Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: De Gelder: Doodstraf, levenslang of re-integreren?
Doodstraf 29 37,66%
levenslang 38 49,35%
Re-integreren 10 12,99%
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2013, 01:40   #261
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een kindermoordenaar wordt allesbehalve goed behandeld in de gevangenis.
Ze vallen buiten het "millieu" en niemand wil op die lijn met hem staan.
Gangsters hebben zo een beetje eer over zichzelf.
Een bank beroven is geweldig, een kind beroven is not done ...eender welke reden er achter zit. En al helemaal in dat geschift geval van De Gelder.
Pas maar op, er is een verschil in orde van grote tussen de klassieke pedofiel/verkrachter en De Gelder.
Oud 9 maart 2013, 01:47   #262
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Pas maar op, er is een verschil in orde van grote tussen de klassieke pedofiel/verkrachter en De Gelder.
Dat is dan nieuw.
In het klassieke milieu waar ik in grootgebracht ben is/was dat zeker niet het geval.
En mijn gedacht is het klassieke milieu nog altijd het rolmodel.

Laatst gewijzigd door Mambo : 9 maart 2013 om 01:49.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 08:28   #263
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een kindermoordenaar wordt allesbehalve goed behandeld in de gevangenis.
Ze vallen buiten het "millieu" en niemand wil op die lijn met hem staan.
Gangsters hebben zo een beetje eer over zichzelf.
Een bank beroven is geweldig, een kind beroven is not done ...eender welke reden er achter zit. En al helemaal in dat geschift geval van De Gelder.
Zal wel...

Ze zoeken gewoon iemand die ze probleemloos in elkaar kunnen stampen. Iemand als De Gelder een pak rammel verkopen staat goed op hun CV, meer hoef je er niet achter te zoeken.

"Eer" my ass.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 12:19   #264
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Zal wel...

Ze zoeken gewoon iemand die ze probleemloos in elkaar kunnen stampen. Iemand als De Gelder een pak rammel verkopen staat goed op hun CV, meer hoef je er niet achter te zoeken.

"Eer" my ass.
Verdient De Gelder dan beter ? Wat dacht je ? Dat mensen die opgesloten zitten het fijn vinden zo een monsterke in hun cel te krijgen, en hem 24 uur op 24 te moeten verdragen ? Daarom kloppen ze erop, dan worden die mannen apart opgesloten .
Ook niet vergeten dat veel van die mensen zelf kinderen hebben buiten, die ze niet kunnen verdedigen zolang ze opgesloten zitten. Daarom loopt het met die kindermoordenaars soms slecht af, ze zorgen ervoor dat die niet meer op straat komen.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 13:20   #265
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zal wel...

"Eer" my ass.
Er is inderdaad geen eer onder dieven.

Nu, het geval De Gelder is anders dan het klassieke geval van verkrachting/pedofilie, zijn status is - onder gevangenen, veel hoger. Wat niet wegneemt dat er uiteraard zotten zijn die zich geroepen voelen om wraak te nemen, iets waarbij ze als het hun eigen misdaden betreft zich dan weer minder geroepen voelen.

En als pedo's/verkrachters op de wandeling in elkaar geslagen worden, dan zit daar gewoonlijk het werk - maar niet altijd, van cipiers achter die normalerwijze als enige weten waarom iemand binnen zit. Die cipiers kennen de dommeriken natuurlijk ook die hun daar gemakkelijk laten toe aanzetten.

En soms gebeurd het spontaan, ik herinner me iemand die foto's bij had van zijn camionette waar hij trots op was, die dan weer herkend werd uit de krant toen er over een verkrachter met camionette bericht werd. Dan word er al eens bijeen - snoep drinken sigaretten dope en dergelijke meer, gelegd om die te laten in elkaar kloppen, dat is niet eens zo duur in de gevangenis.
Oud 9 maart 2013, 14:12   #266
kiko

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Verdient De Gelder dan beter ? Wat dacht je ? Dat mensen die opgesloten zitten het fijn vinden zo een monsterke in hun cel te krijgen, en hem 24 uur op 24 te moeten verdragen ? Daarom kloppen ze erop, dan worden die mannen apart opgesloten .
Ook niet vergeten dat veel van die mensen zelf kinderen hebben buiten, die ze niet kunnen verdedigen zolang ze opgesloten zitten. Daarom loopt het met die kindermoordenaars soms slecht af, ze zorgen ervoor dat die niet meer op straat komen.
Als jij het zegt.
Oud 9 maart 2013, 15:04   #267
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij het zegt.
Wel, stel je eens voor dat je een misdaad begaat ( kan iedereen overkomen hoor ), en in de gevangenis vliegt. Hoe zou je het vinden je 10 vierkante meter 24/24, 7/7, te moeten delen met een heerschap zoals De Gelder ? De allerbeste mens zou in de verleiding komen hem in elkaar te slaan denk ik. Daar hoef je niet eens een gewetenloze bandiet voor te zijn, die - zoals jij schijnt te denken - in niets meer plezier heeft als zonder risico andere mensen in puin te slagen.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 15:09   #268
kiko

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Wel, stel je eens voor dat je een misdaad begaat ( kan iedereen overkomen hoor ), en in de gevangenis vliegt. Hoe zou je het vinden je 10 vierkante meter 24/24, 7/7, te moeten delen met een heerschap zoals De Gelder ? De allerbeste mens zou in de verleiding komen hem in elkaar te slaan denk ik. Daar hoef je niet eens een gewetenloze bandiet voor te zijn, die - zoals jij schijnt te denken - in niets meer plezier heeft als zonder risico andere mensen in puin te slagen.
Niet echt. Ik zou hem met rust laten en hij zou veel beter af zijn wanneer hij mij met rust laat. Ik zou andere zaken aan mijn hoofd hebben.
Oud 9 maart 2013, 15:23   #269
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Dit omdat de doodstraf fungeert als Schrikkingsmiddel en omdat ik geen zin heb om voor zo iemand belasting te betalen.
Behalve natuurlijk dat de doostraf niet als schrikkingsmiddel werkt...
Oud 9 maart 2013, 15:24   #270
kiko

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Behalve natuurlijk dat de doostraf niet als schrikkingsmiddel werkt...
Het werkt wel prima als middel om recidivisme te voorkomen.
Oud 9 maart 2013, 15:50   #271
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het werkt wel prima als middel om recidivisme te voorkomen.
Levenslang ook. Het enige recidivisme dat zich dan kan voordoen is dat van medegevangenen op elkaar. En op voorwaarde dat dat allemaal types �* la De Gelder (ik bedoel maar, geen kruimeldieven of druggebruikers etc.) lig ik niet echt wakker van wat die elkaar aandoen. En laat ze ondertussen wat dwangarbeid uitvoeren he, om de hele operatie financieel te onderhouden. Met voorkeur op een eiland ergens. Misschien een boorplatform.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 9 maart 2013 om 15:50.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 16:00   #272
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Levenslang ook. Het enige recidivisme dat zich dan kan voordoen is dat van medegevangenen op elkaar. En op voorwaarde dat dat allemaal types �* la De Gelder (ik bedoel maar, geen kruimeldieven of druggebruikers etc.) lig ik niet echt wakker van wat die elkaar aandoen. En laat ze ondertussen wat dwangarbeid uitvoeren he, om de hele operatie financieel te onderhouden. Met voorkeur op een eiland ergens. Misschien een boorplatform.
Hier ga ik volledig mee akkoord. Een soort Papillon maar dan 21ste eeuw. Zelf groentjes kweken, zelf voor hun natje en droogje zorgen en dat met de zekerheid dat ze nooit of te nimmer meer in de maatschappij terechtkomen; Desnoods kloppen ze elkaar de kop in, jammer maar helaas. Of DeGelder nu Dutroux de kop inslaat of beiden zich storten op Janssens of Horion: ik lig er niet wakker van. Laat de laatste het licht uitdoen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 16:14   #273
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hier ga ik volledig mee akkoord. Een soort Papillon maar dan 21ste eeuw. Zelf groentjes kweken, zelf voor hun natje en droogje zorgen en dat met de zekerheid dat ze nooit of te nimmer meer in de maatschappij terechtkomen; Desnoods kloppen ze elkaar de kop in, jammer maar helaas. Of DeGelder nu Dutroux de kop inslaat of beiden zich storten op Janssens of Horion: ik lig er niet wakker van. Laat de laatste het licht uitdoen.
Ja, maar misschien is groentjes kweken iets te idyllisch. Ik zou hen eerder werk laten uitvoeren dat fysiek zwaar is of hersendodend of gewoon ongezond en economisch niet gemakkelijk compenseerbaar in de Westerse wereld op de arbeidsmarkt. In mijnen tewerkstellen (voor dat laatste moet je natuurlijk wel een goed eiland vinden) of gevaarlijke stoffen opruimen.
En zelfgekweekte groentes te eten krijgen? Dat zal wel zijn. Soylent of iets dergelijks kunnen ze krijgen. Ik ben geen expert, maar wat is het beste voedsel betreffende energie/kost-verhouding? Het is de bedoeling dat heel die operatie een marginale kost heeft en het economische voordeel maximaal is.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 9 maart 2013 om 16:23.
Oud 9 maart 2013, 16:52   #274
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar misschien is groentjes kweken iets te idyllisch. Ik zou hen eerder werk laten uitvoeren dat fysiek zwaar is of hersendodend of gewoon ongezond en economisch niet gemakkelijk compenseerbaar in de Westerse wereld op de arbeidsmarkt. In mijnen tewerkstellen (voor dat laatste moet je natuurlijk wel een goed eiland vinden) of gevaarlijke stoffen opruimen.
De vraag blijft natuurlijk hoe je gevangenen die - in uw systeem niets te verwachten hebben, gaat dwingen van te werken. Je gaat gewapende bewakers nodig hebben die dan de gevangenen martelen en kwellen. Iets waar men nu een heilige schrik van heeft, dat zijn wapens in de gevangenis, zelfs de politie komt niet gewapend binnen. Ik zou graag horen op welke manier je het gevangeniswezen gaat overtuigen van wapens binnen te brengen in de gevangenis, en hoe je de cipiers gaat overtuigen van gewapenderwijze gevangenen te kwellen en af te schieten.

Temeer omdat die cipiers goed weten dat er eerst en vooral wraakacties zullen komen tegen het gezin van die cipiers.

Citaat:
En zelfgekweekte groentes te eten krijgen? Dat zal wel zijn. Soylent of iets dergelijks kunnen ze krijgen. Ik ben geen expert, maar wat is het beste voedsel betreffende energie/kost-verhouding? Het is de bedoeling dat heel die operatie een marginale kost heeft en het economische voordeel maximaal is.
Himmler heeft die berekeningen al laten uitvoeren in verband met de kampen, misschien zijn die berekeningen nog wel ergens te vinden in musea of zo, dan kan je die gebruiken.
Oud 9 maart 2013, 17:09   #275
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De vraag blijft natuurlijk hoe je gevangenen die - in uw systeem niets te verwachten hebben, gaat dwingen van te werken. Je gaat gewapende bewakers nodig hebben die dan de gevangenen martelen en kwellen. Iets waar men nu een heilige schrik van heeft, dat zijn wapens in de gevangenis, zelfs de politie komt niet gewapend binnen. Ik zou graag horen op welke manier je het gevangeniswezen gaat overtuigen van wapens binnen te brengen in de gevangenis, en hoe je de cipiers gaat overtuigen van gewapenderwijze gevangenen te kwellen en af te schieten.

Temeer omdat die cipiers goed weten dat er eerst en vooral wraakacties zullen komen tegen het gezin van die cipiers.
Waarom cipiers? Gewoon een paar patrouille-schepen om de boel in het oog te houden. Ik zou niemand martelen, niet genoeg werken is geen proteïne-pap (of wat dan ook de Soylent wordt). En dat niet individueel. Dus als het quota niet gehaald wordt, voor niemand pap (ik zou dat bovendien gewoon droppen aan de haven in tonnen, van individuele bedeling is geen sprake). Dan kunnen de gevangenen onderling een beetje cipier spelen, ze zullen wel moeten, want anders is iedereen gestraft.

Als ze dan nog niet werken, tja, laat ze dan maar groentjes kweken zoals Circe voorstelde. Als er economisch voordeel in zit zou dat mooi zijn, zo niet jammer, maar zelf groentjes kweken lijkt mij nog altijd voordeliger dan levenslang onderhoud in een gevangenis of de doodstraf.

Citaat:
Himmler heeft die berekeningen al laten uitvoeren in verband met de kampen, misschien zijn die berekeningen nog wel ergens te vinden in musea of zo, dan kan je die gebruiken.
Alsof dwangarbeid zoveel erger zou zijn of ethisch minder verantwoord als levenslange opsluiting.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 9 maart 2013 om 17:17.
Oud 9 maart 2013, 17:25   #276
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom cipiers? Gewoon een paar patrouille-schepen om de boel in het oog te houden. Ik zou niemand martelen, niet genoeg werken is geen proteïne-pap (of wat dan ook de Soylent wordt). En dat niet individueel. Dus als het quota niet gehaald wordt, voor niemand pap (ik zou dat bovendien gewoon droppen aan de haven in tonnen, van individuele bedeling is geen sprake). Dan kunnen de gevangenen onderling een beetje cipier spelen, ze zullen wel moeten, want anders is iedereen gestraft.

Als ze dan nog niet werken, tja, laat ze dan maar groentjes kweken zoals Circe voorstelde. Als er economisch voordeel in zit zou dat mooi zijn, zo niet jammer, maar zelf groentjes kweken lijkt mij nog altijd voordeliger dan levenslang onderhoud in een gevangenis of de doodstraf.

Alsof dwangarbeid zoveel erger zou zijn of ethisch minder verantwoord als levenslange opsluiting.
Zelfs als script voor een SF-film stellen uw voorstellen wat teleur, want ze zijn helemaal niet nieuw.
Oud 9 maart 2013, 17:46   #277
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Bij het zelf groentjes kweken zijn er geen cipiers nodig: niet kweken = geen eten. Mekaars groenten stelen = mekaar de kop inslaan. Mondje minder te voeden.

Moet volledig zelf-regelend kunnen zijn.
Natuurlijk patrouilleren er boten rond het eiland: stel dat ze zelf een vlot bouwen, dan moet dat uiteraard aan flarden worden geschoten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 9 maart 2013 om 17:47.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 17:52   #278
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bij het zelf groentjes kweken zijn er geen cipiers nodig: niet kweken = geen eten. Mekaars groenten stelen = mekaar de kop inslaan. Mondje minder te voeden.

Moet volledig zelf-regelend kunnen zijn.
Natuurlijk patrouilleren er boten rond het eiland: stel dat ze zelf een vlot bouwen, dan moet dat uiteraard aan flarden worden geschoten.
Ja, 'Escape from New York" met Kurt Russel. Het is allemaal al verfilmd
Oud 9 maart 2013, 17:58   #279
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, 'Escape from New York" met Kurt Russel. Het is allemaal al verfilmd
Bij Escape from New York moest er niet gewerkt worden. En dan nog, ik heb helemaal niet beweerd origineel te zijn Moet dat dan, trouwens?
Oud 9 maart 2013, 18:13   #280
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij Escape from New York moest er niet gewerkt worden. En dan nog, ik heb helemaal niet beweerd origineel te zijn Moet dat dan, trouwens?
Neen, origineel moet het niet zijn, realisme daarentegen is dan weer wel een vereiste.

En niet vergeten, de oplossingen a la: een eiland in de Noordzee waar de gevangenen zich moeten doodwerken, zorgen er niet voor dat de gevangenissen kunnen gesloten worden, in tegendeel, geen veroordeelden meer in de gevangenis geeft enkel het parket meer mogelijkheden om geinterneerden en mensen in voorarrest op te sluiten. Het cellen en personeeltekort samen met het financiele plaatje zal even nijpend blijven.

Want daar zit het probleem in de eerste plaats, samen met de meer dan verouderde structuur natuurlijk, de helft van de gevangenispopulatie bestaat uit mensen die er niet eens zouden mogen opgesloten zitten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be