![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze middag toen ik iets ging eten, zag ik veel rode en groene Tshirts. Juist, het was weer zover. Een betoging. Op veel van die tshirts stond "1 STATUUT".
Ik stond versteld. Willen de vakbonden nu echt 1 statuut voor iedereen. Ik dacht eigenlijk altijd dat die naar 2 statuten wilden, maar blijkbaar zat ik daar fout. Bij deze ben ik het voor 1 keer eens met de vakbonden. 1 statuut, ik ben pro! Wie is er tegen en waarom?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik ben ook voor. Iedereen dezelfde rechten als de statutaire ambtenaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Pro. Eén statuut, gelijkgesteld aan die van de arbeiders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mijn part bestaan er zoveel statuten als er werknemers zijn.
Leve de vrije overeenkomst.
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Geen statuut, afschaffing CAO en de raad van tien. Loon bedissel ik liefst met mijn werkgever zelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook de ambtenaren zullen dat niet leuk vinden. Ik blijf het eigenlijk bizar vinden dat de bonden voor een eenheidsstatuut zijn. Wat vinden de ambtenaren daar eigenlijk van?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een werkloos plebejertje als jij heeft eigenlijk niets te vinden.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doe ik nu al en dat zal in de toekomst ook zo zijn. Bedrijven beslissen zelf welke functies al dan niet onder een barema vallen. De mijne valt niet onder een barema, dus ze doen maar. Het lijkt me zo te zijn dat alleen de ambtenaren zullen verliezen bij een eenheidsstatuut. Daarom blijf ik het vreemd vinden dat vakbonden zo hameren op 1 statuut.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp uw frustratie. Het syteem werkt niet, het is een lege doos als puntje bij paaltje komt. De wettelijke kaders en de echte steun zijn ver zoek. Iedereen weet, dat wanneer er stront aan de knikker hangt, niemand binnen de vakbond zich zal durven roeren om een enkeling of zelfs 1 dienst te beschermen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een statuut is een vod papier.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() IK had altijd de indruk dat het een eenheidsstatuut voor arbeiders en bedienden was. dat de ambtenaren daar buiten stonden
iedereen is voor maar vakbonden en werkgevers hebben beide een ander idee van hoe dat statuut er dan moet gaan uitzien.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik had altijd de indruk dat de bonden hier vroeger nooit iets over zeiden. Het zijn toch juist zij die dat hele belachelijke onderscheid tussen arbeider en bediende in stand hielden?
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 6 juni 2013 om 14:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, het is zoals Glenneke zei: iedereen, ook vakbonden en werkgevers, wilt 1 statuut voor arbeiders en bedienden, al decennia. Alleen hoe dat ene statuut er dan uit moet zien, dat is al even lang een dovemansgesprek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |