![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een homo kan een situatie créeren waarbij hij een veertienjarige jongen verleidt. Idem kan gebeuren voor een hetero-man op leeftijd met een veertienjarig meisje. De wet zorgt voor dit soort 'overschrijdingen'. En terecht. De feiten zijn strafbaar. De homo echter zal veel gemakkelijker het etiket 'pedofiel' over zich heen krijgen dan de hetero-man. Die lustte alleen maar een groen blaadje of zoiets. En nu een meer extreme gradatie: het penetreren van een baby van zes maanden. De hetero-man 'kiest' een vrouwelijke baby. De homo-man 'kiest' een mannelijke baby. Beiden hebben een zeer ernstige gedragsstoornis. De geaardheid van de mannen heeft niks te maken met de gepleegde feiten. Een mens die gezond is van lichaam en van geest zoekt een partner of partners waarmee hij/zij kan communiceren, plannen kan maken, kan genieten, kan geven en nemen. Of die partners nu behoren tot het eigen geslacht of tot het andere geslacht maakt geen zier uit. De sociale interactie staat op de eerste plaats. Misschien nagaan waarom agressie zo vaak gepaard gaat met seksualiteit? Het hoort meer in het vakje thuis van pedofilie. Alle gradaties van? Pedofilie lijkt me eerder een oorsprong te hebben in het oorlogswezen; in de tradities door de eeuwen heen om alles te verkrachten en te doden wat oorlogsbuit is (kinderen, oudjes, en maak je geen illusies hierover). Homoseksualiteit heeft daar niets mee te maken. Laatst gewijzigd door parsprototem : 11 februari 2013 om 19:23. |
|
|
|
|
|
|
#362 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#363 |
|
Banneling
|
[quote=abramis brama;6529459]Maak het maar algemeen : het is de regel bij �*lle eucaryoten. Zowel bij planten als bij dieren is homosexualiteit geen normaal gedragspatroon. Bij beide groepen is de enige mogelijkheid tot voortplanting :
a) ofwel de versmelting van een zaadcel met een eicel (dus : twee ouders met verschillend geslacht) of b) bij een aantal planten en ongewervelden : parthenogenetisch of klonaal (dus : één ouder die daar niemand anders voor nodig heeft) Zoals hoger beschreven : dieren met geslachtelijke voortplanting gaan enkel homosexueel gedrag vertonen in omstandigheden die heterosexuele bevrediging van de voortplantingsdrift onmogelijk maken of wanneer de hormonale balans verstoord wordt door pollutie. QUOTE] Jij focust heel erg op die voortplanting en in deze fase zie ik het ook wel niet zitten dat twee mannen of twee vrouwen effe aan voortplanting gaan doen. Ik bedoel dan lichamelijk. Dat is misschien iets voor binnen duizenden jaren. En zover zal het ook niet komen want de technologie haalt het lichaam in. Vooral bij de voortplanting van hetero's. Het is echter niet omdat vrouwen en mannen samen uitsluitend nakomelingen kunnen hebben dat je daarom homoseksualiteit als afwijkend dient te beschouwen. Het zit in het lichaam, komt tot uiting tijdens de prepubertijd (vanaf zeven jaar) en zelfs vroeger. En waarom? En in deze is het misschien veel interessanter om te kijken naar het hetero-gedrag van de mens. Daar zitten m.i. de antwoorden op de vragen. Kijk dan naar een diersoort die als enige op vrij grote schaal excelleert in vruchtafdrijving, die excelleert in het in leven houden van specimen die in volle natuur het nooit zouden halen, die alle mogelijke technieken ontwikkelt ivm met voortplanting, die excelleert in zelfdoding al dan niet met een briefje erbij, die het beste DNA (gezonde, jonge mannen) en masse vernietigt (oorlogen) en alle procreatiekansen geeft aan mannen die afgekeurd werden (kan het nog mooier). Mensenoffers... En dat is al eeuwen aan de gang, een fractie van de tijd, maar toch. En iedereen vindt dat normaal maar mensen die uitsluitend zich seksueel aangetrokken voelen tot hetzelfde geslacht wijken af vanwege het feit dat ze samen geen