Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2013, 12:33   #261
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Er zijn politiekers die slechts "macht" willen
en er zijn er die slechts "een inkomen" willen

men kan ook bedide wensen, maar er is altijd één element dat voorrang heeft,
anders is men geen politieker.

Verwijten dat een politieker macht en een mandaat wil is als een schoenmaker verwijten dat hij schoenen maakt.
Ik begrijp u, de gemiddelde politicus - zoals onze vriend Hugo "leve Belgie" Schiltz maakt zijn partij kapot om aan de macht te kunnen blijven.

Weer zo'n "ben ik nu de enige normale nog op dit forum" moment.
Oud 21 mei 2013, 12:36   #262
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
ik mag van mijn dokter al bijna 20 jaar niet meer roken ; maar er zijn mensen die ziende blind zijn : of sta jij nog aan te schuiven aan de staatsgrenzen om je visum te laten controlleren ?
De laatste keer - en elke keer, dat ik naar Engeland ging, dan was het aanschuiven om gecontroleerd te worden ja.

Dan komen ze met zo'n voddeke over uw stuur wrijven en zo, om te zien of je explosieven hebt vastgehad.

Dus over ziende blind gesproken, je bent een kandidaat.
Oud 21 mei 2013, 12:42   #263
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als voor u een "Vlaamsche Vlaming" iemand is die slechts in staat is in het dialect te wauwelen, dan hebt u gelijk. Maar dat aantal is toch zeer sterk aan het teruglopen. De huidige generaties kunnen wel degelijk met elkaar vlot communiceren in het Nederlands. Dat dit gebeurt met een Vlaams accent doet daar geen afbreuk aan. Nederlanders spreken ook met een lokaal accent. De Duitsers en de Fransen al evenzeer.

Waarom u toch zo koortsig en steeds maar opnieuw poogt de Vlamingen als iets minderwaardig voor te stellen is mij een raadsel. U hoort er toch ook bij? Of bent u soms masochistisch ingesteld?
Spijtig genoeg is het de waarheid die onze Zion verkoopt.

Vroeger spraken de fiere rijke adelen Vlaming Frans of deden ze toch hun best. Dat is gewoon zo. Heden ten dage is het natuurlijk op zen Vloms te doen.
Oud 21 mei 2013, 13:12   #264
Roderik
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Schiltz wist waarover hij sprak. En hij zei dat zeker niet om er nog iets bij te winnen. De man was al op het einde van zijn leven toen hij het had over de 'erfzonde'. Als men het filmpje aandachtig bekijkt, merkt men dat ook. Maar Schiltz is altijd iemand geweest die recht voor zijn raap was en resoluut voor zijn mening uitkwam. Ook toen hij een prominente VU-er was. Dat was de aard van het beestje.

Natuurlijk heeft hij voor een groot stuk gelijk. Heel wat kopstukken uit de huidige Vlaams-nationalistische partij (en) komen uit families die zich compromiteerden tijdens de collaboratie. Het gedachtengoed (met rancune tegenover de Belgische staat) van deze collaboratie werd natuurlijk vaak bewust of onbewust doorgegeven aan de volgende generatie in deze families. Niet voor niets sprak Schitz over 'de erfzonde'.
Collaboren met Duitsland ,of zoals de francofonie en Belgicisten deden/doen ,collaboreren met Frankrijk.
Waarom is het een slecht en het ander goed?
In mijn opvatting ,zijn ze beide slecht.

Daarom, nu een nieuw begin maken ,zonder collaboratie en dat is een onafhankelijk Vlaanderen.
Roderik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 13:16   #265
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Spijtig genoeg is het de waarheid die onze Zion verkoopt.

Vroeger spraken de fiere rijke adelen Vlaming Frans of deden ze toch hun best. Dat is gewoon zo. Heden ten dage is het natuurlijk op zen Vloms te doen.
Dan komt u blijkbaar slechts in contact met mensen die niet in staat zijn Nederlands te spreken. Jammer voor u. Bij mij en bij vele andere forumdeelnemers is dit niet zo.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 13:18   #266
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Collaboren met Duitsland ,of zoals de francofonie en Belgicisten deden/doen ,collaboreren met Frankrijk.
Waarom is het een slecht en het ander goed?
In mijn opvatting ,zijn ze beide slecht.

Daarom, nu een nieuw begin maken ,zonder collaboratie en dat is een onafhankelijk Vlaanderen.
Ja, een onafhankelijk Vlaanderen.

Je moet er alleen de graaiende aasgieren van de traditio-zuilen voor kapot maken.
Oud 21 mei 2013, 13:25   #267
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dan komt u blijkbaar slechts in contact met mensen die niet in staat zijn Nederlands te spreken. Jammer voor u. Bij mij en bij vele andere forumdeelnemers is dit niet zo.
Hoeveel van de Vlamingen die jij frequenteert verbuigen hun werkwoorden en persoonlijke voornaamwoorden conform de Nederlandse grammatica ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 13:31   #268
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Je moet er alleen de graaiende aasgieren van de traditio-zuilen voor kapot maken.
zowel VanRompuy als Dewever vergissen zich ... Vlaanderen is al lang rijp voor onafhankelijkheid.

het zijn alleen haar beroepspolitici die hier niet rijp voor zijn ... (in tegenstelling tot de franstalige politici in dit land)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 13:36   #269
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

ben er nog altijd niet uit in welk vak Dewever zit hoor ... ik hoop dat ik mij vergis, maar ik vrees dat hij politiek bij de traditio's te situeren is.

zoals Mark Grammens in zijn laatste Journaal een anekdote aanhaalt uit een interview met de jonge Schiltz (Hugo welteverstaan) : ... "op t moment dat ik Schiltz hoorde stellen dat Vlaanderen niet via revolutie maar via onderhandeling naar zelfstandigheid moest evolueren, wist ik (MG) dat het niet Schiltz zou zijn die Vlaanderen naar onafhankelijkheid zou leiden" ... (ik 'citeer' hier uit t hoofd, dus niet woordelijk, maar t was wel die betekenis) ... welnu in dat citaat valt makkelijk Schiltz te vervangen door Dewever hé ....
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 13:37   #270
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zowel VanRompuy als Dewever vergissen zich ... Vlaanderen is al lang rijp voor onafhankelijkheid.

het zijn alleen haar beroepspolitici die hier niet rijp voor zijn ... (in tegenstelling tot de franstalige politici in dit land)
Dat betwijfel ik ten stelligste. Als er één ding is waar België goed in scoort dan is het in diplomatiek en politiek talent. Vlaanderen en Brussel scoort hier doorgaands beter dan 'les petits Belges '.

Hoeveel "beroepspolitici" zijn er naar jouw schatting in Vlaanderen ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 21 mei 2013, 13:57   #271
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ben er nog altijd niet uit in welk vak Dewever zit hoor ... ik hoop dat ik mij vergis, maar ik vrees dat hij politiek bij de traditio's te situeren is.

zoals Mark Grammens in zijn laatste Journaal een anekdote aanhaalt uit een interview met de jonge Schiltz (Hugo welteverstaan) : ... "op t moment dat ik Schiltz hoorde stellen dat Vlaanderen niet via revolutie maar via onderhandeling naar zelfstandigheid moest evolueren, wist ik (MG) dat het niet Schiltz zou zijn die Vlaanderen naar onafhankelijkheid zou leiden" ... (ik 'citeer' hier uit t hoofd, dus niet woordelijk, maar t was wel die betekenis) ... welnu in dat citaat valt makkelijk Schiltz te vervangen door Dewever hé ....
Dat is het zwakke punt in heel de N-VA soapserie, ze willen te graag traditio zijn. Het VU-gehalte is nog te hoog in de N-VA, ik vrees dus dat het niet deze partij gaat zijn die ons naar de onafhankelijkheid gaat leiden.

Niettemin is het de enige partij die momenteel Belgie schade kan toebrengen door de boel zolang mogelijk te blokkeren. En dat gegeven danken we alleen aan de onverzettelijkheid van de traditio's, en hoelang die mensen nog zo dom gaan blijven is maar de vraag.
Oud 21 mei 2013, 13:58   #272
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoeveel van de Vlamingen die jij frequenteert verbuigen hun werkwoorden en persoonlijke voornaamwoorden conform de Nederlandse grammatica ?
Ik ben daar heel soepel in geworden. In mijn tuin ga ik geen enkele Vlaming nog woorden horen spuien. Op straat is het ook al bar weinig.
Ik ben al wreed dankbaar wanneer ik een Vlaams klankje hoor.

En dan ga je naar de stad (Leuven) naar een sportwinkel en heb je te maken aan de kassa met een Poolse (???) die zo'n afgrijselijk Nederlands spreekt dat je bij je zelf zegt: 'Goed voor een keer maar nooit meer.'

En zo zal de economie zich wel herstellen zeker?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 14:04   #273
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik zit op zo goed als dezelfde golflengte.

Ik hoop nog een beetje dat Dewever gewoon het juiste ogenblik afwacht en dat dit nu de stilte voor de storm is.

