Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2013, 17:34   #201
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.940
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk, maar het is onmiskenbaar dat in de ochtend- en avondspits de meeste mensen moederziel alleen in hun wagen zitten.
De gemiddelde bezettigsgraad is onder de 1,4 gedaald, dus nog altijd ruim meer als 1.

Uiteraard zijn er 24/24 h en 7/7 d, voor zover ik mij herinner moet het al 4 jaar geleden zijn dat ik in een redelijk lange (onvermijdbare) file zat, en die was natuurlijk door een ongeval veroorzaakt. De andere files waren de moeite niet om over te spreken.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 september 2013 om 17:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 17:43   #202
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.940
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Denkt u werkelijk dat het kleine bedrag voor een parkeerplaats ervoor zorgt dat kosten van de infrastructuur echt terugbetaald worden?
Natuurlijk denk ik dat, ik sta dikwijls gewoon op de berm met wat onkruid op.
Maar dan betaal ik ook niets.


Citaat:
Dat is wel heel naïef! Wat gemeenten en gewesten aan infrastructuur uitgeven, wordt grotendeels gedragen door alle burgers. Via hun belastingen. Niet specifiek bij de automobilist als dusdanig.
Dat zijn algemene belastingen dat komen er bovenop voor de automobilist, of betalen 7 miljoen automobilsten die normale belastingen niet ?

De automobilist betaald extra voor zijn parkeerplaats (soms zelfs in het gras of de zeer goedkope ) daar gaat het over. Is dat voor alle andere vervoermiddelen ook ?
Het bestaat nog niet in Be denk ik, maar kan nog komen:
Citaat:
http://www.deingenieur.nl/nl/nieuws/...et-dak-op.html

Fiets gaat in Amsterdam het dak op
Gemeente onderzoekt parkeren op gebouwen
donderdag 10 mei 2012

Het Ingenieursbureau Amsterdam (IBA) onderzoekt de haalbaarheid van het stallen van fietsen op de daken van gebouwen. Vooral op drukke uitgaanspleinen moet dit zorgen voor minder hinderlijk geplaatste rijwielen.

Klanten rijden hun rijwiel naar binnen, waar een transportsysteem het voorwiel met behulp van een luchtkussen stevig oppakt. Al hangende aan het voorwiel rijdt de fiets over een verticale lopende band en komt hij in een carrousel onder de grond terecht.

‘Technisch maakt het niet uit of dit ondergronds gebeurt of op een dak’, aldus Griffioen.
Amsterdam is een populaire stad voor fietsers. De keerzijde is dat er alleen al in het centrum een tekort is van zo’n honderdduizend officiële stallingsplaatsen.

Zeer goed idee, overigens.

Citaat:
http://www.fietsersbondamsterdam.nl/fietsparkeren

Fietsparkeren

Fietsparkeerchaos



Een steeds groter probleem
Er wordt steeds meer gefietst en dat leidt niet alleen op de weg tot problemen, ook het parkeren van de fiets vormt steeds vaker een probleem. Vooral in de binnenstad en op populaire bestemmingen zoals stations, onderwijsinstellingen, winkelgebieden en parken (in de zomer). Te weinig fietsrekken of domweg geen (veilige) plek. Of overvolle fietsenrekken die soms alleen maar plaats lijken te bieden aan fietswrakken of zgn. weesfietsen, de wrakken van de toekomst.

Het ziet er niet naar uit dat het probleem zichzelf oplost en ook zal de groei van het fietsgebruik in Amsterdam niet afnemen. Vandaar dat bij de Fietsersbond en overheid met extra inzet gezocht wordt naar oplossingen: meer parkeerplekken én een beter gebruik van de parkeerplekken. En een toekomstgericht parkeerbeleid.

Hieronder een leeslijstje (zoek ook via de zoekfunctie (op fietsparkeren) bovenaan linkerkolom van deze site): ...]
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 september 2013 om 17:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 19:04   #203
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alleen al de kost die aanleg en onderhoud van de weginfrastructuur met zich meebrengt en de impact ervan op het milieu. Daarnaast de schadelijke stoffen die het gemotoriseerd verkeer uitstoot. En een factor als de ruimte die de steeds breder wordende voertuigen innemen. Als men alles in overschouw neemt, oogt het echt niet fraai.

De wagen is een zegen, maar ook een vloek. Om dat te erkennen, hoeft men niet groen, links of wat dan ook te zijn. Voor alle duidelijkheid en voor u in een bepaald vakje duwt: ik ben rechts-conservatief.
een salonliberaal dus.

Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 19:39   #204
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ze willen wat meer aaneensluitende voetgangerszones, zoals ze in het buitenland al 20 jaar hebben... dus geeuw.

vb stad Freiburg, is zowat 2x maal Leuven.

Alle wegen die donkergeel ingekleurd zijn daar is de auto, en de rest (ook fietsen), in de regel "geband" = voetgangerszone met strikte regels.

Uiteraard moet men dan een degelijk verkeersmanagement installeren zodat de autobestuurders hun auto aan de rand of op voetgangersafstand snel kunnen parkeren. Kan men dat, dan zal de stad er eerder bij varen. Ook degelijk OV om de x-minuten vanuit parkeergarages -niet op de kaart- is belangrijk (die stippelijn is bepaald OV tot in het centrum van de oude kern).



http://www.freiburg.de/pb/,Lde/231355.html
Ik vind het wel grappig dat groenen hier dit als een voorbeeldstad zien. Er zijn meer dan voldoende ondergrondse parkings in Freiburg, ja zelfs in het centrum.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 20:17   #205
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.940
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ik vind het wel grappig dat groenen hier dit als een voorbeeldstad zien. Er zijn meer dan voldoende ondergrondse parkings in Freiburg, ja zelfs in het centrum.
Het milieuvriendelijkste is vooral de auto op een vlotte manier (goed verkeersmanagement met borden waar vrije plaatsen zijn) laten parkeren, (ook afgestemde verkeerslichten helpen daarbij tot 40 % vlotter) zodat ze amper afstand moeten afleggen naar de plaats van parkeerbestemming en daardoor weg uit het stadsbeeld zijn. Geparkeerde auto´s veroorzaken geen file en geen gevaar en vervuilen niet. Verder gaan de automobilisten te voet, wat het minste plaats inneemt. Voor een voetgangersfile ken ik geen oplossing.

Auto´s veel stadskm onnodige rondjes te laten draaien om nog ergens een parkeerplaatsje te vinden is het andere uiterste.

Ik vraag me af wat die groenen nu echt willen... ik denk de auto´s ontmoedigen naar de stad te rijden... en de auto´s uit de stad pesten door te weinig parkeerplaatsen aan te bieden, of de verkeerslichten van de belangrijkste stadinvalswegen opzettelijk slecht afstemmen op het gemotoriseerd verkeer.

In Freiburg is het alleszins en-en-en-en-en :
http://www.freiburg.de/pb/,Lde/231347.html

vanaf 1 oktober 2013 wordt de milieuzone ook totaal groen ttz geen oude diesels meer, enkel benzines en "minst vuile diesels" (link te vinden)

Soit Freiburg heeft heel wat prijzen gehaald voor zijn concept, Freiburg heeft bvb al een voetgangerszone sinds 1970...

De modal split prognoses zien er alleszin zeer goed uit (zie kleur figuur met %), ze hopen dat het autoverkeer nog wat verminderd naar meer OV (tram blijkbaar), langzaam maar zeker, 2020 is natuurlijk een prognose. De strenge milieuzone vanaf 1 okt 2013 zal er ook wel aan bijdragen (vooral minder diesels die parkeren iets verder van de kernstad en leggen dus minder kms af)

Citaat:
http://www.freiburg.de/pb/,Lde/231648.html

Das Freiburger Verkehrskonzept - ein Erfolg

Diese Ziele und Maßnahmen werden nun schon seit vielen Jahren konsequent und mit Erfolg verfolgt und umgesetzt. Die folgende Grafik zeigt dies anhand der Entwicklung der Anteile der verschiedenen Verkehrsarten, dem sogenannten Modal-Split:

