![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
WIJ moeten ons aan de wetten houden, voor ONS zijn er geen uitzonderingsmaatregelen. Citaat:
Is dat zo moeilijk?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
BTW ZIJ moet dat ook en doen dat ook ( met betrekking tot het onderwerp voor alle duidelijkheid... want ik voel je al afkomen ![]() Ik zie zelfs niet goed in hoe ze bij deze zich niet aan de wet zouden kunnen houden. Of hebt gij soms weet van personen van het ZIJ-type die er stiekem een begraven familielid op nahouden in een grond waar de concessie al van verlopen is ? ( btw hier vindt ge de wetgeving terzake ) Citaat:
Ergens insinueer je net dat er bij het WIJ-type ook wel interesse kan zijn net gelijk bij het ZIJ-type ( volgens circe totaal achterlijk maar kom ) Maar het ZIJ-type mag blijkbaar niet streven naar mogelijkheid tot een eeuwigdurend graf ook al volgen ze de reguliere wegen. Blijkbaar is de wet dan niet gelijk voor iedereen hé Laatst gewijzigd door praha : 20 mei 2013 om 00:38. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is immers krek wat circe beweert, ze weten 't maar al te goed, maar eisen voor zichzelf 'n uitzonderingsmaatregel (de zoveelste)!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
't ZIJ type daarentegen legt zich daar niet bij neer (zoals WIJ), maar willen dat er voor hen 'n uitzondering gemaakt wordt, dit kan niet! Iedereen mag naar iets streven, dat is ook niet 't punt, maar - alweer is 't je misschien ontgaan tijdens 't tè diep voorover bukken - dat er steeds meer uitzonderingsmaatregelen komen, en steeds voor dezelfde beschermde soort. Nogmaals; dit kan niet! Maar toch zal 't zo zijn. Dat is pas vreemd.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Het punt is dat ook voor katholieken grafschennis een gruwel is. En het onteren van graven en de resten op een (knekel)hoop gooien is net dat.
Met die katholieken werd geen rekening gehouden toen men de schending van de graven invoerde. En nu wordt er wel een uitzondering gemaakt voor een groep die hier noch geschiedkundig, noch traditioneel thuishoort. Ander volk eerst...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het artikel in de link die je gaf wel 2 maal gelezen en zie nergens iets staan over de vraag of eis voor eeuwige vergunnig. Ik vraag mij dan af wat het probleem is? Iedereen heeft het recht zich te laten begraven of cremeren op die manier waarop hij het wenst, zolang iedereen dezelfde mogelijkheden heeft, zie ik geen probleem.
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Je hebt gelijk, maar het is simpel: indien zij het verkrijgen eeuwige vergunningen voor hun familie te eisen, dan mag iedereen in België dit. Maar wie zegt dat dit zover zal komen? In het Belgische artikel van Joost wordt nergens over eeuwige vergunningen gesproken. In andere links wordt wel over de mogelijkheid van eeuwige vergunningen voor Moslims gesproken, maar dit zijn dan artikels uit Nederland. En ja het komt weer uit Nederland, diegenen die achter dit idee staan zijn werkelijk ware Judassen: hun eigen volk verbieden eeuwige vergunningen te geven, maar dat voor andere groeperingen toe laten. Echt schandalig. En niet alleen schandalig maar ook onrechtvaardig: de ene krijgt meer mogelijkheden dan de andere. Wees er maar zeker van dat toen de eeuwige vergunningen werden afgeschaft grote verontwaardiging was. Dat de Nederlanders daar gewoon over gaan is gewoon hun eigen domme zaak.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat ze met hun aangezicht naar Mekka willen liggen? omdat ze geen (vroeger verplichte) kist willen ? (die kist is al een eerste aanpassing, wij moeten een kist hebben ivm grondwatervervuiling, moslims vervuilen het grondwater blijkbaar niet en hebben aan een lijkwade genoeg?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Als mijn nazaten echter menen dat een of andere ceremonie of begrafenis hun een meerwaarde biedt, dan doen ze maar. Mag van mij zelfs een kerkelijke ceremonie zijn. Ik ben er dan toch niet meer om mij er over op te winden.
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Bij protestanten alhier is cremeren gebruikelijk, en wordt dan de urne begraven.
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel de ceremonie errond is natuurlijk vooral bedoeld als blijk van medeleven voor de nabestaanden.
Hoe dikwijls is het wel niet dat vooral de kinderen van de overledene toch zo blij zijn met een "volle kerk"? Terwijl iedereen weet dat hoe jonger de overledene is, hoe meer kans er is dat die meer mensen kent (die nog leven). Iemand van 90 zal amper nog twee rijen vol krijgen, wat dan ook weer triest is voor de nabestaanden. Mijn vader had specifiek bepaald wie er naar zijn uitvaart mochten komen. Was simpel en gemakkelijk. en discreet. Van mij mag het ook zo.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Want anders eten mensen gewoon koekjes met doode bomma he, of ze eigen deeg is staat niet vermeld; Komt vast weer heibel van! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je hebt volkomen gelijk, enkel ... in praktijk wordt dit niet toegepast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het lijkt me wel een praktisch idee en voor de zak mag het gewoon zwart zijn. Met een davidsster, een kruis en een halve maan respectievelijk voor de Joden, katholieken en onze goeie vrienden Moslims.! Voor deze laatste zou ik wel pleiten voor een extra stevig sluitmechanisme, om te beletten dat sommige zouden ontsnappen hé! ![]()
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom mensen in een kist begraven worden, snap ik niet goed. Het houdt een natuurlijke ontbinding tegen. Mijn ervaring is dat als je vooraf een composthoop maakt, deze op termijn een gezonde hoeveelheid wormen aantrekt. Ze worden op die plaatsen als het ware sedentair. Ze vermenigvuldigen er zich. Dus iemand zou vooraf al aan de bouw van zijn composthoop kunnen werken. En wanneer die overlijdt, kunnen familieleden de steeds aangevulde composthoop samen (waarom niet?) effe verplaatsen. Een kuil graven (niet te diep) en deze versieren met bloemen voor een afscheidsceremonie. En samen de composthoop weer opbouwen (zo is dan ook weer gekeerd). Voor een kat van 8 kilo duurt het minder dan twee jaar. Voor een hond (het experiment is gaande) van 15 kilo reken ik drie jaar ( de composthoop is groter), en voor een volwassen mens reken ik tussen de 5 �* 10 jaar (naargelang de leeftijd en de grootte). De composthoop zakt gestadig dus deze moet altijd bijgevuld worden; dat proces kan in volledige harmonie verlopen met het rouwproces. Het is een wisselwerking tussen behoefte aan rouwen en composteren. Tijdens het composterings/rouwproces kunnen op de oppervlakte de lievelingsgroente geteeld worden of de afval van lievelingsgroenten en fruit van de overleden persoon geplaatst worden. Of je kan er een vaste plant op zetten. Voor elk seizoen is er wel eentje. (ik erger me aan stervende of plastieke bloemen op een graf) OP een mooie dag zal de composthoop niet meer aangevuld worden of minder aangevuld worden (door verschillende leden van de familie) en dan kan iemand het initiatief nemen om het skelet van de beminde op te graven. Het rouwproces is afgerond en alle familieleden of naaste vrienden kunnen een deel van het skelet meenemen naar huis en op eigen individuele manier bewaren. En wie geen deel van het skelet wilt meenemen, brengt een potje mee, en neemt wat compost mee om iets groeiend in te zetten. Deze manier biedt enorm veel mogelijkheden aan individuen die met een verlies moeten omgaan. De verwerking van het verlies dient m.i. constructief te verlopen. Het werkt ondersteunend, toch in vergelijking met een grafzerk in steen waar iemand dan fervent het mos van zit te schuren met één of ander toxisch product. Ik zou me in mijn graf omkeren, denk ik. Economisch gezien zijn er dus al mogelijkheden: a) welgestelde families betalen een smeedijzeren al of niet versierde compostomheining. b) bewaar'dozen' om delen van het skelet thuis te bewaren. Dat kan een heel uiteenlopende productie worden. c) biologisch afbreekbare kleding ontwerpen en produceren voor de overleden persoon. c) smaakvolle akers voor het meenemen en vervoeren van resten van de geliefde. De overheid kan volgens het gewicht van de overleden persoon een wettelijk bepaalde minimum periode van 'rouwen/composteren' opleggen, zodat er geen nare ontdekkingen worden gedaan en de oppervlakte grootte van de composthoop vastleggen, minimum grootte. Als het skelet ter aandenken is uitbesteed, is er plaats voor een nieuw lichaam. De plaats is vrij voor een nieuw lichaam. en voor mensen die een rouwproces moeten doormaken. Soylent green in geen geval, en ik hou niet van het vuur: dat is te hevig en te snel. De keuze van crematie moet absoluut blijven, laat daar geen twijfel over zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een hond van 15 kg mag je volgens een bepaalde wet van volksgezondheid niet op eigen houtje begraven. Die moet naar het vilbeluik. Daar begint het dus al, de grijze zone. En terecht; ik heb in de Humo ooit een foto gezien van een hoop kadavers in het vilbeluik, en tja, met de gedachte leven dat mijn hond daar was terechtkomen, vond ik te. Er zijn wel meer rustgevende gedachten na de dood van een trouwe persoonlijkheid. Erkende compostmeesters ontraden het werpen van rauw dierlijk afval op de compost, maar dat is, denk ik, in functie van een onwetende massa mensen die je best niet laat concurreren met Roald Dahl e.a. Een viskop kan vlug een mensenboreling worden, ... Vlaanderen heeft ideeën met de vleet maar de infrastructuur is er niet. En zeker niet als er iemand overlijdt. |
|
![]() |
![]() |