Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2013, 14:22   #81
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ga je binnenkort generaal worden in een bananenrepubliek in Midden-Amerika?
[gespeelde verwarring] Oei, ligt Belgie nu al in Midden-Amerika? [/gespeelde verwarring]
Oud 5 april 2013, 15:04   #82
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
[gespeelde verwarring] Oei, ligt Belgie nu al in Midden-Amerika? [/gespeelde verwarring]
Ja, hij wordt generaal op de Kaaimaneilanden. Er zijn nog Belgen die daar een verblijfje hebben.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2013, 16:24   #83
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wij hebben ons oog laten vallen op die 230 miljard euro spaartegoeden
Dat hoor je op TV en lees je in de kranten inderdaad meer en meer.

Eigenlijk een beangstigende mededeling want dat gaat inderdaad in de richting van: Wij zijn aan een oefening bezig om u dat geld zo snel mogelijk afhandig te maken.
Oud 5 april 2013, 16:26   #84
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Staatsstructuren lossen toch niets op. Het is bijzaak. Laten we het daar dan ook niet in élke draad over hebben.
Die staatshervormingen zijn volgens jou dus ook bijzaak? Waarom ligt de Belgische politiek er dan elke tien jaar plat voor? Waarom vallen er regeringen over?
Oud 5 april 2013, 20:59   #85
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Die staatshervormingen zijn volgens jou dus ook bijzaak? Waarom ligt de Belgische politiek er dan elke tien jaar plat voor? Waarom vallen er regeringen over?
De b. politiek ligt elke tien jaar plat.
En telkens duurt dat tien jaar.

En telkens men een poging doet om de staatsstructuur democratisch op te klaren op maat van iedere gemeenschap, lukt men er in om de boel nog ingewikkelder te maken, zodat de kiemen al gelegd worden ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2013, 00:03   #86
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Voor mij zijn die staatshervormingen helemaal niet nodig. Onwenselijk zelfs. Sommige politici denken blijkbaar dat hun stemmers dat willen... Neen, het gaat om andermans stemmers die ze terug willen en een tegenbeweging van betekenis is er niet echt. De enige unionistische partij die eventueel een zetel kan behalen (wat zeker meespeelt in het stemgedrag) is de PVDA; Open VLD en CD&V zijn niet echt bang daar stemmers aan te verliezen, dus hebben ze op dat vlak maar één flank te verdedigen, met weer eens een administratief dure staatshervorming als gevolg.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2013, 06:35   #87
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Voor mij zijn die staatshervormingen helemaal niet nodig. Onwenselijk zelfs. Sommige politici denken blijkbaar dat hun stemmers dat willen... Neen, het gaat om andermans stemmers die ze terug willen en een tegenbeweging van betekenis is er niet echt. De enige unionistische partij die eventueel een zetel kan behalen (wat zeker meespeelt in het stemgedrag) is de PVDA; Open VLD en CD&V zijn niet echt bang daar stemmers aan te verliezen, dus hebben ze op dat vlak maar één flank te verdedigen, met weer eens een administratief dure staatshervorming als gevolg.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Gisteren nog gesproken met enkele CD&V-ers.
Na hun gevraagd te hebben wat christelijke waarden zijn, kwamen ze tot de conclusie dat het in feite de tien geboden waren.
Dan gevraagd welke waarden er in realiteit door hun christelijke partij nog worden toegepast.
Dan het programma van PvdA laten lezen en gevraagd bij welke partij Christus zou behoord hebben.
3 van de 4 zeiden, zo heb ik het nog nooit bekeken, maar dan zou hij zeker bij de PvdA zijn.
En 1 van die 3 was een non die lang in Congo verbleven heeft.
De 4de zei, ja maar jij geloofd aan niets en ik wel.
Ik heb hem geantwoord dat ik wel in waarden geloof en dat ze in iedere religie wel worden verkondigd, maar niet worden toegepast en dat ik dus geen God nodig heb om ze toe te passen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2013, 09:44   #88
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Geef aan de keizer wat de keizer toekomt, en geef aan god wat god toekomt.

Mijn belangrijkste waarde is ook solidariteit.
Maar mijn belangrijkste grens daarbij is dat ik niet bedrogen wil worden.
En bedrog begint vaak met je verantwoordelijkheid niet op te nemen.

Laat me nog enkele lijnen verder filosoferen, en er staat hier gans het programma van de nva !

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 april 2013 om 09:44.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be