Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2013, 12:47   #1
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard Het eenheidsstatuut

Deze middag toen ik iets ging eten, zag ik veel rode en groene Tshirts. Juist, het was weer zover. Een betoging. Op veel van die tshirts stond "1 STATUUT".

Ik stond versteld. Willen de vakbonden nu echt 1 statuut voor iedereen. Ik dacht eigenlijk altijd dat die naar 2 statuten wilden, maar blijkbaar zat ik daar fout. Bij deze ben ik het voor 1 keer eens met de vakbonden. 1 statuut, ik ben pro!

Wie is er tegen en waarom?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 12:55   #2
stuyckp
Banneling

Standaard

Ik ben ook voor. Iedereen dezelfde rechten als de statutaire ambtenaar.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 12:58   #3
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Pro. Eén statuut, gelijkgesteld aan die van de arbeiders.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 13:00   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Voor mijn part bestaan er zoveel statuten als er werknemers zijn.
Leve de vrije overeenkomst.
Oud 6 juni 2013, 13:01   #5
Effect
Minister-President

Standaard

Geen statuut, afschaffing CAO en de raad van tien. Loon bedissel ik liefst met mijn werkgever zelf.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 13:09   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Over de bedienden en kaders hun lijk.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 13:11   #7
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Over de bedienden en kaders hun lijk.
Ook de ambtenaren zullen dat niet leuk vinden. Ik blijf het eigenlijk bizar vinden dat de bonden voor een eenheidsstatuut zijn. Wat vinden de ambtenaren daar eigenlijk van?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 6 juni 2013, 13:11   #8
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Een werkloos plebejertje als jij heeft eigenlijk niets te vinden.
Oud 6 juni 2013, 13:15   #9
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Geen statuut, afschaffing CAO en de raad van tien. Loon bedissel ik liefst met mijn werkgever zelf.
Uw loon bedissel je al op die manier.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 13:17   #10
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik ben ook voor. Iedereen dezelfde rechten als de statutaire ambtenaar.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 13:18   #11
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doe ik nu al en dat zal in de toekomst ook zo zijn. Bedrijven beslissen zelf welke functies al dan niet onder een barema vallen. De mijne valt niet onder een barema, dus ze doen maar. Het lijkt me zo te zijn dat alleen de ambtenaren zullen verliezen bij een eenheidsstatuut. Daarom blijf ik het vreemd vinden dat vakbonden zo hameren op 1 statuut.
Oud 6 juni 2013, 13:21   #12
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat doe ik nu al en dat zal in de toekomst ook zo zijn. Bedrijven beslissen zelf welke functies al dan niet onder een barema vallen. De mijne valt niet onder een barema, dus ze doen maar. Het lijkt me zo te zijn dat alleen de ambtenaren zullen verliezen bij een eenheidsstatuut. Daarom blijf ik het vreemd vinden dat vakbonden zo hameren op 1 statuut.
Ze hebben dit nog niet verteld aan de ambtenaren.... Shht
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 13:27   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien zal het duidelijker worden na de volgende verkiezing, als de vakbond tegen de arbeiders zegt, "we hebben goed geprobeerd mannen, maar het gaat niet nu, en blijf zeker traditio stemmen zodat we het na de volgende kiezing nog eens kunnen proberen."
Oud 6 juni 2013, 13:32   #14
8Ѭ8
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moet je achteraf ook niet komen janken, wanneer de 'oh zo joviale' baas opeens zijn spreekwoordelijke kak begint in te trekken. Zo lopen er ook ongeveer 50% rond hoor. Da's pure basispsychologie. Dat "bedisselen" ... Heb je er ooit al eens aan gedacht, dat de baas wel eens de baas zou kunnen zijn, omdat ... hij kampioen is in het "bedisselen"?

Ik begrijp uw frustratie. Het syteem werkt niet, het is een lege doos als puntje bij paaltje komt. De wettelijke kaders en de echte steun zijn ver zoek. Iedereen weet, dat wanneer er stront aan de knikker hangt, niemand binnen de vakbond zich zal durven roeren om een enkeling of zelfs 1 dienst te beschermen.
8Ѭ8 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 13:37   #15
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 8Ѭ8 Bekijk bericht
Dan moet je achteraf ook niet komen janken, wanneer de 'oh zo joviale' baas opeens zijn spreekwoordelijke kak begint in te trekken. Zo lopen er ook ongeveer 50% rond hoor. Da's pure basispsychologie. Dat "bedisselen" ... Heb je er ooit al eens aan gedacht, dat de baas wel eens de baas zou kunnen zijn, omdat ... hij kampioen is in het "bedisselen"?
Dat risico loop je evengoed bij een overheidsbaan.
Een statuut is een vod papier.
Oud 6 juni 2013, 13:41   #16
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

IK had altijd de indruk dat het een eenheidsstatuut voor arbeiders en bedienden was. dat de ambtenaren daar buiten stonden

iedereen is voor maar vakbonden en werkgevers hebben beide een ander idee van hoe dat statuut er dan moet gaan uitzien.
Oud 6 juni 2013, 14:09   #17
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
IK had altijd de indruk dat het een eenheidsstatuut voor arbeiders en bedienden was. dat de ambtenaren daar buiten stonden

iedereen is voor maar vakbonden en werkgevers hebben beide een ander idee van hoe dat statuut er dan moet gaan uitzien.
En ik had altijd de indruk dat de bonden hier vroeger nooit iets over zeiden. Het zijn toch juist zij die dat hele belachelijke onderscheid tussen arbeider en bediende in stand hielden?

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 6 juni 2013 om 14:09.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 14:52   #18
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
En ik had altijd de indruk dat de bonden hier vroeger nooit iets over zeiden. Het zijn toch juist zij die dat hele belachelijke onderscheid tussen arbeider en bediende in stand hielden?
Nee, het is zoals Glenneke zei: iedereen, ook vakbonden en werkgevers, wilt 1 statuut voor arbeiders en bedienden, al decennia. Alleen hoe dat ene statuut er dan uit moet zien, dat is al even lang een dovemansgesprek.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 15:16   #19
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Een werkloos plebejertje als jij heeft eigenlijk niets te vinden.
Bakkes houden.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 15:26   #20
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Nee, het is zoals Glenneke zei: iedereen, ook vakbonden en werkgevers, wilt 1 statuut voor arbeiders en bedienden, al decennia. Alleen hoe dat ene statuut er dan uit moet zien, dat is al even lang een dovemansgesprek.
Waarom werd er dan niet vroeger betoogd en gedreigd door de bonden? Nu met een deadline in zicht halen ze nog eens alles uit de kast... geloofwaardig is dat allemaal toch niet.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 6 juni 2013 om 15:26.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be