Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2013, 17:30   #141
system
Banneling

Standaard

Antwerpen wordt een onvriendelijke stad.

(Het Nieuwsblad, Vandaag, Een lezersbrief.

"De stad waar koningsgezinden uitgescholden worden.

Zover is het gekomen in Antwerpen: schrik om met de familie naar de blijde intrede van de koning en koningin te gaan en uitgescholden door Vlaams nationalisten, schrik dat je Belgische vlaggetje wordt afgepakt en in stukken gebroken, schrik dat jouw burgemeester zich onbeschoft gedraagt.

Heel flink hoor Bart, dat je Filip en Mathilde een ‘ongemakkelijke’ dag hebt bezorgd door je bitse toespraak, je geweldige grap met de leeuwenstropdas. Haha, wat hebben we ons geamuseerd.

En wat is het resultaat? Mensen worden nog meer tegen mekaar opgezet, en de Antwerpenaar krijgt nu definitief het predikaat ‘grimmig’ opgespeld.

WL, Ranst. "

(...)

Besluit.
Op vooravond van de eindejaarsfeesten, dit jaar toch maar breken met een lange traditie en met de familie elders dan in Antwerpen mijn nieuwjaarscadeau's gaan kopen, vrees ik.

Laatst gewijzigd door system : 30 september 2013 om 17:38.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2013, 17:47   #142
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaterlach Bekijk bericht
Mij dunkt dat het allemaal nog erg meegevallen is.

Of hoe denk je dat de 'echte' Vlaming zich vroeger behandeld werden?
Zoals u zegt : 'vroeger'. We leven niet meer in de tijd van 'vroeger'. Heel dat Vlaams-nationalisme is gestoeld op rancunes over 'vroeger'. En aan de norse, met haat vertrokken gezichten van de crypto-fascisten van Voorpost was dat in Antwerpen zelfs heel goed te merken. De vrienden van De Wever...

Laatst gewijzigd door system : 30 september 2013 om 17:50.
Oud 30 september 2013, 18:55   #143
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Besluit.
Op vooravond van de eindejaarsfeesten, dit jaar toch maar breken met een lange traditie en met de familie elders dan in Antwerpen mijn nieuwjaarscadeau's gaan kopen, vrees ik.
Racist.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2013, 19:49   #144
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals u zegt : 'vroeger'. We leven niet meer in de tijd van 'vroeger'. Heel dat Vlaams-nationalisme is gestoeld op rancunes over 'vroeger'. En aan de norse, met haat vertrokken gezichten van de crypto-fascisten van Voorpost was dat in Antwerpen zelfs heel goed te merken. De vrienden van De Wever...
Oud 30 september 2013, 20:32   #145
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een beetje polemiek is leuk, en het mag al wel eens wat scherper zijn ook. De vlaams-nationalisten (n-va) geven tenslotte ook geen cadeautjes aan de niet gelovigen van hun obediëntie.
Maar om het saucissenvolk van voorpost nu gelijk te stellen aan vrienden van De Wever is toch ook wel een stapje te ver. Dat is vlaams blok soortje en de natuurlijke biotoop waarin Philip Dewinter zich zo graag beweegt. Zijn ondertussen klein geworden partijtje kan toch niet voor de volle 100% gaan jagen op mocro's en islamieten van allerlei pluimage hee. Af en toe moet hij er ons ook nog eens aan herinneren dat ooit ergens, in een héél ver verleden het vlaams blok zich als "vlaams gezind" profileerde. Dat de Fuhrer van toen, Karel Dillen dus, een zelfverklaarde passieve zwarte was en een Faurisson of Gollnisch bewonderaar, ach wie maalt daarom.
Het begrip "vroeger" is bij die mensen steeds aanwezig, op het belachelijke af maar wel altijd een vroeger waar normale mensen met minstens afschuw en meer waarschijnlijk zelfs walging naar toe verwijzen.
Voorpost, een emmer vol kots. Maar ik denk dat het wel een flink stapje te ver is om dat uitvaagsel op dezelfde hoogte te gaan zetten als n-va.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2013, 21:49   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel flink hoor Bart, dat je Filip en Mathilde een ‘ongemakkelijke’ dag hebt bezorgd door je bitse toespraak, je geweldige grap met de leeuwenstropdas.
Bits? Wat was er bits aan die toespraak?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2013, 21:59   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Zijn ondertussen klein geworden partijtje ...
Even kijken. De cijfers van de provinciale verkiezingen in 2012.

