![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Link naar de richtlijn aub?
Of staan deze tegenwoordig in blaadjes van laag allooi als de standaard? |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat spaart dat je maandelijks uit in tijd? 1 uur? Of eigenlijk niet, want je moet uiteindelijk toch controleren of het juiste bedrag van je rekening is gegaan.
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Dat is een feit. Ik had al geen domiciliering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Ook niet voor een woonkrediet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Bepaalde firma's geven 'kortingen' op domicilieringen. Het idee is niet per se slecht, maar de implementatie die ze nu voorstellen is van de pot gerukt.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik snap niet goed de bedoeling er achter. Waarom zou je niet via de bank een domiciliëring mogen stopzetten?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() En dan nog....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() In verband met de Payment Services Directive PSD, 2007/64/EC
24 2.4.3. Bijzondere regels in de wet betalingsdiensten m.b.t. domiciliëring: 1. Domiciliëring – mandaat 54 Naast de algemene regels inzake raamcontracten voor betalingsdiensten, zijn er een aantal bijkomende vereisten wanneer de “consument” een domiciliëring wenst te doen: • er moet een uitdrukkelijk ondertekend mandaat zijn; • er moet een uitdrukkelijke verwijzing zijn naar de onderliggende verkoop- of leve - rancierovereenkomst. Het moet met andere woorden duidelijk bepaald of bepaal - baar zijn voor welke contractuele schuldvorderingen er een domiciliëring is gege - ven 55 ; • de domiciliëring kan stopgezet worden door de betaler-schuldenaar door de enkele kennisgeving aan de schuldeiser-verkoper of, indien dit werd overeengekomen, aan de betalingsdienstaanbieder van de betaler. Dit laatste is het geval bij bv. DOM’80. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zo'n (gevestigde) bedrijven hebben er geen enkel voordeel bij lastig te doen over stopzetting domicilieringen (waartoe ze blijkbaar wettelijk verplicht zijn bij eenzijdige aanvraag). En ze gaan dat al zeker niet tot een rechtszaak laten komen.. (bad press)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan heeft je tienerdochter wat veel gefacebooked met vaders smartphone terwijl de familie op vakantie was in Spanje.... Met een domiciliëring heb je plots een ferm gekelderd saldo, als je zelf de opdracht moet geven, dan kan je dat vermijden en aanvechten vooraleer er geld is over en weer gesluisd. Geven is zo gebeurd, terugkrijgen is telkens hard knokken.
![]() |
#53 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Altijd boeiend een gesprek te voeren over een document dat nog niemand gezien heeft.
(voor het betere juridische advies kan u zich altijd wenden tot het samenwerkingsverband De Standaard -gisereke) Core van de zaak zoals altijd met eu wetgeving, hogere consumentenbescherming Laatst gewijzigd door Fiscoman : 27 augustus 2013 om 09:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Dat gestuntel van hem begint zo een beetje zijn handelsmerk te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
o.a. Electrabel maakt reeds gebruik van Sepa.
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar wordt hier weer veel van het gat gemaakt, zonder alle info eerst te overlopen.
Als je in de nieuwe regeling betaald hebt met zo'n domiciliëring, dan heb je nog enkele maanden de tijd om je geld terug te eisen. Het terugstorten van dat geld gebeurt door de bank. Er moeten daar geen redenen voor opgegeven worden. In feite is dat meer bescherming voor de consument dan vroeger. Maar of ik het nu snap, wat die nieuwe regeling aan voordelen heeft, dat is wat anders. Neem: ik ben geabonneerd op het forumblaadje, ik betaal per domiciliëring (vb. om mij het leven gemakkelijker te maken, en omdat ik een korting kreeg), maar ik wil dat nu stopzetten. Ik verwittig de bank: stop die domiciliëring. De bank verwittigt de forum-bank, en die verwittigt de forum-verkoopdienst. Voil�*, iedereen weet het: de Schoof moet het blaadje niet meer hebben. En nu, de Schoof verwittigt de forum-verkoopdienst. Die verwittigt zijn bank. Die verwittigt mijn bank. Die signaleert dat voor alle zekerheid nog eens aan mij. Voil�*, iedereen weet het: de Schoof moet het blaadje niet meer hebben. Maar ik herhaal: in de nieuwe regeling moet je niet naar de rechtbank om je gelijk te halen. Je drukt op de knop op je internetbankieren (die knop staat er bij mij reeds een tijdje op, zonder dat ik goed wist waarom die dient), en klaar is Kees. Het is dan aan de 'leverancier' om te reageren. Vb. de elektriciteitsmaatschappij kan je komen afsluiten, indien zij daartoe eerst de wettelijke stappen onderneemt. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben sowieso tegen een abonnement voor telefoonkosten (dan vermijd ge wat er in uw voorbeeld is gebeurd), maar dat is een ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Wat zit je nu te lachen, giserke:
"Ten laatste op 1 februari 2014 worden domiciliëringsmandaten niet langer beheerd door de bank maar wel door uzelf." Kluns die je bent. Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 augustus 2013 om 09:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zal mogen aanbellen bij de leverancier of hij alstublieft wil de domiciliering stopzetten. En dan gaan ze allemaal doen alsof ze het vergeten zijn. |
|
![]() |
![]() |