![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Geloof je in de huidige evolutietheorie ? | |||
Volledig |
![]() ![]() ![]() |
117 | 67,24% |
Enkel als intelligent ontwerp |
![]() ![]() ![]() |
10 | 5,75% |
Creationist op religieuze basis |
![]() ![]() ![]() |
6 | 3,45% |
Creationist op wetenschappelijke basis |
![]() ![]() ![]() |
18 | 10,34% |
Twijfels alom |
![]() ![]() ![]() |
23 | 13,22% |
Aantal stemmers: 174. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3821 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij gaat gewoon terug van vooraf aan beginnen. Laatst gewijzigd door Another Jack : 23 januari 2013 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3822 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle dieven beweren achteraf dat ze nog nooit in hun leven iets gestolen hebben. Nu ja die ene keer dat er toevaliig iets in hun zak gevallen was niet te na gesproken, maar dat is niet echt stelen, weet je wel?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3823 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je dan het verschil ziet tussen een chihuahua en een Deense dog, terwijl beide toch gewoon honden zijn, op basis waarvan concludeer je eigenlijk dat een fossiel een 'mens' was of niet?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3824 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zwijg daar nu gewoon over, je maakt je steeds weer belachelijk. Hou het maar bij hier gratis consults te geven, samen met hoogbejaarde Vlaams-nationalisten op het ANZ te brallen, of een beetje catechismus geven aan bakkerszonen en beenhouwersdochters. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3825 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(De kennis die je niet hebt maar die je jezelf toeëigent staat al overvloedig te lezen.) Overigens is één tandje hier of daar van een moderne mens van pak hem beet uit het cambrium of iets later al écht voldoende. Het mag zelfs van een min of meer verwante soort zijn, zo nauw kijken we niet. Het mag natuurlijk ook een polsbeentje zijn....
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 23 januari 2013 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3826 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar wel: gebeurtenissen die leiden tot compleet herordenen van DNA met een redelijk grote kans om op te treden in een populatie + ontbreken van selectie-druk die de onvolkomen monstertjes toelaten zich te ontplooien. Alleen, wat voor mechanisme je ook aanneemt, er blijft iets fundamenteel onduidelijk: en dat is hoe je de plotse groei in complexiteit verklaart rond bepaalde 'explosies' van dierensoorten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hou die gedachte 30 seconden vast... Het uitmiddelende karakter van sexuele voortplanting zorgt dat een soort goed afgescheiden blijft van een andere. Dus in dat geval is het een redelijk kenmerk om twee soorten van elkaar te onderscheiden. Citaat:
Citaat:
Anders kan je net zo goed gaan beweren dat er duizenden soorten pauwen zijn, omdat pauwen met een bepaald patroon op de staart een voorkeur hebben voor partners uit een populatie met een gelijkaardig patroon. Als jij soorten definieert als organismen die morfologisch ver van elkaar liggen, dan hebben we inderdaad enkel maar soorten waargenomen die morfologisch ver van elkaar liggen. Dat lijkt me nogal zinledig als statement. Lijgers bestaan. Misschien wel, wat heeft een kat minder of meer dan een tijger? Men omschrijft de tijger overigens vaak als de grootste kattensoort. ik denk niet dat er enige neiging tot paren bestaat tussen kat en hond ![]() Citaat:
Citaat:
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3827 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3828 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3829 |
Minister-President
|
![]() Wie maalt om 8 miljoen jaar?
Ik had het over 'bewijs' van de moderne mens over honderden miljoenen jaren. Niet rond de pot draaien.
![]() |
#3830 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gewoon een kwestie van tijd voor ze die fossielen vinden.
![]() |
![]() |
![]() |
#3831 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ondertussen lijkt het je even gemakkelijk om - gesteund op gebrek aan je kennis van feitelijkheden - een theorie af te breken en om - ondanks een onstellend gebrek aan feitelijkheden - de eigen lege theorie vol te houden.
![]() |
![]() |
#3832 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3833 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het persoonlijk aanvallen en proberen vernederen en belachelijk maken komt altijd eerst van jullie kant. Dat betekent dat jullie bang zijn dat wij gelijk hebben. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3834 | |
|
![]() Citaat:
Ze hebben ettelijk theorien voorgesteld, waaronder de "inset" theorie. Maar Sam Vanlandighem heeft dat gedebunked. De Hueyatlaco case is ook een mooi voorbeeld van hoe bekrompen de wetenschap reageert als er vondsten opduiken die haar theorien tegenspreken. Dan ontkent men zelfs dateringen. Zie de docu. Het is simpel. Het is een feit dat die vondsten menselijke werktuigen zijn. Daar is iedereen, skepticus en believer, het over eens. Om je case hard te maken, dan moet bewijs geven dat de werktuigen in Hueyatlaco met 100% zekerheid afkomstig zijn van de homo erectus. Tot op heden heb ik dat niet gezien. Nu blijf je vastklampen aan die ene stromhalm, gecomnbineerd met enkele zeer suggestieve zaken ivm migrastromen die zelfs door jouw wetenschap niet algemeen geaccepteerd worden. Er waren trouwens ook beenderen gevonden met verschillende complexe tekeningen (graveringen) van allerhande dieren, waarvan alle onderzoekers zeiden dat het zeker door de mens gemaakt is. Maar ik denk dat je zal blijven je mantra herhalen dat "het kan" dat het van de homo erectus is. Maar "het kan" is geen bewijs. Integendeel het bewijs is dat het menselijk is. En het gaat tegen wat iedereen die die tools bekeken heeft (skepticus en believer) erover zegt. En laten we dan nog maar zwijgen over de andere veronderstellingen. En ook nog, dit is maar één case van de vele. Daarom dat ik zeg dat alle cases moeten bekeken worden, bv in een boek zoals Forbidden archeology. Dan vind men ook beenderen en werktuigen van mensen die veel ouder zijn, die bewijzen dat het heel het officïele plaatje totaal niet klopt. Er zijn ook case van stone tools die 30 miljoen jaar oud zijn. Zoals ik al zei, van één case zullen hardcore debunkers nooit overtuigd geraken, en ze zullen altijd naar mentale ontsnappingsroutes zoeken.
Laatst gewijzigd door exodus : 24 januari 2013 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3835 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ken geen 'cases' van vindplaatsen van fossielen van mensen van honderden miljoenen jaren terug. Overigens heb ik een eigen mening en vind ik het gevaarlijk om deze -zoals je suggereert - te laten afhangen van een boek dat - luidens Wikipedia - de twijfelachtige eer geniet als volgt omschreven te worden: Forbidden Archeology has been criticized for failing to test simpler hypotheses before proceeding to propose more complex ones (a violation of Occam's razor); and for cherry-picking outdated evidence (often from the 19th and early 20th centuries) that supports the authors' position, while ignoring or ridiculing more recent information that refutes or challenges their claims Dat lijkt me de essentie: zich beroepen op onbestaande of gedateerde informatie en blind blijven voor meer recente informatie die niet in het kraampje past. Ik denk dat ook de nietszeggende en ontwijkende antwoorden die je geeft op eenvoudige vragen in dat bedje ziek zijn.
![]() |
![]() |
#3836 | |
|
![]() Citaat:
Bekijk het voor jezelf. Ik zeg dat het een zeer grondig boek is die zelfs de debunkingen van de sceptici behandeld. En geen enkel feit laat liggen. Alles wat skeptici opbrengen behandelen ze ook. Het is grondig genoeg om je eigen conclusies te maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#3837 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot mijn spijt moet ik toegeven dat ik enkele jaren geleden dat "boek" heb gelezen.
Waardeloze brol. Geen wonder dat er geen enkel voorbeeld uit dat "boek" gegeven kan worden dat: 1. De evolutietheorie falsifieert. 2. Aan de analyse weerstaat.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 24 januari 2013 om 10:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3838 | |
|
![]() Citaat:
Voor een uitgebreider scala aan meningen, verwijs ik de geïnteresseerden naar de amazon pagina. ![]() http://www.amazon.com/Forbidden-Arch.../dp/0892132949
Laatst gewijzigd door exodus : 24 januari 2013 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3839 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een mening die onder andere door jou gestaafd wordt door je onvermogen te doen wat er in de rest van mijn post stond:
![]() |
#3840 | |
|
![]() Citaat:
![]() De hueyalatco case is wat ze is, en wordt ook besproken in het boek forbidden archeology. En ik vind dat mensen zelf moeten onderzoeken. Hardcorde debunkers moeten zelf moeite doen.
![]() |
![]() |