![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4381 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Daarna geef ik u mee dat de maatschappij voor een omkadering heeft gezorgd. Een huwelijksstelsel dus. Kortom, in de toekomst doet u er beter aan eerst even enige aandacht aan de dag te leggen. Nu lijkt het wel alsof u een ongeleid projetiel bent. |
||
|
|
|
|
|
#4382 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu is het zo dat het Franse Hooggerechtshof uitdrukkelijk vermeldt dat het om verschillende situaties gaat. Er valt nu eenmaal niet naast te kijken dat het om fundamenteel andere situaties gaat: man-vrouw ten opzichte van man-man of vrouw-vrouw. |
|
|
|
|
|
|
#4383 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarnaast ging ik al eerder in op de problematiek van eenoudergezinnen. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=4336 En in het bijzonder in: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=4270 |
|
|
|
|
|
|
#4384 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En in die opvoeding is de waarde van een duaal rolmodel (vader als moeder) van groot belang. Daarom ook ontbreekt er een belangrijk gegeven wanneer een kind wordt geplaatst in de eenzijdigheid van een homoseksueel stel.
|
|
|
|
|
|
#4385 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4386 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Juist omdat men hoe langer hoe meer is gaan beseffen hoe belangrijk de beide componenten zijn, gaat men sterker steunen op het zogenaamde co-ouderschap. Alhoewel gescheiden, blijven vader als moeder betrokken bij de opvoeding van hun kinderen. De tijd dat het vanzelfsprekend was dat bij een scheiding de vader volledig werd uitgegomd, is nu eenmaal voorbij. En ja, ik meen dat kinderen weldegelijk recht hebben op hun beide ouders, juist vanuit het besef dat onze lichamelijkheid en de oorsprong ervan niet los kan gezien worden van onze psychologie. Iedereen komt voort uit een man én een vrouw. Niet uit een relatie van twee mannen, niet uit die van twee vrouwen. |
|
|
|
|
|
|
#4387 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4388 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan moet u mijn bericht toch even opnieuw bekijken. Ik pleit hierin voor het recht van ieder kind zijn ouders te kennen. Meer dan eens is het al gebleken dat geadopteerde kinderen willen weten van wie ze afstammen. Daarom ook heb ik mijn voorbehoud tegenover anonieme adoptie, waarvan het kind later geen enkele mogelijkheid heeft de natuurlijke ouders te kennen of er iets over te vernemen. De onwetendheid voortvloeiend uit die anonimiteit drukt zeer.
|
|
|
|
|
|
#4389 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alice, u leest weer eens zaken die er niet staan. Hier toch weer eens mijn eigen woorden:
Citaat:
Kortom, ook voor u mijn goede raad: eerst lezen, dan pas reageren. Nu slaat u maar een beetje in het wilde weg. |
|
|
|
|
|
|
#4390 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Nee, er is niets verschillend in de situatie. Zowel homoseksuele koppels als heteroseksuele koppels treden in het huwelijk omdat ze een gezinsband met elkaar willen creëren. En nee, dat heeft niets met voortplanting en kinderen te maken. Het burgerlijk huwelijk heeft voortplanting niet als voorwaarde, niet als 'bestaansreden' en niet als doel. |
|
|
|
|
|
|
#4391 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uw "bijgevolg" gaat bijgevolg dan ook niet op, daar gebaseerd op uw verbeelding en niet op onze stellingname. |
|
|
|
|
|
|
#4392 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ja. Daar ben ik zelfs van overtuigd.
|
|
|
|
|
|
#4393 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die lichamelijkheid zegt niets over ouderschap, dat is uw interpretatie maar daarom geen voorwaarde, kinderen werden ook in het verleden afgestaan, vondelingen waren er altijd al en opvoeding werd door wie geld had overgelaten aan min's en nannies.Echtscheiding heeft niets te maken met die dualiteit, u blijft uw religieuze opvattingen als uitgangspunt gebruiken en probeert dit als de grote en enige waarheid te verkopen. Gelukkig denkt de samenleving daar anders over en kunnen homo's evengoed een kind adopteren en samen ouders zijn. |
|
|
|
|
|
|
#4394 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4395 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4396 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4397 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie nog maar een beetje logisch nadenkt, onderkent dit ook. Een relatie vrouw-man verschilt nu eenmaal fundamenteel van die waarbij het gaat om twee mannen of twee vrouwen. |
|
|
|
|
|
|
#4398 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|