![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.183
|
![]() Citaat:
De Vlaamse arbeider is de 2de meest produktieve ter WERELD !!! Langer werken ? Probeer maar eens als 60+ aan de bak te komen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Vreemdeling
Geregistreerd: 10 januari 2013
Berichten: 27
|
![]() Citaat:
Dit heeft niets meer te maken met een inkomen vergaren dit is de massa harder en harder laten werken om de mega winsten van enkele op peil te houden. Ik pas en ik denk velen met mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.870
|
![]() In zoverre men dit in een vrijhandelszone kan opleggen. Komt daarbij dat ook Azie zijn eigen brains heeft/krijgt. Het aantal afgestudeerde ingenieurs ligt daar al een stuk hoger, en blijft stijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.870
|
![]() Citaat:
Hoe lossen andere landen het 60+ probleem op ? In elk geval wordt er langer gewerkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.870
|
![]() Citaat:
Koop dan tenminste Belgisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
|
![]() Niemand (toch geen economen) zegt dat dat ge enkel en alleen op het vlak van prijs moet concurreren met de Chinezen.
__________________
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.183
|
![]() Citaat:
Het zijn de MENSEN die produktieve programma's maken, het zijn MENSEN die machines op de juiste manier instellen, het zijn MENSEN die de produktie gaande houden & de kwaliteit v.d. afgewerkte produkten kontroleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.183
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() http://www.hbvl.be/dossiers/ford-gen...aanhouden.aspx
Dankzij de pvda dwangsommen waar niemand mee gelukkig kan zijn behalve ford. Maar zoals ik al eerder schreef, de toelevering maakt nog liever alles kapot zodat niemand er iets aan overhoud dan dat ze alleen nemen waar ze recht op hebben |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.870
|
![]() Citaat:
En der is weinig reden om aan te nemen dat enkel Belgen deze machines kunnen maken, programmeren, instellen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.183
|
![]() Citaat:
Niet eender wie in Azië beschikt over zo'n gesofistikeerde machines die wij soms zélf maken, alleen voor eigen gebruik. In september was ik in een Westvlaams bedrijf dat ultra-modern is uitgerust. De meeste robotten en andere automaten hebben ze zelf gemaakt. Eén grote rolbrug die 100 % automatisch heen & weer rolde, werd ontworpen & geconstrueerd in een ander Westvlaams bedrijf. De spleetoogjes hebben ook modern materiaal maar moeten het vooral hebben van massaal handwerk. Laatst gewijzigd door Boduo : 15 januari 2013 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.183
|
![]() Citaat:
De Ford direktie is onbetrouwbaar: dat heeft ze nu al genoeg bewezen. Die mensen moeten niet proberen nieuwe beloften voor te schotelen. Ze zijn er wel in geslaagd om de arbeiders te verdelen: ze hebben de arbeiders verdeeld in een eerste & tweede klasse. Het is vooral die 2de klasse van de Achterkant die niet met zich laat sollen. Laatst gewijzigd door Boduo : 17 januari 2013 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
"Actievoerders gijzelen vakbondstop Ford Genk in stadhuis" http://www.hbvl.be/dossiers/ford-gen...-stadhuis.aspx Het zijn gespecialiseerde bedrijven die daar het werk doen. Lear corporation is een mulitnational met overal ter wereld vestigingen voor de zetels. http://www.lear.com IAC Automotive voor interieur en dashboard http://www.iacgroup.eu/index.php?id=61&showcountry=3 SML of LMS in Duitsland is ook geen kleine speler. Syncreon evenmin http://www.syncreon.com/index.php?id=locations&L=2 De secretarissen waren het eens met de eis van de actievoerders om één sociaal overleg te organiseren voor de vier bedrijven samen. Maar de directies weigeren dat. Daarop heeft de intussen massaal opgetrommelde harde kern zich tegen de vakbondstop gekeerd. Luc Prenen (ACV), Rohnny Champagne (ABVV) en Luc Nijs (ACLVB) worden intussen al enkele uren gegijzeld in het vergaderlokaal. En dat allemaal door de onrealistische eisen van de pvda die deze mensen het hoofd op hol hebben gebracht. Laatst gewijzigd door dpg : 18 januari 2013 om 00:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
|
![]() Citaat:
Vakbondstop Ford Genk heeft stadhuis kunnen verlaten Koekje van eigen deeg... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.183
|
![]() Citaat:
Een aantal van hen verhardt z'n standpunt. De pvda "helpt" hen waarschijnlijk maar als je door je eigen baas een dolk in je rug krijgt, ja dan kan er van alles gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.183
|
![]() Citaat:
Een aantal van hen verhardt z'n standpunt. De pvda "helpt" hen waarschijnlijk maar als je door je eigen baas een dolk in je rug krijgt, ja dan kan er van alles gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Ik moet het nog eens herhalen:
de Ford-directie kan niet verweten worden dat de klanten minder auto's kopen, en dan nog zo koppig zijn om voor de goedkoopste auto te gaan. dat zij een fabriek moeten uitkiezen om te sluiten, is pijnlijk, maar ... het kan niet anders. Dat de werknemers van de toeleveranciers nu zouden staken en niets meer produceren, tenzij zij kunnen afdwingen dat zij exact hetzelfde zullen krijgen als de 'echte' Ford-werknemers: ik zou het ook doen. Niet door middel van wegbarricades, maar door simpelweg te staken en mede-arbeiders te overtuigen. Ford kan dan beginnen rekenen: alles nu vandaag sluiten, of ... net zover gaan dat ze er hun broek niet teveel aan scheuren. Tot slot: ik ben niet akkoord dat werknemers nog op brugpensioen zouden gestuurd worden aan jongere leeftijden. Er moeten incentives zijn om nieuw werk te zoeken. Eén van die incentives is van niet teveel belastingsgeld te pompen in die kassen van brugpensioenen. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Ja dat men beslist niet meer te produceren.
Veel oorlogsbuit zijn die 7000 wagens niet. Men dacht dat men na een paar weken de andere fabrieken kon droogleggen en dat is na bijna drie maanden nog steeds niet gebeurd. Op 1,2,3 heeft men een fabriek gevonden waar men de stalen velgen maakt, kostprijs per wagen 60 eurocent meer . Ja daar doe je ford pijn mee. Als men in St-Petersburg stilvalt dan kan men die tijd nu benutten om de ombouw te doen voor de nieuwe mondeo die later dit jaar gepland was. Die oorlogsbuit is zo goed als niets waard en dat bevestigen de vakbondsmensen aan de poort ook. Ga maar eens kijken aan de poorten hoeveel animo er is, hoeveel vakbondsmensen nog bereid zijn piket te staan. En op het einde van de rit moet men toch naar de onderhandelingstafel gaan om iets te krijgen. Bij ford heeft de vakbond dat al begrepen, bij de toeleveranciers zijn ze nog steeds niet wakker geworden. Citaat:
Laatst gewijzigd door dpg : 18 januari 2013 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.183
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() |
![]() |
![]() |