Modal-Split im Binnenverkehr (Wege innerhalb Freiburgs)

(1982 an 100% fehlende = sonstige, 2020 = Prognose aus Verkehrsentwicklungsplan)

Man erkennt, dass der Anteil des Fußverkehrs deutlich abgenommen hat (dies ist ein bundesweiter, gesellschaftlicher Trend), während Radverkehr und ÖPNV ihren Anteil deutlich erhöhen konnten und der Pkw-Verkehr abnahm. Trotz Bevölkerungswachstum und wachsender Mobilität ist es gelungen, die absolute Anzahl der Autofahrten nicht ansteigen zu lassen sondern den Zuwachs der Mobilität durch die Verkehrsmittel des Umweltverbundes aufzufangen.

Wegen dieses großen Erfolgs ist die Freiburger Verkehrspolitik bundesweit bekannt geworden und trägt wesentlich zum positiven Image von Freiburg bei. In Fachkreisen genießt Freiburg sogar einen weltweiten Ruf als Beispiel einer gelungenen umweltfreundlichen Verkehrsplanung, belegt durch wissenschaftliche Studien.

Auszeichnungen der letzten Jahre für die Stadt Freiburg, bei denen die Verkehrsplanung eine Rolle gespielt hat:
2012: ADFC-Fahrradklima-Test des ADFC: Zweiter Platz in Kategorie „Großstädte über 200.000 Einwohner“ und damit fahrradfreundlichste Großstadt in Baden-Württemberg.
Mehr Informationen finden Sie hier...
2012:„Deutschlands nachhaltigste Großstadt“. Stiftung Deutscher Nachhaltigkeitspreis, Bundesregierung, Rat für Nachhaltige Entwicklung. U.a. für die Radvorrangrouten als Teil der konsequenten Stärkung des Rad- und Fußverkehrs.
2011: „Fahrradfreundliche Stadt“, Auszeichnung des Landes Baden-Württemberg. Mehr Informationen finden Sie hier...
2010: Titel „Bundeshauptstadt im Klimaschutz“ (Bereich Verkehr: 5. Platz). Wettbewerb der Deutschen Umwelthilfe
2010: Gewinn der Imagekampagne „Kopf an: Motor aus. Für Null CO2 auf Kurzstrecken.“ des Bundesumweltministeriums (wie vier weitere Städte)
2009: „European Green Capital Award“ der Europäischen Kommission, Freiburg war unter den 8 Finalisten
2007: „European OSMOSE Award“ 2. Preis für innovative und nachhaltige Maßnahmen im Bereich des städtischen Verkehrs
2006: „Cities enjoy Bicycles Award“ des ICLEI (Local Governments for Sustainability) für fahrradfreundliche Verkehrsplanung
2005: Auszeichnung für vorbildliche Kundenorientierung, Wettbewerb "Königliche Verhältnisse in Bus und Bahn" des VCD (Verkehrsclub Deutschland)
2005: „Bester deutscher Tunnel“ für den Kappler Tunnel (B 31 Ost) im ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club)-Tunneltest (Bewertungsnote sehr gut)
2004: Titel "zukunftsfähige Kommune" Wettbewerb der Deutschen Umwelthilfe
...und weitere Auszeichnungen
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 september 2013 om 20:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 21:07   #206
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De gemiddelde bezettigsgraad is onder de 1,4 gedaald, dus nog altijd ruim meer als 1.
Daar merk ik hoegenaamd niets van als ik dagelijks de file voorbij fiets. In zo goed als alle personenwagens zie ik slechts één iemand zitten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 21:09   #207
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Uiteraard zijn er 24/24 h en 7/7 d, voor zover ik mij herinner moet het al 4 jaar geleden zijn dat ik in een redelijk lange (onvermijdbare) file zat, en die was natuurlijk door een ongeval veroorzaakt. De andere files waren de moeite niet om over te spreken.
'n Mooi voorbeeld van het soort denken dat sommige automobilisten eigen aan het worden is: de werkelijkheid negeren of minimaliseren. "Ach ja, we staan wel in de file, maar die is de moeite niet om over te spreken". Men verdringt de werkelijkheid dus.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 21:11   #208
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
een salonliberaal dus.
En waaruit moge dat dan wel blijken?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 21:14   #209
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Onze gezinsauto heeft zowat 1070 kg leeggewicht en er gaan desnoods 5 personen in (verzekerd), is 1,64 m breed (zonder spiegels) en juist 4 meter lang, daarenboven nog een variabele koffer (minimum 315 liter tot ...) naargelang aantal personen die ik meeneem, draaicirkel is 10 m.

Er zijn uiteraard kleinere en lichtere auto´s.

Wat zou ik aan schade aanrichten aan de weg ? Ik rij op 4 x 205 cm brede ( laagprofiel) banden dus redelijk weinig druk/cm². Zeggen we een afdruk van 4 zeer grote handen.

Welke breedte van de weg is voor mij voldoende ?

De auto rijdt ook op onverharde wegen, zelfs over een niet te zachte grasberm maar dat is nadelig voor het milieu omdat hij dan meer verbruikt en vooral meer uitstoot.
Dat is toch allemaal praat voor de vaak? Ik merkte op dat de wagens de afgelopen tientallen jaren breder zijn geworden. Dat zorgt ervoor dat gemeenten bepaalde wegen breder moesten maken of grint of een ander materiaal aan de zijkant van de wegen zijn gaan storten. Allemaal een meerkost.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 21:14   #210
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.940
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar merk ik hoegenaamd niets van als ik dagelijks de file voorbij fiets. In zo goed als alle personenwagens zie ik slechts één iemand zitten.
Maar het is statistisch zo, in Wallonie is de bezettingsgraad iets hoger als in Vlaanderen. Ik kan je de bron geven.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 21:21   #211
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.940
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
'n Mooi voorbeeld van het soort denken dat sommige automobilisten eigen aan het worden is: de werkelijkheid negeren of minimaliseren. "Ach ja, we staan wel in de file, maar die is de moeite niet om over te spreken". Men verdringt de werkelijkheid dus.
Men verdringt helemaal niets, het is gewoon zo, denk jij nu echt dat iedereen naar Brussel of Antwerpen of via whatever stad-ring-flessehals rijdt om te gaan werken met de auto ?

Wat met de vier miljoen andere werkknemers die nooit geen file hebben ?

Ik negeer dus helemaal niets, ik heb zelf nog # nooit file bij mijn verplaatsingen naar mijn werkgever gehad, enkel in mijn vrije tijd ttz naar een vakantiebestemming of bij een lange rit door BE of Buitenland. Ik rij dan altijd met GPS/TMC aan, waardoor ik bijna alle files kan vermijden.

Jij en vele anderen maken er een drama van, een strukturele file in nu eenmaal van deze tijd. Files kunnen zeker verminderd worden als men iets eraan wil doen.

# soms een traktor tijdens de lentemaanden maar die file reed dan 40 kmh...
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 september 2013 om 21:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 21:28   #212
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.940
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is toch allemaal praat voor de vaak? Ik merkte op dat de wagens de afgelopen tientallen jaren breder zijn geworden. Dat zorgt ervoor dat gemeenten bepaalde wegen breder moesten maken of grint of een ander materiaal aan de zijkant van de wegen zijn gaan storten. Allemaal een meerkost.
Een lijnbus of een zware vrachtwagwen is 2,55 m breed, een klassieke wagen pakweg gemiddeld 1,80 m of wie weet 2 meter maar het is de schuld van de wagen.... Amai.

Een normale wagen hoeft helemaal geen brede wegen of grind langs smalle wegen begrijp jij dat niet ? Als een bus een vrachtwagen kruist moet hij op de smalle wegen (~ 5 m) altijd langs de zijkant door het gras gevolg putten door het zwaar gewicht dát wordt dan opgevuld met grind. Wil je er foto´s van ?

