![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de rest? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat die 9mm betreft, ik ga niet uit het zwart op 25m dus op een meter of 5, in huis dus, zal het er wel op zijn. Met wat oefening parcoursschieten kan je wat meer dan enkel statisch naar een kaartje mikken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En mijn geweer / pistool kan ik niet gebruiken om te neuken. Dus wat bedoel je juist ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vroeg mij al af hoe dat kwam. Citaat:
En ga jij erop gokken dat je overvaller een nep pistool heeft als je onder schot wordt gehouden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lang verhaal over loslopende honden, maar het komt er op neer dat de man van een wandelend oud koppeltje 80-ers, bij ons in de straat, een boerengat kilometers ver van de dichtstbijzijnde stad, een klein .22 pistooltje uit zijn zak toverde.... zo weerloos zijn ze dus niet allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De beslissing over zoiets ligt uiteindelijk bij elke ('geviseerde') burger zelf (indien deze de kans daartoe krijgt). Nogmaals, zonder betrouwbare politiekers en gerecht zitten we in de jungle. Besluit U dan ook daar het nodige uit, maar vergeet niet dat de meerderheid onder ons nog steeds mensen zijn. ![]() edit : Ik stel Uw vaardigheden absoluut niet in vraag, meer zelfs... ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 16 oktober 2013 om 06:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een klein pistooltje dat men vroeger wel eens gebruikte om een hond af te weren. Loslopende erfhonden durfden toen wel eens fietsers aanvallen. Als ik mij goed herinner was dat niet eens een .22 maar minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij spreekt misschien over "Flobert" van lang vervlogen tijden.
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het waren in elk geval kleine pistooltjes speciaal om loslopende honden af te weren. Aangezien de man het daarover had veronderstel ik dat het over zo een pistooltje gaat. Ge zult er ook wel ander gespuis mee kunnen afschrikken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard, iets dat een gat schiet in een hond schiet ook een gat in een schurk.
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Net omdat degenen aan de andere kant er van uit gaan dat het een echt wapen is, wat van elke vorm van verdediging zelfverdediging maakt, al steekt ge hem langs achter neer met ne paraplu, dan ben je nog in je recht. 't Zou niet de eerste met een nepwapen zijn die afgemaakt wordt omdat ze denken dat hij een echt wapen vastheeft. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ok, die dingen die zo al eens in het stuur van een fiets zaten. Ik meen dat die wel wat krachtiger waren dan die klapperpistooltjes die Flobert munitie gebruikten.
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Nu, met die .22 jaag je wel alle kogels door een klein gaatje zonder al te veel oefening. Gewoon ontspannen mikken, paf, en de kogel zit min of meer waar je richtte. Dat is wel anders met zo een .44, dan mag je bij je eerste schot blij zijn dat je het doel nog maar raakt. Knalt wel lekker, zelfs die met .45 schrikken zich een hoedje. De munitie moet je wel zelf meebrengen, dat is niet zo algemeen beschikbaar. In Florida kan je vrij wapens kopen boven de 21 jaar. Bij de schietbaan kan je eender wat kopen (behalve volautomatisch). Er liggen AK47's, M16, diverse snipers en shotguns, honderden pistolen, ... en je hoeft enkel te bewijzen dat je 21+ bent, dat wordt zelfs niet geregistreerd. AK47 en shotguns kosten rond de 500 dollar, pistolen vanaf 150, professionele snipers rond de 5000 dollar. Al die gasten hebben ook concealed-carry permits (vereist een halve dag opleiding om te krijgen). Die rijden (legaal) rond met geladen 9mm pistolen in hun handschoenkastje. En geladen met hollow-points: Als ze ooit moeten schieten op iemand willen ze ten eerste dat hij stopt, en ten tweede dat ze niemand erachter raken. Ook de politie gebruikt hollow-points hier, voor dezelfde redenen. Trouwens, moest hetgene er in Houthalen gebeurd is hier voorvallen kan je de volgende dag iets lezen als "10 terroristen neergeknald bij interventie, de rest voor 20 jaar de bak in". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij kunnen beter doen zoals in Z. Afrika: naast onze voordeur een plakaat hangen met hierop "gewapend verzet" of nog beter "Armed response" Laatst gewijzigd door Boduo : 16 oktober 2013 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |