![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Indien Justitie bij de Gemeenschappen terecht komt, komen er twee rechters en twee processen aan bod. Nu goed, het probleem zal zich zeer binnenkort stellen omdat (straf)jeugdrecht wel degelijk naar de Gemeenschappen overgeheveld wordt, en dat ik geen flauw idee heb wat er voor Brussel in casu is beslist. Ps: doet mij eraan denken dat de NVA met geen woord rept over het verdere lot van de wet gebruik der talen...
|
|
|
|
#62 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
daar hebben we eventjes aan gedacht, voor de unitaristen dan uiteraard. Maar voor die paar dat er nog zijn, gaan we geen zotte kosten doen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
alleen in een broodje en wat curryketchup. wat ajuin mag, maar hoeft niet.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ja hij gelooft ook nog echt dat een gassanctie een bestuurlijke daad is!
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een overval is iets anders, jij had het over een straatgevecht.
|
|
|
|
|
#68 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met een beetje geluk leven er nog naoorlogse Belgische kampbeulen, die kunnen zo weer aan het werk.
|
|
|
|
|
#69 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat de ziektekosten betreft, ik ben volledig akkoord dat voor sommige tussenkomsten van de mutualiteiten voor de ouderen, er meer zou mogen rekening worden gehouden met de hoogte van het pensioen. Er mag ook eens schoon schip worden gemaakt met de vele nutteloze series kinesitherapie-sessies die bepaalde huisartsen nog steeds veel te nonchalant voorschrijven. Voor bepaalde oudjes zijn dat échte "koffie-praatjes". Tenslotte, als de afgunst op mijn zogezegd "dik" overheidspensioen voor u niet meer draaglijk is, dan moet u maar gaan lobbyen bij politici die het snoeien in de overheidspensioenen in hun programma hebben opgenomen. Veel succes... |
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Nu is de post pensioen juist diegene waar wij in vlaanderen door de demografische evolutie op termijn de zwaarste last zullen te torsen hebben. In ziektekosten is de balans dan weer in het voordeel van vlaanderen. Nu alvast. Jammer genoeg is deze nauwlijks te voorspellen hoe hij zal evolueren naar de toekomst toe. Persoonlijk denk ik dat dit zo zal blijven, maar echt zeker is dat niet. Wie leerling-tovenaar wil spelen met een systeem dat rekening moet houden met interpersoonlijke solidariteit, voor een stuk met herverdeling van welvaart (zit mede in pensioenen bv) maar ook met een financiële beheersbaarheid van het systeem mag niet redeneren in politieke termen van korte termijn. Al wat men nu beslist zal gevolgen hebben voor tientallen jaren, tenzij je evolueert naar een SZ die per coalitie om de zoveel jaren het schip van koers doet veranderen. De kans om dan op een ijsschots te eindigen is volgens mij te groot, ik vertrouw liever op een uitgestippelde koers die niet de waan van de dag volgt. Dat jouw overheidspensioen niet van een sociale zekerheidskas komt beweerde ik niet, het is ook niet echt relevant. Iemand (de staat, dus wij) moet dit wel betalen. Wie gelooft dat puur door regionaliseren de rekeningen zullen lager liggen liegt zichzelf wat voor. Dan ga je dezelfde pensioenen betalen, met nog wat extra administratie er bovenop. Wil men daar op besparen, kan dat enkel door in te grijpen op de lopende uitgaven. En net daar ga je niet op in. Geen enkele partij (noch traditioneel, noch n-va) zal daar voor pleiten. Maar als het onafwendbaar zou worden, zal men het doen. Maar dan wel vrij plots. Op het budget pensioenen KAN men niet besparen zonder altijd wel iemand in zijn portemonnee te raken. Hier stopt de bruikbaarheid van slogans... Over ziektekosten : bedoel je hier dat bv het remgeld hoger zou mogen zijn voor gepensioneerden met een hoog pensioen tgo de anderen ? Een echte variabilisering van de kost zullen de