nakomelingen kunnen hebben. Ja, dat kunnen ze wel, net zoals een duchtig percent van vrouwen kinderen presenteren aan hun echtgenoot terwijl hij niet de biologische vader is (straffe statistieken). De zaken gaan snel bij de mens. Het lichaam gaat mee maar niet zo snel en toch is er die homoseksualiteit die m.i. al in een pril begin van de mensheid een teken aan de wand is. We moeten nog veel ontdekken. eicel en sperma; het blijft als een rots overeind, maar dat is geen argument om homoseksualiteit als een afwijking te zien. En zeker niet om daar maatschappelijke voorwaarden aan te verbinden. |
|
|
|
|
|
#364 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Met het stramien van bijen en mieren bedoelde ik niet het leggen van eieren maar het bepalen van het geslacht in een bepaalde levenscyclus. Er is in Afrika een naakte, blinde mol die zich voortplant via een koningin. Het enige wat ze doet is jongen voortbrengen. In de laatste fase van haar levenscyclus echter brengt ze uitsluitend koninginnen voort. Die trekken er dan op uit om een mannelijke partner te vinden en een nieuwe vestiging te scheppen. Wat de functie is van die andere nakomelingen hebben ze niet duidelijk gezegd (ik blijf het volgen). De mol is een zoogdier. Ook hier de combinatie geslachtelijke voortplanting (eicel en sperma). Maar het systeem gaat effe wat verder. Het bepalen van het geslacht past in een natuurmechanisme en vervult dus een belangrijke functie terwijl wij ook het geslacht bepalen via abortus en via enfanticide op vrouwelijke borelingen. Dat zijn extra-lichamelijke acties. Maar homoseksualiteit is een regulatie die in het lichaam zit. En het is duidelijk dat het de bedoeling is om geen nakomelingen te hebben. (de mens doet het toch via draagmoeder, via spermabank voor lesbiennen). Begin je te begrijpen waar ik naar toe wil? Ik weet ook wel dat de natuur niets beslist en denken hebben ik tussen aanhalingstekens gezet. Maar ik zit op het spoor dat de natuur als organisme alle denkbare en ondenkbare mechanismes bezit en dat sommige ervan actief zijn of 'uitvallen' en andere gewoon actief worden als de situatie daar rijp voor is. Wij denken graag op de piste van 'lichaam aangepast aan geslachtelijke voortplanting' maar de natuur heeft andere ontelbare pistes die niet direct iets te maken hebben met voortplanting. Homoseksualiteit localiseer ik bij die andere ontelbare pistes. Het gaat dus niet om een afwijking van voortplanting maar om iets anders. We kunnen dat nog niet vatten, denk ik. Ik begin meer en meer te denken dat de natuur een organisme is dat actief is om gewoon evenwicht te bereiken. Een dik probleem in dit alles is het denkvermogen van de mens en wie weet wat nog allemaal. Wat de natuur betreft zie ik het denkvermogen van de mens zelf als 'afwijkend'. Het past er niet in. Die naakte, blinde mol wel of die motjes die leven in de pels van de luiaard of zaden die pas na een brand kiemen of wanneer het regent al duurt dat zeven jaar... En vanwege dat bizar menselijk lichaam en dat extreem bizar denkvermogen, denk ik dat het niet meer dan normaal is om als mens met nieuwsgierigheid te kijken naar homoseksualiteit. Het is trouwens geen probleem. Op geen enkel vlak. En dat schijnt de hetero niet te snappen. Wat die hormonen betreft of welke chemische invloeden in het milieu ook de geaardheid van een mens zouden bepalen; dat kan moeilijk kloppen want homoseksualiteit bestond al in de Oudheid. En wie weet hield het sociale leven heel lang geleden wel in dat in een 'roedel' mensen uitsluitend alfa-paren kinderen mochten voortbrengen. Het zou heel veel kunnen verklaren zoals bv de opwinding nog steeds van 'er is een prinsje geboren!'. Ook al is dat kind misschien half debiel. (het is een los voorbeeld) Als broer en zus het alfa-koppel uitmaken (oud-Egypte), dan kun je je wel indenken dat het zeker vanaf toen al is misgelopen. En al die anderen mochten wel kinderen hebben maar ze konden dan wel niet 'hoger' klimmen (kastes in India, enz) Er is dus altijd een mechanisme geweest dat op niet veel trok omdat de mens dat zelf fabriceerde. Er moet lang geleden een degelijk mechanisme geweest zijn (van de natuur) dat intelligenter was ivm voortplanting. En misschien speelde homoseksualiteit daar een grote rol in. Dat is ook plausibel. Laatst gewijzigd door parsprototem : 11 februari 2013 om 21:29. |
