![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
| Bekijk resultaten enquête: Geloof je in de huidige evolutietheorie ? | |||
| Volledig |
|
117 | 67,24% |
| Enkel als intelligent ontwerp |
|
10 | 5,75% |
| Creationist op religieuze basis |
|
6 | 3,45% |
| Creationist op wetenschappelijke basis |
|
18 | 10,34% |
| Twijfels alom |
|
23 | 13,22% |
| Aantal stemmers: 174. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3641 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ben niet sceptisch hé, BDE's bestaan en worden meer en meer gedocumenteerd. Dat dit dan opeens een bewijs is voor het leven na de dood en het vrije bewustzijn zonder lichaam vind ik er ver over, het is zoals alle andere zaken die ik al aangehaald heb. Het is niet omdat de wetenschap het niet kan verklaren dat het bovennatuurlijk is, de menselijke geest is erg complex en daar is nog veel te ontdekken. |
|
|
|
|
|
|
#3642 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Alleen gelooft Exodus enkel één zwevende hartchirurg... |
|
|
|
|
|
|
#3643 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3644 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Wat je dan echter zou moeten doen is even afstand nemen, en eens kijken of wat er in die boeken staat wel klopt. Praat eens met wetenschappers die er iets van kennen of, als je het geluk hebt dat een of meerdere wetenschappers het de moeite vonden om een boek te schrijven dat die beweringen kritisch onderzoekt, lees ook dat eens. Da's wat ik toen gedaan heb, en toen werd het al heel snel duidelijk dat die boeken op zeer overtuigende wijze zeer grote zever verkopen. Het is grappig om te zien hoe jullie steeds weer zeggen dat we 'kritisch' moeten zijn voor de gevestigde wetenschap en zienswijzen. Maar kennelijk werkt dat maar in één richting, want jullie zelf zijn zelden of nooit kritisch over jullie eigen theorietjes. Die geloven jullie blindelings... |
|
|
|
|
|
|
#3645 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 januari 2013 om 19:35. |
|
|
|
|
|
|
#3646 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3647 |
|
Minister-President
|
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 15 januari 2013 om 20:35. |
|
|
|
|
|
#3648 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3649 |
|
Minister-President
|
Exodus moet trouwens een gigantische fan zijn, want er komen vaak 2 aliens in voor.
|
|
|
#3650 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3651 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
EDIT: Wat ik me afvroeg: Light het aan mij, of lijkt het ruimteschip van Futurama verdacht veel op Thunderbird 2 uit een andere favoriete serie van me the "Thunderbirds"? ![]() ![]()
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 15 januari 2013 om 22:49. |
|
|
|
|
|
|
#3652 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#3653 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Jullie spreken over neurochirurgen die beter gekwalificeerd zijn dan hartchirurgen om erover te spreken, en als ik dan een skeptische neurochirurg aanbreng die zijn mening veranderd heeft op basis van zijn EIGEN ervaring (beter kan je niet hebben), dan is dat ook een zwever. En ga zo maar door. Het geval van die hartchirurg bijvoorbeeld zou tenminste al een vrijgeleide moeten zijn om toch geïnteresseerd te zijn in de informatie en verder te onderzoeken, omdat wat hij zegt tegenstrijdig is met wat de wetenschap weet. Het zou moeten een incentieve zijn voor verder onderzoek. Maar nee, dan is het direct een zwever. Dit bewijs gewoon opnieuw dat jullie skepticisme niets te maken heeft met zoeken naar de waarheid, maar alles met het dogmatisch verdedigen van julle wereldbeeld, namelijk het materialisme.
Laatst gewijzigd door exodus : 16 januari 2013 om 09:35. |
|
|
|
|
|
|
#3654 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3655 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zie alleen maar dat alle leven uiteindelijk dood gaat, al triljarden levens, en nog nooit hebben we een onafhankelijk bewustzijn virtueel de hand kunnen schudden. Als het echt zo was moeten de waarnemingen en bewijzen ondertussen torenhoog zijn opgelopen maar al wat we krijgen zijn waarzeggers, goochelaars en wazige ervaringen, succes ermee. |
|
|
|
|
|
|
#3656 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3657 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3658 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
#3659 |
|
Minister-President
|
Bedankt om te bevestigen wat ik zei:
-kritisch zijn tegenover het traditionele 'wereldbeeld': Goed -kritisch zijn tegenover 'alternatieve' wereldbeeld: Slecht Da's kort opgesomd de denkwijze van de zotte-theorieën-aanhanger. Ik heb een paar van die theorietjes bekeken, en zelfs eventjes geloofd. Ik durf dus wel degelijk het 'huidige wereldbeeld' in vraag stellen. Gelukkig ben ik echter voor alles kritisch, OOK voor die theorieën (iets wat de meesten van jullie totaal niet zijn). En dat heeft er toe geleid dat die theorietjes gewogen en te licht bevonden zijn... |
|
|
|
|
|
#3660 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
http://evolution.berkeley.edu/evolib...hp?topic_id=46
|