Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2013, 08:47   #321
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee. Gebruik de bestaande voorzieningen , werd al toegelicht.Bij u begint alles met geef, maar dan niet van uw centen!
Ik betaal evengoed belastingen als de rest der werkende medemensen hier. Meer nog : voor zulke initiatieven geef ik met plezier 5 % extra loon af. Maar dan moet ik wel resultaten zien. Mijn geld moet niet dienen om ambtenaars nog wat opslag te geven, of luie politici, of malafide bankiers.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2013, 08:50   #322
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee. Gebruik de bestaande voorzieningen , werd al toegelicht.Bij u begint alles met geef, maar dan niet van uw centen!
Moesten uw " bestaande voorzieningen " volstaan, zou deze draad geen reden tot bestaan hebben. Er zouden dan geen mensen meer buitenslapen.
Dus : uw voorzieningen volstaan NIET. Er met dus iets anders gebeuren.
Kan u dit begrijpen ? Sijpelt het stilletjes door uw dikke laag vooringenomen stellingen, tot in de kern van uw brein ? Valt uw euro eindelijk ?

Laatst gewijzigd door meneer : 16 januari 2013 om 08:51.
Oud 16 januari 2013, 09:28   #323
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Moesten uw " bestaande voorzieningen " volstaan, zou deze draad geen reden tot bestaan hebben. Er zouden dan geen mensen meer buitenslapen.
Kan u dit begrijpen ? Sijpelt het stilletjes door uw dikke laag vooringenomen stellingen, tot in de kern van uw brein ? Valt uw euro eindelijk ?
Er zal altijd een laag van irreductibele daklozen blijven bestaan, los van de voorzieningen.

DE grootste fout is, dat je eerst zes maand dakloosheid moet bewijzen, alvorens recht te hebben op een integratieproject. Men zou beter voorkomen en direct ingrijpen met noodopvang. Daar is gebrek aan.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2013, 09:47   #324
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Hier in de buurt staan talloze caravans en chalets te verloederen in de bossen.
Gelukkig.
Het hoort gewoon niet thuis in een bos.
Oud 17 januari 2013, 00:01   #325
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Caravans voldoen niet in de winter. Alluminium platen met een dun isolatie pelletje en wat dun houtwerk werken als een frigo.
Je kan je daar rot in stoken in de winter.
Om nog maar te zwijgen van de kosten daarvan heb je ook nog eens het gebrek aan zuurstof in de nachten te bekijken of je ligt niet alleen dood en gestikt in je bed maar ook nog eens diepvries gevroren.

Containers van plaatstaal hetzelfde verhaal.

Ik wil u niks opdringen maar als u een alluminium ladder staan hebt ergens in die kou moet je er eens je natte tong een minuut tegen houden. Weet je over wat we bezig zijn.

Er zijn andere en betere oplossingen voor huisvesting.

Voor één ding zijn caravans in de winter wel geschikt. Je ligt lepeltje in lepeltje gans de nacht met je geliefde.
Dus toch één pluspuntje.

Laatst gewijzigd door Mambo : 17 januari 2013 om 00:07.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 01:22   #326
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, wat moet gebeuren is dat daklozen die willen, want velen willen niet, hulp krijgen de bestaande rechten uit te oefenen, hulpverleners die dit als taak hebben zoals straathoekwerkers moeten worden aangesproken wanneer zij dit onvoldoende opnemen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 01:24   #327
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Er zal altijd een laag van irreductibele daklozen blijven bestaan, los van de voorzieningen.

DE grootste fout is, dat je eerst zes maand dakloosheid moet bewijzen, alvorens recht te hebben op een integratieproject. Men zou beter voorkomen en direct ingrijpen met noodopvang. Daar is gebrek aan.
Je hoeft helemaal geen zes maanden dakloos te zijn, om je situatie in orde te brengen, dat kan al wanneer je ambtelijk afgeschreven wordt.
Oud 17 januari 2013, 01:49   #328
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hoeft helemaal geen zes maanden dakloos te zijn, om je situatie in orde te brengen, dat kan al wanneer je ambtelijk afgeschreven wordt.
Ik heb het over prioriteit voor een sociale woning.