sociale partners nooit aanvaarden, omdat het indruist tegen de kerngedachte van de sociale zekerheid. Tot slot over de (en jouw) overheidspensioenen. Ik denk dat het niet realistisch is om mee te ijveren voor eender welke besparing in de sociale zekerheid, als je zelf genieter bent van de allerduurste tak daarvan. Men mag de construct tot in het oneindige blijven herhalen dat dit pensioen een uitgesteld loon is, dit is theoretisch in een pennetrek aangepast. Ik vind het altijd vreemd dat mensen die het hardste kappen op de vakbonden, erop rekenen dat diezelfde vakbonden die overduidelijk de enige reden zijn dat hier nog geen ingreep gebeurde ervan uitgaan dat zijzelf toch steeds de dans zullen ontlopen en dat de besparingen enkel "de anderen" zullen betreffen. Hoe realistisch is dat ? |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe sterk moet een verzekeringsmaatschappij zijn om een brandverzekering absoluut solvabel te houden ? Als er één kans is op 1000 miljard dat alle aangesloten verzekerde huizen in dezelfde maand afbranden, dan ... Nu, die sectoren kennen wel "herverzekeringen" op grote schaal. Maar stop aub met ons bang te maken. De sociale zekerheid in het zeer Groot Hertogdom Luxemburg is groot genoeg van schaal om onze Luxemburgse vrienden met een gerust gemoed de toekomst tegemoet te zien. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Natuurlijk kan men het na een splitsing doen kloppen, maar niet zonder ofwel de pricing aan te passen ofwel de prestaties, dus de uitkeringen, te doen dalen. Vreemd dat de voorstanders van splitsing daar nooit over praten, ik laat nog in het midden of het door onwetendheid is of dat het hen gewoon niet interesseert. |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar vergelijken tussen landen kan wel degelijk zeer zinvol zijn. Een bestaand systeem abrupt in twee kappen, in een regio waar gewerkt en ondernomen wordt, gespaard en verantwoordelijkheid niet ontlopen: niet het minste probleem, mits wat overgangsmaatregelen en een beetje intellect. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik stel vast dat er ettelijke Europese staten zijn die een sociale-zekerheidssysteem hebben om u tegen te zeggen. Terwijl het bevolkingsaantal kleiner is dan dat van Vlaanderen. Als uw "actuarieel" argument absolute waarde zou hebben en altijd en overal zou moeten toegepast worden, dan betekent dit dat we één gemeenschappelijke Europese sociale zekerheid horen uit te bouwen. Met broederlijk naast elkaar in één stelsel, landen zoals België, Nederland, Duitsland, Denemarken en... Griekenland, Roemenië, Bulgarije. Ziet u het zitten? Nein, danke!
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mevrouw Turtelboom heeft groot krediet gekregen toen zij dit verkommerd,mismeesterd en doorkankerd kl*tedepartement genaamd Justitie toegeschoven kreeg....nadat ook de "Wollebol van Kortrijk" er niks fundamenteels aan veranderd had na al die jaren...
Hopelijk voor haar,hopelijk ook voor het departement, vallen binnenkort een aantal stukken,uit gans die puzzel van hervormingen, op hun plaats,nog voor de volgende Federale verkiezingen. Zoniet zal inderdaat een "Justieplan" nodig zijn,en het zal er een met "vuile voeten" mogen worden vrees ik...Iedereen die zelfs nog maar het woord "procedure" durft gebruiken op staande voet buiten op verdenking van doelbewuste obstructie... Laatst gewijzigd door kelt : 31 augustus 2013 om 09:14. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Voor de liefhebbers van slapstick.
Bedroevend is dat deze dame geen flauw benul heeft waar het over gaat. http://kanaalz.knack.be/talk/z-talk-...0386658487.htm Pek en veren lijkt de enige oplossing Laatst gewijzigd door Fiscoman : 31 augustus 2013 om 13:36. |
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Neen,is niks mis mee. Plannen genoeg bij het vlaams legioen,hoor. Iedere mandataris van Dietse nostalgia heeft er één,u plant toch ook? |
|
|
|
|