Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2013, 13:29   #61
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Wellicht bestaat dat binnen de N-VA ook niet, anders zou hij wel teruggefloten zijn na zijn nogal zielige poging om al wie het niet met hem eens is weg te zetten als een potentiële medeplichtige aan (een zuiver hypothetische) moord. Er zijn wel meer toppolitici geweest die geregeld dreigbrieven ontvingen (of nog steeds ontvangen) van gekken, maar die probeerden niet om dat als een wapen te gebruiken tegen hun politieke tegenstanders. Dat De Wever en co dat wel proberen zegt meer over hen dan over hun tegenstanders...
Er is een verschil tussen 1 op de schaal van Richter en 9 op de schaal van Richter , als je begrijpt wat ik bedoel .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2013, 13:32   #62
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Er is een verschil tussen 1 op de schaal van Richter en 9 op de schaal van Richter , als je begrijpt wat ik bedoel .
Heb jij dan concrete aanwijzingen dat er daadwerkelijk mensen rondlopen in Vlaanderen die moordplannen koesteren jegens De Wever? Neen? Ik ook niet. Waarom doet hij dan alsof al wie het niet met hem eens is en daar openlijk voor uitkomt een potentiële bedreiging vormt voor zijn fysieke integriteit?

Laatst gewijzigd door Geert C : 9 februari 2013 om 13:33.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2013, 13:37   #63
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb jij dan concrete aanwijzingen dat er daadwerkelijk mensen rondlopen in Vlaanderen die moordplannen koesteren jegens De Wever? Neen? Ik ook niet. Waarom doet hij dan alsof al wie het niet met hem eens is en daar openlijk voor uitkomt een potentiële bedreiging vormt voor zijn fysieke integriteit?
Waarom zou hij liegen over de toon van de "post" die hij krijgt.
Als ik constant doodsbedreigingen zou krijgen, zou ik mij ook zorgen beginnen maken . Gij niet misschien ?
Oud 9 februari 2013, 13:38   #64
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik constant doodsbedreigingen zou krijgen, zou ik mij ook zorgen beginnen maken . Gij niet misschien ?
politici liegen natuurlijk nooit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2013, 13:39   #65
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Maar ik ben er wel heilig van overtuigd dat veel politici en journalisten zich daar ook aan storen en eigenlijk iets anders zouden willen...
Het was ontnuchterend vast te stellen dat de moderator reageerde met "dat is hoe het spel werkt" of iets in die aard, op het moment dat zowel Vermeersch als De Wever zeer scherpe kritiek gaven op de manipulaties van de media. Blijkbaar hebben journalisten hier niet veel bewegingsruimte. Ik denk dat men vooral dient te werken aan de formules van de programmas op TV en aan de tijdspanne voorzien voor serieuze debatten. Dan volgen de journalisten wel.

Wat betreft de geschreven media hebben we hier een interessant voorbeeld met de journalist van de Standaard wiens goedkope manier om aan journalistiek te doen hier ontbloot werd en zelfs bekritiseerd door de eigen krant. Als we ervoor kunnen zorgen dat dit geen geïsoleerde voorvallen zijn kan er iets bewegen. Beloon inhoud, onderzoek, grondigheid, oprechtheid en 'bestraf' sensatiezucht. In eerste instantie werd echter deze journalist beloond voor zijn zwakke journalistiek. Merk hoe blij hij was dat hij ervoor kunnen zorgen had dat zijn artikel ophef gemaakt had. En dat gebruikte hij dan als argument om zijn zwakke journalistiek te verdedigen. De Wever merkte ook hier terecht op dat dit de omgekeerde wereld is.

Ik vermoed echter dat kranten eerder dit soort van goedkope journalistiek stimuleren, en zich verontschuldigen of ostentatief hun personeel tot de orde roepen als ze niet anders kunnen, als een soort van damage control, en niet uit berouw. Geld speelt een te grote en beschadigende rol bij de hedendaagse journalistiek.

Maar dat wil niet zeggen dat verandering niet mogelijk is. De overheid dient hier haar opvoedende rol te spelen en niet de private entertainement formules achterna te lopen die een neerwaartse verdommingsspiraal onder de bevolking teweeg brengen.

En dan komen we terug bij die interessante vraag uit. Wil de elite wel een bevolking die assertief is, geïnformeerd is, voor inhoud gaat...enz?

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 februari 2013 om 13:59.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2013, 13:42   #66
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's gemakkelijk gezegd hé, als de Grote Roerganger weigert om met hem in debat te gaan...
Met iemand die veroordeeld is
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2013, 13:45   #67
Geert C

Standaard

Citaat:
Toch wel, maar ik zou zeker niet doen alsof al wie een ander gedachtegoed aanhangt persoonlijk medeverantwoordelijk is voor elk dreigement.

Laatst gewijzigd door Geert C : 9 februari 2013 om 13:46.
Oud 9 februari 2013, 13:47   #68
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Dewever geen doodsbedreigingen meer wil krijgen, is het toch zeer eenvoudig : dat hij en zijn partij hun mening verandert, dat hij en zijn partij België accepteert. Dat ze met hun "onafhankelijkheid-zever" stoppen en dat ze zich verontschuldigen. Het is toch niet moeilijk te begrijpen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2013, 13:52   #69
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat ik een beetje hypocriet van Bart De Wever dat is dat hij zelfs na het nalezen van het interview er het woord 'obediëntie' in laat staan. Hij wist dat dit mogelijk een bom voor een commotie zou doen ontstaan. Achteraf hangt hij dan de Calimero uit en pas na een paar dagen geeft hij toe dat hij 'obediëntie' niet zo letterlijk bedoelt had.
Elk woord telt inderdaad. En voor elk De Wever woord wordt de mega loep uit de kast gehaald. Ik had de indruk dat De Wever wel spijt had dat woord "obediëntie" gebruikt te hebben. Het was hier dan ook niet op zijn plaats en heeft voor verwarring gezorgd. Maar dat is nu opgeklaard, nadat men het tot het maximum heeft proberen uit te buiten ten nadele van De Wever echter. Is dat niet een beetje goedkoop dat partijvoorzitters daaraan meedoen? Het was op zijn minst een twijfelgeval wat De Wever precies bedoelde. Waarom er dan meer van maken dan dat? Waarom het volledig uit zijn context trekken. Denk u werkelijk dat dit soort van besmeurpolitiek (waaraan u zelf nogal gretig meedoet op dit forum) zinvol is? "Is that all you got?"...dat is mijn reactie dan.

Beide heren in het debat beklaagden zich er terecht over dat hun boodschap niet aan de orde komt door de exclusieve aandacht die de media geeft aan onzinnige details. Zo werkt het blijkbaar, maar daar dienen we ons niet bij neer te leggen als publiek.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 februari 2013 om 13:53.
Oud 9 februari 2013, 13:57   #70
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel, maar ik zou zeker niet doen alsof al wie een ander gedachtegoed aanhangt persoonlijk medeverantwoordelijk is voor elk dreigement.
Het gaat om diegenen die hem "gedachten" of "feiten" in de schoenen schuiven, gedachten die hij niet heeft of feiten die hij niet gepleegd heeft , met de uitdrukkelijke bedoeling hem te schaden.
Zoiets noemen ze laster.

Desmet zou ondertussen toch moeten weten wat laster is .

Laatst gewijzigd door Pericles : 9 februari 2013 om 13:59.
Oud 9 februari 2013, 13:57   #71
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
De criticasters hebben het woordenboek moeten raadplegen en dat werd dan al een discussie op zijn eigen. Geslaagd, vermits zelfs Vermeersch het binnen zijn proporties wist te herleiden.
De commotie is inderdaad geslaagd.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2013, 14:01   #72
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Als Dewever geen doodsbedreigingen meer wil krijgen, is het toch zeer eenvoudig : dat hij en zijn partij hun mening verandert, dat hij en zijn partij België accepteert. Dat ze met hun "onafhankelijkheid-zever" stoppen en dat ze zich verontschuldigen. Het is toch niet moeilijk te begrijpen.
Beseft u wel wat u hier zegt?

Website
Oud 9 februari 2013, 14:03   #73
Geert C

Standaard

Citaat:
Het gaat om diegenen die hem "gedachten" of "feiten" in de schoenen schuiven, gedachten die hij niet heeft of feiten die hij niet gepleegd heeft , met de uitdrukkelijke bedoeling hem te schaden.
Zoiets noemen ze laster.

Desmet zou ondertussen toch moeten weten wat laster is .
En daarom zijn zij medeverantwoordelijk voor de bedreigingen die De Wever ontvangt? Geloof je eigenlijk zelf wat jij hier allemaal verkondigt?

Trouwens, als ik even Desmet mag citeren:
Citaat:
Eerst vond De Wever het verschrikkelijk dat ik hem 'criminaliseerde'. Dat begreep ik niet, ik dacht dat ik gewoon een andere mening had geformuleerd dan de zijne. Pas nadien zou blijken wat hij bedoelde. Want als hij had aangezet tot haat tegen een bevolkingsgroep omwille van seksuele geaardheid, was dat een strafbaar feit geweest. Nu wil het toeval dat ik van de Terzake-journalist net de vraag had gekregen of ik De Wever homofoob vind. Mijn antwoord was: absoluut niet, zijn hele politieke carrière heeft De Wever in woord en daad de gelijkberechtiging van homo's gesteund, daar gaat dit debat ook niet over. Het gaat over zijn constante neiging om onbestaande problemen te problematiseren, mensen nodeloos te schofferen en daarna verongelijkt te zijn als die reageren. Helaas, dat fragment haalde de uitzending niet. En al evenmin het debat, want daar zat De Wever immers alleen. Het is makkelijk debatteren zo.
Jammer maar helaas, probeer anders nog eens.
Oud 9 februari 2013, 14:05   #74
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Elk woord telt inderdaad. En voor elk De Wever woord wordt de mega loep uit de kast gehaald. Ik had de indruk dat De Wever wel spijt had dat woord "obediëntie" gebruikt te hebben. Het was hier dan ook niet op zijn plaats en heeft voor verwarring gezorgd. Maar dat is nu opgeklaard, nadat men het tot het maximum heeft proberen uit te buiten ten nadele van De Wever echter.
Die commotie kwam blijkbaar toch gelegen voor Bart De Wever. Anders had hij niet zo lang gewacht om zichzelf te verduidelijken over zijn woordgebruik.

Citaat:
Is dat niet een beetje goedkoop dat partijvoorzitters daaraan meedoen?
Wat vind je zelf ?

Citaat:
Het was op zijn minst een twijfelgeval wat De Wever precies bedoelde. Waarom er dan meer van maken dan dat?
Wat vind je zelf ?

Citaat:
Waarom het volledig uit zijn context trekken ?
Wat vind je hier zelf van ?

Citaat:
Denk u werkelijk dat dit soort van besmeurpolitiek (waaraan u zelf nogal gretig meedoet op dit forum) zinvol is?
Welke besmeurpolitiek ?

Citaat:
"Is that all you got?"...dat is mijn reactie dan.
Reactie op wie of wat juist ?

Citaat:
Beide heren in het debat beklaagden zich er terecht over dat hun boodschap niet aan de orde komt door de exclusieve aandacht die de media geeft aan onzinnige details. Zo werkt het blijkbaar, maar daar dienen we ons niet bij neer te leggen als publiek.
Het is eerder dat Etienne Vermeersch duidelijk op voorhand had gevraagd om het debat in een afgelijnd kader te houden. Daar is Bart De Wever en de moderatie op ingegaan. Etienne Vermeersch heeft zich niet uitgesproken over zaken buiten het kader van het debat. Je moet dus ook niet interpreteren dat het gebrek aan zijn oordeel een stilzwijgend oordeel inhoudt.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 9 februari 2013, 14:06   #75
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wellicht bestaat dat binnen de N-VA ook niet, anders zou hij wel teruggefloten zijn na zijn nogal zielige poging om al wie het niet met hem eens is weg te zetten als een potentiële medeplichtige aan (een zuiver hypothetische) moord. Er zijn wel meer toppolitici geweest die geregeld dreigbrieven ontvingen (of nog steeds ontvangen) van gekken, maar die probeerden niet om dat als een wapen te gebruiken tegen hun politieke tegenstanders. Dat De Wever en co dat wel proberen zegt meer over hen dan over hun tegenstanders...
Toch helemaal niet nodig. Die zielige reacties komen toch maar uit de hoek van zielige verliezers. Na de mooie resultaten bij de gemeenteraadsverkiezingen, Antwerpen in het bijzonder, weet men niet meer van welk hout nog pijlen te maken en vallen ze zelfs hun eigen beleid aan. De media is hier wat ondoordacht in meegestapt. Was BDW dan verantwoordelijk voor die media hetze? Ik dacht het niet. Het is de taak van de ombudsman om hierop te reageren en niet de partijvoorzitter van de N-VA.

Laatst gewijzigd door Jakko : 9 februari 2013 om 14:07.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2013, 14:08   #76
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Daarmee gaan de doodsbedreigingen niet stoppen. Vraag maar aan Paul Magnette, Didier Reynders, Olivier Maingain, Elio Di Rupo, Laurette Onckelinkx en Joëlle Milquet.

Het standaard antwoord op dergelijke vragen is dat daar niet openlijk wordt over gecommuniceerd. Dat is ook het advies dat de autoriteiten geven.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 februari 2013 om 14:22.
Oud 9 februari 2013, 14:09   #77
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wordt hij getypeerd door sommige politici als een zeer gevaarlijk man. Dan moet men de vraag stellen gevaarlijk voor wie of wat? En naar mijn mening is hij potentieel gevaarlijk in één context namenlijk het voortbestaan van België als federale staat zoals het nu is. Op dit ogenblik heeft hij niet die mogelijkheid, maar stel dat hij in 2014 een absolute meerderheid in Vlaanderen heeft dan wordt hij incontournable en zal hij bij de vorming van een federale regering zijn standpunt voor een confederatie willen doordrukken. Aangezien de franstaligen daar absoluut geen voorstander van zijn geraakt de toestand volledig geblokkeerd met de onmogelijkheid van een vorming van een federale regering. Dan zijn er twee oplossingen alle elementaire bevoegdheden van de federale regering overhevelen naar de gewesten ofwel de oorzaker van die blokkade elimineren.
Oud 9 februari 2013, 14:16   #78
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En daarom zijn zij medeverantwoordelijk voor de bedreigingen die De Wever ontvangt? Geloof je eigenlijk zelf wat jij hier allemaal verkondigt?

Trouwens, als ik even Desmet mag citeren:

Jammer maar helaas, probeer anders nog eens.
Hij is al aan het terugkrabbelen , beducht om een nieuw proces wegens laster.
Oud 9 februari 2013, 14:20   #79
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Toch wordt hij getypeerd door sommige politici als een zeer gevaarlijk man.
Want zoiets gebeurt echt niet met de 'traditios', 'de walen' en Di Rupo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Op dit ogenblik heeft hij niet die mogelijkheid, maar stel dat hij in 2014 een absolute meerderheid in Vlaanderen heeft dan wordt hij incontournable en zal hij bij de vorming van een federale regering zijn standpunt voor een confederatie willen doordrukken. Aangezien de franstaligen daar absoluut geen voorstander van zijn geraakt de toestand volledig geblokkeerd met de onmogelijkheid van een vorming van een federale regering. Dan zijn er twee oplossingen alle elementaire bevoegdheden van de federale regering overhevelen naar de gewesten ofwel de oorzaker van die blokkade elimineren.
Is er iemand die gelooft dat hij een absolute meerderheid zal halen?

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2013, 14:30   #80
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Want zoiets gebeurt echt niet met de 'traditios', 'de walen' en Di Rupo.
Dat is waar, men blinkt niet uit wat betreft wederzijdse hoflijkheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Is er iemand die gelooft dat hij een absolute meerderheid zal halen?
Dat lijkt mij ook niet erg waarschijnlijk, alhoewel men een campagne aan het voeren is die dit meer en meer mogelijk maakt. Ik wilde hier alleen maar een scenario schetsen waar een aanslag op zijn leven verre van irreëel is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be