En een brede SUV of Jeep biede met 4x4 rijdt desnoods los over de berm of desnoods midden door de wei.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 september 2013 om 21:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 21:29   #213
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar het is statistisch zo, in Wallonie is de bezettingsgraad iets hoger als in Vlaanderen. Ik kan je de bron geven.
Zoals ik al eens in een veel eerdere discussie met u stelde: met statistieken valt alles te bewijzen, zelfs het tegenovergestelde. Aldus mijn leraar wiskunde-statistiek uit de oude humaniora.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 21:31   #214
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Men verdringt helemaal niets, het is gewoon zo, denk jij nu echt dat iedereen naar Brussel of Antwerpen of via whatever stad-ring-flessehals rijdt om te gaan werken met de auto ?
Jawel, u verdringt. Dat bleek duidelijk uit dat eerder bericht. Er wordt een gefilterde versie van de werkelijkheid bekeken. Er zijn niet meer files, maar slechts bepaalde worden weerhouden.

De NMBS doet ook zoiets om de werkelijkheid op te leuken: vertragingen komen pas in de statistieken als een bepaalde norm is overschreden. Hierdoor rijden er zogezegd meer treinen op tijd, terwijl de werkelijkheid iets anders laat zien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 21:32   #215
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.940
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Zoals ik al eens in een veel eerdere discussie met u stelde: met statistieken valt alles te bewijzen, zelfs het tegenovergestelde. Aldus mijn leraar wiskunde-statistiek uit de oude humaniora.
Dat zijn geen statistieken dat is gemeten door de overheid.

Als je het beter weet staaf het met betrouwbare bronnen ! Ik wacht.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 21:33   #216
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.940
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jawel, u verdringt. Dat bleek duidelijk uit dat eerder bericht. Er wordt een gefilterde versie van de werkelijkheid bekeken. Er zijn niet meer files, maar slechts bepaalde worden weerhouden.

De NMBS doet ook zoiets om de werkelijkheid op te leuken: vertragingen komen pas in de statistieken als een bepaalde norm is overschreden. Hierdoor rijden er zogezegd meer treinen op tijd, terwijl de werkelijkheid iets anders laat zien.
blabla, bron graag.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 21:33   #217
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een lijnbus of een zware vrachtwagwen is 2,55 m breed, een klassieke wagen pakweg gemiddeld 1,80 m of wie weet 2 meter maar het is de schuld van de wagen.... Amai.
U blijft dus ook dat aspect van de werkelijkheid ontkennen, nl. dat de wagens breder zijn geworden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 21:35   #218
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
blabla, bron graag.
Uw eigen bericht. U stelt dat we eigenlijk niet meer bij bepaalde files moeten stilstaan. Schijnbaar wilt u in uw redenering enkel nog de monsterfiles opnemen.

Iemand anders gaf het al aan: een typische denktrant van de huidige automobilist. Hij verdringt. Hij wil niet geconfronteerd met de volledige werkelijkheid. Daarom vergelijkt men bijvoorbeeld enkele brandstofprijs met de ticketprijs van een treinrit, terwijl dit een onjuiste start is. Men wil natuurlijk die enorme kostprijs verdringen die de aankoop van een wagen inhoudt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 21:35   #219
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.940
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U blijft dus ook dat aspect van de werkelijkheid ontkennen, nl. dat de wagens breder zijn geworden.
De mijne niet, die meet 1,64 m van Bouwjaar 2012, mijn vorige van bouwjaar ´99 was nog 1,82 m. Wil je de bron ?

En U blijft onzin uitkramen dat men de wegen verbreed omdat de wagens wat breder geworden zijn terwijl het zwaar verkeer niet meer veilig kan kruisen.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 september 2013 om 21:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2013, 21:36   #220
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat zijn geen statistieken dat is gemeten door de overheid.

Als je het beter weet staaf het met betrouwbare bronnen ! Ik wacht.
U gaf de nuancering zelf aan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be