Antwerpen: 10,86% (meer dan Open VLD, Groen en PvdA)
Limburg: 9,07% (meer dan PvdA)
Oost-Vlaanderen: 9,29% (meer dan Groen en PvdA)
Vlaams-Brabant: 6,71% (meer dan PvdA en UF)
West-Vlaanderen: 7,71% (meer dan Groen en PvdA)

Nogal merkwaardig dat we zo goed als nooit eenzelfde opmerking horen over pakweg Groen.
Oud 30 september 2013, 22:02   #148
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2013, 22:04   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Inderdaad.
Hoezo, "inderdaad"?

System schrijft over "rancune", maar ik zou hoegenaamd niet weten waar er enige rancune zit in mijn Vlaamsgezindheid. Kunt u mij dat dus even aanwijzen, opdat ik uw "inderdaad" begrijpen kan?!
Oud 30 september 2013, 22:19   #150
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoezo, "inderdaad"?

System schrijft over "rancune", maar ik zou hoegenaamd niet weten waar er enige rancune zit in mijn Vlaamsgezindheid. Kunt u mij dat dus even aanwijzen, opdat ik uw "inderdaad" begrijpen kan?!
Altijd dezelfde "rancune", namelijk de Vlaamse soldaten die toen hun bevelen in het Frans kregen. Niet begrijpen dat we in 2013 zijn en dat die tijd van "de soldaten" verleden tijd is.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2013, 22:21   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Altijd dezelfde "rancune", namelijk de Vlaamse soldaten die toen hun bevelen in het Frans kregen. Niet begrijpen dat we in 2013 zijn en dat die tijd van "de soldaten" verleden tijd is.
In welk bericht verwijs ik hiernaar dan wel?
Oud 1 oktober 2013, 00:02   #152
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Als we vanaf vandaag zouden stoppen met erop te wijzen dat Vlaanderen Nederlandstalig gebied is en er niet meer om zouden vechten dit recht te behouden (waarom moét er hier nog voor gevochten worden, zegt dit niet alles over Belgique?), dan zou België gewoon weer evolueren naar Wallonië en Groot-Brussel ééntalig Frans en Vlaanderen tweetalig Frans-Nederlands. Dat is de realiteit in Belgique.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 00:47   #153
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
Als we vanaf vandaag zouden stoppen met erop te wijzen dat Vlaanderen Nederlandstalig gebied is en er niet meer om zouden vechten dit recht te behouden (waarom moét er hier nog voor gevochten worden, zegt dit niet alles over Belgique?), dan zou België gewoon weer evolueren naar Wallonië en Groot-Brussel ééntalig Frans en Vlaanderen tweetalig Frans-Nederlands. Dat is de realiteit in Belgique.
Want jij vecht voor Nederlandstalig gebied?

De realiteit is dat mensen zoals jij heel erg hun best doen om Nederlandstalige moslims uitgewezen te krijgen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 02:11   #154
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was soms wel eens grappig hoor. Sommige deden wel moeite om gebrekkig Nederlands te spreken.

Tijdens het wekelijkse zwemmen.

Sergeant tegen soldaat;

Heb gij al gezwemt?

Nee sergeant, ik heb nog niet gezwommen.

Awuel, zwomt dan hé.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 oktober 2013 om 02:12.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 02:18   #155
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En omdat dat NU verleden tijd is, mag daar niet meer naar verwezen worden dus? Rare opvatting.

Het behoort NU tot de verleden tijd, niet omdat de taalvaardigheid van de Walen er op vooruit gegaan is, maar omdat de situatie waarin, niet langer bestaat.

Dat is geen verdienste van de Franstalige.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 06:41   #156
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Even kijken. De cijfers van de provinciale verkiezingen in 2012.

Antwerpen: 10,86% (meer dan Open VLD, Groen en PvdA)
Limburg: 9,07% (meer dan PvdA)
Oost-Vlaanderen: 9,29% (meer dan Groen en PvdA)
Vlaams-Brabant: 6,71% (meer dan PvdA en UF)
West-Vlaanderen: 7,71% (meer dan Groen en PvdA)

Nogal merkwaardig dat we zo goed als nooit eenzelfde opmerking horen over pakweg Groen.
Groen als partij interesseert mij niet. Wereldvreemde sofities en tree huggers zijn mijn ding niet. PVDA is politiek irrelevant, enkel bij de gemeentelijke verkiezingen hebben ze in antwerpen stemmen kunnen halen maar daar blijft het bij.
Maar dit heeft natuurlijk niets te zien met hetgeen ik schreef over het VB en Voorpost hee Jan.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 09:04   #157
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
Probleem is: die wetten zijn niét ondertekend door een hele rits ministers samen, in de door u genoemde periodes wél. De handtekening erop isjuridisch waardeloos.
Neen, dat is niet waar. In de periodes die je noemt, was er zelfs geen Grondwettelijk Hof dat wetten ongedaan zou kunnen maken. Juridisch is er dus geen enkele mogelijkheid dat die wetten ongeldig zouden zijn.

