![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Minister-President
|
42 jaar (geen dienstjaren, maar werkelijke leeftijd). Zo vlug schrijven we ze nog niet af in België.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 13 februari 2013 om 12:01. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Parlementslid
|
Dat in de redenering van schoofzak heb VB correct veroordeeld werd.
Vrijheid van meningsuiting mag niet.
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat is dat nu voor flauwekul, bob...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ambtenaren die een loketfunctie vervullen (achter een echt loket of in soortgelijke publieke contactfunctie) moeten terecht een neutraliteit uitstralen.
Politiemensen, zo hebben we geleerd in het krantenartikel over de staatsveiligheid enkele dagen terug, moeten zich terughoudend opstellen omtrent hun politieke overtuiging. Vandaag nog in de krant gelezen, iets in de trant van "ik zou niet graag in een gemeenteraad zetelen, als iemand van een andere partij in die raad, een politieke concurrent dus, werkzaam zou zijn in die veiligheid van de staat". Ik stel hoge eisen aan de overheid, aan de ambtenaren, en zeker aan de gerechtelijke macht. Wil een rechter meespelen in een karnavalstoet, dan houdt hij zich best aan niet politieke of maatschappelijke gevoelige kwesties. Beperking van vrijheden? Ja !! Bestaat al lang. Onder de noemer "noblesse oblige". .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
in hun functie ok, maar in hun vrije tijd?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 13 februari 2013 om 12:36. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vind ik niet. Ne rechter moet neutraal zijn, en zelfs privé, geen uiting geven van zijn eigen groot gelijk. Hij moet dan ook niet in boerka, of als ss'er... gaan rondlopen in ne karnavalstoet. Er schieten nog gekken genoeg over om dat wel te doen.
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In een tijdperk waar alles moet kunnen, zal dit ook wel moeten kunnen, zeker.
Maar mij geeft het toch den indruk van een zekere politieke vooringenomenheid, wat een rechter, alhoewel hij waarschijnlijk politiek benoemd zal zijn, liefst niet tentoon spreid. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Lees ik dat goed ?
"""Zijn beroep als advocaat en ambt als plaatsvervangend vrederechter""" In theorie zou hij dus als advocaat kunnen (letterlijk) staan voor zichzelf als vrederechter ?
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar zijn 'regeltjes' voor. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#36 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Maar ..... hoe zou iemand zich voelen die tegenover zo'n vrederechter staat en ooit die rechter als 'tegenadvocaat' in een andere zaak had ?????? Hopelijk bestaat daar ook zoiets als 'wraking' wegens 'schijn van partijdigheid' ?
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Och, het is sowieso een wereldje van ons kent ons.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Parlementslid
|
Racist!
|
|
|
#39 |
|
Minister-President
|
Ik stel me gewoon de vraag...hoe zouden ze reageren moest men het bvb ABVV linken aan Stalin of eenderd welke vakbond, politieke partij etc aan zoiets extreems?. Mensen kiezen hun karnavalskostuum zelf maar hier zie ik de humor totaal niet van, lijkt me eerder een goedkoop excuus om leker degoutant te doen tegenover een partij die je niet kan uitstaan.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ondanks het feit dat er geen "neutrale personen" bestaan, zijn er toch goede rechters...
|