Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Geloof je in de huidige evolutietheorie ?
Volledig 117 67,24%
Enkel als intelligent ontwerp 10 5,75%
Creationist op religieuze basis 6 3,45%
Creationist op wetenschappelijke basis 18 10,34%
Twijfels alom 23 13,22%
Aantal stemmers: 174. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2013, 11:28   #3841
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Maar het is niet correct wat zij zeggen.
Kan je dat staven?

Zolang je dat niet kan is je mening gewoon een doxa: waardeloos en te catalogeren onder de noemer 'ik denk' in plaats van 'ik denk, omdat....'.
Oud 24 januari 2013, 11:31   #3842
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hueyalatco case is wat ze is, en wordt ook besproken in het boek forbidden archeology.
... en falsifieert de evolutietheorie hoegenaamd niet.
(Dat je op de inhoudelijke punten van parcifal niet bent ingegaan spreekt boekdelen.)

Citaat:
En ik vind dat mensen zelf moeten onderzoeken. Hardcorde debunkers moeten zelf moeite doen.
Hoe jij aan "zelf onderzoeken" doet hebben we onlangs nog gezien waar je niet eens de moeite nam de studie te lezen maar wel kritiekloos de leugenachtige "conclusie" van een nepsite overnam.

Pas je wijze lessen eerst zelf toe: doe eens aan onderzoek, lees wat recente boeken over evolutietheorie. Misschien zal je dan begrijpen waarom jouw "argumenten" hier terecht als waardeloos bestempeld worden.

Laatst gewijzigd door Firestone : 24 januari 2013 om 11:31.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 11:33   #3843
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
... en falsifieert de evolutietheorie hoegenaamd niet.
(Dat je op de inhoudelijke punten van parcifal niet bent ingegaan spreekt boekdelen.)

Wat jij onder "zelf onderzoeken" hebben we onlangs nog gezien waar je niet eens de moeite nam de studie te lezen maar wel kritiekloos de leugenachtige "conclusie" van een nepsite overnam.

Pas je wijze lessen eerst zelf toe: doe eens aan onderzoek, lees wat recente boeken over evolutietheorie. Misschien zal je dan begrijpen waarom jouw "argumenten" hier terecht als waardeloos bestempeld worden.
Duidelijk 2de lijnsondersteuning. De skeptici worden in het nauw gedreven door een goeie case en de sterke argumenten van Fonne, en daar is ze.

Ik neem jou verschijning eigenlijk aan als een pluim voor de believers.

Ze gaan wel een beetje een betere 2de lijnsondersteuning moeten vinden, want nu is het maar povertjes.
Oud 24 januari 2013, 11:35   #3844
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Fonne maakt zichzelf helemaal niet belachelijk. Hij heeft overduidelijk een zeer ruime kennis over deze feiten en is in staat om met zijn eigen woorden een zeer behoorlijke uitleg te geven. Hij moet niet om de haverklap gaan Googelen zoals jullie. Fonne denkt zelf na Jack. Moet je ook eens proberen.
Allez, de genieën steunen mekaar.

Vindt gij ook dat een wetenschapper een fraudeur is als hij gebruik maakt van een truukje om een foto te maken om zijn artikel mee te illustreren, in dit geval een mot op een boom? Is een fysicus dan ook een fraudeur als hij een 3D-model gebruikt om een atoom te illustreren?

Soms wou ik dat ik ook zo goed zelf kon nadenken als jullie.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 11:36   #3845
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duidelijk 2de lijnsondersteuning. De skeptici worden in het nauw gedreven door een goeie case en de sterke argumenten van Fonne, en daar is ze.
Yep, het was groot alarm gisteren in de Evolutiesectie van de NWO!

Citaat:
Ik neem jou verschijning eigenlijk aan als een pluim voor de believers.

Citaat:
Ze gaan wel een beetje een betere 2de lijnsondersteuning moeten vinden, want nu is het maar povertjes.
Ik vind het ook povertjes hoe je op geen enkel inhoudelijk (tegen)argument ingaat.
Oud 24 januari 2013, 11:43   #3846
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Allez, de genieën steunen mekaar.
Inderdaad.

Fred.

Citaat:
Soms wou ik dat ik ook zo goed zelf kon nadenken als jullie.
In tegenstelling tot sommige anderen hier, voel ik mij absoluut niet superieur tegenover mijn gesprekspartners. Maar voor wie echt kritisch nadenkt, is het overduidelijk dat men persé het evolutieverhaal wil doen kloppen. Waarom? Omdat men niet wil aannemen dat er intelligent design is. Als er design is, is er ook een designer hé.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 11:45   #3847
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Fonne maakt zichzelf helemaal niet belachelijk. Hij heeft overduidelijk een zeer ruime kennis over deze feiten en is in staat om met zijn eigen woorden een zeer behoorlijke uitleg te geven. Hij moet niet om de haverklap gaan Googelen zoals jullie. Fonne denkt zelf na Jack. Moet je ook eens proberen.

Het persoonlijk aanvallen en proberen vernederen en belachelijk maken komt altijd eerst van jullie kant. Dat betekent dat jullie bang zijn dat wij gelijk hebben.

Fred.
Ik kan zonder terug te gaan lezen al 4 flagrante leugens van Fonne opnoemen uit de voorbije week. En dan hebben we het nog niet eens over de halve waarheden,verdraaiingen, foutieve interpretaties, het naast de kwestie argumenteren, ...

Ik heb al eens toegegeven dat Fonne een begenadigd schrijver is. Helaas misbruikt hij zijn talent om mistgordijnen op te trekken en zand in de ogen te strooien.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 11:50   #3848
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Het persoonlijk aanvallen en proberen vernederen en belachelijk maken komt altijd eerst van jullie kant. Dat betekent dat jullie bang zijn dat wij gelijk hebben.

Fred.
Kijk Fred, als jullie vinden dat evolutietheorie een frauduleuze dwaling is, dan moeten jullie actie ondernemen: dat zou betekenen dat er hopen gemeenschapsgelden worden verspild aan onderwijs en wetenschappelijk onderzoek.

Hoe komt het toch dat er nooit één politicus dit heeft aangekaart??
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 11:55   #3849
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het is simpel. Het is een feit dat die vondsten menselijke werktuigen zijn. Daar is iedereen, skepticus en believer, het over eens. Om je case hard te maken, dan moet bewijs geven dat de werktuigen in Hueyatlaco met 100% zekerheid afkomstig zijn van de homo erectus. Tot op heden heb ik dat niet gezien.
Neen dus, om werkelijk opzienbarend te zijn moet er bewezen worden dat die werktuigen gemaakt werden door de "moderne mens".

Als dat niet bewezen wordt is het uiteraard zo dat er vele verschillende hypotheses gemaakt kunnen worden, de ene waarschijnlijker dan de andere. Wat jij doet is één van die hypotheses voor waar aannemen en de rest afdoen als onmogelijk zonder dat daar enige grond voor bestaat.

Het ben jij dus weer eens die deze vondst inpast in zijn eigen kraampje en niet andersom.

Laatst gewijzigd door JBM : 24 januari 2013 om 12:06.
Oud 24 januari 2013, 12:09   #3850
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Neen dus, om werkelijk opzienbarend te zijn moet er bewezen worden dat die werktuigen gemaakt werden door de "moderne mens".
Iedereen is het er over eens dat het menselijke tools zijn. Er zijn ook beenderen gevonden met zeer fijnzinnige tekeningen van dieren. Iedereen, skepticus EN believer, is het er over eens dat het van de mens komt.

Men kon dat niet rijmen en daarom hebben ze zelfs geïnsinueerd dat het bewijs daar geplant was. Men heeft drie (van de 50) van de Mexicaanse werkers onder intimidatie (mannen met geweren) kunnen manipuleren en laten ondertekenen dat zij het bewijs gepland hadden. Zie de docu.

Laatst gewijzigd door exodus : 24 januari 2013 om 12:10.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 12:09   #3851
exodus

Standaard

Het is duidelijk dat de evolutietheorie aanhangers warm en koud blazen. Zelfs hun vriendjes moeten ter hulp komen.
Oud 24 januari 2013, 12:12   #3852
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Iedereen is het er over eens dat het menselijke tools zijn. Er zijn ook beenderen gevonden met zeer fijnzinnige tekeningen van dieren. Iedereen, skepticus EN believer, is het er over eens dat het van de mens komt.

Men kon dat niet rijmen en daarom hebben ze zelfs geïnsinueerd dat het bewijs daar geplant was. Men heeft drie (van de 50) van de Mexicaanse werkers onder intimidatie (mannen met geweren) kunnen manipuleren en laten ondertekenen dat zij het bewijs gepland hadden. Zie de docu.
Je geeft dus (weer eens) geen inhoudelijke reactie. De mens ja, maar welke, daar kan men geen uitsluitsel over geven.
Oud 24 januari 2013, 12:15   #3853
exodus

Standaard

Citaat:
Je geeft dus (weer eens) geen inhoudelijke reactie. De mens ja, maar welke, daar kan men geen uitsluitsel over geven.
Typevoorbeeld van ontkenning in actie...
Oud 24 januari 2013, 12:23   #3854
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Typevoorbeeld van ontkenning in actie...
Wat ontken ik dan?

Nee Exodus, wees gewoon zo eerlijk toe te geven dat jou conclusie zeker niet de enige hypothese is die opgeworpen kan worden in verband met de Hueyatlaco site. Als je dat ontkent ben je gewoon niet eerlijk, meer is er niet over te zeggen. Over strohalmen gesproken...
Oud 24 januari 2013, 12:27   #3855
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kijk Fred, als jullie vinden dat evolutietheorie een frauduleuze dwaling is, dan moeten jullie actie ondernemen: dat zou betekenen dat er hopen gemeenschapsgelden worden verspild aan onderwijs en wetenschappelijk onderzoek.
Zo belangrijk vind ik mezelf niet dat ik op mijn ééntje (of met een beperkte groep) de maatschappij zou willen veranderen. Ik kijk er naar en denk er het mijne van.
Citaat:
Hoe komt het toch dat er nooit één politicus dit heeft aangekaart??
Omdat ze bang zijn van reacties zoals de uwe.

Fred.
Oud 24 januari 2013, 12:28   #3856
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Ja politici hebben heel veel schrik voor wat forumleden op een forum posten. Echt.
Oud 24 januari 2013, 12:34   #3857
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja politici hebben heel veel schrik voor wat forumleden op een forum posten. Echt.
Ik bedoelde dat niet. Ik bedoelde dat een politicus die zou durven toegeven dat hij aan de evolutietheorie twijfelt, gans de pers + de gevestigde wetenschappers op zijn kop krijgt. En zijn carriere zal hij kunnen vergeten. Hij zal geklasseerd worden bij de geloofsfanaten.

Zo werkt dat systeem en dat is de reden waarom niemand nog zijn mond durft open te doen. Het begint verdorie op een sekte te lijken.

Fred.
Oud 24 januari 2013, 12:40   #3858
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is niet zo.
Het huidige model van 1 migratiegolf 13 500 jaar geleden staat onder druk.

http://www.tamupress.com/product/New...cans,2583.aspx

Citaat:
The traditional model that the Americas were only peopled once by Clovis big-game hunters from Siberia at the end of the last Ice Age has seriously been challenged. Most now believe that the Americas were peopled more than once
Er mankeren wel nog aanvullende vonsten om de speculatie op te heffen, maar beweren dat er niets is, is onnozel.

Wat is trouwens jouw positie bvb. betreffende de Dorenberg Skull?
Het is zeer verbazend dat je daar stil over blijft. Zo een honeypot, een omgekeerde Piltdown Man hoax. (onder voorbehoud toch wel)

http://articles.latimes.com/2004/oct...ws/adfg-bones3

Citaat:
Until recently, most U.S. archeologists believed the first Americans arrived about 13,500 years ago when a temporary land corridor opened across the Bering Strait. The migrant Clovis people, named for a site near Clovis, N.M., apparently hunted mammoths and other large animals, leaving scatterings of finely worked spear tips and other tools across North America and, some argue, South America.