En anders gaan we weer naar weerberichten en nieuwsberichten die je een jaar vooraf al kan opstellen en ander inert en apathisch over en weer geklets dat meer dient om de realiteit te verbloemen dan om een mens wat hoop te geven.
Oud 21 mei 2013, 14:34   #274
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik ben daar heel soepel in geworden. In mijn tuin ga ik geen enkele Vlaming nog woorden horen spuien. Op straat is het ook al bar weinig.
Ik ben al wreed dankbaar wanneer ik een Vlaams klankje hoor.

En dan ga je naar de stad (Leuven) naar een sportwinkel en heb je te maken aan de kassa met een Poolse (???) die zo'n afgrijselijk Nederlands spreekt dat je bij je zelf zegt: 'Goed voor een keer maar nooit meer.'

En zo zal de economie zich wel herstellen zeker?
Het is niet zo zeer de economie maar de effecten van de globalisatie. Als je een beter sportwinkel binnenstapt zul je wel vaardig personeel aantreffen. De artikels zijn daar echter tot 10x duurder.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 21 mei 2013 om 14:37.
Oud 21 mei 2013, 14:36   #275
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Over zuilen gesproken...

Over zuilen gesproken. Mijn poetsvrouw heeft van ziekenkas moeten veranderen en overgaan naar het Vlaams Ziekenfonds, anders kon ze niet aan de slag en werken met dienstenchecks. En kwaad dat ze was! Men zou voor minder. Hou dus maar stilletjes uw mond over uw 'traditio-zuilen'!!

Maar voor mij is de kous niet af. Zeker weten van niet. Ik zal haar eens vragen welke firma dat dit was, die de mensen onder dwang verplicht van hun eigen ziekenkas over te stappen naar een Vlaams-nationalistisch ziekenfonds en deze dubieuze onderneming in het lang en breed, met naam en toenaam, op het forum vermelden. Even geduld dus.

Laatst gewijzigd door system : 21 mei 2013 om 14:42.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 14:45   #276
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Over zuilen gesproken...

Over zuilen gesproken. Mijn poetsvrouw heeft van ziekenkas moeten veranderen en overgaan naar het Vlaams Ziekenfonds, anders kon ze niet aan de slag en werken met dienstenchecks. En kwaad dat ze was! Men zou voor minder. Hou dus maar stilletjes uw mond over uw 'traditio-zuilen'!!

Maar voor mij is de kous niet af. Zeker weten van niet. Ik zal haar eens vragen welke firma dat dit was, die de mensen onder dwang verplicht van hun eigen ziekenkas over te stappen naar een Vlaams-nationalistisch ziekenfonds en deze dubieuze onderneming in het lang en breed, met naam en toenaam, op het forum vermelden. Even geduld dus.
- lol -
Oud 21 mei 2013, 15:01   #277
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is niet zo zeer de economie maar de effecten van de globalisatie. Als je een beter sportwinkel binnenstapt zul je wel vaardig personeel aantreffen. De artikels zijn daar echter tot 10x duurder.
Dat weet ik. Maar ik kan het niet betalen. Ik koop alleen nog maar rotzooi en ga daar heel zuinig mee om.

En zo zakt een mens traag maar zeker naar beneden, naar de globalisatie.
Oud 21 mei 2013, 15:09   #278
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Dat weet ik. Maar ik kan het niet betalen. Ik koop alleen nog maar rotzooi en ga daar heel zuinig mee om.

En zo zakt een mens traag maar zeker naar beneden, naar de globalisatie.
Kleuterleidster worden .
Ge moet daar niets voor kennen . Ge moogt zelfs volslagen debiel zijn .
Alleen jasjes aan en jasjes uit en het is meer dan 3500 euro bruto de maand.
Iedereen kan dat.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 15:16   #279
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Kleuterleidster worden .
Ge moet daar niets voor kennen . Ge moogt zelfs volslagen debiel zijn .
Alleen jasjes aan en jasjes uit en het is meer dan 3500 euro bruto de maand.
Iedereen kan dat.
ik denk niet dat ik mijn kinderen ooit aan u zou toevertrouwen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2013, 15:23   #280
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel Franstaligen doen dat? Hoeveel Franstaligen schrijven een tekst foutloos? Hoeveel Nederlanders spreken en schrijven foutloos? Hoeveel als het over het Engels gaat? Het feit dat het jullie Franstaligen blijkbaar op de zenuwen werkt dat wij het Frans niet met open armen aanvaarden is geen reden om je denigrerend over ons en ons Nederlands uit te laten en daarbij nog steeds te staan zemelen over "Vlaams".
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be