![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
| Bekijk resultaten enquête: Geloof je in de huidige evolutietheorie ? | |||
| Volledig |
|
117 | 67,24% |
| Enkel als intelligent ontwerp |
|
10 | 5,75% |
| Creationist op religieuze basis |
|
6 | 3,45% |
| Creationist op wetenschappelijke basis |
|
18 | 10,34% |
| Twijfels alom |
|
23 | 13,22% |
| Aantal stemmers: 174. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4181 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik denk dat ik jou maar eens op de negeerlijst ga zwieren. Ik zal alleszinds niets missen.
|
|
|
|
#4182 |
|
Staatssecretaris
|
Euh ja, evolutie roept automatisch het vraagstuk op hoe het leven in de eerste plaats dan onstaan is. Nogal logisch. Daar zijn verschillende hypotheses voor opgeworpen in het verleden.
Met de huidige stand van de wetenschap lijkt het er erg sterk op dat de hypothese van abiogenese de juiste blijkt te zijn. Ik zie niet in wat hier vreemd aan is? |
|
|
|
|
|
#4183 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#4184 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 14 februari 2013 om 15:22. |
||
|
|
|
|
|
#4185 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Zoals ik al eerder zei, het gaat hier niet over de VALIDITEIT van de voorgestelde hypothesen, het gaat alleen over de afhankelijkheid. Leer begrijpend lezen en onthou meer als 1 alinea van wat u leest.
|
|
|
|
#4186 |
|
Staatssecretaris
|
Zelf denk ik niet dat god er voor iets tussen zit. Maar als je dan toch in een schepper zou geloven, is het toch even voorstelbaar dat hij de eerste cel geschapen heeft en evolutie van daaruit zijn gang laat gaan? Ik ziet niet in wat daar "intellectueel hypocriet" aan zou zijn.
|
|
|
|
|
|
#4187 | |
|
|
Citaat:
Ik bekijk alles en ik laat mij niet herleiden tot een robot logica die niet meer kan interpreteren en nuanceren en het vanuit een menselijk perspectief te bekijken. Ze claimen pure logica, maar als geloofssysteem hangt het aan elkaar van de wishfull thinking.
|
|
|
|
|
#4188 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4189 |
|
|
Dat is niet zo.
De sceptici zouden de eerste zijn om het te zeggen de evolutietheorie de het concept van een god naar de vuilbak verwijst, of toch tenminste de kans van het bestaan van god drastisch verminderd. Maar als het in hun kraam past, dan is het plots wel geen probleem. Is en blijft pure hypcrisie. Jullie theorien hangen af van impliciete veronderstellingen, die jullie zelfs niet eens volledig beseffen. Parcifal, je bent gegijzeld door je onbewuste overtuigingen, je intellect is gereduceerd tot een robot logica zonder manoevreer ruimte. Je bent een slaaf van je onbewuste programmas. Je denkt dat je het weet, maar je weet in feite zeer weinig. Infeite mogen we het zelf niet belachelijk vinden, in feite moeten we geduldig zijn en empathisch met deze zielen die gevangen zitten omdat ze opgegroeid zijn in een maatschappij die hun geïndoctrineerd heeft.
Laatst gewijzigd door exodus : 14 februari 2013 om 15:58. |
|
|
|
|
|
#4190 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Maar er zijn andere godsbeelden mogelijk, vanuit een meer pantheistische visie of een inpersoonlijke god die enkel de natuurwetten schiep, dat is perfect compatibel met evolutieleer (en ook de big bang theorie bvb.) Blijkbaar gaat het allemaal uw petje nogal veel te boven of (meer waarschijnlijk) weiger je een intellectueel eerlijke positie in te nemen over dit onderwerp omdat je dan genadeloos ingemaakt wordt uiteraard. Wat overigens al ettelijke keren is gebeurd, maar het is een beetje met de T-slag van Jerommeke in de Sus en Wis boeken ': 'Rots weet het nog niet, even wachten' waarna de rots verpulvert. Idem voor uw weerstand tegen de evolutieleer. Die is ook al lang verpulverd maar je wenst het nog niet te begrijpen. Citaat:
Citaat:
Er is na vele eeuwen duisternis, eindelijk een klein licht gevonden dat ons toelaat stap per stap uit te stijgen boven ons kleine beperkte bestaan en effectief vooruitgang te boeken op kennisvlak : de wetenschappelijke methode. En die verwerp jij, Exodus, omdat het waarheden onthuld die jij niet wenst te kennen. Vandaar jouw rabiate en irrationele houding tegenover evolutieleer en kosmologische theorien. Dat is waar het uiteindelijk om gaat, nietwaar? Wat maakt dat van jou, als je eerlijk durft zijn? Een multidimensionaal wezen van licht en liefde dat enkel en alleen blijkt te streven naar een wederkeer van de diepe duisternis van het verleden? Daar zijn betere woorden voor.... Kuch. Laatst gewijzigd door parcifal : 14 februari 2013 om 16:22. |
|||
|
|
|
|
|
#4191 |
|
Banneling
|
Dit is toepasselijk :
Laatst gewijzigd door parcifal : 14 februari 2013 om 17:46. |
|
|
|
|
|
#4192 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Weg met al die hypotheses dus. |
|
|
|
|
|
|
#4193 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4194 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4195 |
|
Staatssecretaris
|
Oh ja over apen, mensen en evolutie, vers van de pers:
http://www.uchospitals.edu/news/2013...-strategy.html Is die bron geloofwaardig genoeg meneer? Nee, dat dacht ik al, want het is allemaal 1 complot he! |
|
|
|
|
|
#4196 |
|
|
Het is duidelijk dat de evolutionisten niets anders kunnen doen dan hun geïndoctrineerd geloof af te ratelen. Ze zijn zo dichtgetimmerd en zo bedrogen dat ze het niet aankunnen als zou er zo een bedrog zou geprojecteerd zijn op de mensheid.
Maar het is zo! De evolutietheorie is en blijft pure kul die niets met de realiteit te maken heeft. De evolutietheorie is er om ons weg te houden van de werkelijke aard en afkomst van de mens. Jaja er is een samenzwering op het hoogste niveau om de mens (de schapen zoals de elite ons ziet), een tam verhaaltje op te spellen. Ze hebben het controlemiddel van religie veranderd door officiele wetenschap (wat eigenlijk niets met ECHTE wetenschap te maken heeft).
|
|
|
|
#4197 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#4198 | ||
|
|
Zbigniew Bresinski , ultieme insider van de NWO schreef het al in één van zijn boeken. Die mannen weten wat ze doen. Liegen en bedriegen! Face it and wake up.
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#4199 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik vind, los van de wetenschappelijke kant die met de dag sterker wordt onderbouwd tot jouw grote spijt uiteraard - discussie met jullie op dat vlak is overigens zinloos, jullie missen de elementaire kennis en de elementaire eerlijkheid daarvoor - de beschouwelijke kant van de evolutietheorie veel mooier dan al jouw gewauwel over energie en licht en liefde samen. Laatst gewijzigd door parcifal : 18 februari 2013 om 16:23. |
|
|
|
|
|
|
#4200 | |
|
|
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 18 februari 2013 om 16:32. |
|
|
|
|