A sometimes vehement minority still holds to that "Clovis first" position. The evidence of what could have come before remains sparse, scattered and controversial. Archeologists have proposed possible alternative routes to the Americas -- across the Pacific from Asia or Australia, across the Atlantic from Europe or Africa -- although most say a trip from northeast Asia is most likely, perhaps by people advancing along a frozen coast in small boats.

South American researchers say they have found numerous sites that are 10,000 to 15,000 years old, and argue that Clovis people could not have migrated to Tierra del Fuego, at the southern tip of South America, so soon after the ice-free corridor opened from Asia to Alaska.

Argentine archeologist Laura Miotti agrees that the settlers likely came from the north. But she and others say there are no Clovis-like finds in the part of Asia from which the migrants supposedly came, and they question why North American sites don't appear to be older than those in South America.

The evidence for earlier human habitation in the Americas, however scanty, is tantalizing. It includes:

* A possible hand scraper splotched with blood more than 34,000 years ago at Monte Verde in Chile.

* Possible stone tools at a site in Brazil that is 40,000 to 50,000 years old.

* A not-yet-published report of human remains dated as much as 28,000 years old near Puebla in central Mexico.

Most crucially, a majority of archeologists are convinced that a second site at Monte Verde dates to at least 14,000 years ago -- some 500 years before the land bridge from Asia opened more than 9,000 miles to the north.

Yet the early dates are still often questioned. A claim of 250,000-year-old human tools near Mexico's Valsequillo reservoir was widely laughed at in the 1970s, although researchers are once again working at that area.

Clovis-first advocates suggest that the early dates may reflect variations or errors in the still-developing technologies of dating old samples.

They say that natural breakage could account for some of what look like early tools and that the dating of others was likely confused, as when streams, floods or human beings mix new material into old.

As for human remains, only two teeth in Brazil seem to have been directly dated to pre-Clovis times.

"If you are trying to break through a barrier that is well established, you need well documented, incontrovertible proof," said archeologist Stuart Fiedel, author of a textbook on early Americans and a proponent of the Clovis-first model.

Citaat:
Ik heb geen enkel vertrouwen in wat die "docu" toont.

Laatst gewijzigd door parcifal : 24 januari 2013 om 12:41.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 12:41   #3859
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Ik bedoelde dat niet. Ik bedoelde dat een politicus die zou durven toegeven dat hij aan de evolutietheorie twijfelt, gans de pers + de gevestigde wetenschappers op zijn kop krijgt. En zijn carriere zal hij kunnen vergeten. Hij zal geklasseerd worden bij de geloofsfanaten.

Zo werkt dat systeem en dat is de reden waarom niemand nog zijn mond durft open te doen. Het begint verdorie op een sekte te lijken.

Fred.
Ehhm, wat dan met George Bush?
Toen de machtigste politicus ter wereld?
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 12:45   #3860
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nee, dat is niet zo.
Het huidige model van 1 migratiegolf 13 500 jaar geleden staat onder druk.

http://www.tamupress.com/product/New...cans,2583.aspx

Er mankeren wel nog aanvullende vonsten om de speculatie op te heffen, maar beweren dat er niets is, is onnozel.

Wat is trouwens jouw positie bvb. betreffende de Dorenberg Skull?
Het is zeer verbazend dat je daar stil over blijft. Zo een honeypot, een omgekeerde Piltdown Man hoax. (onder voorbehoud toch wel)

http://articles.latimes.com/2004/oct...ws/adfg-bones3

Ik heb geen enkel vertrouwen in wat die "docu" toont.
Haha, man. je begint rond te pot te draaien dat het niet meer mooi is, en je begint over iets anders. Die vlieger gaat niet op.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be