Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: De Gelder: Doodstraf, levenslang of re-integreren?
Doodstraf 29 37,66%
levenslang 38 49,35%
Re-integreren 10 12,99%
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2013, 20:20   #241
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Is het niet voor de hand liggend dat die man De Gelder verbaal op de korrel neemt?
Loop daar toch niet in, DDD wil gewoon wat provoceren door wat averechts te doen.

Laatst gewijzigd door kiko : 7 maart 2013 om 20:22.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2013, 20:43   #242
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
André Smet, de echtgenoot van een van de kinderverzorgsters, heeft in de rechtszaal dreigementen geuit in de richting van De Gelder. Hij zei: 'Je mag naar mij kijken, je mag gerust eens tot mij komen. Als ze het mij zouden toelaten, zou ik tot bij u komen en zien wat je dan te zeggen had.'

Hopelijk krijgt hij een zware tuchtsanctie.
Ik ben het zo ongeveer met niets eens wat je schrijft (niet kwaad bedoeld), maar hiermee wel. T.t.z.: geen tuchtsanctie, maar toch een symbolische euro met uitstel en dan vooral voor degene die het had over 'wegen' die 'elkaar nog zouden kruisen' (het citaat dat jij aanhaalt, is een wens - "als ik mocht..." -, geen bedreiging).
Correctie van mezelf: ik liet me hier nu zelf even meeslepen in naam van het 'recht'. Conclusie: vermijden van fora en 'meningen'.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 7 maart 2013 om 21:01.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 15:16   #243
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ik vind het ongehoord, het zijn meer dan "zomaar wat" getuigen he. Het was pas na uitdrukkelijke vraag dat ze niet meer mochten komen. Een zoveelste lepe advocatentruuk?
Dat je daar van wakker ligt...

Lig eerder wakker over de feiten die De Gelder op zijn conto heeft staan...
Oud 8 maart 2013, 15:19   #244
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
"De vrouwelijke cipier bevestigde eveneens dat ze tijdens zijn verblijf in Brugge zag hoe De Gelder sprak tegen zijn boterhammen en tegen de sneeuw. "

This made me lol.
Bron
Hij smeerde ook strond op de muren van zijn cel en smeet beker gevuld met urine naar zijn cipiers.

Redelijk gestoord toch? Voor zo iemand een menswaardig bestaan in de cel wegleggen... Neen dank u.

Jefke zal er natuurlijk wel blij van worden.
Oud 8 maart 2013, 15:30   #245
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is een goede zaak, het wil zeggen dat die mensen hun schuld aan de maatschappij afbetaald is.
Ik meen dat de schuld van iemand die met een slagersmes op baby's gaat inhakken best afgelost wordt met zijn eigen leven.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 15:57   #246
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Ik meen dat de schuld van iemand die met een slagersmes op baby's gaat inhakken best afgelost wordt met zijn eigen leven.
Dat is inderdaad een mening en ik begrijp ze. Misschien zou het echt gerechtigheid zijn moest men baby's met messen op hem laten inhakken tot hij dood is.

Voorlopig echter is het gevangenisstraf en ja, vroeg of laat loopt die straf af.
Oud 8 maart 2013, 17:00   #247
modderfokker
Partijlid

Standaard

doodstraf voor deze debiel!!!
modderfokker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 17:17   #248
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

De assisenvoorzitter vraagt aan de ouders om volgende week nog een mooie foto van Corneel mee te brengen. Zoals de ouders van Leon gedaan hebben.

Tja. Dit proces begint meer en meer op een therapiesessie te lijken. Zou het niet zinvoller zijn de juridische afwikkeling los te koppelen van de therapie?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 17:38   #249
giserke
Banneling

Standaard

Ik heb deze week ook gelezen dat show advocaat Vermassen een aantal verzorgsters erbij wilde lappen.
Ze hebben zogezegd fouten zouden gemaakt hebben bij het sluiten van de deuren.
Hij wil waarschijnlijk de ouders warm maken om een een schadeclaim tegen de verzorgsters in te dienen.

Die mogen ze van mij ook met pek en veren buiten zetten.

Laatst gewijzigd door giserke : 8 maart 2013 om 17:41.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 17:52   #250
pegasus6869
Banneling

Standaard De gelder

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20130308_066

Dit is toch weer eens een gore smeerlap.....Ik hoop van harte als die ellendeling levenslang opgesloten word, dat zijn medegevangenen hem te pakken krijgen ,maar dan meteen ook GOED te pakken,want kinderdoders zijn ook daar niet welkom.....!!

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 8 maart 2013 om 17:53.
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 18:01   #251
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Daar gaat het bij deze mensen zelf niet om.

Ze willen dat een zwaar delict als moord kan bestraft worden met moord omdat ze die mensen een gevaar achten voor de maatschappij.

Redenering => zware crimineel is dood => zal zeker geen delicten meer kunnen plegen.

Misschien vind u guantanamo bay een beter oplossing?
Inderdaad. Moordenaars zijn ZEER gevaarlijk. En er is iets waar weinigen aan denken : zélfs in de gevangenis blijven die gevaarlijk voor de mensen die in hun omgeving leven, en niet enkel mede-gevangenen.
Is het eerlijk om die mensen te verplichten samen te leven met iemand die er zijn hand niet voor omdraait je te vermoorden ?
Neem, je krijgt een gevangenisstraf omdat je iets gestolen hebt of zo. Verdien je het dan ook om doodsgeslagen te worden ?
Of je word cipier omdat je voor geen enkele échte job geschikt bent, verdien je dan de dood ?
Ik dacht van niet. Dolle honden krijgen ook een kogel. Waarom ? Omdat er niets meer mee aan te vangen valt. En een dolle méns, dat is véél gevaarlijker dan een dolle hond.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 18:02   #252
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Inderdaad. Moordenaars zijn ZEER gevaarlijk. En er is iets waar weinigen aan denken : zélfs in de gevangenis blijven die gevaarlijk voor de mensen die in hun omgeving leven, en niet enkel mede-gevangenen.
Is het eerlijk om die mensen te verplichten samen te leven met iemand die er zijn hand niet voor omdraait je te vermoorden ?
Neem, je krijgt een gevangenisstraf omdat je iets gestolen hebt of zo. Verdien je het dan ook om doodsgeslagen te worden ?
Of je word cipier omdat je voor geen enkele échte job geschikt bent, verdien je dan de dood ?
Ik dacht van niet. Dolle honden krijgen ook een kogel. Waarom ? Omdat er niets meer mee aan te vangen valt. En een dolle méns, dat is véél gevaarlijker dan een dolle hond.
Hij zit blijkbaar bij Trabelsi. Wat is het probleem?

Laatst gewijzigd door giserke : 8 maart 2013 om 18:03.
Oud 8 maart 2013, 18:03   #253
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben tegen de doodstraf.

Maar voor iemand die twee weerloze baby's afmaakt met een mes wil ik wel even mijn principes opzij zetten. En gerust een handje komen helpen bij de uitvoering.
Je wil dus een speciale wet, voor uitzonderlijke misdaden ?
Oud 8 maart 2013, 18:03   #254
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Je wil dus een speciale wet, voor uitzonderlijke misdaden ?
Precies een ACWer. Die willen ook wetten voor iedereen, behalve voor 1 geval.

Laatst gewijzigd door giserke : 8 maart 2013 om 18:04.
Oud 8 maart 2013, 18:10   #255
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rangzen Bekijk bericht
Waarom staat in de enquète een antwoord dat niet als straf bestaat in België en ontbreekt een realistisch alternatief als "internering" ?

Een hoop mensen, waaronder ik, geloven dat de man geestesziek is.

Er is blijkbaar heel weinig kennis over internering onder de bevolking en België is al twee keer veroordeeld door het Europees Hof van de Rechten van de Mens wegens de manier waarop het met geïnterneerden omgaat.

Momenteel zitten 1100 geïnterneerden in de gewone gevangenis omdat er gewoon geen plaatsen voor hen zijn in de psychiatrie en aan psychiatrische gevangenissen ontbreekt het al helemaal. Die mensen zitten echt in de vergeetput, want in tegenstelling met de normale justitie gebeurt geen evalutatie meer van hun toestand waardoor er geen verbetering kan gemeten worden. Vervroegde vrijlating is dus voor hun geen optie. Bovendien krijgen ze geen behandeling, wat tot gevaarlijke situaties leidt voor gevangenen en cipiers.

Als internering volgens de regels loopt en de man is ongeneeslijk ziek, zal hij nooit meer vrijkomen maar wel op een menswaardige manier behandeld worden.
Ik denk ook dat hij gestoord is, en de doodstraf zie ik dan ook niet als een straf, maar eerder als een veiligheidsmaatregel. Zodat hij nérgens geen kwaad meer kan doen. Niet in het gesticht,niet in het gevang, en niet in de vrije buitenwereld, in het geval dat hij zou ontsnappen, of door één of andere ( even zotte ) geneesheer als genezen verklaard word, en opnieuw losgelaten op de maatschappij.
Want vergeet niet dat heel onze maatschappij gestoord is. Hoe verklaar je anders dat er bvb gepraat word over een mogelijke vrijlating van een kerel als Dutroux ? Het feit alleen al, dat zoiets overwogen kan worden, is teken van ernstige disfunctie van onze justitie.
Maar dood is dood. En d�*�*r kan je niet meer op terugkomen. Opgeruimd staat netjes.
Oud 8 maart 2013, 18:12   #256
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Precies een ACWer. Die willen ook wetten voor iedereen, behalve voor 1 geval.
" ik ben tegen de doodstraf, behalve voor ...", dan kun je bezig blijven. Want iedereen is misschien niet akkoord over wie de doodstraf verdient heeft.
In sommige landen is homo zijn genoeg, elders is communist/fascist/ of andere -ist een goede reden.
Oud 8 maart 2013, 23:59   #257
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
" ik ben tegen de doodstraf, behalve voor ...", dan kun je bezig blijven. Want iedereen is misschien niet akkoord over wie de doodstraf verdient heeft.
In sommige landen is homo zijn genoeg, elders is communist/fascist/ of andere -ist een goede reden.
Als je er een theoretisch debat van wil maken en op baby's inhakken met een slagersmes wil gelijkstellen met een ideologie of religie of voorkeur , zoek je best een discussiepartner met ook zo'n mooie toren van ivoor.

Laatst gewijzigd door Liederik : 9 maart 2013 om 00:10.
Oud 9 maart 2013, 00:13   #258
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is inderdaad een mening en ik begrijp ze. Misschien zou het echt gerechtigheid zijn moest men baby's met messen op hem laten inhakken tot hij dood is.

Voorlopig echter is het gevangenisstraf en ja, vroeg of laat loopt die straf af.
Hoe wordt zo'n vent in de gevangenis behandelt?

Je merkt trouwens in deze draad wie kinderen heeft, of wat empathie, en wie niet.
Oud 9 maart 2013, 00:17   #259
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je merkt trouwens in deze draad wie kinderen heeft, of wat empathie, en wie niet.
Als een soort van held/popster.
Oud 9 maart 2013, 01:21   #260
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een kindermoordenaar wordt allesbehalve goed behandeld in de gevangenis.
Ze vallen buiten het "millieu" en niemand wil op die lijn met hem staan.
Gangsters hebben zo een beetje eer over zichzelf.
Een bank beroven is geweldig, een kind beroven is not done ...eender welke reden er achter zit. En al helemaal in dat geschift geval van De Gelder.

Laatst gewijzigd door Mambo : 9 maart 2013 om 01:22.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be