![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Doet er eigenlijk ook niet echt toe. Ik heb de indruk dat ik een en ander wel wat ongelukkig heb uitgedrukt. Dat het "homo-gen" - zoals iemand het hierboven noemde - doorgegeven wordt vind ik persoonlijk helemaal niet erg. Ik merk gewoon op dat het een niet-humanitair-noodzakelijke tegenwerking van de natuurlijke gang van zaken is. Indien Homo sapiens niet Homo sapiens maar Homo simplex had geheten, en indien homosexualiteit genetisch bepaald zou blijken te zijn, dan zou die genetische configuratie hoogstens cryptomeer overblijven, en vermoedelijk zelfs helemaal uitgeroeid worden d.m.v. natuurlijke en sexuele selectie. Persoonlijk lig ik daar dus niet bepaald wakker van. Noem het wat mij betreft een mijmering. Ik beweer ook niet dat alleenstaande ouders er per definitie niets van bakken. Ik beweer evenmin dat homo-koppels er per definitie niets van bakken. Wat die alleenstaande ouders betreft : da's overmacht. Niks aan te doen. Da's een situatie waar je als ouder het beste van moet maken, ook al is het niet ideaal. Wat homokoppels betreft : waarom zou je per se kinderen willen maken als je kiest voor een relatie waarin je geen kinderen kan maken ? Adopteer er dan toch eentje. Da's voor iedereen beter. Voor het kind (beter een eenslachtig ouderpaar dan geen ouders), voor het koppel (kinderwens vervuld) en voor de maatschappij (alweer een weesje dat een nieuwe kans op een mooie toekomst krijgt). Als het alternatief bestaat uit het kunstmatig "fabriceren" van een baby, die bovendien al van bij de start het recht op een biologisch-normaal ouderpaar ontzegd wordt, dan vind ik dat inderdaad bedenkelijk. In zo'n situatie is er geen sprake van overmacht. Het is een vrije keuze : ofwel wil ik per se kinderen die écht van mij zijn, en dan ben ik bereid daar een moeder voor te zoeken met wie ik dan ook effectief de zorg voor dat kind zal delen. Ook al moet ik daarvoor mijn sexuele voorkeur verloochenen of op zijn minst een generatie uitstellen ofwel geef ik toe aan mijn sexuele geaardheid, begin ik een homosexuele relatie en leg ik me erbij neer dat ik ofwel kinderloos zal blijven ofwel de weg van de adoptie zal moeten volgen om aan mijn kinderwens te voldoen. Oh, en voor wie het zich afvraagt : dit komt misschien allemaal heel erg anti-homo over, omdat ik hen het recht op eigen kinderen lijk te willen ontzeggen. Maarre... ik ben bijvoorbeeld ook geen voorstander van vruchtbaarheidsbehandelingen bij heterokoppels die geen kinderen kunnen krijgen. Ik besef dat men met intra-uteriene inseminatie, intracytoplasmatische sperma-injectie, in vitro fertilisatie, etc... al heel wat ouderparen met een kinderwens zielsgelukkig heeft gemaakt, maar het feit dat die mensen geen kinderen konden krijgen zonder die behandelingen... Wel, dat duidt erop dat hun genetisch materiaal eigenlijk niet aan de kwaliteitseisen van de natuurlijke selectie voldeed. Ik zou het persoonlijk niet op mijn geweten willen hebben om mijn (klein)kind(eren) met minderwaardig genetisch materiaal op te zadelen, enkel en alleen om mijn eigen (= egoïstische) (kinder)wensen waar te maken. Iemand schreef het hierboven al, he : humaniteit botst heel vaak met de wetten van de natuurlijke selectie. De mensheid organiseert haar eigen degeneratie. Enfin, voor alle duidelijkheid : ik pleit hier dus niet voor een verbod tot draagmoederschap voor homokoppels, en ik pleit hier ook niet voor een verbod van vruchtbaarheidsbehandelingen bij heterokoppels. Ik verwoord hier louter een persoonlijke visie. Mocht ik homo zijn en kinderen willen, dan zou ik adopteren. En analoog : indien was gebleken dat ik geen kinderen kon krijgen met mijn madam, dan zouden wij nooit een vruchtbaarheidsbehandeling overwogen hebben. Ook in dat geval : liever adoptie. Er zijn genoeg sukkelaars in de wereld die een warme thuis moeten missen. En nu maffen. Moe. Zzzz....
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". Laatst gewijzigd door abramis brama : 9 februari 2013 om 01:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het natuurlijk argument was trouwens niet het hoofddoel van zijn post, jij zag gewoon het woordje 'natuurlijk' en sprong daarop.
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
M.a.w. u praat gewoon naast elkaar. In tegenstelling tot u "spring" ik daar helemaal niet op, maar ben me, meer dan wie ook, bewust van de andere semantische invulling van het begrip. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Oh wacht, juist ja, creationistenspeak.
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er "creationistenspeak" aan de vaststelling dat de intieme eenheid van man en vrouw tot nageslacht kan leiden? U mag twee mannen naar hartelust laten rollebollen. Er zal geen kind komen. Nooit. Natuurlijk weet ik dat de voorstanders van het homo"huwelijk" niet graag op die heel vanzelfsprekende waarheid gewezen worden. 't Hindert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor dat u eens opnieuw leest wat er staat. De "mogelijkheid" is nog niet hetzelfde als "automatisch gelijkschakelen".
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 9 februari 2013 om 09:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het argument 'het is onnatuurlijk' is al vaak genoeg weerlegd, daarom dat u er weer wat extra's bij gaat verzinnen. En natuurlijke finaliteit is weldegelijk creationistenspeak aangezien niets finaal is in de natuur.
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raar is dat homo's veel meer voor komen in rijke luizen huishoudens dan in werkmanshuishoudens
![]() |
#253 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nogmaals, niets is finaal in de natuur, de enige reden waarom u dat denkt is omdat u moderne biologie compleet verwerpt.
![]() |
![]() |
#254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het gemiddelde werkmanshuishouden wordt homofilie minder aanvaard dan bij mensen die wat gestudeerd hebben. Bijgevolg zullen er minder homofielen uit werkmanshuishoudens de neiging hebben uit de kast te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook hier komt aandraven met een zelf gecreëerd vijandbeeld. Ik stel immers niet wat u ervan maakt. Lees het gerust maar opnieuw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bewijs dat het ook anders kan hé,echte homo's bestaan niet,wel de drang om anders te doen dan een ander !!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar er zal wel altijd een nichepubliek zijn dat liever in mythes, middeleeuwse filosofische stelsels en andere abracadabra blijft geloven... Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 februari 2013 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Is het mogelijk om zowel de combinatie XX als XY te maken als men 2 maal XY heeft? Ja. De wetenschap bevestigt dat de dualiteit niet nodig is om nageslacht te creëren. Je gaat natuurlijk problemen krijgen als je alleen maar 2 maal XX hebt (maar als je zover bent dat je mensen kan creëren in een lab is dit uiteindelijk geen probleem meer).
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |