![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oeps... godwin law .... 1: Nee.. dat ontken ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie is "ze" hier? 'n Godsdienst wordt door mensen gedragen. "Ze" zoals door u gebruikt, is een goedkope beschuldiging die nergens op slaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De Kerk kan, zoals iedere ledenvereniging de spelregels opstellen. Het staat dan iedereen vrij om geen lid te zijn, of wel een lid te zijn en te trachten om een meerderheid te verzamelen om de regels bij te sturen. De Kerk is gewoon soms wat traag met het bijsturen van haar ideologie. Ze had ruim 300 jaar nodig om te erkennen dat de aarde rond de zon draait bijvoorbeeld. Vandaag de dag zijn er reeds mensen binnen de Kerk die verklaren dat ze geen probleem hebben met holebi's, priesters met name. Geef ons wat tijd, misschien sturen we in de toekomst die lijn bij ... of niet. De toekomst zal dat uitwijzen. Wat betreft het beslissen ... het is niet de Kerk die daarover beslist. De lekenstaat heeft reeds gesteld dat het kan. De Kerk kan enkel beslissen dat haar infrastructuur niet gebruikt kan worden. Elke ledenclub kan niet-leden de toegang ontzeggen uit haar infrastructuur. Wil jij graag een fitnessclub gebruiken zonder de opgelegde regels te volgen ? Als man meesporten in een vrouwenfitnessclub ? Pech gehad. Dat kan niet. Maar als man kan je wel een andere club zoeken om te zweten. Ik zie het probleem niet. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jan hoort dat namelijk te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#408 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoe noem je het van kindsbeen inlepelen van een religie ? Want dat is wat gebeurt, enfin gebeurde.
![]() |
#409 |
Banneling
|
![]() 'Ze' is de georganiseerde godsdienst die via verzuiling en verstrengeling met het politieke wezen een moraal oplegt aan haar leden en de mensen die niet behoren tot die godsdienst dwingt om in de pas te lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Regeltjes zoals: bemin uw naaste, niet stelen noch minder doden, zich behulpzaam en begripvol gedragen enz. Ik durf mij gewoon niet inbeelden hoe onze beschaving er zou hebben uitgezien, zonder 'religie'. (indachtig: Syrië, Egypte, Libanon enz.) Onlangs doorkruiste ik het Land per trein : Wie heeft er nu al eens overwogen hoeveel 'kapellen', 'Kerken', kathedralen' en 'Basilieken' er in onze mooie Landschappen te zien zijn? Allen opgetrokken ter ere van 'God' - door en met middelen van ontel- en dankbare gelovigen. Soms stel ik mij de vraag: hoe onze weiden, heiden, duinen en kempen er zouden hebben uitgezien, indien de ons ingeramde godsdienst de 'islaam' zou zijn geweest. Mogelijk is er geen 'God' maar: wees allen blij en gelukkig , dat hij er is! en dat hij over ons waakt. ![]()
![]() |
![]() |
#412 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er wordt hier de laatste pagina's weer behoorlijk gekronkeld en rond de pot gedraaid. En dit alles onder het schaamlapje 'democratie'.
![]() |
#413 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik spreek over 'aanwijzingen'. Er is geen bewijs in een of andere richting. En natuurlijk heeft kleine Schoof dat niet uitgevonden. Het is een citaat van Vermeersch, dat hij eens in een tv-programma uiteen gezet heeft. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik vind dat wie iemand blaasjes wijsmaakt, om vervolgens het slachtoffer te binden aan zijn club met alle gevolgen vandien, een oplichter is. (de dunne lijn tussen godsdienst en sekte is eigenlijk onbestaand, want een godsdienst is niet meer of minder dan een sekte die het mooi weet te verbergen ...) Gelovigen zelf zijn dus niet de oplichters, wel de slachtoffers. Ik hang dus een moeilijke positie aan: er moet godsdienstvrijheid blijven, maar de propaganda er voor moet bestreden worden als oplichting. De leiders van de godsdiensten moeten permanent in 't oog gehouden worden omdat de kans op ontsporingen te groot is. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 20 juni 2013 om 07:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aanwijzigingen? Welke aanwijzingen zijn er dan wel? En welke waarde zouden die hebben, daar men niet weet hoe men God kan omschrijven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mogen dan wel "ontsporingen" zijn in deze, tenzij een bijzonder subjectief element dat een inbreuk op de uitoefening van een belangrijk mensenrecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geloof kan, net zoals alles, wetenschappelijk onderzocht worden. (en dan heb ik het niet over godsdienstwetenschappen, want dat is pas een contradictio in termines) Het enige wat geloof kan doen, is pretenderen dat ze geen rekening zou moeten houden met de wetenschap. Toets maar eens aan het creationisme van de uilskuikens ter zake. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |