![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een beetje de nieuwe versie van Luxemburg indertijd. Russische kapitalisten (vooral) zijn bij hun pietje gepakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien een uitstekend middel om crimineel geld op te sporen. Zo had ik vroeger een klant , die sociaal werkster was ,die 15 miljoen oude Belgische franken kwam storten . Gestolen van haar demente moeder , volgens andere familieleden. Maar ik mocht zelfs niet bevestigen of ontkennen of er al dan niet een storting had plaatsgevonden Ik geloof hen , want hoe komt een sociaal werkster ander aan 15 miljoen. BF. Maar ik moest zwijgen. Zij is nu redelijk bemiddeld . ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 18 maart 2013 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat zegt men al vijf jaar, dat dit en dat een "speciaal geval" is.
IJsland was een speciaal geval. Daarna was Ierland een speciaal geval. Dan was Griekenland een speciaal geval. Dan was Spanje een speciaal geval. Dan was Italië een speciaal geval. En nu is Cyprus een speciaal geval. Nogal wat speciale gevallen in Europa ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het verleden voor de communisten stemmen geeft natuurlijk miserie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je vergeet Martens in 1982: 8,5 % van ons spaargeld weg door de devaluatie + 3 indexsprongen. Iedereen minstens 8% van zijn centen kwijt dus.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Volg je die prachtige autostrade verder richting kortrijk om dan af te slagen naar Ieper, dan kun je nog een groter voorbeeld van absolute cretinisering vinden. Namelijk aan Ieper stopt de autostrade gewoon aan een brug. Stop. Allemaal over een totaal ontoereikende secundaire baan kilometers file afschuimen. En dat allemaal omdat een paar boerkes hun land zouden verliezen, en wat ingebeelde problemen omdat er in die grond nog wat restanten van soldaten uit de grote oorlog zouden liggen. Een schande zoals er in heel west europa weinig vergelijkbaar zijn. De perfecte ontlsluiting op het noorden van frankrijk en wij sturen duizenden vrachtwagens dagelijks over een ringweggetje. Neen, sorry. Die affaire ter hoogte van Bellegem was inderdaad schandalig, maar de walen hebben het opgelost een jaar of tien geleden, en de twee knooppunten op vlaams grondgebied liggen er al sinds 1980 onafgewerkt bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die creatie van nieuwe grenzen is nu net de reden dat ik tegen een opdeling van dit land ben. Iedere grens geeft problemen. Iedere bijkomende geeft nieuwe problemen. Ik woon al meer dan een halve eeuw in de nabijheid van enkele staatsgrenzen. Kom mij dus niet vertellen dat dit geen problemen geeft. Er is veel verbeterd sinds ik een kind was. Daarom kan ik mij zo opwinden dat er "in mijn ogen idioten" zijn die de klok willen terugdraaien. Ik verlang in niks naar de tijd dat onze bus om naar de stad te gaan elke keer tegengehouden werd, en men controleerde of je geen pakje boter of aspro's aan te geven had. Dan spreek ik nog niet van het geldverlies bij omwisseling van munten enz. Om nog te zwijgen van handel drijven. Vergeet niet dat in en onafhankelijk Vlaanderen, Limburg slechts aan één zijde verbonden is met Vlaanderen. Op handelsgebied een groot nadeel. Maar dat zal die Navelstaarders Van Antwerpen waarschijnlijk weinig kunnen schelen. Laatst gewijzigd door pajoske : 18 maart 2013 om 20:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hebben volgens jou de Getuigen van Jehovah ook zelfbeschikkingsrecht ? Die beschouwen zichzelf ook als een volk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je alles gelezen zou hebben vorige week dan had je ook gelezen dat als ford 100.000 euro ontslagvergoeding geeft aan een arbeider, het hen meer dan 170.000 euro kost, uiteindelijk houd die ontslagen werknemer daar maar +/-60.000 euro netto van over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het meest beklijvende moment is als ijskonijn Geert over BDW zegt dat "hij merkt dat BDW een fundamentele vrolijkheid nastreeft " Hallo ??? Ik kan (en durf) me niets voorstellen bij wat Geert fundamentele vrolijkheid ervaart... Er zijn nu eenmaal dingen die je beter niet weet in het leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ge zijt gewoon een jassendraaier pajoske,naargelang ge het kunt misbruiken om op Vlaanderen en de NVA te kakken, vorige week verklaarde ge nog dit: Waarom zou een Ford-werknemer recht hebben op een hogere ontslagvergoeding dan de wettelijk bepaalde. Waar ieder ander Belgische werknemer ook recht op heeft? Er zijn werknemers met 30 jaren dienst die maximaal 19 weken opzeg krijgen en andere werknemers die met 30 jaren dienst +/- 30 maanden opzeg krijgen. Daar gaat het wegwerken van die discriminatie over. Waarom zou een bediende wettelijk meer moeten krijgen dan een arbeider ? Als je in de Colruyt rekken bijvult, dan doe je dat met een bedienden contract, als je dat op de Ford deed had je een arbeiderscontract, waarom zou de ene recht hebben op 30 maanden opzeg en de andere maar op 19 weken opzeg als ze beiden 30 jaar dienst zouden heben. Daar gaat het over en over het feit dat je om een netto loon van 8 euro per uur over te houden in Spanje je 28 euro moet geven en in Belgie 48. Die 48 euro is dan ook nog eens 3 x het gemiddeld uurloon dat een arbeider op zijn loonbrief heeft staan. Laatst gewijzigd door dpg : 18 maart 2013 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens de kleine van rompuy is dat "het nieuwe staatshoofd". Ik moet zeggen dat het de eerste keer is dat die een ietwat gelukte poging tot humor heeft neergezet.
Geert nodigt zichzelf al uit tot het volgende minister-presidentschap. 't is een echte grapjas, onze Geert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Minister
|
![]() Word het een systeem zoals in Zwitserland met sterke regio’s en summiere protocol federale president.
>> Dat bewijst te functioneren wegens economisch zeer sterk. Met democratisch zeer veel zeggenschap van de bevolking met volksraadpleging waar de uitslag ervan gerespecteerd word als te verwezenlijken. Citaat:
Men kan natuurlijk blijven details voorschotelen dat iemand persoonlijk belangrijk vind. Werkwijze van particratie. Bagatellen aanpakken om algemene toestand gelijk te houden. Echter wat Geert Bourgeois en co stelt is de fundatie van alles vernieuwen. En daar voor is het logies dat door stemmen daar voor gekozen word. Rome en Parijs zijn steden en het spreekwoord zegt dat dat niet vandaag op morgen gebeurden. Dus de uitbouw van zal ook wel via allerhande berekeningen moeten gebeuren. Wij geloven in een evolutionair Europa en Vlaanderen stelt de NVA steeds. Dus waarom zou dat evolutionair gebeuren niet kunnen ontplooien naar Zwitsers functionerend voorbeeld? Geert Bourgeois is niet overmoedig, maar zeer ambitieus. Dat heeft N-VA-voorzitter Bart De Wever maandagavond verklaard in VTM NIEUWS. In een interview met De Standaard en Het Nieuwsblad liet Vlaams viceminister-president Geert Bourgeois zaterdag weten dat N-VA bij de verkiezingen van 2014 wil inzetten op volledige Vlaamse autonomie. De partij denkt CD&V en Open Vld te kunnen overtuigen om mee te gaan in dat verhaal. Bourgeois liet ook verstaan minister-president te willen worden. >> Inderdaad tussen willen en kunnen is en groot verschil. Maar als ze het verkocht krijgen aan de mensen. Zal dat resulteren in stemmen. N-VA-voorzitter Bart De Wever ontkende maandagavond dat zijn partij de onafhankelijkheid van Vlaanderen in 2014 nastreeft. "Wij geloven in een evolutionair Europa en Vlaanderen", zei hij op vtm. "Dat gaat stap voor stap en we zullen een grote stap nemen in 2014. Onafhankelijkheid roept een context op van revolutie, men wil de Vlaamse kiezer bang maken." De lijsten voor de verkiezingen van volgend jaar zijn nog lang niet opgemaakt, dixit De Wever.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geschreven dat onzekerheid over het resultaat van de onderhandelingen de bedrijfswereld er toe aanzet nu al mensen (vroeger dan gepland) te ontslaan. Omdat ze niet het risico willen lopen volgend jaar veel hogere vergoedingen te moeten betalen. Ik verwijt de NVA dat ze met hun plannen onzekerheid creëren. Iets waar bedrijven een hekel aan hebben. Geplande investeringen in België zullen daardoor afgelast of minstens uitgesteld worden. Net op een ogenblik dat we zoveel nood hebben aan arbeidsplaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welk probleem heb jij eigenlijk met duidelijke taal ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 maart 2013 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |