![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||||
Minister-President
|
![]() Tuurlijk wel: je vroeg hoe ik dat wist, wel, ik heb dat opgezocht. Met Google. Maar goed, je wil een voorbeeldje? OK:
http://www.reuters.com/article/2012/...8BA14P20121211 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dat er ook hier zijn die tegen de homo's zijn dat staat buiten kijf. Maar hier is die homohaat NIET in wetten gegoten, en gaat het om een minderheid.[/quote] |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In België zie je dan weer dat heel wat Marokkaanse minderjarige jongetjes door autochtonen misbruikt worden in de homoseksuele prostitutie. Dat mag ook wel eens gezegd worden. Dat sommigen daar trauma's aan overhouden en agressief worden, hoeft ook niet te verbazen. Toch waren het autochtone jongens die Ihsane Jarfi (Allah yarahmuh) vermoordden. Dat jij de nagedachtenis van Ihsane Jarfi zo besmeurt door maar weer eens een bepaalde bevolkingsgroep te bashen, zegt dan ook alles over jou. Ik raad je dan ook om het boek van Ihsane Jarfi's (Allah yarahmuh) vader te lezen. Misschien besef je dan het gevaar van bekrompenheid en discriminatie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 22 mei 2013 om 17:57. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | ||||
Minister-President
|
![]() Ah? En wat zou jij dan WEL als voldoende bewijs aanvaarden?
Citaat:
Citaat:
-vriendinnetje van een extremist die niks liever doet dan rellen veroorzaken; -grote rellen, door extremistische fuckbuddy aangewakkerd na aanhouding; => grote kans dat de vrouw precies de nikab droeg in de hoop zo een rel te kunnen ontketenen -vrouw aangeklaagd voor opzettelijke slagen en verwondingen aan de politie; => plaatst haar bewering in ander daglicht: zijn haar verwondingen omdat ze is 'aangevallen' door de politie, of zijn ze een gevolg van haar eigen aanval op de politie (en de reactie van de politie hierop)? M.a.w., wie sloeg eerst? Haar achtergrond bekijkende zou het me niks verbazen moest zij eerst de politie aangevallen hebben, om zo het slachtoffer te kunnen spelen in de hoop de gewenste rellen uit te lokken. Jij gelooft kennelijk liever haar verhaal onvoorwaardelijk, zonder caveat. Dat noem ik naïef. Citaat:
Citaat:
Dat extreem rechts er ook mee tussen zit, dat spreekt voor zich. Maar dat je hier nu zit te doen alsof de moslims in Frankrijk aan de kant van de homo's staan, en het grote probleem van homofobie onder moslims gewoon negeert, dat kan er bij mij echt niet in. Dan ben je of naïef, of van kwade wil. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal waarschijnlijk iets te gênant zijn voor Kallikles.
![]() |
#46 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tip: http://upers.kuleuven.be/nl/titel/9789058674517 Citaat:
Citaat:
En daarover ging het toch, om vrouwen te bevrijden? Ongeacht of haar verhaal waar is of niet, ze heeft blijkbaar geen behoefte om door de politie "bevrijd" te worden... ![]() Citaat:
Blijkbaar ben je echt niet in staat het verschil te snappen tussen een uitdaging om iets hard te maken en een verdediging van de tegenovergestelde stelling. Citaat:
Citaat:
Ook zijn de HM2F (Homosexuels Musulmans de France) er erg actief en organiseren islamitische homohuwelijken en holebi-vriendelijke moskeeën. Hoeveel kathollieke homohuwelijken zijn er in Frankrijk of in België? Nul, nul. Omdat de Katholieke Kerk geen homohuwelijken toelaat. Islamitische homohuwelijken zijn er in Frankrijk wel al, ook al laat de Franse wet het nog niet toe. Betekent dat dat er geen homofobie is bij moslims? Natuurlijk wel. Het is weer heel typisch voor jou dat je mij daar woorden in de mond legt. Uiteraard bestaat dat, maar de realiteit is heel wat complexer dan jouw vooroordelen doen uitschijnen. Ook weiger je kennis te nemen van het feit dat er vele Marokkaanse minderjarige jongens in de homoseksuele prostitutie belanden. Is dat ook geen probleem dat moet aangekaart worden? Waarom spreken de media hier nooit over? Waarom wil je niet op dit probleem ingaan?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 23 mei 2013 om 10:06. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tip: http://upers.kuleuven.be/nl/titel/9789058674517 Citaat:
Citaat:
En daarover ging het toch, om vrouwen te bevrijden? Ongeacht of haar verhaal waar is of niet, ze heeft blijkbaar geen behoefte om door de politie "bevrijd" te worden... ![]() Citaat:
Blijkbaar ben je echt niet in staat het verschil te snappen tussen een uitdaging om iets hard te maken en een verdediging van de tegenovergestelde stelling. Citaat:
Citaat:
Ook zijn de HM2F (Homosexuels Musulmans de France) er erg actief en organiseren islamitische homohuwelijken en holebi-vriendelijke moskeeën. Hoeveel kathollieke homohuwelijken zijn er in Frankrijk of in België? Nul, nul. Omdat de Katholieke Kerk geen homohuwelijken toelaat. Islamitische homohuwelijken zijn er in Frankrijk wel al, ook al laat de Franse wet het nog niet toe. Betekent dat dat er geen homofobie is bij moslims? Natuurlijk wel. Het is weer heel typisch voor jou dat je mij daar woorden in de mond legt. Uiteraard bestaat dat, maar de realiteit is heel wat complexer dan jouw vooroordelen doen uitschijnen. Ook weiger je kennis te nemen van het feit dat er vele Marokkaanse minderjarige jongens in de homoseksuele prostitutie belanden. Is dat ook geen probleem dat moet aangekaart worden? Waarom spreken de media hier nooit over? Waarom wil je niet op dit probleem ingaan?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 23 mei 2013 om 10:07. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ kallikles, toch kun je niet ontkennen dat homofobie onder de moslims niet populair is. Neem nu bijvoorbeeld de Marokkaanse jeugd. Vaak zijn dat moslims, en homofobie is onder deze groep erg aanwezig.
Nu kun je je afvragen of die jongeren überhaupt nog enige kennis over de islam beschikken maar, dat is een andere discussie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik hierboven al stelde bestaat homofobie wel degelijk bij moslims, jong of oud. Dat zul je mij nooit horen ontkennen, hoezeer Scorpio ook mijn woorden probeert te verdraaien. De Franse "Manif pour tous" toont echter aan dat de moslims niet de enige homofoben zijn en dat zij zelfs maar een kleine fractie van het probleem uitmaken. Ook zijn er voor Marokkaanse jongeren in ons land een aantal specifieke problemen, zoals het feit dat zij vaak in de homoseksuele prostitutie belanden. Ook dit probleem moeten we kunnen bespreken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar geef jij eens wat geldige argumenten waarom de wet enkel pakweg prides zal aanpakken. Daar ben ik wel eens benieuwd naar. Citaat:
Begrijp jij het concept 'druk slechts 1 keer op 'antwoord versturen'? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2) Je probeert hier opnieuw de homofobie onder moslims te minimaliseren, door 'de uitzondering op de regel' aan te halen, en vergelijkingen met de Kerk te maken, die eigenlijk irrelevant zijn, want de kerk (en hun visie op homo's) wordt door de mensen hier al lang niet meer ernstig genomen. Bij moslims is echter de homofobie een PAK groter dan bij niet-moslims, zoals onlangs ook nog bleek uit dit onderzoek: http://www.nieuwsblad.be/article/det...30208_00463352 Citaat: Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Kallikles;6648797]Hier zeg je in één adem dat homofobie "niet populair" is, maar toch "erg aanwezig"... Wat is het nu?
Zoals ik hierboven al stelde bestaat homofobie wel degelijk bij moslims, jong of oud. Dat zul je mij nooit horen ontkennen, hoezeer Scorpio ook mijn woorden probeert te verdraaien. De Franse "Manif pour tous" toont echter aan dat de moslims niet de enige homofoben zijn en dat zij zelfs maar een kleine fractie van het probleem uitmaken. Ook zijn er voor Marokkaanse jongeren in ons land een aantal specifieke problemen, zoals het feit dat zij vaak in de homoseksuele prostitutie belanden. Ook dit probleem moeten we kunnen bespreken. De orthodoxie in alle religies staat negatief t.o.v. homoseksualiteit. Maar er bestaan ook andere strekkingen, ook in alle religies. In de Katholieke Kerk hebben die stroming het moeilijker door het erg hiërarchische karakter. Bij protestanten en moslims kunnen andere meningen zich op de gewetensvrijheid en de rechtstreekse band tussen gelovige en God, zonder tussenpersonen, beroepen.[/QUOTE Ik bedoelde uiteraard dat het wel populair is onder de moslims. En jij ontkent dat inderdaad niet. Alleen, jij bagatelliseert het wel wat. Ik weet niet hoe dat in België zit, maar in Nederland is homofobie onder de Marokkaanse jongeren toch echt het meest populair. En nogmaals, ik vind het eigenlijk wat onnozel om dit direct te linken aan de islam. Aangezien die jongeren vaak een erg beperkte kennis hebben over de islam. Alleen de meeste Marokkaanse jongeren dragen nog wel steeds de stempel : moslim. Ik kan daar ook niets aan doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Opkomen voor Vlaamse eigenheid en racisme zijn heel verschillende en zelfs tegenovergestelde zaken, maar de media en het publiek debat verwarren die twee. Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2: Maar waar komt de homofobie onder de moslim-jongeren dan vandaan? Ik ben 2 jaar geleden naar Marokko op vakantie geweest, en wat mij daar voornamelijk opviel was dat de mensen daar zo ontzettend sympathiek en eigenlijk open minded zijn. Het lijkt wel of bijna alle nietsnutten van daar naar hier komen. 3: Echt wel ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(en zwijg daarna, want je hebt al genoeg stommiteiten gezegd) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 23 mei 2013 om 13:29. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Homosexuele schrijvers als Wilde, Gide, enzovoort, die vaak problemen hadden met het gerecht in Europa o.w.v. hun geaardheid trokken indertijd naar moslimlanden omdat men daar toleranter was. Tegelijkertijd liet de koloniale situatie hen toe om in deze landen allerlei zaken uit te steken die niet door de beugel kunnen en met name ook kindermisbruik. Ook vandaag is b.v. in Marokko (net als in Thailand) kindermisbruik door Europese neo-kolonisten als van het type Jack Lang of DSK schering en inslag. Vandaag de dag krijgen we het "récit" van de "homofobe moslimjongeren"... Waar komt dit "récit" vandaan? Wat is de geschiedenis ervan? Hoe beleven de betrokkenen dit? Dit zou een zeer interessant doctoraatsonderwerp zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn inderdaad een product van de Europese samenleving. Dat is ook een van de redenen waarom ik niet voor deportatie ben van deze mensen.
Alleen de problemen die toch veel Marokkanen met zich mee brengen, moeten wel opgelost worden. Maar hoe? Daarvoor moeten we eerst achter de oorzaken komen, en volgens mij zijn we daar nog steeds niet echt achter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klopt dit?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen dat staat toch wel redelijk los van de problemen die de Marokkaanse jeugd met zich mee brengt (sorry dat ik zo generaliseer, maar dat is soms makkelijker ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een ander interessant thema dat helaas in de taboesfeer zit en slechts door extremisten bespeeld wordt: waarom zijn bepaalde ethnische groepen succesvol en waarom anderen niet? Kunnen de etnisch-culturele minderheden in Europa iets leren van de Jaïna's of van de Farsi's in Indië? Of juist niet?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie bijvoorbeeld de studie,s die hebben onderzocht dat de warrior gen onder bepaalde etnische groepen meer voorkomt dan bij andere. En zo zou ik niet weten waarom dat bijvoorbeeld ook niet met intelligentie zou kunnen zijn. Alleen wanneer je daar iets over beweerd, ben je direct een racist. |
|
![]() |
![]() |