|
|
|
|
|
|
#365 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Begin maar te tellen: a) de straatkinderen (weggelopen van de situatie thuis of op straat gezet) b) oorlogskinderen c) kinderen waarvan de vader is weggelopen (heel veel) d) alle kinderen die verwaarloosd worden door hun ouders en geplaatst moeten worden als ze in een welvaartland geboren zijn tenminste. e) alle kinderen die hun ouders verloren hebben aan aids wegens het promiscue gedrag van de hetero-man en opgevoed worden door een oude tante of een oude oma. En daartegenover zet je mensen die 'doelbewust' hun kinderen tekort zouden doen want bovenvermelde lijst primeert? Dat kan je niet maken. Een kind heeft stabiliteit, structuur en affectie nodig. Wie dat geeft maakt niks uit. |
|
|
|
|
|
|
#366 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar van een beschaafde mens zou men toch wat meer verwachten . Of moeten we dan toch aannemen dat de het mensdom afglijdt naar een onbeschaafde vorm geijk met de beesten . |
|
|
|
|
|
|
#367 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#368 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik kies er meteen voor. ![]() En tegelijk kies ik ervoor niet te pratikeren ![]() |
|
|
|
|
|
|
#369 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat zou U er van denken dat ik op straat loop te provoceren met mijn sexuele voorkeur . De vrouwen zouden mij terecht een sexist noemen , dus , gedraag ik me zoals het hoort , en ik heb nog geen vrouwen horen klagen . NOCHMAALS voor de 1000ste keer . wat een homo doet in zijn kamer kan me niet schelen , ook al vind ik homosexualiteit een afwijkend gedrag . Wat mij en vele mensen stroort , is de provocatie en het steeds verleggen van de grenzen van moraliteitsbesef en de comfrontatie onze kinderen te doen twijfelen . |
|
|
|
|
|
|
#370 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#371 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#372 | |
|
Banneling
|
Citaat:
als ik een antwoord mocht geven als dat van U dan werd ik aangepakt voor racisme. zo objectief schiet je hier uit uw slof . |
|
|
|
|
|
|
#373 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ben gewoon open en spontaan . en dat wordt steevast aangevallen . Heeft uw echtgenoot zijn verhaal gedaan ? of heb je getuige geweest van sexuele experimenten en de bewegingen er rond bij tieners ? Ik kan begrip op brengen voor twee meisjes die heel zachtjes wat experimenteren . Maar hoe jongens omgaan met hun 5 jaar jongere buurjongetjes of broers daar heb jij blijkbaar geen blijk van . sorry |
|
|
|
|
|
|
#374 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En zeker als die toegekende meerwaarde schadelijk (discrimenerend en zelfs levensbedreigend) is voor de mensen die intieme eenheid bedrijven met mensen van hetzelfde geslacht. Waarom moet dat zover komen? |
|
|
|
|
|
|
#375 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#376 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En zeker geen janet |
|
|
|
|
|
|
#377 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
en zeker zijn taal verzorgt. (drie fouten in één zin is te veel)
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 11 februari 2013 om 22:17. |
|
|
|
|
|
#378 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ben wel verrast en dan weer ook niet. |
|