DE uitdrukking "je situatie in orde brengen" , wat stelt dat voor misschien?
Oud 17 januari 2013, 12:16   #329
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het over prioriteit voor een sociale woning.

DE uitdrukking "je situatie in orde brengen" , wat stelt dat voor misschien?
Wat bedoel je, een noodwoning of een sociale woning?Wie geen inkomen kan aantonen krijgt geen sociale woning Eno, je kunt je zelfs niet inschrijven.
Oud 17 januari 2013, 12:50   #330
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je, een noodwoning of een sociale woning?Wie geen inkomen kan aantonen krijgt geen sociale woning Eno, je kunt je zelfs niet inschrijven.
Je schept verwarring.

Zes maand dakloosheid betekent prioriteit voor een sociale woning. In het begin van je dakloosheid moet je dus beroep doen op een noodwoning. Ik zat in Wenduine en ik moest me voor een noodonderkomen naar ... Antwerpen begeven. Dat heb ik geweigerd.

Ik spreek dus uit ervaring met de regeltjes....
Oud 17 januari 2013, 16:58   #331
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik ook al voorgesteld. Voordeel is dat industriële zone's voorzien zijn van stroom & water, hetgeen op landbouwgrond niet ( altijd ) het geval is. Dit aanleggen kost duur.
Mij is het te doen om zo goedkoop en doeltreffend mogelijk een einde te maken aan dakloze buitenslapers, zonder ze daarom bijéén te drijven zoals een kudde wilde beesten, en gezamelijk op te sluiten, onder toezicht van beulsknechten met koetsierszwepen, zoals hier reeds voorgesteld werd door Von Vlaanderen.
Mijn prioriteit : goedkoop maar menswaardig onderdak verschaffen aan daklozen. Het beste dat ik tot nu toe daarvoor gevonden heb qua kwaliteit/prijs zijn die wooncontainers.
Eens dit bereikt is : die mensen hun gezondheid opkalefateren . Hun eventuele verslavingen, psychische en physieke problemen behandelen, en pas daarna zien of zij in staat zijn zelf in hun onderhoud te voorzien. Zo dit niet het geval is, kunnen ze een uitkering krijgen net als alle andere gehandicapten.
Voor de anderen, die kunnen en willen werken, een leefloon, in afwachting dat zij werk VINDEN.
Om hun toegang of terugkeer op de arbeidsmarkt te vergemakkellijken zou men ook kunnen denken aan gratis rijlessen, voor degenen die geen rijbewijs hebben. Een netwerk van goedkope 2de handswagens zou gestart kunnen worden, bvb met medewerking van werkloze automechaniekers.
Men gooit zovéél weg in onze samenleving, dat nog (her)gebruikt kan worden, dat is nog ( altijd ) een gat in de markt, en misschien iets dat ex-daklozen zou kunnen bekoren als job. Uitgerangeerd materiaal herstellen en te koop aanbieden. En dat is nu net wat ik graag de staat zou zien doen met hen : dit uitgerangeerd menselijk materiaal, dat men naast de weg liet staan, herstellen, en terug in gebruik nemen , zo mogelijk. Maar zonder dwang.
Ik kan me daar volledig in vinden. Sommigen kunnen terug naar de arbeidsmarkt, al is het maar halvelings.
En zij die het niet meer willen en kunnen, kunnen wellicht andere formules uitproberen zoals creatief omgaan met uitgerangeerd materiaal dat er indd met hopen is. Als ze maar een zeer bescheiden eigen stek hebben zoals bv een container.

Ik hoop ook dat de overheid eens wat creatiever kan zijn op dat vlak ipv van een boodschap uit te zenden: "Het moet zo en niet anders en je zult warm water hebben en een boiler en een thermostaat en dubbele vensters en omdat dat zoveel kost, dien jij je dankbaar te gedragen en mee te werken!Neen, een schoorsteenbuis door het dak mag niet en een kachel evenmin! En je mag geen natte kleding drogen op de radiator. Dat is niet veilig! En wat doen al die flessen hier? Dat is toch geen zicht? Oh, een muur ermee maken? Dat mag helemaal niet. En zeker niet in glas! Glas hoort thuis in de glasbak!"
En voor minder zal een dakloze er niets mee te maken willen hebben.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 17:13   #332
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Caravans voldoen niet in de winter. Alluminium platen met een dun isolatie pelletje en wat dun houtwerk werken als een frigo.
Je kan je daar rot in stoken in de winter.
Om nog maar te zwijgen van de kosten daarvan heb je ook nog eens het gebrek aan zuurstof in de nachten te bekijken of je ligt niet alleen dood en gestikt in je bed maar ook nog eens diepvries gevroren.

Containers van plaatstaal hetzelfde verhaal.

Ik wil u niks opdringen maar als u een alluminium ladder staan hebt ergens in die kou moet je er eens je natte tong een minuut tegen houden. Weet je over wat we bezig zijn.

Er zijn andere en betere oplossingen voor huisvesting.

Voor één ding zijn caravans in de winter wel geschikt. Je ligt lepeltje in lepeltje gans de nacht met je geliefde.
Dus toch één pluspuntje.
Je spreekt als een metser.
Citaat:
Betekenen bewoonbare blokkendozen het einde van de vastgoedhausse?

Auto’s, wasmachines, televisietoestellen: zowat alles wat we vandaag kunnen kopen is op de lopende band van een of andere fabriek in elkaar gezet. Maar onze huizen worden nog altijd ter plaatse door een (vaak slecht gecoördineerd) team van werklieden in elkaar geknutseld. Met flink wat lawaaioverlast voor de omwonenden, en gehinderd door weer en wind. Maar daar zou wel eens verandering in kunnen komen. Een aantal architecten ziet in bewoonbare scheepscontainers het ei van Columbus.
Met de wooncontainers zou dat beroep inderdaad wel eens in gevaar kunnen komen. Kijk hier :http://www.lowtechmagazine.be/2006/0...oor-grote.html
In Nederland logeren ze hun studenten in van die wooncontainer-legoblokjes. En die liggen daar niet te bevriezen s'nachts hoor.

Citaat:
De containerwoningen van Tempohousing kunnen op zichzelf worden bewoond, maar het bedrijf mikt voorlopig enkel op massale huisvesting. Resinck: ,,We zijn wel van plan om individuele woningen aan te bieden, maar die zullen iets groter zijn. We zijn momenteel bezig met het ontwerpen van gezinswoningen van 60 tot 120 vierkante meter, bestaande uit twee tot vier containers. Die huizen kunnen indien gewenst geheel zelfvoorzienend zijn. Er is bijvoorbeeld een apparaat op de markt gekomen dat water filtert uit de lucht, en er zijn nu ook erg kleine windturbines beschikbaar
.”
Echt, dit is de toekomst voor goedkope huisvesting.

Laatst gewijzigd door meneer : 17 januari 2013 om 17:16.
Oud 17 januari 2013, 17:19   #333
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Met de wooncontainers zou dat beroep inderdaad wel eens in gevaar kunnen komen. Kijk hier :http://www.lowtechmagazine.be/2006/0...oor-grote.html
In Nederland logeren ze hun studenten in van die wooncontainer-legoblokjes. En die liggen daar niet te bevriezen s'nachts hoor.
.”
Echt, dit is de toekomst voor goedkope huisvesting.
Inderdaad, die liggen dan thuis lekker in bed.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 18:04   #334
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, gij moet dat doen. Dan zul je wat spieren in je kuiten krijgen !
Ernstig nu : dat is toch geen probleem ? De staat kan die wooncontainers, caravans of whatever per convooi naar de kust laten trekken, door vrachtwagens of op de trein.
Dan gaat NMBS logistics ook nog eens wat vervoeren.
Oud 17 januari 2013, 23:33   #335
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Inderdaad, die liggen dan thuis lekker in bed.
Is er iets tegen " thuis lekker in bed liggen " ? Men doet er niemand kwaad mee met thuis lekker in bed te liggen, nietwaar ? Maar het kan wel kwaad doen op straat te liggen bevriezen.
Oud 18 januari 2013, 00:58   #336
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

].
Deze week nog op het nieuws geweest. Bulgaren die in een caravan overwinteren.
Grote schande en onmenselijk. Ijskoud!
Zo kwam het op het nieuws.

