Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2013, 14:22   #441
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Om mottig van te worden, de manier waarop over homo's ook door u, wordt gepraat! Eigenlijk nooit geweten dat er nog zoveel mensen zijn die homo's als minderwaardige mensen zien want dat doet u door het te omschrijven als knikkerballenbroek,op te leggen dat hij seksualiteit maar discreet hoort te beleven, spottende en kleinerende opmerkingen over dikke darm en kindjes krijgen, het aanhalen van rechten die iedereen heeft als zijde voldoende, uw haat en afkeer zijn iets subtieler dan bij anderen, maar zeker niet minder!

Homo's hebben recht op meer respect van mensen zoals u, op het niet in vraag stellen van rechten die voor anderen als vanzelfsprekend worden gezien, eigenlijk zijn het dus mensen zoals u, die het voor homo's nodig maken te streven naar gelijke rechten.
Ik heb er groot bezwaar tegen, dat Klarekijk "iets subtieler als anderen" genoemd wordt. Hij is zo subtiel als een olifant in een porseleinwinkel
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 14:24   #442
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nochtans duikt in een aantal draden op dit forum meerdere malen de stelling op dat homoseksuelen vanuit bepaalde perspectieven superieur zouden zijn. Onlangs nog in een draad waarin adoptie ter sprake kwam. Daarin werd boutweg gesteld dat homoseksuele stellen een grotere zekerheid kunnen aanbieden op een goede opvoeding dan heteroseksuele koppels.
Uiteraard kun je zeggen dat wie wil adopteren, daar beter over heeft nagedacht dan de domme kloot die op de achterbank van een auto zijn nog minderjarig lief zwanger maakt.
Dat is in de verste verte niet gelijk aan wat u daarvan probeert te maken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 14:25   #443
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hij is zo subtiel als een olifant in een porseleinwinkel
Zo subtiel als een hele troep olifanten in de kleinste porseleinwinkel ter wereld ja
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 14:28   #444
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Drie persoonlijk aanvallen in een één post , zonder dat ik er gevolg aan geef.

Ik ben Eno niet hoor . ik ga niet blijten .

Maar hou het bij de essentie van de zaak .

Of moet ik het nogmaals herhalen ?

Beleef uw sex zoals je dat wil , maar promoot uw vetzakkerij niet als normaal , doe onze kinderen niet zo twijfelen , en laat hen in vrede en onbezorgt experimenteren en opgroeien .

Homo's lijken we een gevaarlijke secte te worden, die reclame maken voor het beleven van hun anuspenetratief gedrag, om leden te werven .

Mocht er een hetero zo met zijn belevenissen in het publiek komen, hij had morgen een gevangenisstraf aan zijn broek, en de mensen zouden zeggen , " man , hou uw persoonlijke pervesiteit voor U zelf .
Van aanvallen gesproken! homoseksualiteit is niet gelijk aan vetzakkerij, evenmin is anale seks dit tussen twee ( hetero) volwassenen die daar beide mee instemmen,kinderen en experimenteren heeft al helemaal niets met homoseksualiteit te maken, tenzij die kinderen homo zijn,en lees eens vijftig tinten grijs, een bestseller, over seks , en nee, geen homo's en evenmin zit de schrijfster in de gzvangenis!
Wakker worden joh! Er is meer in dit leven dan de missionarishouding!
Oud 12 februari 2013, 14:28   #445
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb er groot bezwaar tegen, dat Klarekijk "iets subtieler als anderen" genoemd wordt. Hij is zo subtiel als een olifant in een porseleinwinkel
Je bezwaar werd genoteerd, goed?
Oud 12 februari 2013, 14:29   #446
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En even intelegent!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 14:33   #447
JBM
Staatssecretaris

Standaard

hihi
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 15:31   #448
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Jazeker, maar ook daar blijkt toch niet uit dat homoseksuelen uit seksualiteit zien als iets superieur of prioritair zeg.
Ik zeg ook niet dat homo's zich superieur voelen, alleen kan je niet zeggen dat je op dit forum geen homo's met superioriteitsgevoel (los van hun kunne) tegenkomt.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 15:39   #449
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Graham C.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik zeg ook niet dat homo's zich superieur voelen, alleen kan je niet zeggen dat je op dit forum geen homo's met superioriteitsgevoel (los van hun kunne) tegenkomt.
Dat is nochtans wat hier beweerd wordt: dat homo's zichzelf omwille van hun homoseksualiteit superieur voelen tegenover hetero's. Ik zou daar graag eens wat concrete voorbeelden van zien, maar wanneer ik daar naar vraag, blijft het verdacht stil, of was het juist 'bedtijd'...
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 22:31   #450
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
En ik zeg dat die bewering nonsens is. Ik heb daar noch hier op het forum, noch in het werkelijke leven al ooit iets van gemerkt.
U bent dan ook nog niet zo heel lang op dit forum. Bijgevolg kunt u niet vanuit dezelfde achtergrond oordelen als iemand die hier toch al heel lang aan deelneemt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 22:35   #451
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor, het huwelijk is iets tussen twee partners, ongeacht geslacht, wen er maar even aan.En ja hoor, ook homo's en lesbiennes zijn normaal, en genieten het voorrecht met mekaar te mogen trouwen, vind je dit nu echt zoooo erg?
Waarop is de stelling dan op gebaseerd dat het huwelijks iets hoort te zijn tussen "twee" partners? Waarom niet meer? Waarom wenst u drieledige relaties te discrimineren?
Oud 12 februari 2013, 22:37   #452
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard kun je zeggen dat wie wil adopteren, daar beter over heeft nagedacht dan de domme kloot die op de achterbank van een auto zijn nog minderjarig lief zwanger maakt.
Dat is in de verste verte niet gelijk aan wat u daarvan probeert te maken.
De stelling was nochtans heel duidelijk: het ging om homoseksuele stelling versus heteroseksuele. Niet adoptieouders tegenover natuurlijke.
Oud 12 februari 2013, 22:49   #453
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
In het onzinnige debat over de homo T-shirt bij de Antwerpse stadsdiensten, viel mij het twitterbericht van de oppertjeef Wouter Beke op. Daar stelde hij dat homoseksualiteit niet zoals is als een ideologie of een geloof. Je bent homo of je bent hetero en daarmee uit. Ik vond dat nogal een rare stellingname eerlijk gezegd.

Ik wil meneer Beke er op attent maken dat wij allemaal geboren worden met met een mannelijk of vrouwelijk geslachtsorgaan die een heteroseksuele relatie moeten mogelijk maken. Je wordt niet dus niet geboren als homo of lesbienne.
Het is zo dat homoseksualiteit afwijkend seksueel gedrag is, die ingaat tegen de wil van God. Die homoseksuele gedachten of gevoelens kunnen in de loop van het leven komen door interactie met de buitenwereld. Echter wij hebben als mensen nog altijd ons verstand, onze hersenen en wij kunnen dus zelf een keuze maken of we aan die eventuele gedachten of gevoelens zullen toegeven of niet. In dat opzicht is homosekualiteit wel degelijk een keuze die je maakt. Geef je daaraan toe dan weet je dat je ingaat tegen de wil van God en dat het je na je dood ook zal aangerekend worden.

Rare hersenkronkels heeft die Wouter Beke toch.
Ik weet nooit of ik het triestig dan wel entertainend moet vinden wanneer iemand mensen probeert wijs te maken dat er sprake is van afwijkend gedrag en hiervoor de hulp inroept van toverkabouters in de hemel.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 22:56   #454
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Huwelijk is iets tussen man en vrouw .
Een huwelijk is (1) een verbintenis tussen twee mensen die mekaar graag zien en (2) een wettelijke regeling. Ik zie niet waarom het geslacht hierin een rol zou moeten spelen.

Citaat:
en laat dat onderscheid ten minste als een voorrecht voor mensen die een normaal koppel kunnen vormen . dus man en vrouw .
Ik zie niet waar die "dus" vandaan komt.

Citaat:
Vechten om niet als perverten te worden bestempeld .

Dat is het risico van het gedrag man .

Zoals je U gedraagt , zo zal je in de maatschappij worden beoordeeld .
Vind je het ok dat ik jou dan vanaf nu als idioot bestempel?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 23:04   #455
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Een huwelijk is (1) een verbintenis tussen twee mensen die mekaar graag zien en (2) een wettelijke regeling. Ik zie niet waarom het geslacht hierin een rol zou moeten spelen.
Er staat nergens in de wet (nu niet, vroeger niet) dat er sprake moet zijn van "elkaar graag zien".

Dus, waar haalt u dat vandaan?
Oud 12 februari 2013, 23:15   #456
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarop is de stelling dan op gebaseerd dat het huwelijks iets hoort te zijn tussen "twee" partners? Waarom niet meer? Waarom wenst u drieledige relaties te discrimineren?
Dat is wel een pracht van een argument tegenover diegenen die liggen te zeiken over hoe onnatuurlijk homoseksuele relaties zijn. Opgelegde monogamie is ook onnatuurlijk.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 23:25   #457
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Dat is wel een pracht van een argument tegenover diegenen die liggen te zeiken over hoe onnatuurlijk homoseksuele relaties zijn. Opgelegde monogamie is ook onnatuurlijk.
Is dat zo?
Oud 12 februari 2013, 23:28   #458
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Is dat niet zo?
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 23:31   #459
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Is dat niet zo?
Uit de geschiedenis van de verschillende culturen blijkt dat er veel eerder monogamie wordt nagestreefd.
Oud 12 februari 2013, 23:57   #460
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomater Bekijk bericht
ja dat is zo ...
1 man kan vele vrouwen bevruchten en als deze er in kan voorzien , stammenhoofd bv, kan hij dus vele kinderen onderhouden.
Tussen "zijn" en "kunnen" is er een heel verschil. Als man kan ik ook andere vrouwen "bevruchten". Alleen ben ik aan mijn vrouw trouw.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be