Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2013, 10:10   #301
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

Enkele publicaties van de man:

Runen (1997)
Joelfeest (2000)
Vikings (2001)
Geheime zintekens? (2002)
Heidense liederen (2002)
Woudkind, sage (2003)
Nevelland, sage (2003)
Germanen (2007)
Edda (2011)
Wicca (2012)
Lijkt me een interessante man.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 10:15   #302
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
En elke dag stromen ''moslims'' Belgenland binnen. Met golven tegelijk.
En ga jij daar minder een eenzame, geïsoleerde internetjunk door worden denk je?

Laatst gewijzigd door Vrolijk op Vrijdag : 16 juni 2013 om 10:15.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 10:59   #303
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Mocht er derhalve daadwerkelijk een "bezeten" persoon het voorwerp zijn geweest van een duivelsuitdrijving, mag er verder worden onderzocht of er zich geen strafbare feiten hebben voorgedaan (onthouden of weigeren van medische hulp).

Het hangt er dus vanaf wat er zich precies voordeed tijdens die "gebedsstonde".

Onthouden van medische hulp? Is er iemand gestorven in het Vlaams parlement, zo vlak na die duiveluitdrijving van het VB?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 11:17   #304
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alleen al daardoor kan ik niet voor de N-VA stemmen. Een partij die pro-abortus, pro-euthanasie, pro-homo"huwelijk" e.d.
Wij weten dat.
Jij, en de mensen die rondom jou zitten elke zondag in de kerk, van een gemiddelde leeftijd van 75 jaar, zijn van die mening.

En van tijd tot tijd eens een goei duiveluitdrijving, en we kunnen er weer een eind tegen.

Zo gelijk vroeger ze deden met een onhandelbare puber: we brengen hem eens naar de paters. Moet eens goed uitgeboord worden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 11:31   #305
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen al daardoor kan ik niet voor de N-VA stemmen. Een partij die pro-abortus, pro-euthanasie, pro-homo"huwelijk" e.d.
Ik meen dat het beter zou zijn dat je je ethische bezwaren opzij zet tot dat Belgie kapot is.

Je mag zulke bezwaren zeker hebben, maar als je er een principiële kwestie van, dan ben je voorspelbaar en dan lachen de Belgische krachten u uit, want ze zetten u moeiteloos opzij.

In wezen zoals ze de laatste vijfendertig jaar de Vlaming hebben uitgelachen.
Oud 16 juni 2013, 18:07   #306
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
pro-abortus
ik ben alleszins blij, opgegroeid te zijn in een omgeving waar ik echt gewenst was. Kinderen die opgroeien als "accidentjes" (in gezinnen waar abortus onbespreekbaar is) en dus eigenlijk meer niet- als wel gewenst zijn benijd ik allerminst.

Citaat:
pro-euthanasie
mijn kinderen hebben een volmacht om mij, indien mijn situatie totaal uitzichtloos is geworden, een waardig einde te geven.
Echte katholieken moeten natuurlijk die allerlaatste snik, die ultieme ademtocht horen, anders zijt ge niet goed gestorven.

Citaat:
pro-homo huwelijk
ik zie geen enkele reden om mijn homoseksuele medemensen een huwelijk te ontzeggen.

Tegen abortus, euthanasie en homo-huwelijk

Maar :Jan heeft wel niet de minste moeite met waanzin als "duiveluitdrijvingen".
Wie weet, misschien vindt hij aderlatingen (een ander gebruik van weleer) ook nog best ok.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 16 juni 2013 om 18:15.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 21:39   #307
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
waarom is er geen extra werk van barmhartigheid gemaakt, namelijk 'de duivels uitdrijven' ?
...
Dus een vraagje: wat vind jij van een duiveluitdrijving, zoals Veyt het formuleert, in een publiek gebouw ?

.
.
Waarom niet meer met duivels uit drijven bezig zijn ? De oorsprong van de werken is belangrijk. De eerste zes zijn gebaseerd op de woorden van onze Heer, de Christus:
Citaat:
"Ik had honger en gij hebt Mij te eten gegeven, Ik had dorst en gij hebt Mij te drinken gegeven, Ik was vreemdeling en gij hebt Mij opgenomen. Ik was naakt en gij hebt Mij gekleed, Ik was ziek en gij hebt Mij bezocht, Ik zat in de gevangenis en gij zijt tot Mij gekomen." (Matteus 25, 35-36).
De werken waren een spiegel die onze Heer de mens wilde voorhouden. Onder 't motto "bemin de naaste zoals uzelf" gaf Hij ons richtlijnen hoe we met elkaar moeten omgaan. De reden dat de werken geen "verdrijf de duivel" gebod bevatten is dus simpel, dat is een andere thematiek die op dat moment niet relevant was.

Wat ik vind van de duivelsuitdrijving zelf, nou ik vind de verslagen in de pers erover nogal ... summier en weinig gedetailleerd. Als het zou gaan om een reguliere ( zoals door de Kerk gesanctioneerde ) uitdrijving heb ik er 0 % problemen mee. Moet kunnen, vrijheid van godsdienst weet je wel.

Er zat daar niemand die gedwongen werd om er aanwezig te zijn.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 21:44   #308
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van den Berghe volgt als gelovige de moraal van zijn katholieke kerk die sexuele betrekkingen (bijvoorbeeld) verbiedt tussen mensen van hetzelfde geslacht en deze bestempelt als 'zondig'. De katholieke kerk die met dat soort opvattingen een bondgenoot vindt in de islam.

Vraag is of vrijdenkende mensen zich daar nog iets van moeten aantrekken. Katholieken en moslims preken in hun kerken en moskees maar wat ze willen. Zolang als ze hun principes maar niet willen opleggen aan de hele maatschappij. Hier denk ik vooral aan de moslims. Want dan zullen weer ten strijde trekken, deze keer tegen de islam, de woorden van Voltaire indachtig:
Alleen is West-Europa moe en loom geworden door luxe en gebrek aan moraliteit. Op dit ogenblik groeien in zowat alle Europese landen heel belangrijke moslimminderheden. Door het verschil in nataliteit is een cultuurommeslag niet ondenkbeeldig. Kijk wat er in Brussel aan het gebeuren is.

Als Europa de islam zal willen verpletteren, zal ze toch wat dynamischer, energieker moeten zijn. Met een boodschap die de harten overwint.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 21:46   #309
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ik ben alleszins blij, opgegroeid te zijn in een omgeving waar ik echt gewenst was. Kinderen die opgroeien als "accidentjes" (in gezinnen waar abortus onbespreekbaar is) en dus eigenlijk meer niet- als wel gewenst zijn benijd ik allerminst.
Als je kijkt naar de officiële abortuscijfers, dan kunnen we concluderen dat heel veel mensen kinderen schijnbaar als iets lastig en iets ongewenst zien. Een generatie mensen dus die het eigen materieel welbehagen en de emotionele ik-gerichtheid verkiest boven de verantwoordelijkheid voor kinderen te zorgen en ze lief te hebben.
Oud 16 juni 2013, 21:47   #310
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mijn kinderen hebben een volmacht om mij, indien mijn situatie totaal uitzichtloos is geworden, een waardig einde te geven.
Echte katholieken moeten natuurlijk die allerlaatste snik, die ultieme ademtocht horen, anders zijt ge niet goed gestorven.
Wat bedoelt u? Dat de natuurlijke dood geen waardig eind is?
Oud 16 juni 2013, 21:49   #311
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik zie geen enkele reden om mijn homoseksuele medemensen een huwelijk te ontzeggen.
Dat u iets niet beseft, betekent nog niet dat er geen redenen zouden kunnen zijn.
Oud 16 juni 2013, 21:50   #312
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar :Jan heeft wel niet de minste moeite met waanzin als "duiveluitdrijvingen".
Wie weet, misschien vindt hij aderlatingen (een ander gebruik van weleer) ook nog best ok.
Nogmaals: wat is er "waanzinnig" aan het gebed tegen de duivel?
Oud 16 juni 2013, 21:52   #313
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wij weten dat.
Jij, en de mensen die rondom jou zitten elke zondag in de kerk, van een gemiddelde leeftijd van 75 jaar, zijn van die mening.
Grapjas, toch! De parochie waar mijn gezin en ik kerken, heeft kerkgangers van alle leeftijden. En wat meer is: er zijn heel wat jonge gezinnen, grote gezinnen dan nog.
Oud 16 juni 2013, 21:54   #314
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je mag zulke bezwaren zeker hebben, maar als je er een principiële kwestie van, dan ben je voorspelbaar en dan lachen de Belgische krachten u uit, want ze zetten u moeiteloos opzij.

In wezen zoals ze de laatste vijfendertig jaar de Vlaming hebben uitgelachen.
Ja, bepaalde principes acht ik heel belangrijk en zelfs onaantastbaar. Voor een partij die in haar partijlijn meent te stellen dat abortus en euthanasie maar moeten kunnen, stem ik nooit.
Oud 16 juni 2013, 21:55   #315
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen is West-Europa moe en loom geworden door luxe en gebrek aan moraliteit. Op dit ogenblik groeien in zowat alle Europese landen heel belangrijke moslimminderheden. Door het verschil in nataliteit is een cultuurommeslag niet ondenkbeeldig. Kijk wat er in Brussel aan het gebeuren is.

Als Europa de islam zal willen verpletteren, zal ze toch wat dynamischer, energieker moeten zijn. Met een boodschap die de harten overwint.
Dat is inderdaad een probleem. Er is maar een mogelijkheid om dit in te dijken. Mensen die een groot gezin willen hebben, moeten beseffen dat dit zeer belastend is geworden voor de maatschappij. En dus : vanaf het 3de kind nog de helft van het kindergeld en vanaf het 4de kind geen kindergeld meer. Vanaf het 5de kind zou men zelfs een eenmalige taks kunnen overwegen op deze kinderen, hoewel dit wat drastisch klinkt.

Maar, ook hier zult u wel in de islam een bondgenoot vinden om zulke eventuele voorstellen te bestrijden. Want de katholieken, de islamieten, de joden, wensen grote gezinnen. Want dat is de wil van God: "gaat en vermenigvuldig u."

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 juni 2013 om 21:57.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 22:01   #316
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad een probleem. Er is maar een mogelijkheid om dit in te dijken. Mensen die een groot gezin willen hebben, moeten beseffen dat dit zeer belastend is geworden voor de maatschappij. En dus : vanaf het 3de kind nog de helft van het kindergeld en vanaf het 4de kind geen kindergeld meer. Vanaf het 5de kind zou men zelfs een eenmalige taks kunnen overwegen op deze kinderen, hoewel dit wat drastisch klinkt.
Belastend? Wij zijn een groot gezin. Soms zijn er inderdaad moeilijke momenten, maar we beleven als gezin voor het grootste deel prachtige dingen.

Kindergeld? Denkt u nu werkelijk dat we kinderen hebben "omwille van het kindergeld"? U schijnt klaarblijkelijk niet te beseffen welke uitgaven er gemoeid zijn met de opvoeding van een kind. Dat luttele bedrag dat de Belgische staat ons geeft, volstaat heus niet. Lang niet.
Oud 16 juni 2013, 22:03   #317
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar, ook hier zult u wel in de islam een bondgenoot vinden om zulke eventuele voorstellen te bestrijden. Want de katholieken, de islamieten, de joden, wensen grote gezinnen. Want dat is de wil van God: "gaat en vermenigvuldig u."
Bijgevolg zal een wijzing in de kindergeldregeling niets uithalen. Onze motieven zijn van een andere aard.
Oud 16 juni 2013, 22:07   #318
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, de machteloze Kerk, die helemaal niks te vertellen had, die zich gedurig liet chanteren door 'Wereldlijke Overheden'. De dustskes. Men zou er bijna medelijden mee krijgen. Het is altijd de schuld van iemand anders.

...

Maar misschien ook niet. In ieder geval, gesproken als een ware katholiek. Jij steekt het tenminste niet onder stoelen of banken. Mijn complimenten.
Bedankt voor de complimenten, ik ben blij dat je mijn eerlijkheid apprecieert.

Wat betreft de "machteloze Kerk", dat heb ik niet gezegd. De Kerk heeft enorm veel macht en invloed gehad bijwijlen, en die ook gebruikt in goedbedoelde pogingen om het Rijk Gods naderbij te brengen. Maar inderdaad, er zijn momenten geweest dat het wat minder mooi verlopen is. Er zijn momenten geweest dat de Kerk zaken gedaan heeft die binnen de tijdscontext niet zo ongewoon waren maar die vandaag de dag ( terecht ) als vrij misdadig gecatalogeerd zouden worden.

Het is helemaal niet zo dat ik zeg dat het "altijd een ander" is, integendeel zelfs. Maar het andere uiterste is ook niet waar. De Kerk is niet één of ander groot complot tegen de mensheid. Je moet kijken naar de tijdsgeest en naar de wisselwerking tussen de Kerk en de Staat in die tijd. Vaak chanteerde de Kerk de staat, maar het omgekeerde is ook waar.

Het is overigens daarom dat ik een voorstander ben van de scheiding tussen Kerk en Staat. Dankzij de Franse Revolutie is de Heilige Roomse Kerk nu afgeschermd van de corrumperende invloed van politici. Onze geestelijke leiders kunnen nu meer dan ooit bezig zijn met luisteren naar de Ruach die hen tracht te inspireren. Mooi toch hoe de antiklerikale massamoordenaars van de Franse Revolutie die de Kerk wilden uitroeien haar ten lange leste een enorme dienst bewezen hebben.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 16 juni 2013 om 22:10.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 22:16   #319
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Het is overigens daarom dat ik een voorstander ben van de scheiding tussen Kerk en Staat. Dankzij de Franse Revolutie is de Heilige Roomse Kerk nu afgeschermd van de corrumperende invloed van politici. Onze geestelijke leiders kunnen nu meer dan ooit bezig zijn met luisteren naar de Ruach die hen tracht te inspireren. Mooi toch hoe de antiklerikale massamoordenaars van de Franse Revolutie die de Kerk wilden uitroeien haar ten lange leste een enorme dienst bewezen hebben.
Alles heeft ook te maken met de rol die de Kerk als Gods gemeenschap wil spelen in de maatschappij. Wil zij desem zijn voor het geheel of stuwt ze de gelovige gemeenschap? Ik geloof dat de huidige generatie kerkleiders het niet echt weet.
Oud 17 juni 2013, 04:39   #320
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, bij gebrek aan argumentatie kunt u niet anders dan het inhoudelijk debat verlaten om te vervallen in persoonlijke uitvallen. 't Toont uw zwakte aan.
Het is best moeilijk een debat aan te gaan met iemand die als handelsmerk heeft het bewust weglaten van citaten uit quotes in de hoop daarmee de dsicussie in een bepaalde richting te sturen.

Ook is het best moeilijk een debat aan te gaan met iemand die meent dat een democratie uit niks anders bestaat dan een meerderheid van 50 + 1.
Citaat:
.

Best wel grappig (nou ja), dat gescherm met allerlei vrijheden en democratie door gelovigen (allerhande). Zodra ze aan de macht komen is het evenwel vlug gedaan met allerlei "vrijheden". Dan geldt alleen nog De Waarheid. Hùn Waarheid, welteverstaan.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 17 juni 2013 om 04:40.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be