![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stem je bij de volgende federale verkiezingen? | |||
| SPA |
|
14 | 10,07% |
| NVA |
|
71 | 51,08% |
| CD&V |
|
1 | 0,72% |
| VLD |
|
2 | 1,44% |
| Groen! |
|
4 | 2,88% |
| Vlaams Belang |
|
29 | 20,86% |
| LDD |
|
2 | 1,44% |
| andere |
|
16 | 11,51% |
| Aantal stemmers: 139. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#402 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jongens, zorg er eens voor dat in die enquête de filiale van de PS in Vlaanderen, met name de SPa onder de 10 % gaat. Dit zou een balsem zijn op de harten van heel wat forumgenoten én van mijzelf.
|
|
|
|
|
|
#403 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#404 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#405 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Eens vergelijken, een radio koste vroeger 20.000 BF en de mensen hadden een maandwedde van 6000 BF. Besef je wel wat je nu met een maandwedde kunt kopen in vergelijking met vroeger? |
|
|
|
|
|
|
#406 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
1) over dat 10x rijker: hrm als ik naar de generatie van mijn grootouders kijk dan werkte alleen de man van het gezin en desalniettemin konden die mensen zichzelf een woning aanschaffen en nog wat opzij leggen ook.. en ze hadden dan meestal nog veel meer kinderen dan nu. Hoeveel gezinnen waarvan maar 1 ouder werkt kunnen dat de dag van vandaag nog? En ja die mensen waren gemiddeld genomen spaarzamer en staken denk ik meer de handen uit de mouwen dan nu het geval is. Ze hadden ook nog geen molensteen van een miljoen ambtenaren en de 'welvaartsstaat' om hun nek liggen. De staatsschuld was ook nog erg beperkt maar toch... 2) over de verdienste van de EU in dat 10x rijker kunnen we denk ik heel kort zijn. Die lijkt mij onbestaande. Op welke manier heeft volgens u die bureaucratie in Brussel daartie bijgedragen? Door de talloze herverdelingsoperaties? De landbouwsubsidies? De creatie van een bureaucratische moloch? De EU als min of meer vrijhandelszone - dat heeft waarschijnlijk wel een netto welvaartsverhogend effect gehad. Maar al de andere EU activiteiten lijken me eerder welvaartsvernietigend.
|
|
|
|
#407 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wanneer er vroeger geen koelkast bestond had de gewone man geen koelkast, maar ook die van adel hadden toen geen koelkast hoor. En alle technologie is in het beginstadium zeer kostelijk. Wat vandaag zeer kostelijk is kan evengoed niet door iedereen verworven worden. Armoede is er nog steeds en in zeer grote maten neemt deze nog toe dankzij Europa. Welstellende hebben nu veel meer luxeproducten dan weleer omdat deze producten weleer niet bestonden. Maar er waren vroeger evenzeer rijken, rijkere en rijkste net zoals ook vandaag, en ook vandaag bestaan er armen armere en armsten. En ja, kinderarbeid bestaat ook vandaag nog. Wanneer je zou alle restaurants, en in het bijzonder Chinese restaurants, zou controleren op kinderarbeid, ik vrees dat uw mondje dan nogal zou openvallen van de aantallen die ze zouden vaststellen. |
|
|
|
|
|
|
#408 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://www.kids.partena.be/content/d....asp?pageID=39 |
|
|
|
|
|
|
#409 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#410 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Na die samenwerking is de welvaart toevallig(?) beginnen boomen, vooral in de jaren '60 en dan in de jaren '70 de groene revolutie die zonder de EEG een kleinere impact zou hebben. De EU zoals we die nu kennen heeft een bijna 60 jaar voorgeschiedenis, de euro is maar 1 onderdeel. Laatst gewijzigd door BonBon : 22 april 2013 om 18:42. |
|
|
|
|
|
|
#411 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#412 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#413 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
2. het monster dat we heden ten dage EU noemen is misschien wel ontstaan uit de EGKS maar lijkt er in de verste verte niet meer op...
|
|
|
|
#414 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#415 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Trek even de inflatie en de indexverhogingen af en je komt tot de conclusie dat je sedert 2.000 geen cent vooruitgang hebt geboekt. Europa is nu de rem op alles, omdat het geen Europa en enkel een kostenpost is, die volledig ten dienste staat van het grootkapitaal. Als iemand in de jaren 60 had durven zeggen dat ze jouw spaargeld gingen gebruiken om banken te redden, hadden ze gans België kort en klein geklopt en de politici opgehangen. |
|
|
|
|
|
|
#416 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#417 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik had net als nu ook 4 jaar nodig om hem af te betalen. Het was ook de eerste en de laatste die ik op afbetaling heb gekocht. Van dan af was het sparen en dan kopen. Als je nu van alles het laatste nieuwe onmiddellijk wil hebben, kom je met een werknemersloon ook niet ver. Het verschil is ook nog dat een frigo of wasmachine 25 jaar meeging, nu mag je blij zijn als ze 7 jaar meegaan. Als je de kostprijs over de dienstjaren verdeelt kost ze niet meer als de brol van nu. Ik heb net nog de eerste zwart wit TV die mijn vader kocht in 1959 verkocht aan een Nederlander, die speelde nog, getest, want anders kocht hij hem niet. |
|
|
|
|
|
|
#418 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#419 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben dol op smoskes kaas/hesp
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
|
#420 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
sorry hoor, mij geeft het dit sentiment http://www.google.be/imgres?imgurl=h...9QEwAg&dur=403
|
|
|
|