnen een relatief kort tijdsbestek. Deze beperkingen verkleinen stuk voor stuk de kans op het vinden van transitionele fossielen. Niettemin bestaan er vele voorbeelden van mooie sequenties van transitionele fossielen. De transities van reptiel naar zoogdier, van landdier tot walvis en van aap naar mens zijn zeer goed gedocumenteerd
Verkeerde opvattingen over het gebrek aan transitionele fossielen zijn ten dele het gevolg van de manier waarop we dikwijls nadenken over categorieën. Mensen geloven vaak dat categorieën zoals 'hond' of 'mier' goed van elkaar te onderscheiden en welbegrensd zijn, of dat er een soort eeuwige vorm bestaat die de categorie definieert (in de zin waarin Plato het reeds in de vierde eeuw voor onze tijdrekening bedoelde). Deze manier van denken verleidt ons tot beweringen in de aard van 'de Archaeopteryx is 100% vogel', terwijl deze soort zowel kenmerken van vogels als van reptielen vertoonde (en in feite zelfs meer reptiel dan vogel was). Wij mensen verdelen de natuur in categorieën, maar deze zijn artificieel. De natuur hoeft deze opdelingen niet te volgen, en doet dat ook niet.
Sommige creationisten beweren dat de hypothese van het punctuated equilibrium (ontwikkeld door Niles Eldredge en Stephen Jay Gould) naar voren gebracht werd om gaten en gebreken in het fossielenbestand te verklaren. In feite werd deze hypothese voorgesteld om de relatieve zeldzaamheid van transitionele levensvormen te verklaren (dus niet hun totale afwezigheid) en om te verklaren waarom speciatie in sommige gevallen relatief snel gebeurt, gradueel in andere en in nog andere gevallen voor sommige soorten helemaal niet gebeurt gedurende een bepaalde periode. De hypothese ontkent dus in geen geval dat er transitionele sequenties bestaan. Zowel Gould als Eldredge zijn trouwens uitgesproken tegenstanders van het creationisme.
But paleontologists have discovered several superb examples of intermediary forms and sequences, more than enough to convince any fair-minded skeptic about the reality of life's physical genealogy. - Stephen Jay Gould, Natural History, Mei 1994.
Oud 10 januari 2013, 15:28   #3437
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De evolutietheorie is toch zo'n zever hé. Evolutiegeloof zou een beter woord zijn.

Zelfs vooraanstaande wetenschappers geven toe dat er in het fossiele record geen bewijs de vinden is van een lange graduele evolutie.

Daarom kwam men op de proppen met de theorie van "punctuated equilibrium", en wat al nog. M.a.w constant nieuwe theorieen verzinnen om toch maar het geloof in staande te houden. Het bewijs is er dat het geloof in evolutie er eerst was, er is namelijk helemaal geen bewijs voor. En dat men dan het fossielenrecord is beginnen herinterpreteren met allerlei theorien.

De evolutietheorie is door en door fake, er is geen bewijs voor en het is een van de grootste dwalingen van de moderne wetenschap en des te pijnlijker voor wetenschappers als die vals zou blijken, heel hun wereldbeeld zou ik elkaar storten. Een vorm van creatie, stel je voor!!

Ik lach met de evolutietheorie. En er mag mee gelachen worden, want het is zo fake als wat.
Een simpel bezoek aan wikipedia zal je op weg helpen naar fossielen die gezien worden als transitioneel.

Tip: zoek op de Engelse wiki naar 'transitional fossils'.

Ik lach trouwens met u, grote bek en geen enkele falsificatie.
Oud 10 januari 2013, 15:45   #3438
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Pindar en Exodus zullen nu wel hun wereldbeeld herzien. Dat kunnen ze heel goed als we henzelf mogen geloven

Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 15:49   #3439
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Een simpel bezoek aan wikipedia zal je op weg helpen naar fossielen die gezien worden als transitioneel.

Tip: zoek op de Engelse wiki naar 'transitional fossils'.
De voorbeeldjes die we allemaal al kennen. Maar bewijs dat het tranisitionele overgangsvormen zijn? Enkel in de hoofden van de wishfull thinkers. Echt veel bewijs zie ik niet, enkel dat je het moet geloven dat het transiotionele overgangsvormen zijn.

Wat een mind game is die evolutietheorie toch.

Citaat:
Ik lach trouwens met u, grote bek en geen enkele falsificatie.
O O, ben ik enkele heilige huisjes aan het intrappen?
Oud 10 januari 2013, 15:50   #3440
parcifal
Banneling

Standaard

Damn, Klein licht is me voor.

Voor de volledigheid :
Archeopteryx, fossiel van een transitionele soort, origineel te bezichtigen in Humboldt University, Berlijn.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be