Ik zei het toch?

Je kan wel het stapelsysteem van containers gebruiken daar niet van. Maar dan bij voorkeur niet in metalen containers. Je hebt ook werfketens bv die gemaakt zijn van kunststof of andere soorten.
Ow je kan daar heuse moderne flats van maken zelfs.

Het zal allicht zelfs het toekomstbeeld worden van de moderne flat; de micro flats.
Uw bed opheffen om naar de plee te gaan en zo verder.

Kost allemaal centjes éh?
En we hebben geen centjes.

En ik ben geen metser.
Metaal...dat is wat anders.

Ik ben er zeker van dat in de nabije toekomst huizen voor het grootste deel in fabrieken zullen gemaakt worden en daarna gewoon geleverd.
Ik denk ook dat we niet veraf staan van een gerobotiseerde bouwrobot die de laagjes steentjes legt en cement toevoegt.

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 januari 2013 om 01:14.
Oud 18 januari 2013, 01:23   #337
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Dit is nu het minste dat mij stoort. Indien de betrokkene er zijn levensgenot in vind. (Het ergste is: van nature uit, de mensen tot vervelen te verplichten!)
Momenteel zijn er heel veel mensen die zich dood vervelen omdat ze geen werk vinden maar ook: omdat hun karige inkomsten het hun niet toelaat, om hun tijd op een leuke manier in te vullen.

Vergeet vooral niet, dat binnen afzienbare tijd, het meeste werk door Robotisering zal geschieden: Slechts een kleine elite zal nog MOETEN werken!
Volledig mee eens , maar ofwel ga je naar een nooit geziene economische krimp , ofwel druk je geld bij om alle mensen genoeg geld te geven om te kunnen blijven consumeren . OF in de evolutie hebben we dan elk al een vliegtuigje op zonneenergie dat we kunnen reizen zonder kosten .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 01:27   #338
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Volledig mee eens , maar ofwel ga je naar een nooit geziene economische krimp , ofwel druk je geld bij om alle mensen genoeg geld te geven om te kunnen blijven consumeren . OF in de evolutie hebben we dan elk al een vliegtuigje op zonneenergie dat we kunnen reizen zonder kosten .
We zullen afzakken naar een maatschappij waar de individu geen geld meer heeft en de super rijken nog superder rijker zullen worden.
Oud 18 januari 2013, 09:52   #339
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er iets tegen " thuis lekker in bed liggen " ? Men doet er niemand kwaad mee met thuis lekker in bed te liggen, nietwaar ? Maar het kan wel kwaad doen op straat te liggen bevriezen.
Gebruik het dan niet als argument om aan te tonen dat het als woon unit bruikbaar is.
Ondertussen zijn de meesten hier overtuigd dat uw voorstel niet deugt.
Containers zijn hoogstens te gebruiken als tijdelijke overnachtingsplaats voor daklozen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 10:59   #340
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je schept verwarring.

Zes maand dakloosheid betekent prioriteit voor een sociale woning. In het begin van je dakloosheid moet je dus beroep doen op een noodwoning. Ik zat in Wenduine en ik moest me voor een noodonderkomen naar ... Antwerpen begeven. Dat heb ik geweigerd.

Ik spreek dus uit ervaring met de regeltjes....
Eno, wie geen inkomen heeft, kan zich helemaal niet inschrijven voor een sociale woning, daklozen kunnen wel gebruik maken van een noodwoning van het ocmw en zich pas inschrijven nadat ze leefloon ontvangen.
Je krijgt geen voorrang bij de sociale woonmaatschappij.Uiteraard kan het, dat je ergens anders een noodwoning wordt toegewezen, maar dat heeft niets te maken met de regelgeving binnen een sociale woonmaatschappij.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be