Citaat:
En ik besef ook wel dat dit alles in de praktijk geen bal betekent, het is gewoon interessant om eens te lezen en de theoretische gevolgen ervan te overzien.
Ja, maar je "theoretische" uitleg is gewoon een foute uitleg, gebaseerd op een verkeerde interpretatie van het Belgisch recht. Een jurist zou je beter de denkfouten kunnen tonen.

Citaat:
En het is toch niet omdat uw identiteitskaart vervalt dat u geen Belgisch Staatsburger meer bent ? Als mijn bomma haar handtas gestolen wordt, is ze dan plots een illegaal misschien
Neen, maar het is wel een vormvereiste voor een huwelijk dat je je identificeert met een geldig identiteitsbewijs. Anders zal de ambtenaar van de burgerlijke stand weigeren je te huwen. Echter, het is niet omdat achteraf vastgesteld wordt dat er iets niet klopte met de kaart dat het huwelijk nietig is. De nietigheid kan pas uitgesproken worden door een rechtbank in zeer specifieke omstandigheden.

Vandaag hebben we nu in België een Grondwettelijk Hof dat waakt over de inachtneming van de Grondwet door de wetgevers in België. Als jij meent dat al die wetten ongrondwettelijk zijn, dan moet je naar het Grondwettelijk Hof stappen. Maar je zal bot vangen en de genoemde wetten zijn dus geldig.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 09:49   #158
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Want jij vecht voor Nederlandstalig gebied?

De realiteit is dat mensen zoals jij heel erg hun best doen om Nederlandstalige moslims uitgewezen te krijgen.
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 10:13   #159
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Een beetje polemiek is leuk, en het mag al wel eens wat scherper zijn ook. De vlaams-nationalisten (n-va) geven tenslotte ook geen cadeautjes aan de niet gelovigen van hun obediëntie.
Maar om het saucissenvolk van voorpost nu gelijk te stellen aan vrienden van De Wever is toch ook wel een stapje te ver. Dat is vlaams blok soortje en de natuurlijke biotoop waarin Philip Dewinter zich zo graag beweegt. Zijn ondertussen klein geworden partijtje kan toch niet voor de volle 100% gaan jagen op mocro's en islamieten van allerlei pluimage hee. Af en toe moet hij er ons ook nog eens aan herinneren dat ooit ergens, in een héél ver verleden het vlaams blok zich als "vlaams gezind" profileerde. Dat de Fuhrer van toen, Karel Dillen dus, een zelfverklaarde passieve zwarte was en een Faurisson of Gollnisch bewonderaar, ach wie maalt daarom.
Het begrip "vroeger" is bij die mensen steeds aanwezig, op het belachelijke af maar wel altijd een vroeger waar normale mensen met minstens afschuw en meer waarschijnlijk zelfs walging naar toe verwijzen.
Voorpost, een emmer vol kots. Maar ik denk dat het wel een flink stapje te ver is om dat uitvaagsel op dezelfde hoogte te gaan zetten als n-va.
Tut tut. In Antwerpen toen waren de mensen van Voorpost wel degelijk de vriendjes van De Wever.

De Wever gedroeg zich eigenlijk op dezelfde manier als Voorpost. Alleen was zijn gedrag meer omfloerst en met fluwelen handschoenen aan. Met andere woorden, hypocrieter dan Voorpost.

De Wever heeft de brutale manier van de VMO (waar zijn vader actief lid en militant van was) afgelegd, maar zijn politieke gedachtengang blijft identiek dezelfde als deze van de VMO en Voorpost. Wees daar maar zeker van.

Laatst gewijzigd door system : 1 oktober 2013 om 10:17.
Oud 1 oktober 2013, 10:21   #160
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tut tut. In Antwerpen toen waren de mensen van Voorpost wel degelijk de vriendjes van De Wever.

De Wever gedroeg zich eigenlijk op dezelfde manier als Voorpost. Alleen was zijn gedrag meer omfloerst en met fluwelen handschoenen aan. Met andere woorden, hypocrieter dan Voorpost.

De Wever heeft de brutale manier van de VMO (waar zijn vader actief lid en militant van was) afgelegd, maar zijn politieke gedachtengang blijft identiek dezelfde als deze van de VMO en Voorpost. Wees daar maar zeker van.
Als we u hier niet hadden, er zou een pak minder gelachen worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be